Onkohan noiden kahden paremmuudessa isojakin eroja? Olen aikaisemmin käyttänyt inertaa hyvin tuloksin mutta nyt pitäisi tehdä korjauksia vähän sinne ja tänne aina kun ehtii. Maalin hukka ja vaivannäkö tulee turhan isoksi kun joutuu useasti sekoittelemaan pikku tippoja. Olisi paljon helpompaa vain spruutata paukkupullosta aina kun joku kohta vaatii, mutta kannattaako?
Entä voikohan noveroksin päälle kitata vai tuleeko ongelmia? Entäs epoksi noveroksin päällä?
1- vai 2-komponentti epoksimaali
Re: 1- vai 2-komponentti epoksimaali
2-komponenttinen epoksi on luultavasti paljon parempaa kuin 1-komponenttinen.
Noveroxia en voi suositella, se ei pidä. Turhaa vaivaa.
Parasta olisi hioa pelti kirkkaaksi, käsitelllä fosforihapolla ja vetää 2-k epoksi tai lasikuitukitti päälle.
Sitten maalia, kotelosuojaa ja massaa.
Noveroxia en voi suositella, se ei pidä. Turhaa vaivaa.
Parasta olisi hioa pelti kirkkaaksi, käsitelllä fosforihapolla ja vetää 2-k epoksi tai lasikuitukitti päälle.
Sitten maalia, kotelosuojaa ja massaa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Mä käytän nyt /nykyään 1-komponettista happomaalia just tuon takia kun ei jaksa aina sekoitella pikkumääriä. Kallistahan sekin on kun maalikaupasta ostaa merkkituotetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Suosittelen 2-komponentti epokseja. Varsinkin Mastic-pohja maalit erittäin hyviä. Nämä Mastic-maalit sisältävät aineosia, jotka pysäyttää ruostumisen. Erittäin hyviä esim. paikkamaalaukseen, jossa ei voida hiekkapuhaltaa puhtaaksi. Esim. Jotunin Normastic (valmistaa normaali) on sekoitus suhteella 1/1, Eli helppo sekoittaa. Itse suosittelen, että maali hierotaan kohteeseen sudilla.
Voi vetää minkä maalin päälle tahansa ja voidaan maalata päälle millä tahansa, ilman kiehumis ongelmaa.
Voi vetää minkä maalin päälle tahansa ja voidaan maalata päälle millä tahansa, ilman kiehumis ongelmaa.
Minusta paukku pohjamaalikin on samaa tavaraa kun 2-komponenttinen mutta ei tartte kovettajia.Pääasia että se on kuivaa kun maalataan päälle.Itse käytän paukkua just ennen maalausta kohtiin jossa voi olla läpikuultavuutta terävissä pohjamaalin ja vanhan maalin rajoissa ja puhtaissa hiotuissa peltikohdissa jos on vesihioessa mennyt pohjamaali rikki.Paukun voi yli maalata miltei heti ja se ei kiehu tai reagoi mitenkään pintamaalin kanssa olipahan vaikka liuotin maali.Muutenkin aikoinaan käytin yhtä perus harmaata paukkusa kun sen hajukin oli sama kuin dp 40 eli happomaali.Mutta kaikki kyllä käy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ponnekaasupullossakin voi nykyään olla 2K maalia, se sekoittaa ainesosat siinä juuri ennen ulostuloa. 1K ja 2K maali kyllä on eri tavaraa ainakin jos pilkkua viilataan. Purkin kyljessä pitäisi lukea kummasta on kyse. Olikohan se niin että 2K ponneainepurkit täytetään juuri ennen myyntiä kaupassa mutta 1K on hyllytavaraa.
Sitten semmoinenkin, että olen minä saanut tuollaisen laadukkaan 1K ponnekaasupohjamaalinkin kiehumaan kun siihen päälle on tärväisty vääräblaista maalia. Tärkeintä on että aineet sopivat keskenään.
Yksi huomioitava juttu on tuo 1K maalien kuivuminen, sehän tapahtuu vain haihtumalla. Vaikka pinta tuntuu kuivalta niin ei se sitä ole, haihtuminen jatkuu ja jatkuu. Nyt jos tuo pinta suljetaan parissa tunnissa kovettuvalla 2K maalilla, niin onko se pohjalla oleva 1K maali kuivaa, ei se kyllä ole.
Sitten semmoinenkin, että olen minä saanut tuollaisen laadukkaan 1K ponnekaasupohjamaalinkin kiehumaan kun siihen päälle on tärväisty vääräblaista maalia. Tärkeintä on että aineet sopivat keskenään.
Yksi huomioitava juttu on tuo 1K maalien kuivuminen, sehän tapahtuu vain haihtumalla. Vaikka pinta tuntuu kuivalta niin ei se sitä ole, haihtuminen jatkuu ja jatkuu. Nyt jos tuo pinta suljetaan parissa tunnissa kovettuvalla 2K maalilla, niin onko se pohjalla oleva 1K maali kuivaa, ei se kyllä ole.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllähän hyvää paukkupullo tavaraa varmasti on, mutta näillä liruilla ei oikee saa kunnon kalvoja. Autossa on uutena noin 70-100 micronia. Paukkupullolla hyvä jos 20 micronia kerralla saa. Teollisuudessa/valtamerilaivoissa 200-500 micronia ja sekin vedetty näillä ruostumisen lopettavilla "super" maaleilla. Suomen suolapitoisuudet tiellä rupee olee kuolleenmeren luokkaa. Ja kivaahan se on, kun ei tarvi maalata kun kerran.