Ei Ne ilmajouset ikuisia ole. Kelvottomilla rautajousilla vaan ajetaan, mutta ilmajouset on tikissä kunnes hajoovat.
--> parempia kilometrejä ilmapusseilla
...Ja kun joku viisas on keksiny laittaa esim E - ja CLS500:een vakioksi noi ilmajouset niin joutuu jättään autoa vaihtaessa hyvän moottori-vaihtoehdon väliin
tuomkiti81 kirjoitti:...Ja kun joku viisas on keksiny laittaa esim E - ja CLS500:een vakioksi noi ilmajouset niin joutuu jättään autoa vaihtaessa hyvän moottori-vaihtoehdon väliin
Ei kai se nyt nuin paha juttu oo? Täältä oon useemman topicin airmaticeista lukenu kun isälle ollaan 211 ehtimässä, onhan niitä vikoja ollu mutta ymmärsin että varsin mukava varuste.
Rautajousen korjauksessa on se hyvä puoli, että se onnistuu lähes joka navetan takana, mutta ilmajousi on kyllä äärimmäisen hyvä, kun toimiessaan perä ei ole lintassa, vaikka olisi kuormaakin päällä.
tuomkiti81 kirjoitti:...Ja kun joku viisas on keksiny laittaa esim E - ja CLS500:een vakioksi noi ilmajouset niin joutuu jättään autoa vaihtaessa hyvän moottori-vaihtoehdon väliin
Mutta tuolla logiikalla kannattaakin ostaa 200 CDI, paljon vähemmän sylintereitä joihin voi kuitenkin tulla jotain vikaa.
Ehkä tämän viestiketjun nimeksi pitäisi muuttaa "Ilmajousitetun auton omistajan arkea", jos se ei ole mikään erityinen W211:n vaiva? Turhaan mollataan W211:tä...
Ensimmäiseksi tulee mieleen GL ja ML mutta tarvinneeko niitä kuitenkaan erikseen mainita, 211 on yleisin.
Eilen vaihtelin yhteen 211 farkkuun takapussit, molemmat räjähtäneet.
Huomenna olisi eräs 211 etutolpan vaihdossa, viikko sitten vaihdettiin jäähdytin ja huuhdeltiin laatikko sekä heräteltiin BSG, parin päivän päästä omistaja soitti että mikähän p****le nyt tuli kun etukulma meni alas.
Airmaticin p****lehän se.
dealer kirjoitti:Otsikkoon voisi tosiaan lisätä pari muuta mersumallia kun ilmajousista puhe.
mitkäs laitetaan ?
E: en ole muista malleista lukenut noita airmatic ongelmia tältä palstalta....onko muissa näitä ongelmia ?
Niin kai W220:n ilmapussit on sentään paljon ongelmallisemmat kuin 211:n ilmajouset. Ehkä noista ei niin paljoa puhuta kun vanhoja ässiä ei ole yhtä paljon liikenteessä ja toisaalta W220:n ABC-jousitus on paljon ongelmallisempi (ja kalliimpi korjata) kuin sen Airmatic jousitus.
Eikö Vito ole myös ongelmallisten ilmapussien listalla 211:stä korkeammalla?
Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja!
Niin kai W220:n ilmapussit on sentään paljon ongelmallisemmat kuin 211:n ilmajouset
....
Eikö Vito ole myös ongelmallisten ilmapussien listalla 211:stä korkeammalla?
Tosiaan, nuo myös.
Vitoon / V230:iin on helppo vaihtaa rautajouset tilalle.
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja!
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja!
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna.
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja!
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna.
mitäs jos tosta ja lainaat sen jousityökalun....
Etujousi MB-W210/S210 6-syl "Avantgarde" 67-6163 6-syl ja 8-syl Eteen Avantgarde (ei 4-matic/AMG) [1995 - 2002] 56.90 €
ja molemmathan vaihdetaan samalla kertaa tottakai....
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja!
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna.
mitäs jos tosta ja lainaat sen jousityökalun....
Etujousi MB-W210/S210 6-syl "Avantgarde" 67-6163 6-syl ja 8-syl Eteen Avantgarde (ei 4-matic/AMG) [1995 - 2002] 56.90 €
ja molemmathan vaihdetaan samalla kertaa tottakai....
?
.
Jaa kiitos vaan, jos ihan omia työkalujasi lainaan tarjoat , mutta on toi aikakin nyt niin muihin systeemeihin sidottuna, vaikka lomalla olenkin tai ehkä juuri sen vuoksi , että saa luvan mennä pajalle ens viikon alussa nyt kuitenkin. Motonetista monenlaista kanssa tulee haettua, mutta tässä tapauksessa en taida luottaa ko. putiikkiin, koska tuohon on käsittääkseni tarjolla kuutta erilaista jousivakiota ja meinaan olla niin nuuka, että vaihdan vaan sen katkenneen. Ainakin vaimon aakkosessa, kun taannoin napsahti jousesta alapäästä lenkistä pala pois, niin merkkikaupasta hommasin uuden vastaavan ja vaihtelin alle, eikä siinä ainakaan mistään huomaa, että vain toinen jousi tuli vaihdettua. Katsastuksessa iskaritestikin antoi prosentilleen saman tuloksen. Jotta näin. Vikoja korjataan siinä järjestyksessä kun ilmaantuvat .
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja!
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna.
mitäs jos tosta ja lainaat sen jousityökalun....
Etujousi MB-W210/S210 6-syl "Avantgarde" 67-6163 6-syl ja 8-syl Eteen Avantgarde (ei 4-matic/AMG) [1995 - 2002] 56.90 €
ja molemmathan vaihdetaan samalla kertaa tottakai....
?
.
Jaa kiitos vaan, jos ihan omia työkalujasi lainaan tarjoat , mutta on toi aikakin nyt niin muihin systeemeihin sidottuna, vaikka lomalla olenkin tai ehkä juuri sen vuoksi , että saa luvan mennä pajalle ens viikon alussa nyt kuitenkin. Motonetista monenlaista kanssa tulee haettua, mutta tässä tapauksessa en taida luottaa ko. putiikkiin, koska tuohon on käsittääkseni tarjolla kuutta erilaista jousivakiota ja meinaan olla niin nuuka, että vaihdan vaan sen katkenneen. Ainakin vaimon aakkosessa, kun taannoin napsahti jousesta alapäästä lenkistä pala pois, niin merkkikaupasta hommasin uuden vastaavan ja vaihtelin alle, eikä siinä ainakaan mistään huomaa, että vain toinen jousi tuli vaihdettua. Katsastuksessa iskaritestikin antoi prosentilleen saman tuloksen. Jotta näin. Vikoja korjataan siinä järjestyksessä kun ilmaantuvat .
noinkin asiaa ajattelin....
taitaa se katsastuksen iskaritesti olla aika humpuukia....mulla oli ducatossa toisen puolen iskunvaimentaja lorauttanut öljyt kokonaan ulos ja testin tulos oli tasan sama molemmin puolin...että se siitä katsastuksen iskaritestistä.
niin, ja jos sulla nyt jousesta katkennut se viimeinen "5centtinen" alapuolelta niin voishan sitä olla tosi nuuka ja katkasta toiseltakin puolelta saman verran.... (vitsi)
LopenUupunut kirjoitti:[niin, ja jos sulla nyt jousesta katkennut se viimeinen "5centtinen" alapuolelta niin voishan sitä olla tosi nuuka ja katkasta toiseltakin puolelta saman verran.... (vitsi)
No perskeles, tuohan oli oikein grand bueno noin ohjeeksi. Eipä tullunna mieleenkään. Kyllä tämä voorumi on oikea kultakaivos näiden ohjeiden suhteen .
Paha vaan, että roikkuu tuo vasen etunurkka niin alhaalla, että hädin tuskin saan sen nilkutetuksi korjaamolle. Hinuria ei periaattesta tilata, jos ei ihan pakko ole.
Mutta kiitosta vaan tosiaan työkalulainatarjouksesta.
Aika pitkä muuten tuo sun "vikalista" tuossa allekirjoituksessa. Itse toistaiseksi onneksi selvinnyt paljon vähemmällä, mutta ajankin vissiin paljon vähempi.
LopenUupunut kirjoitti:[niin, ja jos sulla nyt jousesta katkennut se viimeinen "5centtinen" alapuolelta niin voishan sitä olla tosi nuuka ja katkasta toiseltakin puolelta saman verran.... (vitsi)
No perskeles, tuohan oli oikein grand bueno noin ohjeeksi. Eipä tullunna mieleenkään. Kyllä tämä voorumi on oikea kultakaivos näiden ohjeiden suhteen .
Paha vaan, että roikkuu tuo vasen etunurkka niin alhaalla, että hädin tuskin saan sen nilkutetuksi korjaamolle. Hinuria ei periaattesta tilata, jos ei ihan pakko ole.
Mutta kiitosta vaan tosiaan työkalulainatarjouksesta.
Aika pitkä muuten tuo sun "vikalista" tuossa allekirjoituksessa. Itse toistaiseksi onneksi selvinnyt paljon vähemmällä, mutta ajankin vissiin paljon vähempi.
kyllä meillä ideoita on...
hahaa, mitäs jos ostat motonetistä säätökumin nro 5.....sille katkenneen jousen puolelle....sillonhan se olis balanssissa
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Ihan vaan 210 miehen otsikkoon vastaten;
Eipä ole ikävä 210: ä ... vaan olen tyytyväinen nykyisiin.
...vaikka hyvä autohan 210 oli aikanaan.
Facelift 211 on ollut kovin mieluisa omistaa, vikojen loistaessa poissaolollaan.
PS. Alla näkyy osa ex autoistani.
Eikä meikäläisellä ole mitään kiirettä 211 puikkoihin. Vaikka hyvä autohan se 211 myös lienee edelleen . Pitäis vaan vissiin hankkia niin mielettömasti kalliimpi kampe ko. sarjasta, jos jotain muuta eroa kuin uudenaikaisempaa tunnelmaa haluaisi löytää, jotta ei taida takamus kestää. Kaverin S211 320CDI ei ole vielä sellainen...
Kun tuosta väykystä etujousikin tuli vaihdetuksi (huom. vain toinen), niin hokasin, että lie ollut poikki jo muutaman viikon, kun se pikkulievä, lähes huomaamaton ura- ja tuuliherkkyys loistaa taas täydellisellä poissaolollaan. Kiva on kurvailla tuollakin.
Tuota.. tuumailin tässä tuota kuvaa katsellessa.. kun on itselläkin tarkoitus hankkia tuollainen Airmaticilla varustettu mersu, niin.. Jos tuollainen ikävä tilanne sitten joskus yllättää, että osa autosta makaa täysin maassa ilmajouset hajalla, niin.. mitenkäs sen sitten saa korjaamolle? Hinausautollako?? pelottavaa..
Merbensium kirjoitti:Tuota.. tuumailin tässä tuota kuvaa katsellessa.. kun on itselläkin tarkoitus hankkia tuollainen Airmaticilla varustettu mersu, niin.. Jos tuollainen ikävä tilanne sitten joskus yllättää, että osa autosta makaa täysin maassa ilmajouset hajalla, niin.. mitenkäs sen sitten saa korjaamolle? Hinausautollako?? pelottavaa..
Airmatikki kun on kyseessä niin puhutaan pikemminkin KUN ikävä tilanne yllättää. Uskosin että tuokin kuvassa makaava mersu ajamalla pääsee huoletta korjaamolle, ellei sitte kompura sano sopimusta irti.
Eipä tahdo saada niitä kuluvia osia mistään - taakse on vaihdettava koko pötkö. Eteen löytyy korjaussarjaa mutta jos pussi vuotaa toisesta päästä, sekään ei auta.
Hyvä puoli ilmajousissa taas on että tälläinen heiveröinen tietokoneenniksuttelijakin saa ne vaihdettua ilman erikoispuristimia. Auto kannon päähän ja tietokoneella komentaen paineet pois, sitten letku irti. Ja lopuksi koko mäkperssoni.