mikä valtikka 722.3 laatikolla muka on hyvä laatikkohan se on, mutta vain alle 300 hepan/500 Nm tehoille...Kummeli kirjoitti:kun sähköohjatut ottaa 722.3:n valtikan.
722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic failure
722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic failure
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superturbo
ja miten ne sähköohjatut sen ottaa sama toimintaperiaate niissä on.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
veskola kirjoitti:ja miten ne sähköohjatut sen ottaa sama toimintaperiaate niissä on.
Varmaan Kummeli on tarkoittanut sähköohjatun ( esim.722.6 ) laatikon kestävyyttä 722.3 verrattuna.
Kyseistä sähköohjattua laatikkoa kun on esim. E-sarjan V-8 tekniikan perässä, joista otetaan 500 hv paikkeilla tehoa ja väärtöäkin 600 Nm tietämissä...ja laatikkoa ei ole millään erityistoimilla vahvistettu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: superturbo
No käytännössä 90% automaateista on 722.3:sia?
Sähköohjattuihin saahaan monenlaista "karttaa" napista, ja turbiinilukko niinku myös sääjettävä stalli on aika hienoja juttuja joista saa kehiteltyä hyvät niin käyttikseen ku kiihyttelyynki.
Sähköohjattuihin saahaan monenlaista "karttaa" napista, ja turbiinilukko niinku myös sääjettävä stalli on aika hienoja juttuja joista saa kehiteltyä hyvät niin käyttikseen ku kiihyttelyynki.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superturbo
niin, ehkä w201 ja w124 mersuissa, mutta koko maailman autoista taitaa olla GM:n TH laatikot valtaa pitäviä, sitten tulee moparin ja fordin tomaatit jne. mersun laatikoita maailman automaateista ehkä 5 % tai jopa alleKummeli kirjoitti:No käytännössä 90% automaateista on 722.3:sia?
raakan voiman edessä ne silti antautuu, vaikka olis kuinka hienot kartat ei ole jenkitkään vielä saanut oikein niitä omia sähkölaatikoitaan toimimaan varmatoimisesti tehokkaissa autoissa... aina kun ne tarvitsee kestävää laatikkoa, ne turvautuu powerglideen (2 vaihteinen peruslaatikko, hyvä 1000-2500 hv) sovelluksiin tai TH400 aihiona mistä lähdetään rakentamaan...Kummeli kirjoitti: Sähköohjattuihin saahaan monenlaista "karttaa" napista, ja turbiinilukko niinku myös sääjettävä stalli on aika hienoja juttuja joista saa kehiteltyä hyvät niin käyttikseen ku kiihyttelyynki.
mitä meinaat, tuleeko esim. turbiinilukko silmille, kun sitä kiusataan 1000 Nm väännöllä silloin kun aletaan olemaan oikean voiman kanssa tekemisissä, alkaa yksinkertainen olemaan kaunista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superturbo
Juu, ei niistä kartoista ja huonoista ohjelmista ole yleensä kuin haittaa ei osaavissa käsissä. Jos lasketaan 722.3:n tai 722.6:n kitkalevyjen pinta-ala ja kerrotaan se levyyn vaikuttavalla paineella se loota voittaa, jolla on suurempi laskutoimituksen tulo...siis tuolta osin ettei kitkalevyt ole vaihtokunnossa yhden ratapäivän jäljiltä kuten tuntuu tapahtuvan aina joskus.
Sähkölaatikossakin suuri osa asioista tapahtuu edelleen hydrauliikalla, siellä on vain muutama hassu sähkösolenoidi, joka hieman tekee laatikosta ideaalisemman arkiajossa, mutta voiman edessä tuommoset matalien kierrosten käyttöön tarkoitetut turbiinilukot ja vaihtokohtien ideaalisoijat on pelkkää kuraa ja himmeliä.
Ainoa hyöty voi olla jos sinne saadaan mahdutettua enemmän kitkalevyjen pinta-alaa vahvistuksen yhteydessä. Vakiolaatikoista nyt ei kait kenenkään kannata puhua tai vertailla, ainakaan tässä topiikissa. Onko tästä 722.6 asiasta kenelläkään vaihteistovelholla oikeata tietoa ja/tai näyttöä, puhukoon tähän perään asian, faktan julki
Sähkölaatikossakin suuri osa asioista tapahtuu edelleen hydrauliikalla, siellä on vain muutama hassu sähkösolenoidi, joka hieman tekee laatikosta ideaalisemman arkiajossa, mutta voiman edessä tuommoset matalien kierrosten käyttöön tarkoitetut turbiinilukot ja vaihtokohtien ideaalisoijat on pelkkää kuraa ja himmeliä.
Ainoa hyöty voi olla jos sinne saadaan mahdutettua enemmän kitkalevyjen pinta-alaa vahvistuksen yhteydessä. Vakiolaatikoista nyt ei kait kenenkään kannata puhua tai vertailla, ainakaan tässä topiikissa. Onko tästä 722.6 asiasta kenelläkään vaihteistovelholla oikeata tietoa ja/tai näyttöä, puhukoon tähän perään asian, faktan julki
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
Ei tässä mitään faktaa tule, mutta E-sarjan 55 AMG ( DTM-virityspaketilla moottoriin ) mennään 500 hv ja 700 Nm tuntumassa....ja ei tiettävästi vaihteistolle tehdä muutoksia. Sitä en osaa sanoa, onko vaihteisto vahvistettu noille yli 5-litran moottoreilla varustettuissa menopeleissä. Ja jos mennään sunnittelun tähtäävässä rakennekestävyydessä...edellämainitut luvut tuplaantuu, ennenkuin vaihteisto antautuu. Onhan suunnittelijat testanneet, missä momentissa luistoa alkaa syntymään.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: superturbo
Kerro ihmeessä missä momentissa jos vain tiedät, muuten se on mutuilua ja minä voin väittää yhtälailla että se alkaa luistamaan 738 Nm kohdalla.
Ihanaa kun pitkästä aikaa joku vaivautuu kirjoittamaan newtonmetrit oikein: Nm
AMG:n pojat on varmasti valinneet varaosahyllystä vääntökestävimmän option lootalle, jossa on suurimmat kitkalevymäärät ja näissä suomipojan pullamössöautoissa tuskin on puoliakaan siitä. Lisäksi on kohtuu helppoa ruuvata sinne vähän suuremman paineen antava mokkula paikalleen, sama vaihteistohan se silti on Sitä samaahan näille 722.3:lle tehdään ja vähän taikoja lisää muutenkin.
Vääränlaisella softalla julmetunmoisen väännön omaavassa vaihteistossa se softa tappaa hyvänkin vaihteiston, hallittua luistoa ei saa antaa olla olemassa samaa määrää mitä karvalakkimoottorisessa silloiin kun pedossa on pedaali pohjassa. Enkä nyt muuten puhu pelkästään karttojen nyplyyttelystä...voihan se koko softakin olla ihan eri, tai jopa ihan koko tietokoneboxi...sellainen hianompi AMG prosessori
Ihanaa kun pitkästä aikaa joku vaivautuu kirjoittamaan newtonmetrit oikein: Nm
AMG:n pojat on varmasti valinneet varaosahyllystä vääntökestävimmän option lootalle, jossa on suurimmat kitkalevymäärät ja näissä suomipojan pullamössöautoissa tuskin on puoliakaan siitä. Lisäksi on kohtuu helppoa ruuvata sinne vähän suuremman paineen antava mokkula paikalleen, sama vaihteistohan se silti on Sitä samaahan näille 722.3:lle tehdään ja vähän taikoja lisää muutenkin.
Vääränlaisella softalla julmetunmoisen väännön omaavassa vaihteistossa se softa tappaa hyvänkin vaihteiston, hallittua luistoa ei saa antaa olla olemassa samaa määrää mitä karvalakkimoottorisessa silloiin kun pedossa on pedaali pohjassa. Enkä nyt muuten puhu pelkästään karttojen nyplyyttelystä...voihan se koko softakin olla ihan eri, tai jopa ihan koko tietokoneboxi...sellainen hianompi AMG prosessori
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
Niinkuin kerroin, toteamus oli vai yhden tapauksen tapaus. Tuskin sentään vääntöluisto jätetään suunnittelun osalta muutaman kymmenen Nm haarukkaan, reserviä täytyy olla reilusti.veskola kirjoitti:Kerro ihmeessä missä momentissa jos vain tiedät, muuten se on mutuilua ja minä voin väittää yhtälailla että se alkaa luistamaan 738 Nm kohdalla.
Ihanaa kun pitkästä aikaa joku vaivautuu kirjoittamaan newtonmetrit oikein: Nm
AMG:n pojat on varmasti valinneet varaosahyllystä vääntökestävimmän option lootalle, jossa on suurimmat kitkalevymäärät ja näissä suomipojan pullamössöautoissa tuskin on puoliakaan siitä. Lisäksi on kohtuu helppoa ruuvata sinne vähän suuremman paineen antava mokkula paikalleen, sama vaihteistohan se silti on Sitä samaahan näille 722.3:lle tehdään ja vähän taikoja lisää muutenkin.
Vääränlaisella softalla julmetunmoisen väännön omaavassa vaihteistossa se softa tappaa hyvänkin vaihteiston, hallittua luistoa ei saa antaa olla olemassa samaa määrää mitä karvalakkimoottorisessa silloiin kun pedossa on pedaali pohjassa. Enkä nyt muuten puhu pelkästään karttojen nyplyyttelystä...voihan se koko softakin olla ihan eri, tai jopa ihan koko tietokoneboxi...sellainen hianompi AMG prosessori
Niikuin totesit, sieltähän se pitävyys saavutetaan, kun painetta- ja kitkapintaa on riittävästi.
En kykene tarkempaa tietoa antamaan, kun tapauksesta ei ole tarkempaa tietoa.
Mutta jos jossitellaan ja mutuna ajatellaan, riittää suuremman paineen omaavan pumpun vaihto, jos muut rakenteen komponentit kestävät sen.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: superturbo
Aivan aivan, en tiedä onko se juuri se hydrauliikkapaineenkin tuottava pumppu mitä noihin vanhoihin voi vaihtaa kun niitä aletaan kiusaamaan, sellainen parempi pumppu löytyy kuulemma 500-sarjan autoista, ihan sama homma varmaankin 722.6:ssa.
Ei muuta kun varaosaohjelmaa pläräämään niin selviää onko se oma jostakin löytynyt 722.6 huippuhyvä vai pitääkö siihen hankkia kaikki palikat kuoria, akseleita ja rattaita lukuunottamatta kaupasta ja vähän vielä lisääkin.
Tämä pumppuasiaa kannattaa kysya siltä omalta vaihteiston vahvistajavelholta.
Ei muuta kun varaosaohjelmaa pläräämään niin selviää onko se oma jostakin löytynyt 722.6 huippuhyvä vai pitääkö siihen hankkia kaikki palikat kuoria, akseleita ja rattaita lukuunottamatta kaupasta ja vähän vielä lisääkin.
Tämä pumppuasiaa kannattaa kysya siltä omalta vaihteiston vahvistajavelholta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
Netistä löytyvien tietojen mukaanhan noita 722.6:sia on kahta mallia, toiselle tehdas lupaa 330Nm väännönkeston ja paremmalle 580Nm. Varsin hyvin jo tuo 580Nm, kai siihenkin pelivaraa on tehdas jättänyt jonkinverran
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: superturbo
ja luultavasti AMG on käpälöinyt omiaan jotenkin ja ehkä softalla rajoitetaan hieman pikkuvaihteilla koneen vääntöjä, niin saadaan pysymään nipussa...S202 kirjoitti:Netistä löytyvien tietojen mukaanhan noita 722.6:sia on kahta mallia, toiselle tehdas lupaa 330Nm väännönkeston ja paremmalle 580Nm. Varsin hyvin jo tuo 580Nm, kai siihenkin pelivaraa on tehdas jättänyt jonkinverran
nykyaikana vain tehtaat ei oikein jätä sitä pelivaraa... kuten esim. vaikka kuplan aikoina kuplan laatikko on tehty n. 30 heppaisen koneen perään, mutta kestää melkein 500 heppaa pikkuisen paranneltuna ihan tehtaan jäljiltä 200 heppaa ei ole ongelma, kuin 2 synkrolle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: superturbo
Mites toi amg speedshift vai mikä se oli vaikkapa c30cdi:ssä? Uutta TM:ää luin ja siinä oli CLS 63AMG, mersun 7 vaihteisella automaatilla jossa momentinmuunnin korvattu pakalla. Ei ainakaan momentinmuunnin oo lisäämässä vääntöä loodalle, joten sitä kauttahan se kestää paljon paremmin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: superturbo
Noh, ite oon nähny ko. laatikon purettuna, ja siihen lisättynä levyjä. Pakat halkasijaltaan paljo suuremmat mitä 722.3, ja levyjä mahtuu muuten "vähän" enemmän. Tästä jokanen pystynee laskemaan/miettimään mitä se tarkottaa käytännössä?veskola kirjoitti:Juu, ei niistä kartoista ja huonoista ohjelmista ole yleensä kuin haittaa ei osaavissa käsissä. Jos lasketaan 722.3:n tai 722.6:n kitkalevyjen pinta-ala ja kerrotaan se levyyn vaikuttavalla paineella se loota voittaa, jolla on suurempi laskutoimituksen tulo...siis tuolta osin ettei kitkalevyt ole vaihtokunnossa yhden ratapäivän jäljiltä kuten tuntuu tapahtuvan aina joskus.
Sähkölaatikossakin suuri osa asioista tapahtuu edelleen hydrauliikalla, siellä on vain muutama hassu sähkösolenoidi, joka hieman tekee laatikosta ideaalisemman arkiajossa, mutta voiman edessä tuommoset matalien kierrosten käyttöön tarkoitetut turbiinilukot ja vaihtokohtien ideaalisoijat on pelkkää kuraa ja himmeliä.
Ainoa hyöty voi olla jos sinne saadaan mahdutettua enemmän kitkalevyjen pinta-alaa vahvistuksen yhteydessä. Vakiolaatikoista nyt ei kait kenenkään kannata puhua tai vertailla, ainakaan tässä topiikissa. Onko tästä 722.6 asiasta kenelläkään vaihteistovelholla oikeata tietoa ja/tai näyttöä, puhukoon tähän perään asian, faktan julki
Vinkin voin antaa, että kohta tulee tietoo. Ei mee kaua...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superturbo
Et sitten kysynyt/mitannut/laskenut paljonko siihen saadaan pinta-alaa enemmän verrattuna tappiinsa vahvistettuun 722.3:een
"laskemaan"
"paljo suuremmat" "vähän enemmän"
laskutoimituksiin nuo muuttujat on vähän epämääräisiä vaikka matemaatikko olisinkin
"Ei mee kaua."
Noinhan se on jo ollut pitkään, no odotetaan odotetaan
"laskemaan"
"paljo suuremmat" "vähän enemmän"
laskutoimituksiin nuo muuttujat on vähän epämääräisiä vaikka matemaatikko olisinkin
"Ei mee kaua."
Noinhan se on jo ollut pitkään, no odotetaan odotetaan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
No joo, olis voinu. Ei vaa pystyny keskittymään ku kuola valu aika lailla...
Niin tuota hmm... mitä ihmettä te sekotatte jotaki yli 1000hv vehkeitä näihin laatikoihin? Tottakai jokasella on rajansa, mutta tuollasella sähkölaatikolla höystetty superi, vaikka "vaan" 500hv on jo niin nopea auto, että oksat pois. Saatikaan jos kone vielä tehään kunnolla...
Niin tuota hmm... mitä ihmettä te sekotatte jotaki yli 1000hv vehkeitä näihin laatikoihin? Tottakai jokasella on rajansa, mutta tuollasella sähkölaatikolla höystetty superi, vaikka "vaan" 500hv on jo niin nopea auto, että oksat pois. Saatikaan jos kone vielä tehään kunnolla...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superturbo
ps. kadulla, KADULLA! eikä millään liimapyörillä...
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superturbo
Kiloheppasessa tärpätissä helposti samaa luokkaa vääntöä kuin jotensakin kunnollisesti tehdyssä 500hv ST:ssä. Voimahan tuota lootaa harvemmin rikkoo, momentista siinä yleensä kyse on. Tuhannen ja yli väännöillä alkaa oleen harvassa sopevat kadulle käyvät manuaalit, eikä automaateissakaan mitään runsauspulaa ole. Uskon tuosta uudemmasta sähkölootasta saatavan mukava parannus ST-vermeiden lootaongelmiin, mutta saattaa viedä hetken aikaa ja kehitystyötä yleistyäkseen. Hyvä että joku on ottanut tuon asiakseen.
Siihen asti on pärjättävä tuolla vanhalla ja väittäisin sen kestorajaksi tällä erää n.1200-1400Nm, kun kaikki mahdollinen on tehty tän hetken tietämyksen mukaan. Ehkäpä tuohonkin voi vielä löytyä jotain kestoa parantavia juttuja, kun aika mataa etiäpäin...
Siihen asti on pärjättävä tuolla vanhalla ja väittäisin sen kestorajaksi tällä erää n.1200-1400Nm, kun kaikki mahdollinen on tehty tän hetken tietämyksen mukaan. Ehkäpä tuohonkin voi vielä löytyä jotain kestoa parantavia juttuja, kun aika mataa etiäpäin...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: superturbo
öööh...sinähän se kait olet ollut ainoa kun on julistanut miten tuo 722.6 on ylivoimainen vanhaan verrattuna, tosin en minä ole kuullut mistään 1000hp autoista tai nähnyt semmosia koskaan paitsi päiväunissa Siitä olen huolissani kestääkö tuommonen vahvistettuna edes puhkaista sitää 500hp rajaa, päivittäisessä käytössäKummeli kirjoitti:Niin tuota hmm... mitä ihmettä te sekotatte jotaki yli 1000hv vehkeitä näihin laatikoihin?
Mikäli noursun ilmoittamat arviot voiman määrän (voima on sama kuin vääntömomentti btw. ) kestosta pitää paikkaansa niin eipä tässä maassa monellakaan ole tarvetta alkaa tietokonelaatikon kanssa alkaa askartelemaan. Tietysti tuossa lukemahaarukassa on se perinteinen norsulisä, palttiarallaa 30% * romillejen määrä (vaikka kyllähän se tietää mistä puhuu)
btw: Meinaatteko mennä kattomaan oikeasti voimakkaista moottoreita viikonloppuna ? Tulee hikinen viikonvaihde
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
Veskolan kannattaisi olla tarkkana...teho ( voima ) ei ole sama asia kuin vääntömomentti.
Kaikki jotka vähänkin ovat lukeneet fysiikan lakeja, voi määrittää tehon (P), jossa tehty työ (W) / aikayksikössä (s).
Vääntömomentti sensijaan ( M ) Nm = Fxl ( eli voima x voiman varsi ).
Kyllähän vaihteistot saadaan varsin helposti kestämään 20-kertaisia tehoja/vääntöjä, kunhan valitaan riittävän kestäviä materiaaleja vaihteiston rakenteisiin. Mutta ne materiaalit sitten maksaa muutaman tuhat euroa/kg.
Kaikki jotka vähänkin ovat lukeneet fysiikan lakeja, voi määrittää tehon (P), jossa tehty työ (W) / aikayksikössä (s).
Vääntömomentti sensijaan ( M ) Nm = Fxl ( eli voima x voiman varsi ).
Kyllähän vaihteistot saadaan varsin helposti kestämään 20-kertaisia tehoja/vääntöjä, kunhan valitaan riittävän kestäviä materiaaleja vaihteiston rakenteisiin. Mutta ne materiaalit sitten maksaa muutaman tuhat euroa/kg.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: superturbo
Alkeismatikkaako se alkoi opettamaan
Voima = F, mietippäs sitä hetkinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Voima_%28fysiikka%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Teho = Työ/aika
Väite: Voima = teho = epic failure
Jos voima olisi teho puntarin pitäisi mitata miten nopeasti astuin sille, kun se näyttääkin voimaa, jolla maa vetää massaa puoleensa
...mutta enemmän kuin varsinaisuomalainen slangisanasto fysiikan suureista minua kiinnostaa kovasti millä sitä sähkölaatikkoa meinataan ohjata vai onko se suunnitelma elämää suurempia salaisuus ?
Voima = F, mietippäs sitä hetkinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Voima_%28fysiikka%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Teho = Työ/aika
Väite: Voima = teho = epic failure
Jos voima olisi teho puntarin pitäisi mitata miten nopeasti astuin sille, kun se näyttääkin voimaa, jolla maa vetää massaa puoleensa
...mutta enemmän kuin varsinaisuomalainen slangisanasto fysiikan suureista minua kiinnostaa kovasti millä sitä sähkölaatikkoa meinataan ohjata vai onko se suunnitelma elämää suurempia salaisuus ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: superturbo
veskola kirjoitti:Alkeismatikkaako se alkoi opettamaan
Voima = F, mietippäs sitä hetkinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Voima_%28fysiikka%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Teho = Työ/aika
Väite: Voima = teho = epic failure
Jos voima olisi teho puntarin pitäisi mitata miten nopeasti astuin sille, kun se näyttääkin voimaa, jolla maa vetää massaa puoleensa
...mutta enemmän kuin varsinaisuomalainen slangisanasto fysiikan suureista minua kiinnostaa kovasti millä sitä sähkölaatikkoa meinataan ohjata vai onko se suunnitelma elämää suurempia salaisuus ?
Vai alkeismatemaatikko.
On se hyvä, että olet löytänyt voiman ( F ) perusmääritteen, jolla voima määritetään.
Olisit jäänyt heti luokalle, jos olisit väittänyt voiman tarkoittavan käytännössä vääntömomenttia.
No onhan meitä moneksi, ja ei varmaan kannata asiasta enempää keskustella.
Palataan alkuperäiseen aiheeseen ilman fysiikan lakeja.
Eiköhän sitä sähkölaatikkoa ohjaa ajoneuvoissa aika moni ohjainlaite, jotka ovat yhteydessä laatikon venttiilien toimintaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: superturbo
ny alkaa riittää alkeismatikka ja itsetehostus ,,,,,,,,,, asialinjalle meikäläisen topikkiinnn...... ,,,,,
superturboa alkaen 2003
Re: superturbo
No kyllä minun silmin nähtynä tuossa jotaki 1khv puhutaan...napa kirjoitti:raakan voiman edessä ne silti antautuu, vaikka olis kuinka hienot kartat ei ole jenkitkään vielä saanut oikein niitä omia sähkölaatikoitaan toimimaan varmatoimisesti tehokkaissa autoissa... aina kun ne tarvitsee kestävää laatikkoa, ne turvautuu powerglideen (2 vaihteinen peruslaatikko, hyvä 1000-2500 hv) sovelluksiin tai TH400 aihiona mistä lähdetään rakentamaan...
Eihän se mitään salaista oo, heput vaan jokka tuota laatikkoa värkkäävät sanoivat että ootetaan kunnon videota, ennenku "julkaistaan". Niin en viitti alkaa sitä keskeneräsenä tänne laittaan. Ohan tuollanen laatikko esim. peltolan drifterissä, ollu jo hetken aikaa.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: superturbo
esko kirjoitti:ny alkaa riittää alkeismatikka ja itsetehostus ,,,,,,,,,, asialinjalle meikäläisen topikkiinnn...... ,,,,,
Mitähän perkelettä sitä on jonkun omistamaan topiciin mennyt kertomaan.
Oijoin vaan Veskolan fysiikan lakien termistöä, eikä siinä käsittääkseni ole mitään ihmeellistä, jotta kaikki ymmärtäisivät mistä puhutaan.
Jos intohimona on voiman kasvattaminen tai vääntömomentin lisääminen, olisi paikallaan tuntea kyseiset fysiikan suureet mitä ne tarkoittaa. Sitten kun alkaa ymmärtämään fysiikan suureet / moottoritekniikan lainalaisuudet, alkaa tapahtumaan molempien suureiden seikkaperät mistä niitä tehoja ja vääntöjä saadaan syntymään.
Olen pahoillani, jos kertomani häiritsee jonkun yöunia jos kertoo totuuksia. No oikeat totuudet jäävät kertomatta, jotka eivät ole tämäntyyppisiin keskutelukerhoihin tarkoitettu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: superturbo
Silti ei vain millään voi kertoa millä sitä ohjataanKummeli kirjoitti:Eihän se mitään salaista oo,
Voimalla tai vääntömomentilla yksin ei tee mitään, teho se on tavoitteena tämänkin topiikin autossa
Onhan mullakin yli 1000N voimaa siinä kampiakselin juuressa
Missä järjestyksessä noita pitää kliksutella auki ja kiinni kun vaihdellaan vaihteita ja mitä pitäisi tehdä solenoidelle, joka alunperin haluaa PWM signaalia sisään...siis sellainen joka päästää painetta liukuvasti lävitseen. Onko tuollaisen joku jossain tehnyt ?S202 kirjoitti:Niihin venoihin vaan mekaaninen ohjaus
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Veskola voisi katsella 722.6 sähköohjatun automaattilaatikon sähkökytkentäkaaviota, niin eiköhän se ohjausprotokolla sieltä selviä.
Alustavasti katsottona kyseiseen ohjainyksikköön tulee 24 piuhaa ( 14+10 ) kahdessa eri nipussa, eli aika monta muuttujaa löytyy, jotka vaikuttavat laatikon käyttäytymiseen ja toimintaan.
Alustavasti katsottona kyseiseen ohjainyksikköön tulee 24 piuhaa ( 14+10 ) kahdessa eri nipussa, eli aika monta muuttujaa löytyy, jotka vaikuttavat laatikon käyttäytymiseen ja toimintaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
Eiköhän näihin protokolliin ole ihan tarpeeksi syvennytty musta tuntuu että tässä topiikkissa muutama muu ei tiedä yhtään mistä puhuu
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 722.3 vs 722.6 F = F * s * 2 * PI * rad/min epic
No joko 722.6 sielunelämä valkeni sen ohjauksen suhteen ?
Ettet vaan nyt kiipeä perse edellä puuhun, kun yrität selvittää sellaisia asioita jotka ovat olemassa jo ohjauksen sähkö-ja hydrauliikkakaavioissa. Jos aiot muuttaa jotakin parametria on juttu aivan toinen. Silloin ymmärrän että tarvitset suorittaa muutamia mittauksia yleismittarilla ja oskilloskoopilla.
En millään tavalla väheksy harrastustasi, mutta monesti tuo elektroniikkasuunnittelu erilaisten ohjailaitteiden suhteen menee korkeammantason tietotaitoihin.
Onneksi minun ei tarvitse pullistella osaamista ajoneuvojen vaihteistopropleemoihin...minulle riittää kun tiedän voimakoneitten sielunelämän kuin omat taskuni.
Ettet vaan nyt kiipeä perse edellä puuhun, kun yrität selvittää sellaisia asioita jotka ovat olemassa jo ohjauksen sähkö-ja hydrauliikkakaavioissa. Jos aiot muuttaa jotakin parametria on juttu aivan toinen. Silloin ymmärrän että tarvitset suorittaa muutamia mittauksia yleismittarilla ja oskilloskoopilla.
En millään tavalla väheksy harrastustasi, mutta monesti tuo elektroniikkasuunnittelu erilaisten ohjailaitteiden suhteen menee korkeammantason tietotaitoihin.
Onneksi minun ei tarvitse pullistella osaamista ajoneuvojen vaihteistopropleemoihin...minulle riittää kun tiedän voimakoneitten sielunelämän kuin omat taskuni.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.