Minulla on vm. 2005 E220 T CDI Elegance, ajettu 181000 km. Nyt olisi teoriassa mahdollista vaihtaa se vm 2007 E280 T CDI Classsiciin, 100000 km enemmän ajettuun.
Kannattaisiko? Molemmat autot ovat perusvarusteisia, toinen siis Elegance-tasolla ja toinen Classic. Uudempi enemmän ajettu, facelift ja kuutoskone.
Vaimon kaverista (tai hänen miehestä) kyse eli ei sinänsä ole epäilyttävällä pohjalla vaihtokauppa. Jos kilometrejä tulee niin silloinhan vähemmän ajettu on aina vähemmän ajettu.
Erään automyyjän mukaan molemmat ovat 15000 euron autoja eli sinällään saman arvoisiakin.
Classicin karu sisustus hieman itseäni mietityttää. Samoin se 280 CDI ei taida olla yhtä pomminvarma kuin 220 CDI. Esim. SBC:stä ei omassa enää varmaan tule ongelmaa, koska yksikkö on vaihdettu Suomessa merkkiliikkeessä.
Minä en ainakaan missään olosuhteissa vaihtais päittään 2 vuotta vanhempaan. Etenkin kun mersussa on suhteellisen samantekevää onko ajettu 200, 300 vai 400 tuhatta. Jos tuo 280 on täysin ehjä niin ainoo mikä tuossa puoltais, on se että toi 220 CDi vie ehkä litran vähempi satasella. Se että rahapulassa ottais muutaman tonnin väliä ni ok, mutta ei päittään.
tn62634 kirjoitti:Minulla on vm. 2005 E220 T CDI Elegance, ajettu 181000 km. Nyt olisi teoriassa mahdollista vaihtaa se vm 2007 E280 T CDI Classsiciin, 100000 km enemmän ajettuun.
Kannattaisiko? Molemmat autot ovat perusvarusteisia, toinen siis Elegance-tasolla ja toinen Classic. Uudempi enemmän ajettu, facelift ja kuutoskone.
Tämä kuulostaa nyt liian hyvältä ollakseen totta... mihin on se kuuluisa koira haudattu?
PS. Katsoppa alta omistamani autot
PSPS. Ilman DPF: ää ja custom ohjelmalla pääsee rajoitusten mukaan pihistämällä nykyisellä autollani 5,5 litralla sata kilometriä... siis lämpimällä koneella maantiellä pintakaasulla pihistäen. Entisillä, myöskin samoin säädetyillä 211: stasilla neloskoneisilla manuuaaleilla, pääsi parhaimmillaan maantiellä vastaavasssa ajotilanteessa noin 0,7- 1 litra vähemmällä... mutta tehoa puuttui noin 130 hp ja vääntöä noin 300 Nm nykyiseen autooni verrattuna (Allekirjoitukseni ilmottamani teholukemat ovat kovin matalat V 6 : sta mittaamaani verrattuna...).
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Onhan toi 2007 E280 T CDI nyt vähän eri vehje vaikka kilsoja olisikin enemmän...
Yks tollanen mulle kiitos 15.000 eur hinnalla ja loppurahoilla voin kustantaa sille hinnan arvioineelle autokauppiaalle uudelleenkoulutuksen vaikkapa sirkusalalle.
Jos ajatellaan niin että 20 tkm:n päästä toisella autolla on ajettu jo yli 300 tkm ja sinun nykyisellä vasta 200 tkm niin
ei vaihto ehkä ole järkevä. Luulenpa että tämän takia ajatuksen takia liike oli arvionut auton samanarvoisiksi vaikka teorissa
tuo E280 saattaisi olla tällä hetkellä 5 k.euroa kalliimpi mutta sen myyminen voikin olla toinen juttu. Kyllä tuo lähemmas 300 tkm mittarissa vaikuttaa jo rajusti pyyntihintaan .
Joku vähän aiemmin kirjoitti sitä että kun tarjoaa yli 300 tkm ajettua mersua vaihdossa on kuin väärää rahaa tarjoaisi.
Viimeksi muokannut sportsman, To 02.06.2011 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Division kirjoitti:Onhan toi 2007 E280 T CDI nyt vähän eri vehje vaikka kilsoja olisikin enemmän...
Yks tollanen mulle kiitos 15.000 eur hinnalla ja loppurahoilla voin kustantaa sille hinnan arvioineelle autokauppiaalle uudelleenkoulutuksen vaikkapa sirkusalalle.
Mobilesta äkkiä kurkkaamalla näyttäis siltä, että teutonien maalla halvimmat saattaa maksaa just noissa raameissa.
sportsman kirjoitti: Kyllä tuo lähemmas 300 tkm mittarissa vaikuttaa jo rajusti pyyntihintaan .
Joku vähän aiemmin kirjoitti sitä että kun tarjoaa yli 300 tkm ajettua mersua vaihdossa on kuin väärää rahaa tarjoaisi.
Ehkä saksassa... Suomessa sensijaan ei ole mikään ihme jos myydään 450k ajettua vielä melkeen samalla hinnalla kuin uutta
Division kirjoitti:Yks tollanen mulle kiitos 15.000 eur hinnalla ja loppurahoilla voin kustantaa sille hinnan arvioineelle autokauppiaalle uudelleenkoulutuksen vaikkapa sirkusalalle.
Joo mäkin voin ottaa kyllä 15 000 €:llä alle 300 tkm ajetun faceliftatun W211 280cdi:n vaikka heti. Voiskohan siinä olla jotain vakavaa piilovikaa?
Tuleehan siihen Saksan tuontiinkin veroja ainakin 7000 plus muut kulut päälle. Arvioinnin tehneeltä automyyjältä voisikin kysyä mistäpäin Suomea saa 15 tonniin kyseisiä, kunnossa olevia, autoja. Voisin olla kiinnostunut ainakin yhdestä...