w210 madallus
w210 madallus
kyselisin kummat jouset kannattais ostaa ja minkälaisia ovat
eibach 30mm hinta 240 vai h&r 35mm hinta 200
eibach 30mm hinta 240 vai h&r 35mm hinta 200
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Eibacheista
Itsellä W202:ssa Eibachit ja olen tyytyväinen. Samalla mukavat ja jämäkät jouset. Madallus on tuo 30 mm enkä enempää olisi kaivannutkaan. Vakioiskareillakin ajelee ko jousien kanssa mutta jos haluaa tosi hyvän, kannattaa laittaa Bilsteinin Sprintit alle.
MB C180 vm -95
Mul on eibachit alla ja tyytyväinen oon ollu.
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63
ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
w210 ja madallus
jees!
mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.
ajettavuus, joustot yms. ulkonäköasiat on kyllä ainakin minusta eibachin kanssa kohdillaan. toki siihen vaikuttaa myös noi alla olevat bilsteinitkin.
mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.
ajettavuus, joustot yms. ulkonäköasiat on kyllä ainakin minusta eibachin kanssa kohdillaan. toki siihen vaikuttaa myös noi alla olevat bilsteinitkin.
Henkka
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Re: w210 ja madallus
Onkos sulla Bilsteinin Sprintit alla vai mitkä ?Henu kirjoitti:jees!
mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.
ajettavuus, joustot yms. ulkonäköasiat on kyllä ainakin minusta eibachin kanssa kohdillaan. toki siihen vaikuttaa myös noi alla olevat bilsteinitkin.
MB C180 vm -95
piti oikeen miettiä, et kummathan ne on? velipojan c-sarjalaiseen meni sprintit ja mulle noi sportit kun jousia vaihdellaan keväisin ja talvisin edestakaisin. kehuvat tota sprinttiä ainoaksi oikeaksi, mutta uskallan kyllä puhua noiden sporttienkin puolesta.
Henkka
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
iskareista
Juu noi Sprintit on jonkin verran lyhemmät iskultaan kuin sportit. Muuta eroa kait noilla ei ole ? Mites käy jos laittaa sprintit vakiojousien kans .... Korkkaako iskarit vai ?
MB C180 vm -95
Re: w210 ja madallus
[quote="Henu"]jees!
mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.
mitkä kummit sulla on siellä jousien päällä 1:set vai mitkä ja onko sulla joku lisä lumiaura edes.noista iskareista sprintit on tarkotettu madallettuun autoon ja sportit on semmoset iskarit että ei tarvitse madaltaa autoa että saa madalletun auton kaytökset normaali korkeudella
mulla on omassa kans nuo eibachit, mut mielestäni ainakin mun autossa madallus on kyllä reilumpi kuin tuo nimellinen 30 mm. ollaan näet aina talveksi vaihdettu originaalit takaisin kun muuten tulee etuspoilerista silppua, meinaa näin kesälläkin parkkeeratessa silloin tällöin rohista tonttiin.
mitkä kummit sulla on siellä jousien päällä 1:set vai mitkä ja onko sulla joku lisä lumiaura edes.noista iskareista sprintit on tarkotettu madallettuun autoon ja sportit on semmoset iskarit että ei tarvitse madaltaa autoa että saa madalletun auton kaytökset normaali korkeudella
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
ei oo mitään lisähärpäkkeitä, mutta toi puskurin lippa vaan kulkee epäilyttävän matalalla (1 kpl on jo vaihdettu). noita kumeja ei oo koskaan tullu vilkaistua, samat mitkä tehtaalla ovat tyrkänneet. noiden iskareiden osalta tulinkin jo valaistetuksi, sprinteissä on myös reilumpi vaimennustehokkuus kun noissa sporteissa, mutta itseäni toistaakseni hyvin pelittävät noikin.
ennen kaikkea mun auto on kyllä matala, muttei niin etteikö sillä nyt jokapäiväisessä liikenteessä pärjäis, miettii vaan aina jyrkempien kynnyksien kohdalla sellaista loivempaa lähestymiskulmaa.
ennen kaikkea mun auto on kyllä matala, muttei niin etteikö sillä nyt jokapäiväisessä liikenteessä pärjäis, miettii vaan aina jyrkempien kynnyksien kohdalla sellaista loivempaa lähestymiskulmaa.
Henkka
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
Mini Cooper Clubman -09
ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06
ex. E 200 CDI -99
W210 madallus
No mulla on kans eibachit alla ja tyytyväinen olen ollut, ei liian kova mutta tarpeeksi jäykkä. Ja kyllä sitä maavaraa vielä talveksikin riittää vaikka on tuo helmasarjakin laitettu.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Mulla on kokemuksia molemmista jousista, Eibachista ja H&R:stä, tosin 124:sen alla.
Eibach on mukavampi ja kovassa ajossa hiukan pehmeämpi.
H&R on taas jämäkämpi ja tarkempi, mutta häviää kyllä mukavuudessa Eibacheille. Ei silti hypi, mutta epätasaisuudet tuntee paremmin kuin Eibacheissa, joissa on se alkujousto pehmeä.
Eibach on mukavampi ja kovassa ajossa hiukan pehmeämpi.
H&R on taas jämäkämpi ja tarkempi, mutta häviää kyllä mukavuudessa Eibacheille. Ei silti hypi, mutta epätasaisuudet tuntee paremmin kuin Eibacheissa, joissa on se alkujousto pehmeä.
no kumpi olis parempi 300 diisseliin h&R luulisin mä ainakin ku tuo moottori on varmaa aikapainavaMauri H. kirjoitti:Mulla on kokemuksia molemmista jousista, Eibachista ja H&R:stä, tosin 124:sen alla.
Eibach on mukavampi ja kovassa ajossa hiukan pehmeämpi.
H&R on taas jämäkämpi ja tarkempi, mutta häviää kyllä mukavuudessa Eibacheille. Ei silti hypi, mutta epätasaisuudet tuntee paremmin kuin Eibacheissa, joissa on se alkujousto pehmeä.
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Molempien pitäisi kantaa tuo moottori ihan hyvin, eli valinta on omien mieltymysten mukaan, haluatko tarkan ja hiukan kovahkon alustan vai sporttisen ja mukavuutta omaavankin.sku kirjoitti:no kumpi olis parempi 300 diisseliin h&R luulisin mä ainakin ku tuo moottori on varmaa aikapainava
Nykyisessä autossa Eibachit ei toimineet, mutta taisi olla sekunda jouset, H&R kantaa kuorman aika hyvin. Edellisessä mersussa oli Eibachit vakioiskareilla, ja auto oli tosi nautinnollinen ajaa, jämäkkä ja mukava, pienen pehmeän pintajouston jälkeen alusta koventui huomattavasti ja kallistelu lakkasi heti.
Makuasioita siis, molemmat oikein hyviä.
on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ja alkujousto on jäykkä muuten on samanlainen kuin originaali jousilla ainakin mulla ku auto paino on noin 2200kg. mutta nyt heräs kysymys kun pitäs saada vielä vähän jäykemmäksi niin auttaisiko siihen sprintin iskarit., vai ostanko sportit niistä mä tiedän että ne on ainakin jäykät
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Sprintit on paremmat.sku kirjoitti:on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ja alkujousto on jäykkä muuten on samanlainen kuin originaali jousilla ainakin mulla ku auto paino on noin 2200kg. mutta nyt heräs kysymys kun pitäs saada vielä vähän jäykemmäksi niin auttaisiko siihen sprintin iskarit., vai ostanko sportit niistä mä tiedän että ne on ainakin jäykät
tuoko ne sitte jäykkyytä ku ei tommosella madalluksella periaatteessa tarvitse vielä madallusiskareitaMauri H. kirjoitti:Sprintit on paremmat.sku kirjoitti:on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ja alkujousto on jäykkä muuten on samanlainen kuin originaali jousilla ainakin mulla ku auto paino on noin 2200kg. mutta nyt heräs kysymys kun pitäs saada vielä vähän jäykemmäksi niin auttaisiko siihen sprintin iskarit., vai ostanko sportit niistä mä tiedän että ne on ainakin jäykät
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI
Kyllä tarvitsee, vakioiskarit ei enää kunnolla toimi tuolla madalluksella, ja huomaat sen tosiasian kunhan olet vaihtanut kunnolliset tolpat alle.sku kirjoitti:tuoko ne sitte jäykkyytä ku ei tommosella madalluksella periaatteessa tarvitse vielä madallusiskareita
Auto jää helposti pomppimaan jos iskarit ovat jo yli parhaan vaimennuaslueen, niihin verrattuna Sprintit tuntuvat tosi jämäköiltä, suosittelen.
Sattuisko sulla muuten olemaan kuvia autosta madallettuna madallettuna, kun samainen sarja pitäisi ruuvailla alle. Voisi vähän suunitella että minkäkorkuiset kumit sinne jousien päähän kiertää.sku kirjoitti:on muuten nuo h&r hyvät madalsi tuon 35mm ....
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Itselle tuli juuri H&R:n -35mm madallus, kumit muistaakseni korkeimmat tai siitä astetta matalemmat.
Kuvaa autosta, madalluksen kanssa
Kuvaa autosta, madalluksen kanssa
W639 "130Cdi" -07
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
W124 300TD -91
Ex:
W210 "Germanium" -01
W203 270T AMG Avantgarde -02
W124 200D -87
W124 250TD -94
W124 250D -94
Katsos, auto vaihtunut,Mikko T kirjoitti:Itselle tuli juuri H&R:n -35mm madallus, kumit muistaakseni korkeimmat tai siitä astetta matalemmat.
Kuvaa autosta, madalluksen kanssa


Luuletko sku, että saisit kuvia nettiin, vai onko kätevämpi jos laitat sähköpostilla?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
joo enköhän saa nettiin niitä kuviaJuhis. kirjoitti:Katsos, auto vaihtunut,Mikko T kirjoitti:Itselle tuli juuri H&R:n -35mm madallus, kumit muistaakseni korkeimmat tai siitä astetta matalemmat.
Kuvaa autosta, madalluksen kanssavalkoisessa kuitenkin pysytty.
Eli tuossa on "4" tai "3" korkuiset kumit. Kiitos tästä, hyvä tietää jo näin etukäteen.
Luuletko sku, että saisit kuvia nettiin, vai onko kätevämpi jos laitat sähköpostilla?
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
W126 280SE
W638 110CDI