W210 ajettavuudesta
W210 ajettavuudesta
Olen katsellut tässä W210 farkkuna, mutta olen kuullut hieman huhuja, että farkku-Väyrynen olisi huono ajettava. Jos alusta suurin piirtein kunnossa, niin onko auto tosiaan niin huono ajettava, että ohjausta on korjattava jatkuvasti? Ajellut tässä pari viime vuotta farkku-Passatilla ja ajettavuus on erinomainen, vaikka 500 000 km jo kelattu. Tietenkin etu- ja takavedot hieman erilaisia ajettavia, mutta voiko Mersu olla huonompi? Kokemuksia ja mielipiteitä Väyrysen ajettavuudesta kaipailen tässä. Kiitos.
Re: W210 ajettavuudesta
Kunnossa ollessaan 210 on hyvä ajettava, tosin hyvin liukkailla keleillä tuntuma tiehen puuttuu ja esim. vanhempi 124 vie voiton.
Nämä huomiot pelkästään omien kokemusten perusteella.
Nämä huomiot pelkästään omien kokemusten perusteella.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: W210 ajettavuudesta
Omalla kohdalla kokemusta kolmesta W 210 farmarista,eikä niissä mitään ongelmia ollut ajettavuuden suhteen.Etenivät kuin juna kiskoilla.Ajokilometrejä kartutin näillä yhteensä lähes 400 tkm.Toki alusta aikanaan väsyy ja jos osissa on säästelty,saattaa melkoisia rimpuloita osua käteen.
Kaverillani oli 270 cdi,joka luikerteli todella voimakkaasti,siis todella raskas ajaa.kilsoja mittarissa yli 600 tkm,eikä oikein mitään alustalle tehty,renkaiden vaihdolla ja runsaalla kunnostamisella(alustan osat,auraus,yms.) tuli vakaaksi ajaa.
Jos siis on säännöllisesti huollettu,uusittu alustan osia ja ei niitä turhan leveitä renkaita,niin väyrynen kyllä menee hienosti.
Kaverillani oli 270 cdi,joka luikerteli todella voimakkaasti,siis todella raskas ajaa.kilsoja mittarissa yli 600 tkm,eikä oikein mitään alustalle tehty,renkaiden vaihdolla ja runsaalla kunnostamisella(alustan osat,auraus,yms.) tuli vakaaksi ajaa.
Jos siis on säännöllisesti huollettu,uusittu alustan osia ja ei niitä turhan leveitä renkaita,niin väyrynen kyllä menee hienosti.
Tähti näyttäköön tien.
Re: W210 ajettavuudesta
Kyllä kunnossa oleva Väyrynen menee leveilläkin (edessä 235/40/18 ja takana 265/35/18 sportcontact 3:t alkup. amg-vanteilla) pyörillä todella hienosti ja suoraan. Ei tarvi paljo rattiin koskea. Toki kääntyyhän se sitte ku kääntää Alustaa on kyllä pidetty huolella kunnossa. Kyllä "sukkasillaan" rullaava Mersu on hieno ajaa, oli se sitten Väykky tai mikä tahansa, mutta erityisesti Väykky on kyllä kunnossa ollessaan hyvä maantielaiva. Esim. uus C eli W204:kin tuntuu paljon levottomammalta (ajoin W204 vm. 2010 250cdi 4-matic) ja seilaavammalta.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 ajettavuudesta
Tottahan tuokin on ja kyllä minunkin mielestä seuraavasta sanomastani huolimatta W210 on hyvä ajaa.masaf1 kirjoitti:Kyllä kunnossa oleva Väyrynen menee leveilläkin (edessä 235/40/18 ja takana 265/35/18 sportcontact 3:t alkup. amg-vanteilla) pyörillä todella hienosti ja suoraan. Ei tarvi paljo rattiin koskea. Toki kääntyyhän se sitte ku kääntää Alustaa on kyllä pidetty huolella kunnossa. Kyllä "sukkasillaan" rullaava Mersu on hieno ajaa, oli se sitten Väykky tai mikä tahansa, mutta erityisesti Väykky on kyllä kunnossa ollessaan hyvä maantielaiva. Esim. uus C eli W204:kin tuntuu paljon levottomammalta (ajoin W204 vm. 2010 250cdi 4-matic) ja seilaavammalta.
Mutta kyllä se vaan on niin että myös autojen ajettavuus ja alustat on vähän kehittynyt 10 vuodessa, vaikkei sitä aina vanhalla mersulla ajaessa uskoisikaan.....mutta nyt olen liikkeellä täällä hyvinkäällä asti oikeen espoosta audilla.....ja kyllä tämmöinen A3 pesee valitettavasti moottoritielläkin rauhallisuudessa alustan ja ohjattavuuden puolesta ainakin oman väykyn melko lailla fifty-siksty......tai savolaisittain 6-0.
Pikku audi menee todella eleettömästi ja varsinkin kitkoilla äänettömästikin....
Tosin mersun hyväksi pitää laskea 10 vuotta ikää joten ei se huono ole ja pesee uudetkin japanialaiset kyllä mennentullen.....eurooppalaisten uusien kanssa kyllä jää jalkoihin niin totta kuin se onkin....ja valitettavaa.
Mutta edelleen tykkään ajaa väykyllä kuitenkin ja hyvä se on, kesällä.......talviominaisuuksista voidaankin jatkaa toisessa topicissa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 ajettavuudesta
Mitä nyt olen vajaan vuoden W210 ajanut niin ei tuossa moittimista ole ollut. Rengaspaineista on tarkka, alla on vakiokokoiset kiinanihme kesärenkaat jotka ei ole erikoisen hyvät, ja jos on liian vähän painetta niin menee heti ihan veltoksi ja hitaaksi ohjata. Mutta talvirenkaat on parempaa merkkiä ja niillä menee kuin juna. Minusta on helppo talviajettava, jos on takavetoiseen tottunut, mieluummin sillä lähden kuin oikeastaan millään muulla mitä olen viime aikoina ajanut. Aivan pääkallokelillä saa olla tarkkana enemmän kuin etuvetoisella, silloinkin pärjää kyllä maltillisesti ajaen. Jumiinkaan en ole vielä jäänyt, paitsi kerran kun vajosin pihatiehen pohjaa myöten. Samaan kohtaan jäi myös Volvo 850, ei auttanut etuvetokaan vaan vasta lapio. Ajo-ominaisuudet on kyllä minusta enemmänkin suositus väykyn puolesta, toki makuasioitahan ne pitkälti on.
Re: W210 ajettavuudesta
Ja tämän allekirjoitan myös heti paikalla. Hyvällä päätiellä erittäinkin hyvä ajettava, ainakin tuo oma tuntuisi olevan.dealer kirjoitti:Kunnossa ollessaan 210 on hyvä ajettava, tosin hyvin liukkailla keleillä tuntuma tiehen puuttuu ja esim. vanhempi 124 vie voiton.
Nämä huomiot pelkästään omien kokemusten perusteella.
Näinpä. Oikein liukkaalla oikeastaan tunnottomuudessaan ja levottomuudessaan melko kökkö ajettava. Että miten voikin auton ajettavuus heilahtaa niin äärilaidasta toiseen.LopenUupunut kirjoitti:Tottahan tuokin on ja kyllä minunkin mielestä seuraavasta sanomastani huolimatta W210 on hyvä ajaa.masaf1 kirjoitti:Kyllä kunnossa oleva Väyrynen menee leveilläkin (edessä 235/40/18 ja takana 265/35/18 sportcontact 3:t alkup. amg-vanteilla) pyörillä todella hienosti ja suoraan. Ei tarvi paljo rattiin koskea. Toki kääntyyhän se sitte ku kääntää Alustaa on kyllä pidetty huolella kunnossa. Kyllä "sukkasillaan" rullaava Mersu on hieno ajaa, oli se sitten Väykky tai mikä tahansa, mutta erityisesti Väykky on kyllä kunnossa ollessaan hyvä maantielaiva. Esim. uus C eli W204:kin tuntuu paljon levottomammalta (ajoin W204 vm. 2010 250cdi 4-matic) ja seilaavammalta.
Mutta kyllä se vaan on niin että myös autojen ajettavuus ja alustat on vähän kehittynyt 10 vuodessa, vaikkei sitä aina vanhalla mersulla ajaessa uskoisikaan.....mutta nyt olen liikkeellä täällä hyvinkäällä asti oikeen espoosta audilla.....ja kyllä tämmöinen A3 pesee valitettavasti moottoritielläkin rauhallisuudessa alustan ja ohjattavuuden puolesta ainakin oman väykyn melko lailla fifty-siksty......tai savolaisittain 6-0.
Pikku audi menee todella eleettömästi ja varsinkin kitkoilla äänettömästikin....
Tosin mersun hyväksi pitää laskea 10 vuotta ikää joten ei se huono ole ja pesee uudetkin japanialaiset kyllä mennentullen.....eurooppalaisten uusien kanssa kyllä jää jalkoihin niin totta kuin se onkin....ja valitettavaa.
Mutta edelleen tykkään ajaa väykyllä kuitenkin ja hyvä se on, kesällä.......talviominaisuuksista voidaankin jatkaa toisessa topicissa.
Ja Audeista mitään tiedä, mutta minusta naapurin isännän uudenkarhea W212 on levottomampi ja tahmeampi ajettava maantiellä kuin oma farkkuväyväy, joka menee yhtään ohjailematta ihan sinne mihin tie vie.
Re: W210 ajettavuudesta
Kyllä ainakin tuo oma väykky jossa nyt on suht jämäkkä alusta, niin on tosi hyvä ohjata liukkaallakin. Vaikka luulis että tommonen laiva ei oikeen tahtois totella talvella niin on tolla jo kolme talvea leikitty ja tiellä on pysytty Sutii kyllä oudon paljon painavaksi autoksi, mutta ilmeisesti perä on väykyssä aika kevyt. Väykyssä kannattaa olla iskarit ja jouset ja muutenkin alusta hyvässä kunnossa koska muuten siitä tulee melkonen vaappuja.RH kirjoitti:Ja tämän allekirjoitan myös heti paikalla. Hyvällä päätiellä erittäinkin hyvä ajettava, ainakin tuo oma tuntuisi olevan.dealer kirjoitti:Kunnossa ollessaan 210 on hyvä ajettava, tosin hyvin liukkailla keleillä tuntuma tiehen puuttuu ja esim. vanhempi 124 vie voiton.
Nämä huomiot pelkästään omien kokemusten perusteella.
Näinpä. Oikein liukkaalla oikeastaan tunnottomuudessaan ja levottomuudessaan melko kökkö ajettava. Että miten voikin auton ajettavuus heilahtaa niin äärilaidasta toiseen.LopenUupunut kirjoitti:Tottahan tuokin on ja kyllä minunkin mielestä seuraavasta sanomastani huolimatta W210 on hyvä ajaa.masaf1 kirjoitti:Kyllä kunnossa oleva Väyrynen menee leveilläkin (edessä 235/40/18 ja takana 265/35/18 sportcontact 3:t alkup. amg-vanteilla) pyörillä todella hienosti ja suoraan. Ei tarvi paljo rattiin koskea. Toki kääntyyhän se sitte ku kääntää Alustaa on kyllä pidetty huolella kunnossa. Kyllä "sukkasillaan" rullaava Mersu on hieno ajaa, oli se sitten Väykky tai mikä tahansa, mutta erityisesti Väykky on kyllä kunnossa ollessaan hyvä maantielaiva. Esim. uus C eli W204:kin tuntuu paljon levottomammalta (ajoin W204 vm. 2010 250cdi 4-matic) ja seilaavammalta.
Mutta kyllä se vaan on niin että myös autojen ajettavuus ja alustat on vähän kehittynyt 10 vuodessa, vaikkei sitä aina vanhalla mersulla ajaessa uskoisikaan.....mutta nyt olen liikkeellä täällä hyvinkäällä asti oikeen espoosta audilla.....ja kyllä tämmöinen A3 pesee valitettavasti moottoritielläkin rauhallisuudessa alustan ja ohjattavuuden puolesta ainakin oman väykyn melko lailla fifty-siksty......tai savolaisittain 6-0.
Pikku audi menee todella eleettömästi ja varsinkin kitkoilla äänettömästikin....
Tosin mersun hyväksi pitää laskea 10 vuotta ikää joten ei se huono ole ja pesee uudetkin japanialaiset kyllä mennentullen.....eurooppalaisten uusien kanssa kyllä jää jalkoihin niin totta kuin se onkin....ja valitettavaa.
Mutta edelleen tykkään ajaa väykyllä kuitenkin ja hyvä se on, kesällä.......talviominaisuuksista voidaankin jatkaa toisessa topicissa.
Ja Audeista mitään tiedä, mutta minusta naapurin isännän uudenkarhea W212 on levottomampi ja tahmeampi ajettava maantiellä kuin oma farkkuväyväy, joka menee yhtään ohjailematta ihan sinne mihin tie vie.
W210 E320cdi
Re: W210 ajettavuudesta
Täältäkin positiivinen mielipide väyrysen ajettavuuteen, perin vakaa ainakin tuo Avantgarde. Aiemmin isoilla sitikoilla yli 500tkm ajaneena voin sanoa, että vähintään yhtä hyvä ja mukava kuin etuvetoinen eikä kiinnikään jääty. Viime talvi meni yllättävän hyvin, vaikkei alla ollut kuin Saksankitkat jotka on jotakuinkin kesärenkaat. Tosin takakontissa oli pari hiekkasäkkiä. Liukkaalla kannattaa hippasen ennakoida, samaan tapaan kuin kitkoilla ajais.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Re: W210 ajettavuudesta
Ei kyllä ole itelläkään väykyn ajamisesta mitään moitittavaa. Enemmänkin itse sijoittaisin noi "vetelyt" tuonne w202 koppasiin. Omalla W210:llä nyt jo mittarissa 310tkm, eikä tunnu missään E
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re: W210 ajettavuudesta
En tiedä passatin ajo-ominaisuuksista mutta tiedän että ero on kuitenkin yö ja päivä vaikka kummatkin olisivat erinomaisia.Eli käyt koe ajamassa kyseistä yksilöä tai jotain väyrystä jossakin liikkeessä niin on sitten vertailu pohjaa.Olisin 100% varma että ihastutu väyrysen ajettavuuteen.
itsekin vaikka olen w124 fani niin kokeiltuani väyrystä ihastuin heti mutta ehkä joskus sitten vaihdan tyyppiä.
itsekin vaikka olen w124 fani niin kokeiltuani väyrystä ihastuin heti mutta ehkä joskus sitten vaihdan tyyppiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 ajettavuudesta
Ei uutta kehannu tehdä niin vanha ylös..
Eli oisko sepillä ideaa mikä tuossa väykyssä mättää..
Ajettavuus suoraan sanoen paska. Alustassa ei väljää pitäis olla, 20tkm sisään vaihdettu jouset, ylätukivarret, vänkärin puolen etupyörän laakeri, puslia yms. Uudet nastat laitettu joulukuun lopussa. Oikea ET ja renkaan mitat.
Suuntaus tehty kesällä, mutta vähän epäilen ettei se oikeen nappiin menny.
Eli, ohituskaistaa ajelee menemään vaikka 120km/h nii yhtäkkiä tömpsähtää sillain oudosti. Hankala selittää, mutta vois kuvitella että rengas ei yhtäkkiä olekaan enään pyöreä, vaan lähempänä neliöä. Ja se tömpsähdys tapahtuu aina kerran, ei sillain tömps tömps tömps. Torstaina vaihdettiin kallistuksenvakaajan päihin ne nivelet(??), kolina katos mutta edelleen paska ajaa.
Suuntautukseen ajattelin viedä tuossa pääsiäisen jälkeen.
Ideoita ?
edit. edestä kuuluu tuo tömpsähdys
Eli oisko sepillä ideaa mikä tuossa väykyssä mättää..
Ajettavuus suoraan sanoen paska. Alustassa ei väljää pitäis olla, 20tkm sisään vaihdettu jouset, ylätukivarret, vänkärin puolen etupyörän laakeri, puslia yms. Uudet nastat laitettu joulukuun lopussa. Oikea ET ja renkaan mitat.
Suuntaus tehty kesällä, mutta vähän epäilen ettei se oikeen nappiin menny.
Eli, ohituskaistaa ajelee menemään vaikka 120km/h nii yhtäkkiä tömpsähtää sillain oudosti. Hankala selittää, mutta vois kuvitella että rengas ei yhtäkkiä olekaan enään pyöreä, vaan lähempänä neliöä. Ja se tömpsähdys tapahtuu aina kerran, ei sillain tömps tömps tömps. Torstaina vaihdettiin kallistuksenvakaajan päihin ne nivelet(??), kolina katos mutta edelleen paska ajaa.
Suuntautukseen ajattelin viedä tuossa pääsiäisen jälkeen.
Ideoita ?
edit. edestä kuuluu tuo tömpsähdys
Viimeksi muokannut h3ba, Ma 25.03.2013 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Re: W210 ajettavuudesta
Veikkaisin narinaniveliä. Pienikin välys tekee väykystä levottoman.
-Spöke-
-Spöke-
S210 320CDI + E39 540iAT + 1951 Panhead + 1979 Shovelhead
Re: W210 ajettavuudesta
Itellä ainakin autto selvästi väyrysessä suuntavakauteen kun vaihdoin taka-apurungon etummaiset kumityynyt.
Sitä ennen ei 120km/h motarilla uskanut ratista laskea irti kun visko aivan sairaasti laidasta laitaan :/
Sitä ennen ei 120km/h motarilla uskanut ratista laskea irti kun visko aivan sairaasti laidasta laitaan :/
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: W210 ajettavuudesta
Juuri sieltä,se kolaus saattaa tulla. Auto kulkee kuin mato. Puslat kehikkoon ei kovin kalliit. Eli takapäässä voisi olla ongelma.
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: W210 ajettavuudesta
Nyt on reilu kaksi viikkoa menty väyrysellä ja perusominaisuuksiltaan on kyllä hyvä ajettava. Alusta (iskarit+jouset) tuossa on vähän niin ja näin mutta menee vaihtoon.
Muista välyksistä en tiedä mutta mitään isompaa ei pitäisi olla. Auto oli suuntauksessa ja toinen raidepää eteen vaihdettiin ja pyörän laakereita kiristettiin edestä hieman.
Oma auto puoltaa aavistuksen oikealle ajettaessa, mutta täytyy jarrut käydä läpi. Renkaat kun vaihdoin viikonloppuna niin ajo parani paljon. Samoin kun laittoi HHS2000 rattiputkeen ja sen niveliin.
Ratti muljahteli ja narisi sitä ennen. Liukkaalla auto on mielestäni, noh surkea Pitää olla varovaisempi kuin monella muulla takavetoisella autolla.
Muista välyksistä en tiedä mutta mitään isompaa ei pitäisi olla. Auto oli suuntauksessa ja toinen raidepää eteen vaihdettiin ja pyörän laakereita kiristettiin edestä hieman.
Oma auto puoltaa aavistuksen oikealle ajettaessa, mutta täytyy jarrut käydä läpi. Renkaat kun vaihdoin viikonloppuna niin ajo parani paljon. Samoin kun laittoi HHS2000 rattiputkeen ja sen niveliin.
Ratti muljahteli ja narisi sitä ennen. Liukkaalla auto on mielestäni, noh surkea Pitää olla varovaisempi kuin monella muulla takavetoisella autolla.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: W210 ajettavuudesta
Eli takapää syynin alle, selvä.. Tuo narinanivel vois olla seuraavana listalla
Unohtu tuossa viestissä mainita, että se tömpsähdys kuuluu aina etupäästä.
Unohtu tuossa viestissä mainita, että se tömpsähdys kuuluu aina etupäästä.
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86