w210 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

w210 madallus

Viesti Kirjoittaja sku »

kyselisin kummat jouset kannattais ostaa ja minkälaisia ovat
eibach 30mm hinta 240 vai h&r 35mm hinta 200
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Eibacheista

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Itsellä W202:ssa Eibachit ja olen tyytyväinen. Samalla mukavat ja jämäkät jouset. Madallus on tuo 30 mm enkä enempää olisi kaivannutkaan. Vakioiskareillakin ajelee ko jousien kanssa mutta jos haluaa tosi hyvän, kannattaa laittaa Bilsteinin Sprintit alle.
MB C180 vm -95
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

joo mä joudun laittaa uudet iskarit eteen täs piakkoin ja laitan nuo sprintit etee ja taakse. onkos nuo h&r sitte mitä kl rupee maahan tuomaan sitten mallia kivi reki vaiko saman tyyliset kuin eibach
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

H&R:stä..

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Mulla ei ole kokemuksia H&R:stä. Varmaan ihan OK. Tuningpalstalaiset vois ottaa kantaa tähän eli Eibach vai H&R W210 alle :)
MB C180 vm -95
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Mul on eibachit alla ja tyytyväinen oon ollu.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

w210 ja madallus

Viesti Kirjoittaja Henu »

jees!

mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.

ajettavuus, joustot yms. ulkonäköasiat on kyllä ainakin minusta eibachin kanssa kohdillaan. toki siihen vaikuttaa myös noi alla olevat bilsteinitkin.
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

Re: w210 ja madallus

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Henu kirjoitti:jees!

mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.

ajettavuus, joustot yms. ulkonäköasiat on kyllä ainakin minusta eibachin kanssa kohdillaan. toki siihen vaikuttaa myös noi alla olevat bilsteinitkin.
Onkos sulla Bilsteinin Sprintit alla vai mitkä ?
MB C180 vm -95
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

piti oikeen miettiä, et kummathan ne on? velipojan c-sarjalaiseen meni sprintit ja mulle noi sportit kun jousia vaihdellaan keväisin ja talvisin edestakaisin. kehuvat tota sprinttiä ainoaksi oikeaksi, mutta uskallan kyllä puhua noiden sporttienkin puolesta.
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

iskareista

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Juu noi Sprintit on jonkin verran lyhemmät iskultaan kuin sportit. Muuta eroa kait noilla ei ole ? Mites käy jos laittaa sprintit vakiojousien kans .... Korkkaako iskarit vai ?
MB C180 vm -95
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Re: w210 ja madallus

Viesti Kirjoittaja sku »

[quote="Henu"]jees!

mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.

mitkä kummit sulla on siellä jousien päällä 1:set vai mitkä ja onko sulla joku lisä lumiaura edes.noista iskareista sprintit on tarkotettu madallettuun autoon ja sportit on semmoset iskarit että ei tarvitse madaltaa autoa että saa madalletun auton kaytökset normaali korkeudella
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

ei oo mitään lisähärpäkkeitä, mutta toi puskurin lippa vaan kulkee epäilyttävän matalalla (1 kpl on jo vaihdettu). noita kumeja ei oo koskaan tullu vilkaistua, samat mitkä tehtaalla ovat tyrkänneet. noiden iskareiden osalta tulinkin jo valaistetuksi, sprinteissä on myös reilumpi vaimennustehokkuus kun noissa sporteissa, mutta itseäni toistaakseni hyvin pelittävät noikin.

ennen kaikkea mun auto on kyllä matala, muttei niin etteikö sillä nyt jokapäiväisessä liikenteessä pärjäis, miettii vaan aina jyrkempien kynnyksien kohdalla sellaista loivempaa lähestymiskulmaa.
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

eikö kellään sitten oo h&r kokemusta
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Martsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 13.05.2004 14:08
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Martsi »

sku kirjoitti:eikö kellään sitten oo h&r kokemusta
Asennutin tällä viikolla KL:ltä ostetut H&R:t alle(vakioiskareilla).
Autoni E220cdi aj.300tkm.Madallus mielestäni hyvä!
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

W210 madallus

Viesti Kirjoittaja Jani M »

No mulla on kans eibachit alla ja tyytyväinen olen ollut, ei liian kova mutta tarpeeksi jäykkä. Ja kyllä sitä maavaraa vielä talveksikin riittää vaikka on tuo helmasarjakin laitettu.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

Martsi kirjoitti:
sku kirjoitti:eikö kellään sitten oo h&r kokemusta
Asennutin tällä viikolla KL:ltä ostetut H&R:t alle(vakioiskareilla).
Autoni E220cdi aj.300tkm.Madallus mielestäni hyvä!
no joustaako auto pehmeesti enää vai hyppiikö
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mulla on kokemuksia molemmista jousista, Eibachista ja H&R:stä, tosin 124:sen alla.

Eibach on mukavampi ja kovassa ajossa hiukan pehmeämpi.

H&R on taas jämäkämpi ja tarkempi, mutta häviää kyllä mukavuudessa Eibacheille. Ei silti hypi, mutta epätasaisuudet tuntee paremmin kuin Eibacheissa, joissa on se alkujousto pehmeä.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

Mauri H. kirjoitti:Mulla on kokemuksia molemmista jousista, Eibachista ja H&R:stä, tosin 124:sen alla.

Eibach on mukavampi ja kovassa ajossa hiukan pehmeämpi.

H&R on taas jämäkämpi ja tarkempi, mutta häviää kyllä mukavuudessa Eibacheille. Ei silti hypi, mutta epätasaisuudet tuntee paremmin kuin Eibacheissa, joissa on se alkujousto pehmeä.
no kumpi olis parempi 300 diisseliin h&R luulisin mä ainakin ku tuo moottori on varmaa aikapainava
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

sku kirjoitti:no kumpi olis parempi 300 diisseliin h&R luulisin mä ainakin ku tuo moottori on varmaa aikapainava
Molempien pitäisi kantaa tuo moottori ihan hyvin, eli valinta on omien mieltymysten mukaan, haluatko tarkan ja hiukan kovahkon alustan vai sporttisen ja mukavuutta omaavankin.

Nykyisessä autossa Eibachit ei toimineet, mutta taisi olla sekunda jouset, H&R kantaa kuorman aika hyvin. Edellisessä mersussa oli Eibachit vakioiskareilla, ja auto oli tosi nautinnollinen ajaa, jämäkkä ja mukava, pienen pehmeän pintajouston jälkeen alusta koventui huomattavasti ja kallistelu lakkasi heti.

Makuasioita siis, molemmat oikein hyviä.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

ostin sitte h&r:t ku on kovemmat. viikonloppuna pääsee laittaa paikalleen saa nähä joutuuko jousesäätökumeilla nostaa vähä ku on jo nyt matala
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ja alkujousto on jäykkä muuten on samanlainen kuin originaali jousilla ainakin mulla ku auto paino on noin 2200kg. mutta nyt heräs kysymys kun pitäs saada vielä vähän jäykemmäksi niin auttaisiko siihen sprintin iskarit., vai ostanko sportit niistä mä tiedän että ne on ainakin jäykät
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

sku kirjoitti:on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ja alkujousto on jäykkä muuten on samanlainen kuin originaali jousilla ainakin mulla ku auto paino on noin 2200kg. mutta nyt heräs kysymys kun pitäs saada vielä vähän jäykemmäksi niin auttaisiko siihen sprintin iskarit., vai ostanko sportit niistä mä tiedän että ne on ainakin jäykät
Sprintit on paremmat.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

Mauri H. kirjoitti:
sku kirjoitti:on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ja alkujousto on jäykkä muuten on samanlainen kuin originaali jousilla ainakin mulla ku auto paino on noin 2200kg. mutta nyt heräs kysymys kun pitäs saada vielä vähän jäykemmäksi niin auttaisiko siihen sprintin iskarit., vai ostanko sportit niistä mä tiedän että ne on ainakin jäykät
Sprintit on paremmat.
tuoko ne sitte jäykkyytä ku ei tommosella madalluksella periaatteessa tarvitse vielä madallusiskareita
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

sku kirjoitti:tuoko ne sitte jäykkyytä ku ei tommosella madalluksella periaatteessa tarvitse vielä madallusiskareita
Kyllä tarvitsee, vakioiskarit ei enää kunnolla toimi tuolla madalluksella, ja huomaat sen tosiasian kunhan olet vaihtanut kunnolliset tolpat alle.

Auto jää helposti pomppimaan jos iskarit ovat jo yli parhaan vaimennuaslueen, niihin verrattuna Sprintit tuntuvat tosi jämäköiltä, suosittelen.
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

mun mielestä ne alkuperäset jouset jätti pomppimaan autoa ja se korjautui noilla h&r jousilla mut täytyy ne sprintit varmaa ostaa ku joustaa vielä aivan liikaa
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

sku kirjoitti:on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ....
Sattuisko sulla muuten olemaan kuvia autosta madallettuna madallettuna, kun samainen sarja pitäisi ruuvailla alle. Voisi vähän suunitella että minkäkorkuiset kumit sinne jousien päähän kiertää.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

voin mä napsia kuvia siitä huomenna jos kerkeen
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Mikko T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 15.12.2003 21:15
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Mikko T »

Itselle tuli juuri H&R:n -35mm madallus, kumit muistaakseni korkeimmat tai siitä astetta matalemmat.


Kuvaa autosta, madalluksen kanssa
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mikko T kirjoitti:Itselle tuli juuri H&R:n -35mm madallus, kumit muistaakseni korkeimmat tai siitä astetta matalemmat.
Kuvaa autosta, madalluksen kanssa
Katsos, auto vaihtunut, :shock: valkoisessa kuitenkin pysytty. :P Eli tuossa on "4" tai "3" korkuiset kumit. Kiitos tästä, hyvä tietää jo näin etukäteen.

Luuletko sku, että saisit kuvia nettiin, vai onko kätevämpi jos laitat sähköpostilla?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

Juhis. kirjoitti:
Mikko T kirjoitti:Itselle tuli juuri H&R:n -35mm madallus, kumit muistaakseni korkeimmat tai siitä astetta matalemmat.
Kuvaa autosta, madalluksen kanssa
Katsos, auto vaihtunut, :shock: valkoisessa kuitenkin pysytty. :P Eli tuossa on "4" tai "3" korkuiset kumit. Kiitos tästä, hyvä tietää jo näin etukäteen.

Luuletko sku, että saisit kuvia nettiin, vai onko kätevämpi jos laitat sähköpostilla?
joo enköhän saa nettiin niitä kuvia
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

täs ny niitä ois
Kuva

Kuva

Kuva

autossa on 2 kumit edes ja takana 3 kumit.
ps älkää noista sirkkeliteristä välittäkö kesärenkaat tulee kuha saa uudet kummit
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Vastaa Viestiin