w164 äänentoiston parantelua... :)

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

w164 äänentoiston parantelua... :)

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Elis tuli lievästi paranneltua tuota ML:n äänentoistoa,ja nyt kun sen melkeen omaa korvaan miellyttäväksi olen saanut niin tulin avautumaan tännekkin suuntaan jos jotain vastaava projekti kiinnostaa...

Eli lähtökohtana oli että orkkis navisoitin säilytetään ja sen perään rakennetaan viiveillä/tarvittavilla säädöillä oleva järjestelmä ,joka soi hienosti,mutta tarvittaessa myös ääntä lähtee(vanha bassomaanikko),mutta pääpaino matka-ajossa hyvin soiva järjestelmä .Järjestelmä ei saanut viedä peräluukusta yhtikäs lastaustilaa(lastenvaumut,yms)Ja tulevaisuudessa pitää olla laajennettavissa matkustajille kattonäytöllä,yms.
Kaikki asennukset,kytkennät yms on ollut tarkotus tehdä itse,ja minkäänlaista aikataulua ei ole projektilla ollut.
Järjestelmäksi on valikoitunut jonkin verran tavallisuudesta poikkeavia laitteita tai vähän totutusta poikkeavia määriä..
No sitten asiaan

Soittimena: perus näytöllinen orkkis navi
Prossu:Audison Bit one
Pääte:Rockford fosgate power 1000
Etupää:Rockford fosgate power t162
Subit:Focal 5ws x10
Kaapelia n.100m

Kaikki asennukset ovat "piilossa" ainoastaan peräluukussa on vakio pohjalevyn tilalla ritilällä varustettu versio.Ja vararenkaasta on luovuttu.
Päivittelen tätä lähipäivinä kuvien kera jos yleisö haluaa...Sointi omaan korvaan jo kohtuullisen miellyttävä...
maketap
Mersumies
Mersumies

Re: w164 äänentoiston parantelua... :)

Viesti Kirjoittaja maketap »

todellakin kiinnostaa ei muuta kuin kuvia vaan tänne :D olen itsekkin suunnitellut jotain tuonne äänentoistopuolelle vaikka ne nyt ihan hyvin soi nuo vakio vehkeetkin mutta olen itsekkin entinen basso jumputuksen kuuntelija.
mistä muuten otit singaalin noille vahvistimille? entä veditkö kokonaan uudet piuhat kajareille? virtapuolihan on helppo kun on akku sisällä.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
pasi.a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: w164 äänentoiston parantelua... :)

Viesti Kirjoittaja pasi.a »

Huomenta.Juu eli comandista ei löytynyt linja-tasoista antoa ainoastaan kaiutin tasoisena.Mutta onneksi tuossa prosessorissa (bit one) onnistuu tuoda signaali myös kaiutintasoisena,ja se korjaa soittimen "virheet" alussa tehtävässä automaattisessa asennuksessa.
Kaikki signaali piuhat on vedetty uusiksi,ja kaikille kaiuttimille myös.Signaali piuhat tehty itse määrämittaisiksi (tasker c-850 ja liittiminä neutrik. Kaiutinpiuhana ihan perus 2,5mm2 kaikille kaiuttimille..
Laittelen lisää infoa ja kuvia myöhemmin..
Vastaa Viestiin