Concours d'Elegance - millainen tapahtuma?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nozki
Mersumies
Mersumies

Concours d'Elegance - millainen tapahtuma?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Tervehdys!

Niin, otsikossa mainitun tapahtuman nettisivuilla http://www.concours.fi/ on infoa tämän vuoden tapahtumasta vielä aika vähänlaisesti. Mulla ei tuosta hommasta ole mitään kokemusta, mutta jotenkin ko. tapahtuma on jo pidemmän aikaa ollut kiinnostavan tuntuinen, kun sieltä on kuvia nähnyt lähinnä harrasteautolehdissä.

Lähinnä mietin sellaisia juttuja kuin:

- Onko tuo tarkoitettu kaikenlaisille harrasteautoille, toisin sanoen: onko sinne korrektia mennä tolla mun 30-vuotiaalla aika alkuperäisen oloisella coupella, vai pitäiskö olla vähintään joku Classic Centerin entisöimä Pagoda (vähän karrikoiden...)? :wink: Kun vissiin se pääpaino taitaa olla niillä kaikkein harvinaisimmilla ja arvokkaimmilla autoilla kuitenkin?

- Joskus käsittääkseni Suomen MB-klubilla on ollut tuolla oma alueensa, jonne on toivotettu harrastemersut tervetulleiksi; tietääkö joku, onko sellaista myös tänä vuonna?

- Niin ja tietty yleiset näkemykset / kokemukset kiinnostavat - kannattaako mennä tuonne? Edellyttää useamman sadan kilometrin ajelua, mutta tosin tuolla seudulla tulee muutenkin käytyä aika usein, eikä nytkään varmaan pelkästään tuon takia tarvitsisi tulla.

T:Timo
Nozki
Mersumies
Mersumies

Re: Concours d'Elegance - millainen tapahtuma?

Itse itselleni vastaten...

Niin, jokunen tunti sen jälkeen, kun olin lähettänyt aiemman viestin, tuli Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenkirje. Kahteen ensimmäiseen kysymykseen löytyy vastaus sieltä:
Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenkirje 2/2011, sivu 5 kirjoitti:
Classic Sportscar Concours d’Elegance 2011 su 19.6. klo 10.00-15.00 Harjattulalantie 80, Turku. - Samalla valtakunnallinen Klubi-tapaaminen.

Osallistumme tähän jo 15. kertaa järjestettävään loisteliaaseen avo-, urheilu- ja klassikkoautojen erikoistapahtumaan upealla Harjattulan Kartanon puistoalueella. Tapahtumaan saapuu niin Ferrareita, Porscheja, Corvetteja, Camaroita, Jaguaareja, Lamborgineja, Lotuksia, MG:tä, Aston Martineja yms. Ja tietysti Mercedes-Benzejämme!

Puistossa orkesteri soittaa jazzia ja swingiä ja myytävänä on pientä purtavaa viininkin kera. Tuomaristo palkitsee eri luokkien parhaat autot. Missään muualla maassamme ei ole mahdollista nähdä tällaistä kalustoa yhdellä kertaa ja vielä näin hienossa ympäristössä ja rennossa ilmapiirissä. Kaikki eri MB-mallit ovat tervetulleita tapahtumaan. Koska tapahtuma ei ole järjestämämme ja kyseessä on avo/urheiluautotapahtuma, niin päänäyttelyalueelle ohjataan vain coupet ja avomallit. Muut mallit ohjataan viereiselle alueelle. Molemmat meille varatut alueet ovat vierekkäin. Alueella on myös kahvila. Myös yleisöllä on vapaa pääsy. Tämä tapahtuma sinun tulee nähdä ja kokea, ainakin kerran! Sisäänajo alueelle alkaa su 20.6 klo 10.00. Näyttelypaikat täyttyvät nopeasti. Kuvia ja ohjelmaa: http://www.concours.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitli olisi ihan kiva kuulla näkemyksiä ja kokemuksia kyseisestä tapahtumasta, jos jollakin sellaisia on täällä jaettavaksi.

B.Ewing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja B.Ewing »

Ei ole kyllä mitään kokemuksia, mutta jotenkin näyttää aika "elitistiseltä" tapahtumalta. Saattaisin jättää 123 koppasen 200d:n kotiin...
Mutta ei kait niitä ennakkoluuloja kannata viljellä. Kerro millaista oli, jos menet.
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

On aika upea tapahtuma! On sitten sen verran arvokasta vehjettä näytillä että huhhuh.. Meinasin ite mennä joko sl:lä tai secillä.. Pari kertaa on tullu käytyä.. Siellä vaan tuppaa olla armanimiehiä turhan paljon.. :lol:
hismajestics
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Nozki kirjoitti:Itse itselleni vastaten...

Niin, jokunen tunti sen jälkeen, kun olin lähettänyt aiemman viestin, tuli Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenkirje...
Suomen Mercedes-Benz Klubin jäsenkirje 2/2011, sivu 5 kirjoitti:
Classic Sportscar Concours d’Elegance 2011 su 19.6. klo 10.00-15.00 Harjattulalantie 80, Turku.
Osoite on väärä. Nähdään mieluummin täällä: Harjattulantie 80, Turku. 8)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Nozki
Mersumies
Mersumies

Päevää!

Nyt kun tapahtuma lähestyy, niin ajattelin kysellä lisää... Sääennusteet eivät oikein lupaa mitään mahdottoman mahtavaa keliä sunnuntaille. No, ei kai sen takia pidä harmistua - itsellä ainakin toistaiseksi on kovasti suunnitelmissa päätyä paikalle. Onko muita täältä tuttuja tulossa?

Nozki
Mersumies
Mersumies

B.Ewing kirjoitti:Ei ole kyllä mitään kokemuksia, mutta jotenkin näyttää aika "elitistiseltä" tapahtumalta. Saattaisin jättää 123 koppasen 200d:n kotiin...
Mutta ei kait niitä ennakkoluuloja kannata viljellä. Kerro millaista oli, jos menet.
No juu, vähän kesti tämä raportointi, mutta eikös vanha kansakin käyttänyt sellaista sanontaa, että parempi myöhään kuin ei ensinkään. Tai jotain...

No kuitenkin, pääsin paikalle tapahtumaan, ja olihan se kyllä taas ihan uudenlainen kokemus, vaikka ei se nyt ihan ensimmäinen autotapahtumani ollut. Tosin, en tuota coupea ole kyllä ennen missään tapahtumissa ollut ulkoiluttamassa.

MB-klubilla tosiaan oli siellä oma alueensa, ja ei siellä ainakaan ollut mitenkään elitistinen meno mielestäni. Hienoja Mersuja oli useampia, ja porukka oli rentoa. Sitten taas noin yleisesti, kärryjä oli jos jonkinlaisia - en missään ikinä ole nähnyt samassa paikassa noin montaa Ferraria, Jaguar E-typeä, De Tomaso Panteraa jne. Ja oli siellä sitten yksittäisiä melkoisen harvinaisia Lamborghineja ja vaikka mitä muita erikoisia laitteita. Ymmärtääkseni autojen sijoittelu ja porukan liikkuminen oli aika lailla omavalintaista; ainoastaan etupihan paraatipaikalle vissiin määriteltiin, mitä autoja sinne tuodaan, ja sitten muutamat kerhot, joilla oli oma alue, tietenkin itse saivat päättää, mitä heidän alueillaan on. Yksi avomallinen vanha Mersu käytiin erikseen pyytämässä siihen etupihan paraatipaikalle näytille; en nyt valitettavasti kyllä muista, mikä malli se oli. Avoautojen sarjassa kyseinen auto sai kolmannen palkinnon, ja toiseksi tuli todella hienosti entisöity - en myöskään muista vuosimallia - musta SL, joten Mersut olivat myös palkintosijoilla hyvin edustettuina.

Niin, pääsymaksuja ei ollut sen paremmin autoilijoille yleisöllekään. Ei kai siinä sen kummempia - tässä pari kuvaa alueelta.

Kuva

Suomen Mercedes-Benz Klubin aluetta. Paikalla mm. useampia eri ikäisiä kasikoneisia SL:iä, pari W124 300CE-24 avomallia, W124 coupe 34 AMG, W114 250 CE, uusi E-coupe, se palkittu vanha SL, jne. Ja on tuo mun coupe kanssa siellä aika lailla keskellä.

Kuva

Tässä sama alue toisesta suunnasta.

Kuva

Ja piti nyt tietty omasta kärrystäkin laittaa yksi kuva... ;)

Kuva

Joo, myönnetään, ettei tää ole ihan nyt niin kovin relevanttia Mersuforumille, mut siksipä se onkin pienennetty enemmän kuin nuo muut kuvat... :P Tää on siksi, että mun ensimmäinen auto oli kanssa tuollainen Ritmo 130 TC Abarth, joskaan ei punainen vaan tummansininen. Tallessa se on vieläkin, vaikka sillä nyt ei muutamaan vuoteen ole ajettu.

Ja Ilta-Sanomissa on oikein videokin aiheesta: http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/ ... 57052.html
B.Ewing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja B.Ewing »

Ihan mukavalle tapahtumallehan tuo vaikuttaa. Ja hieno coupe sulla....
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvät kuvat. Onpa muuten vuositolkulla aikaa kun olen viimeksi nähnyt Ritmon -minkäänlaisen. Harvinaisen tehokkaasti hävinneet.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi --- www.rantasalmi.com
Nozki
Mersumies
Mersumies

B.Ewing kirjoitti:Ihan mukavalle tapahtumallehan tuo vaikuttaa. Ja hieno coupe sulla....
Joo, ihan hyvä mieli tuosta tapahtumasta itsellekin jäi, vaikka tosin iltapäivän sade vähän yritti latistaa tunnelmaa. Ja kiitos kehuista! :)
Timo L. kirjoitti:Hyvät kuvat. Onpa muuten vuositolkulla aikaa kun olen viimeksi nähnyt Ritmon -minkäänlaisen. Harvinaisen tehokkaasti hävinneet.
Niinpä, Ritmo ei ole ihan sieltä kaikkein parhaasta päästä vastustamaan ruostetta, ja se näkyy säilyneiden yksilöiden määrässä. Kuulemma noihin on käytetty neuvostoliittolaista terästä, jolla Lada on maksanut lisenssimaksuja - tiedä sitten, pitääkö paikkansa... Noita 130TC- malleja ei alun perinkään ole ollut hirveästi, ja niitä on ruosteen lisäksi tavallista enemmän vienyt kadotukseen tien ulkopuolelle lipsahtelut. Jäykkä ja itse asiassa tiettyyn pisteeseen asti oikeinkin hyvin toimiva alusta ja alle tuhatkiloiseen koppaan laitettu 130-heppainen moottori saivat monet nuoret kuvittelemaan, että ovat oikeinkin taitavia kuskeja, kunnes sitten mentiinkin vauhdilla metsähallituksen puolelle. Itse onneksi olen ainakin toistaiseksi sellaiselta välttynyt.

No joo, riittäköön se Fiateista tältä erää. ;)
Nozki
Mersumies
Mersumies

Re: Concours d'Elegance - onko foorumilaisia tulossa?

Palaan vanhaan aiheeseen nyt kun tuo on taas vähän niin kuin oven takana odottamassa. Ilmoittautuuko kukaan osallistuvansa tuohon huomenna? Itsellä olis vähän suunnitelmissa mennä coupen kanssa käymään.

Melko paljon muuten tapahtumia tänä viikonloppuna. Itse en päässyt Orimattilaan Mersupäiville enkä Klubin piknik- ajoon, mutta josko nyt tuonne Kakskertaan sitten pääsisi kuitenkin.
Vastaa Viestiin