W202 viskokytkin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

Osaisiko kukaan sanoa missä lämmöissä viskon pitäisi ruveta pyörittämään tuuletinta?
Lämmöt ovat nousseet välillä melko hurjasti, mutta en ole uskaltanut päästää niitä tappiin.

Kiitoksia jo etukäteen!
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Kylmänä kolistaa ja pyörii kokoajan. Minusta on pyörinyt aina kokoajan ja W210 tekee saman, joten näin varmaan pitää ollakin mutta tuosta äänestä haluaisin eroon :roll:

Ryhdyin pohtimaan olisiko viskokytkin tiensä päässä. Hiukan selasin nettiä ja viskokytkimien hinnat liikkuvat 40€ ja 199 € välillä.
Olisiko vinkkiä mikä on hintojen salaisuus? onko jotain sopivuus tai kestävyys ongelmaa? Halpa on tietysti halpa mutta onko se muka niin huono, ettei sitä kannata laittaa paikoilleen?

Motonet 100€ ja KL-osat 120 € mutta maailmalta löytyy noita muitakin ja jotenkin tuleee mieleen, että maksanko BERUsta mutta saan jotain muuta, kun eivät viitsi ilmoittaa valmistajaa. Aika outoa :?

Lisäksi vinkki tai mittakuva lukitsintyökalusta / 36mm avaimesta tuulettimen mutterin avausta varten olisi paikallaan. KL-osat myy liian kallista sarjaa tähän projektiin.

Lainasin tähän 4 vuotta vanhaa topikkia, kun viitsinyt uuttakaan aloittaa :D ja lämmöthän pysyy siina 80 kantturoissa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joissakin viscoissa on täyttö tulppa ja sinne sitten oikeaa öljyä...yleensä tulppia on todella vähäisessä määrässä.
Siitäkin sanotaan että se pitäisi pitää aina pysty asennossa jos irroittaa mutta mites uuden hankkiminen...taitaa olla fuulaa.
Etsi sen kokoinen lenkki avain jota ohennat tai tee latta raudasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

Itse sain avattua viscon mutterin tavallisella lenkkiavaimella.
Toki lenkin kavennus varmasti helpottaa avaamista.
Jos nyt oikein muistan niin mutterissa oli vastakierre
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Tuomaa kirjoitti:Itse sain avattua viscon mutterin tavallisella lenkkiavaimella.
Toki lenkin kavennus varmasti helpottaa avaamista.
Jos nyt oikein muistan niin mutterissa oli vastakierre
Piditkö vastaan niistä ruuvin kannoista vai aukesiko ihan lyömällä (ilmeisesti myötäpäivään, jos on vasuri?)
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
juhaeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28.04.2014 19:28

Re: W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Meillä tollanen w202 c180 missä lämpömittari ei pelaa. Johdot mädäntyny. Mutta en siis oo ikinä kuullu viskon pyörivän vaikka kuumassakii ajanu ja seisottanu. Omassa lankussa taas kuulee ihan selvästi kun se lukkiutuu ja alkaa tolkuton tohina. Tämä alkaa karvan yli 100 asteessa. Jolloin lämmöt tippuu nopiaa. Tuo uudempi kone ei vaan kerää lämpöä niim pirusti
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
Avatar
Tuomaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 29.04.2010 20:07
Paikkakunta: Tampere

Re: W202 viskokytkin

Viesti Kirjoittaja Tuomaa »

Viskon mutteri aukesi ilman suurempaa vastustusta.
Lenkin sain jostain raosta mutteriin kiinni ja nopeesti nytkäyttämällä auki.
Myötäpäivään pitäisi aueta :roll:
Tuolla on juttua flektistä lisää:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=127236" onclick="window.open(this.href);return false;
juhaeino kirjoitti:Meillä tollanen w202 c180 missä lämpömittari ei pelaa. Johdot mädäntyny. Mutta en siis oo ikinä kuullu viskon pyörivän vaikka kuumassakii ajanu ja seisottanu. Omassa lankussa taas kuulee ihan selvästi kun se lukkiutuu ja alkaa tolkuton tohina. Tämä alkaa karvan yli 100 asteessa. Jolloin lämmöt tippuu nopiaa. Tuo uudempi kone ei vaan kerää lämpöä niim pirusti
Lämpötilan noustessa viskon vastuksen pitäisi kasvaa.
Kylmänä siipi pyörii vapaasti ja kun moottorin lämmöt nousee, rupeaa visko "jarruttamaan" jolloin siiven vastus kasvaa.

Omassa W124 CE tuuletin toimii magneetilla.
Vesipumpussa on anturi (Punainen)
Tämä haistelee lämpöjä.
Kun lämmöt menee sinne karvan yli 100*C kytkeytyy tuuletin pyörimään.
MB W124 CE & MB W202

"Kyllä se nyt mersu pitää olla, vaikka ovet tippuis"
Vastaa Viestiin