juuson s123 300td projektia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

juuson s123 300td projektia

Viesti Kirjoittaja juuso he »

elikkäs tuli tuossa juhannuksena haalittua yksi helmi taas pihaan ku tuli jo oltua vuosi ilman mitään tähdellistä. hommasin 1+1 rekistöröidyn s123 300td joka on ylläri ylläri korinvaihto. joten se st rakentelu tämän yksilön kohdalla voidaan unohta heti alkuunsa vaikka se haaveissa vieläkin kovasti häämöttää.... jollain jos pyörii ehjä kuskin penkki kyseisellä sävyllä nii olisin kovasti kiinnostunut ostamaan. kalvot on jo lähteny ikkunoista ja autolle tehdää muutoksia kunhan keretään
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
hilux rn 30 1978
suzuki gsxr 1200 turbo
lexus ls400
Auto75
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 22.08.2011 08:27

Re: juuson s123 300td projektia

Viesti Kirjoittaja Auto75 »

NO ei voi olla totta !!!!
Oot sitten hommannu mun aikoinani tekemän korinvaihdoksen.
Onneksi olkoon.
Mb 250 b -79
Mb 240 d -81
Mb 220 d -78
Mb 300 d -86 ex
Mb 300 td -78 ex
Mb 300 d -81 ex
Mb 300 d -80 ex
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: juuson s123 300td projektia

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Nätin näkönen S123 :) Yks asia ihmetyttää. Mikä tuossa korinvaihossa estää sen ST rakentelun?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: juuson s123 300td projektia

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

Mr300 kirjoitti:Yks asia ihmetyttää. Mikä tuossa korinvaihossa estää sen ST rakentelun?
Korinvaihdon johdosta oikeastaan aina on muutoskatsastusprosentteja 46% - 49%. Sallittu muutoskatastusraja kulkee jossain 50% tienoilla jonka jälkeen auto pitää viedä testeihin joissa selvitetään että onko auto vielä soveltuvainen liikenteeseen. (kyllä, kallista)

Toisekseen korinvaihto on tehty vanhojen prosenttitaulukoiden mukaan, uusilla taulukoilla prosentit menisivät korinvaihtoa laskiessa (ylläripylläri) yli viidenkymmenen. :thumbdown: Autoon ei siis saa katastettua laillisesti edes madallusjousia koska niitäkin katastettaessa lasketaan prosentit uudestaan alusta lähtien. Näin minulle ainakin katastuskonttorilta kerrottiin. :problem:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: juuson s123 300td projektia

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

ok O_o Ite olen elännyt semmoisessa uskossa että jos on korinvaihto niin siellä on se määrä x projsentteja, mitä on alkuperästä vaihdettu uuteen. Mutta jos muutat jotain uudestaan niin eiks ne prosentit pysy samassa koska autoahan verrataan siihen alkuperäseen.
Olipas taas tosi epäselvästi selitetty :D mutta kait tost saa selvää.

Esim: tuolla nipponiforumilla on projekteja: Autoon on vaihdettu uusi moottori CA18ET -> CA18DET. minkä kanssa on kikkailtu kaikenmoisia ahtimia. Sen jälkeen taas ollaan vaihettu kone uudestaan SR20DET. Joten luulis ton ST rakentamisen onnistua.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Vastaa Viestiin