Vekotin alkoi vuotaa jäähdytinnestettä ihan urakalla. Ensimmäinen ja ainoa jäljellä oleva muovisuojus etupalkin etuosassa aivan märkänä. Herjasi check coolant level vikaa ja lisäsin lähes kaksi litraa nestettä. Vaimo ajoi alle 150km (2-3 tunnin ajomatkan aikana) ja vika uusiutui. Taas lähes kaksi litraa jäähdytinnestettä lisätty ja silmämääräisesti ei kuulemma mistään konepellin alta nähnyt mistä vuotaa.
Huomenna pääsen itse kurkkaamaan konepellin alle, tuonsuuruinen vuoto täytyy jo olla hyvin näkyvä. Luultavasti tyhjennysproppu tai joku letku vuotaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
S210 220cdi jäähdytinneste häviää hetkessä
Re: S210 220cdi jäähdytinneste häviää hetkessä
Veikkaisin vesipumppua.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Kurkittu. Ensin vuotoa ei löytynyt, mutta viimeisen muovisuojan irroituksen jälkeen vuoto löytyi. Vuotaa lämpimänä jäähdyttimen muovi- ja metallipäädyn liitoksesta. Kylmänä vuoto lakkaa.220cdi kirjoitti:Huomenna pääsen itse kurkkaamaan konepellin alle, tuonsuuruinen vuoto täytyy jo olla hyvin näkyvä. Luultavasti tyhjennysproppu tai joku letku vuotaa. Onko kellään kokemuksia vastaavasta?
Syylärisementteihin en luota, joten uus syyläri tilaukseen ja vaihto. Tuleepa ainakin luotettavasti kuntoon
Nyt vaihdettu. Ei ollut paha homma, aikaa meni koeajoineen ja testauksineen reilu kolme tuntia. Nopeammin olisi tehnyt, jos olisi tarkemmin miettinyt/ottanut pari purkukuvaa purkamisen aikana ja eri työvaiheista. Nyt piti kasatessa välillä miettiä mikä oli oikea järjestys osille.220cdi kirjoitti:220cdi kirjoitti:Syylärisementteihin en luota, joten uus syyläri tilaukseen ja vaihto. Tuleepa ainakin luotettavasti kuntoon
Uus jäähdytin kuitenkin pelaa hienosti ja ekaa kertaa ite vaihdoin, joten lopputulokseen olen tyytyväinen ja se on tärkeintä