ABS valo palaa, huono lähtee käyntiin ja heikko tyhjäkäynti!
ABS valo palaa, huono lähtee käyntiin ja heikko tyhjäkäynti!
Mul on 230ce sportline 92´ ja ilmeni tälläistä vikaa.. auto heikko lähtemään käyntiin, kun se käy niin abs-valo palaa ja tyhjäkänti on heikkoa.. mutta kun kopauttaa ylijännite relettä, niin valo sammuu ja nostaa kierrokset 1000rpm, mutta laskee ne jonkin ajan kulutta alas (500rpm) ja samalla abs-valo syttyy?? sulake vaihdettiin ukon kans, mut se ei auttanu... pitäiskö se ylijännite rele vaihtaa vai missä vika?? auto oli seissyt ennen Suomeen tuloa 5kk, kaikki sulakkeet on vaihdettu, ajettu n.180tkm..
Riku
ABS-valosta
Kannattaa mitata laturin latausjännite ja tarvittaessa vaihda hiili/säädinpaketti.
CLA 250e
Kappas kappas, naapurikunnan väkeä palstalla. Ei sunkaan se autosi sattumalta seissyt tänään Perniön kirjaston edessä? Siinä nimittäin nökötti noin kello 17näihin maisemiin ihan hiljakkoin ilmestynyt tosihieno C124... (kunhan kysyn
).
Kyllä se ylijännitereleen vaihto voisi olla se mikä auttaa. Mites sen releen kiinnityskohdat, ovatko hapettuneet?
Aloita kumminkin mittamalla se latausjännite ja mikä tärkeintä, akku! ABS on aika herkkä akun kunnosta ja jos vielä latauksessa on vähän huonot arvot, niin tyhjäkäynnillä voi tulla simppelisti sähköpula. Ja vaikuttahaan se käynnistymiseenkin -- vaikka pyörisi, mutta m istäs teet kipinän.
Se jo kuuluu sitten autosähköjen tai muiden mysteerien piiriin, miten ylijännitesuojan kopauttelu vaikuttaa mihinkään jos akussa tai laturissa on vikaa...
Se pitkä seisokki nyt ei varmaan tee akullekaan hyvää -- akkuhan juuri tykkää siitä että sitä käytetään ja kunnolla.
PS. Teitillähän on kiskossa ihan omasta takaa automaattihuoltokin, ja mukava semmoinen. Siinä palvelu, jota ei monella kaupunkilaisellakaan ole...

Kyllä se ylijännitereleen vaihto voisi olla se mikä auttaa. Mites sen releen kiinnityskohdat, ovatko hapettuneet?
Aloita kumminkin mittamalla se latausjännite ja mikä tärkeintä, akku! ABS on aika herkkä akun kunnosta ja jos vielä latauksessa on vähän huonot arvot, niin tyhjäkäynnillä voi tulla simppelisti sähköpula. Ja vaikuttahaan se käynnistymiseenkin -- vaikka pyörisi, mutta m istäs teet kipinän.
Se jo kuuluu sitten autosähköjen tai muiden mysteerien piiriin, miten ylijännitesuojan kopauttelu vaikuttaa mihinkään jos akussa tai laturissa on vikaa...

PS. Teitillähän on kiskossa ihan omasta takaa automaattihuoltokin, ja mukava semmoinen. Siinä palvelu, jota ei monella kaupunkilaisellakaan ole...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ei ollu, tosi nätissä kunnossa se on.. tänään taas pihalta lähdettäessä se ei palanut, mutta 300m kotoa se syttyi taas, samalla auto nytkähti... mutta Salosta kotia tultuani valo ei palanut.. en usko, että laturissa tai akussa olisi vikaa, koska auto pörähti käyntii laakista.. mutta, en tiedä sitten.. aika outo vika.. Salon Vehossa ylijänniterele olisi maksanut 80e..
Riku
Hmmm. Saman ylijännitereleen takanahan on sekä ECU että ABS. Nytkähdys voisi liittyä siihen, että "aivoboksi" alkaa toimia vähän eri tavalla, jos releessä arvot muuttuvat.
Mittaa nyt varmuudeksi se lataus- ja akkujännite vielä. Muuten kyllä kallistuisin tuon releen puoleen. Kyllä se Vehosta kannattaa hakea niin saa kunnollisen...
Olisi joskus mielenkiintoista nähdä autosi!

Mittaa nyt varmuudeksi se lataus- ja akkujännite vielä. Muuten kyllä kallistuisin tuon releen puoleen. Kyllä se Vehosta kannattaa hakea niin saa kunnollisen...
Olisi joskus mielenkiintoista nähdä autosi!

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Muutamassa päivässä näkyy tulevan viestejä aika lailla!
Allekirjottaneen autossa oli juuri samanlainen vika ja hakkasin välistä meisselillä ylivirtarelettä, kas kummaa, vika poistui vähäksi aikaa. Lopullisesti se poistui, kun laitoin uuden releen eikä sen koommin ole tarvinnut ihmetellä.
Allekirjottaneen autossa oli juuri samanlainen vika ja hakkasin välistä meisselillä ylivirtarelettä, kas kummaa, vika poistui vähäksi aikaa. Lopullisesti se poistui, kun laitoin uuden releen eikä sen koommin ole tarvinnut ihmetellä.
Se on siinä....
300 D Turbo
300 D Turbo