W211:n omistajan arkea....?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

http://aijaa.com/v.php?i=002488163639.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


toinen puoli oli ihan normisti....voivoi

:mrgreen:


.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, To 16.06.2011 04:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 01.09.2009 10:04

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja villeeino »

katoin jo et oliko oma, mutta ei kuitenkaan...vanteita vaille samanlainen, samalta puolelta vielä omastakin meni... :D
Audi Q7

Ex: E-mersuja
eeteeku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.04.2003 13:35
Paikkakunta: Nurmoo

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja eeteeku »

Ei Ne ilmajouset ikuisia ole. Kelvottomilla rautajousilla vaan ajetaan, mutta ilmajouset on tikissä kunnes hajoovat.
--> parempia kilometrejä ilmapusseilla
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03


exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja Jycke »

...ja tuon takia hankitaan huolenpitosopimus
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

..tai että tallissa yksi ilmajousi varallla :lol:

Edit: 10.6 leima huomautuksitta
Viimeksi muokannut Pekka Kaleva, Ma 13.06.2011 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei Ne ilmajouset ikuisia ole.
Ei, ei todellakaan...
wiimax.fi
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

...Ja kun joku viisas on keksiny laittaa esim E - ja CLS500:een vakioksi noi ilmajouset niin joutuu jättään autoa vaihtaessa hyvän moottori-vaihtoehdon väliin :evil:
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja thenq »

tuomkiti81 kirjoitti:...Ja kun joku viisas on keksiny laittaa esim E - ja CLS500:een vakioksi noi ilmajouset niin joutuu jättään autoa vaihtaessa hyvän moottori-vaihtoehdon väliin :evil:
Ei kai se nyt nuin paha juttu oo? Täältä oon useemman topicin airmaticeista lukenu kun isälle ollaan 211 ehtimässä, onhan niitä vikoja ollu mutta ymmärsin että varsin mukava varuste.

Meneehän ne rautajouset poikki c-sarjastakin...
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Rautajousen korjauksessa on se hyvä puoli, että se onnistuu lähes joka navetan takana, mutta ilmajousi on kyllä äärimmäisen hyvä, kun toimiessaan perä ei ole lintassa, vaikka olisi kuormaakin päällä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuomkiti81 kirjoitti:...Ja kun joku viisas on keksiny laittaa esim E - ja CLS500:een vakioksi noi ilmajouset niin joutuu jättään autoa vaihtaessa hyvän moottori-vaihtoehdon väliin :evil:
Mutta tuolla logiikalla kannattaakin ostaa 200 CDI, paljon vähemmän sylintereitä joihin voi kuitenkin tulla jotain vikaa. :eh:
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211:n omistajan arkea....

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Ehkä tämän viestiketjun nimeksi pitäisi muuttaa "Ilmajousitetun auton omistajan arkea", jos se ei ole mikään erityinen W211:n vaiva? Turhaan mollataan W211:tä... :thumbup:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Otsikkoon voisi tosiaan lisätä pari muuta mersumallia kun ilmajousista puhe.
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

dealer kirjoitti:Otsikkoon voisi tosiaan lisätä pari muuta mersumallia kun ilmajousista puhe.
mitkäs laitetaan ?

:D

E: en ole muista malleista lukenut noita airmatic ongelmia tältä palstalta....onko muissa näitä ongelmia ?
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ensimmäiseksi tulee mieleen GL ja ML :roll: mutta tarvinneeko niitä kuitenkaan erikseen mainita, 211 on yleisin.

Eilen vaihtelin yhteen 211 farkkuun takapussit, molemmat räjähtäneet.
Huomenna olisi eräs 211 etutolpan vaihdossa, viikko sitten vaihdettiin jäähdytin ja huuhdeltiin laatikko sekä heräteltiin BSG, parin päivän päästä omistaja soitti että mikähän p****le nyt tuli kun etukulma meni alas.
Airmaticin p****lehän se.
wiimax.fi
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13766
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

LopenUupunut kirjoitti:
dealer kirjoitti:Otsikkoon voisi tosiaan lisätä pari muuta mersumallia kun ilmajousista puhe.
mitkäs laitetaan ?

:D

E: en ole muista malleista lukenut noita airmatic ongelmia tältä palstalta....onko muissa näitä ongelmia ?
Niin kai W220:n ilmapussit on sentään paljon ongelmallisemmat kuin 211:n ilmajouset. Ehkä noista ei niin paljoa puhuta kun vanhoja ässiä ei ole yhtä paljon liikenteessä ja toisaalta W220:n ABC-jousitus on paljon ongelmallisempi (ja kalliimpi korjata) kuin sen Airmatic jousitus.

Eikö Vito ole myös ongelmallisten ilmapussien listalla 211:stä korkeammalla?

PS. itsellä ei ole 211:stä.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja RH »

Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja! :oops: :mrgreen:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18187
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin kai W220:n ilmapussit on sentään paljon ongelmallisemmat kuin 211:n ilmajouset
....
Eikö Vito ole myös ongelmallisten ilmapussien listalla 211:stä korkeammalla?
Tosiaan, nuo myös.
Vitoon / V230:iin on helppo vaihtaa rautajouset tilalle.
wiimax.fi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja! :oops: :mrgreen:
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.

:wink:
.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja! :oops: :mrgreen:
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.

:wink:
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna. :)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja! :oops: :mrgreen:
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.

:wink:
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna. :)
mitäs jos tosta ja lainaat sen jousityökalun....

Etujousi MB-W210/S210 6-syl "Avantgarde" 67-6163 6-syl ja 8-syl Eteen Avantgarde (ei 4-matic/AMG) [1995 - 2002] 56.90 €
ja molemmathan vaihdetaan samalla kertaa tottakai.... :D

?


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja! :oops: :mrgreen:
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.

:wink:
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna. :)
mitäs jos tosta ja lainaat sen jousityökalun....

Etujousi MB-W210/S210 6-syl "Avantgarde" 67-6163 6-syl ja 8-syl Eteen Avantgarde (ei 4-matic/AMG) [1995 - 2002] 56.90 €
ja molemmathan vaihdetaan samalla kertaa tottakai.... :D

?


.
Jaa kiitos vaan, jos ihan omia työkalujasi lainaan tarjoat :? :?: , mutta on toi aikakin nyt niin muihin systeemeihin sidottuna, vaikka lomalla olenkin tai ehkä juuri sen vuoksi :wink: , että saa luvan mennä pajalle ens viikon alussa nyt kuitenkin. Motonetista monenlaista kanssa tulee haettua, mutta tässä tapauksessa en taida luottaa ko. putiikkiin, koska tuohon on käsittääkseni tarjolla kuutta erilaista jousivakiota ja meinaan olla niin nuuka, että vaihdan vaan sen katkenneen. Ainakin vaimon aakkosessa, kun taannoin napsahti jousesta alapäästä lenkistä pala pois, niin merkkikaupasta hommasin uuden vastaavan ja vaihtelin alle, eikä siinä ainakaan mistään huomaa, että vain toinen jousi tuli vaihdettua. Katsastuksessa iskaritestikin antoi prosentilleen saman tuloksen. Jotta näin. Vikoja korjataan siinä järjestyksessä kun ilmaantuvat :eh: .
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
RH kirjoitti:Ja ***kele noita Mersun rautajousiakin! Paavosta putos etunurkka s**tana! 12 vuotta ajoa Pösöillä, eikä koskaan Pösöissä jouset katkeilleet. Nyt samassa ajassa jo kaksi seitsemästä ajossa olleesta Mersusta katkonut jousensa! ***tu mitä ***koja! :oops: :mrgreen:
niinpä niin, mutta tuohon tiedämme heti mitä se maksaa eikä osia tarvitse alkaa etsiä hinnan takia maailmalta....80€ riittää mainiosti....entäs jos olis ollut airmatic....500 min ja ilmeisesti taivas kattona....kompuraa jne.

:wink:
.
Ja se kahdeksankymppiä kyllä pitää paikkansa, mutta sillä saa vain jousen paikalleen, merkkiliikkeessä. Kai sitä voisi teutaroida tuon kanssa itekin, mutta kun uupuu tarvittavat työkalut, niin en viitsi itteäni teloa. Ja olisi sitä saanut sen asennuksen jopa puoleenkin hintaan, mutta noilla pikkupajoilla, joille sen olisi voinut laahata, oli viikkojen jonot.
Rautarinkula, mokoma, maksaa sitten toisen rapian siihen päälle. No, pikkurahoja kuitenkin tuohon airmaticiin verrattuna. :)
mitäs jos tosta ja lainaat sen jousityökalun....

Etujousi MB-W210/S210 6-syl "Avantgarde" 67-6163 6-syl ja 8-syl Eteen Avantgarde (ei 4-matic/AMG) [1995 - 2002] 56.90 €
ja molemmathan vaihdetaan samalla kertaa tottakai.... :D

?


.
Jaa kiitos vaan, jos ihan omia työkalujasi lainaan tarjoat :? :?: , mutta on toi aikakin nyt niin muihin systeemeihin sidottuna, vaikka lomalla olenkin tai ehkä juuri sen vuoksi :wink: , että saa luvan mennä pajalle ens viikon alussa nyt kuitenkin. Motonetista monenlaista kanssa tulee haettua, mutta tässä tapauksessa en taida luottaa ko. putiikkiin, koska tuohon on käsittääkseni tarjolla kuutta erilaista jousivakiota ja meinaan olla niin nuuka, että vaihdan vaan sen katkenneen. Ainakin vaimon aakkosessa, kun taannoin napsahti jousesta alapäästä lenkistä pala pois, niin merkkikaupasta hommasin uuden vastaavan ja vaihtelin alle, eikä siinä ainakaan mistään huomaa, että vain toinen jousi tuli vaihdettua. Katsastuksessa iskaritestikin antoi prosentilleen saman tuloksen. Jotta näin. Vikoja korjataan siinä järjestyksessä kun ilmaantuvat :eh: .

noinkin asiaa ajattelin....
taitaa se katsastuksen iskaritesti olla aika humpuukia....mulla oli ducatossa toisen puolen iskunvaimentaja lorauttanut öljyt kokonaan ulos ja testin tulos oli tasan sama molemmin puolin...että se siitä katsastuksen iskaritestistä.

niin, ja jos sulla nyt jousesta katkennut se viimeinen "5centtinen" alapuolelta niin voishan sitä olla tosi nuuka ja katkasta toiseltakin puolelta saman verran.... :wink: :mrgreen: (vitsi)
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:[niin, ja jos sulla nyt jousesta katkennut se viimeinen "5centtinen" alapuolelta niin voishan sitä olla tosi nuuka ja katkasta toiseltakin puolelta saman verran.... :wink: :mrgreen: (vitsi)
No perskeles, tuohan oli oikein grand bueno noin ohjeeksi. Eipä tullunna mieleenkään. Kyllä tämä voorumi on oikea kultakaivos näiden ohjeiden suhteen :mrgreen: :wink: .
Paha vaan, että roikkuu tuo vasen etunurkka niin alhaalla, että hädin tuskin saan sen nilkutetuksi korjaamolle. Hinuria ei periaattesta tilata, jos ei ihan pakko ole.
Mutta kiitosta vaan tosiaan työkalulainatarjouksesta. :D :angel:
Aika pitkä muuten tuo sun "vikalista" tuossa allekirjoituksessa. Itse toistaiseksi onneksi selvinnyt paljon vähemmällä, mutta ajankin vissiin paljon vähempi.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

RH kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:[niin, ja jos sulla nyt jousesta katkennut se viimeinen "5centtinen" alapuolelta niin voishan sitä olla tosi nuuka ja katkasta toiseltakin puolelta saman verran.... :wink: :mrgreen: (vitsi)
No perskeles, tuohan oli oikein grand bueno noin ohjeeksi. Eipä tullunna mieleenkään. Kyllä tämä voorumi on oikea kultakaivos näiden ohjeiden suhteen :mrgreen: :wink: .
Paha vaan, että roikkuu tuo vasen etunurkka niin alhaalla, että hädin tuskin saan sen nilkutetuksi korjaamolle. Hinuria ei periaattesta tilata, jos ei ihan pakko ole.
Mutta kiitosta vaan tosiaan työkalulainatarjouksesta. :D :angel:
Aika pitkä muuten tuo sun "vikalista" tuossa allekirjoituksessa. Itse toistaiseksi onneksi selvinnyt paljon vähemmällä, mutta ajankin vissiin paljon vähempi.
kyllä meillä ideoita on...
hahaa, mitäs jos ostat motonetistä säätökumin nro 5.....sille katkenneen jousen puolelle....sillonhan se olis balanssissa :wink:

joo onhan tohon tullu kilsoja yli 100tkm omistukseni aikana....2v?
korjasin allekirjoituksen listaa vähän.... :D


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Ihan vaan 210 miehen otsikkoon vastaten;


Eipä ole ikävä 210: ä ... vaan olen tyytyväinen nykyisiin.

...vaikka hyvä autohan 210 oli aikanaan.

Facelift 211 on ollut kovin mieluisa omistaa, vikojen loistaessa poissaolollaan.

PS. Alla näkyy osa ex autoistani.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja RH »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Ihan vaan 210 miehen otsikkoon vastaten;


Eipä ole ikävä 210: ä ... vaan olen tyytyväinen nykyisiin.

...vaikka hyvä autohan 210 oli aikanaan.

Facelift 211 on ollut kovin mieluisa omistaa, vikojen loistaessa poissaolollaan.

PS. Alla näkyy osa ex autoistani.
Eikä meikäläisellä ole mitään kiirettä 211 puikkoihin. Vaikka hyvä autohan se 211 myös lienee edelleen :wink: . Pitäis vaan vissiin hankkia niin mielettömasti kalliimpi kampe ko. sarjasta, jos jotain muuta eroa kuin uudenaikaisempaa tunnelmaa haluaisi löytää, jotta ei taida takamus kestää. Kaverin S211 320CDI ei ole vielä sellainen...
Kun tuosta väykystä etujousikin tuli vaihdetuksi (huom. vain toinen), niin hokasin, että lie ollut poikki jo muutaman viikon, kun se pikkulievä, lähes huomaamaton ura- ja tuuliherkkyys loistaa taas täydellisellä poissaolollaan. Kiva on kurvailla tuollakin.
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Tuota.. tuumailin tässä tuota kuvaa katsellessa.. kun on itselläkin tarkoitus hankkia tuollainen Airmaticilla varustettu mersu, niin.. Jos tuollainen ikävä tilanne sitten joskus yllättää, että osa autosta makaa täysin maassa ilmajouset hajalla, niin.. mitenkäs sen sitten saa korjaamolle? Hinausautollako?? pelottavaa..
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Ville V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 12.07.2010 14:07
Paikkakunta: Oulu

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja Ville V. »

Merbensium kirjoitti:Tuota.. tuumailin tässä tuota kuvaa katsellessa.. kun on itselläkin tarkoitus hankkia tuollainen Airmaticilla varustettu mersu, niin.. Jos tuollainen ikävä tilanne sitten joskus yllättää, että osa autosta makaa täysin maassa ilmajouset hajalla, niin.. mitenkäs sen sitten saa korjaamolle? Hinausautollako?? pelottavaa..
Airmatikki kun on kyseessä niin puhutaan pikemminkin KUN ikävä tilanne yllättää. Uskosin että tuokin kuvassa makaava mersu ajamalla pääsee huoletta korjaamolle, ellei sitte kompura sano sopimusta irti.
W211 E320 CDI airmatic -03
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja RAM »

Pneumatiikka on pelottava asia.

Olen W220 korisen ilmajousia ihmetellyt jarrulevyjä vaihdellessa ja ilmapusseiksi niitä en miellä... Lienevätköhän lähempänä paineilmasylinteriä?

Silloin ei niiden kuluvien osien vaihtaminen nyt ihan mahdottomalta asialta vaikuta. Niitähän ymmärtääkseni myydän myös kunnostettuina?

Ei kellään olisi asiasta tietoa, jonka vaikkapa kyseisen pötikän purkaminen olisi tuonut?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3291
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W211:n omistajan arkea....?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Eipä tahdo saada niitä kuluvia osia mistään - taakse on vaihdettava koko pötkö. Eteen löytyy korjaussarjaa mutta jos pussi vuotaa toisesta päästä, sekään ei auta.

Hyvä puoli ilmajousissa taas on että tälläinen heiveröinen tietokoneenniksuttelijakin saa ne vaihdettua ilman erikoispuristimia. Auto kannon päähän ja tietokoneella komentaen paineet pois, sitten letku irti. Ja lopuksi koko mäkperssoni.
Vastaa Viestiin