elikkäs tuli tuossa juhannuksena haalittua yksi helmi taas pihaan ku tuli jo oltua vuosi ilman mitään tähdellistä. hommasin 1+1 rekistöröidyn s123 300td joka on ylläri ylläri korinvaihto. joten se st rakentelu tämän yksilön kohdalla voidaan unohta heti alkuunsa vaikka se haaveissa vieläkin kovasti häämöttää.... jollain jos pyörii ehjä kuskin penkki kyseisellä sävyllä nii olisin kovasti kiinnostunut ostamaan. kalvot on jo lähteny ikkunoista ja autolle tehdää muutoksia kunhan keretään
Mr300 kirjoitti:Yks asia ihmetyttää. Mikä tuossa korinvaihossa estää sen ST rakentelun?
Korinvaihdon johdosta oikeastaan aina on muutoskatsastusprosentteja 46% - 49%. Sallittu muutoskatastusraja kulkee jossain 50% tienoilla jonka jälkeen auto pitää viedä testeihin joissa selvitetään että onko auto vielä soveltuvainen liikenteeseen. (kyllä, kallista)
Toisekseen korinvaihto on tehty vanhojen prosenttitaulukoiden mukaan, uusilla taulukoilla prosentit menisivät korinvaihtoa laskiessa (ylläripylläri) yli viidenkymmenen. Autoon ei siis saa katastettua laillisesti edes madallusjousia koska niitäkin katastettaessa lasketaan prosentit uudestaan alusta lähtien. Näin minulle ainakin katastuskonttorilta kerrottiin.
ok O_o Ite olen elännyt semmoisessa uskossa että jos on korinvaihto niin siellä on se määrä x projsentteja, mitä on alkuperästä vaihdettu uuteen. Mutta jos muutat jotain uudestaan niin eiks ne prosentit pysy samassa koska autoahan verrataan siihen alkuperäseen.
Olipas taas tosi epäselvästi selitetty mutta kait tost saa selvää.
Esim: tuolla nipponiforumilla on projekteja: Autoon on vaihdettu uusi moottori CA18ET -> CA18DET. minkä kanssa on kikkailtu kaikenmoisia ahtimia. Sen jälkeen taas ollaan vaihettu kone uudestaan SR20DET. Joten luulis ton ST rakentamisen onnistua.