B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Tuosta 7500km:stä pääosa on tasaista matka-ajoa ja vielä jokunen viikko sitten sama näyttö kertoi huoltoon olevan noin 7000km.
Laskeeko tuo idioottimainen Mercedes Benz-huoltonäyttö myös aikaa edellisestä huollosta vai miksi jo nyt pitäisi suojelurahaa maksaa?
Laskeeko tuo idioottimainen Mercedes Benz-huoltonäyttö myös aikaa edellisestä huollosta vai miksi jo nyt pitäisi suojelurahaa maksaa?
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Huoltoväli on 1 vuosi/ xxx kilometriä. Ei se ole idioottimainen mielestäni jos öljynvaihdosta on vuosi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Kyllä se on jos öljynvaihto maksaa halvimmilaan eco-huoltona 400€.markoala kirjoitti:Huoltoväli on 1 vuosi/ xxx kilometriä. Ei se ole idioottimainen mielestäni jos öljynvaihdosta on vuosi.
Mercedes Benz-merkkihuolto on havaintoni mukaan ammattitaidoton eikä hoida hommiaan eikä siihen voi luottaa.
Siksi 400€ öljynvaihdosta on härski hinta. Muutahan siihen huoltoon ei kuulu (paitsi huoltovapaan akun nesteiden tarkistus ja tarvittaessa korjaus).
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Tuleeko kyseeseen muu kuin "merkkihuolto"? Voisi säästää paljon.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Huoltoväli omassa 2 vuotta, vaimon autossa vuosi, vaihtelee vuosimallin mukaan. Ei tuo silti minustakaan idioottimainen ole. Enkä ole Vehossakaan maksanut 400 euroa "öljyhuollosta", tuo on minusta idioottimaista (ottamatta kantaa onko kyse huoltoliikkeestä vaiko huollon maksajasta).markoala kirjoitti:Huoltoväli on 1 vuosi/ xxx kilometriä. Ei se ole idioottimainen mielestäni jos öljynvaihdosta on vuosi.
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Mercedes Benz-merkkihuolto on havaintoni mukaan ammattitaidoton eikä hoida hommiaan eikä siihen voi luottaa..
ja tämä perustuu mihin jälleen kerran?.. pistää vaan ihmettelemään että Merkkihuolto on aina paska ja tyrii mutta se pertti siellä tb:n takana kaarihallissa tekee pirun hienosti ja "ammattitaidolla"
Ihmetyttää vaan moinen asenne aina
ja tämä perustuu mihin jälleen kerran?.. pistää vaan ihmettelemään että Merkkihuolto on aina paska ja tyrii mutta se pertti siellä tb:n takana kaarihallissa tekee pirun hienosti ja "ammattitaidolla"
Ihmetyttää vaan moinen asenne aina
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Tämä perustuu omaan ammattitaitoon ja tietämykseen. Jos ei tiedä mitä tehdään, voi päätyä luulemaan, että asiat ovat hyvin kun siististi pukeutunut nuorimies kertoo tiskin takaa huollosta.shade_z kirjoitti:Mercedes Benz-merkkihuolto on havaintoni mukaan ammattitaidoton eikä hoida hommiaan eikä siihen voi luottaa..
ja tämä perustuu mihin jälleen kerran?.. pistää vaan ihmettelemään että Merkkihuolto on aina paska ja tyrii mutta se pertti siellä tb:n takana kaarihallissa tekee pirun hienosti ja "ammattitaidolla"
Ihmetyttää vaan moinen asenne aina
Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
DBFI kirjoitti:Huoltoväli omassa 2 vuotta, vaimon autossa vuosi, vaihtelee vuosimallin mukaan. Ei tuo silti minustakaan idioottimainen ole. Enkä ole Vehossakaan maksanut 400 euroa "öljyhuollosta", tuo on minusta idioottimaista (ottamatta kantaa onko kyse huoltoliikkeestä vaiko huollon maksajasta).markoala kirjoitti:Huoltoväli on 1 vuosi/ xxx kilometriä. Ei se ole idioottimainen mielestäni jos öljynvaihdosta on vuosi.
Tuollaista hintaa B-ecohuollosta merkkiliike pyytää. Ainoa mitä pissapojan nesteen lisäksi autolle kurkistusten, tarkistusten ja vilkaisujen jälkeen tehdään, on öljynvaihto, suodattimen vaihto ja huoltonäytön nollaus.
Kyllä siinä leimalle huoltokirjaan tulee hintaa.
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Kun kerran on ammattitaitoa huolla autosi itse. Ei maksa kuin vaivan.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 07.04.2011 17:24
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Taas varmaan ollut sellaisella omistajalla , joka käyttänyt merkkihuollossa,mutta autoon ei saa tehdä mitään korjauksia. Tulee päivittäin niitä asiakkaita,teetetään iso huolto,mutta mitään ei saa korjata... annetaan mukaan hirveä korjauslista,joka jää myös firman koneelle ylös. Huoltokirja ei merkitse siis oikeastaan mitään! Käy kysymässä liikkeestä,jonka leimat on kirjassa, saattaa löytyä vaikka ja mitä sieltä huoltohistoriasta! Eivät saa antaa mukaan, mutta voivat lukea koneelta ja kertoa suullisesti historiaa... Siis ei ole huollon vika jos auto on paska, vai onko?? ja oliko muuten pakko ostaa ruosteinen ja huono autoE200kompressor kirjoitti:shade_z kirjoitti:Mercedes Benz-merkkihuolto on havaintoni mukaan ammattitaidoton eikä hoida hommiaan eikä siihen voi luottaa..
Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Aikamiespoika kirjoitti:E200kompressor kirjoitti:shade_z kirjoitti: Taas varmaan ollut sellaisella omistajalla , joka käyttänyt merkkihuollossa,mutta autoon ei saa tehdä mitään korjauksia. Tulee päivittäin niitä asiakkaita,teetetään iso huolto,mutta mitään ei saa korjata... annetaan mukaan hirveä korjauslista,joka jää myös firman koneelle ylös. Huoltokirja ei merkitse siis oikeastaan mitään! Käy kysymässä liikkeestä,jonka leimat on kirjassa, saattaa löytyä vaikka ja mitä sieltä huoltohistoriasta! Eivät saa antaa mukaan, mutta voivat lukea koneelta ja kertoa suullisesti historiaa... Siis ei ole huollon vika jos auto on paska, vai onko?? ja oliko muuten pakko ostaa ruosteinen ja huono auto
Teen huollot itse mutta tässä tapauksessa tarkoituksena on myyntiä silmälläpitäen saada katkeamaton huoltohistoria Mercedes Benz-merkkiliikkeen toimesta.
Olen poikkeuksestaa tehnyt huollot paremmin kuin yksikään huoltoliike mutta valitettavasti minulla ei ole sitä merkkiliikkeen leimasinta tallissa.
Tekisi kyllä mieli käydä kysymässä ja katsomassa tuota huoltohistoriaa merkkiliikkeessä mutta kun ei ole muuta asiaa Stuttgartiin niin en ole aikeissa mennä. Myöhemmin kesällä kyllä.
" Siis ei ole huollon vika jos auto on paska, vai onko?? ja oliko muuten pakko ostaa ruosteinen ja huono auto"
Ostin ruosteettoman ja erittäin siistin auton jossa ainoina puutteina olivat mittariston yksi palanut polttimo ja pari pientä kivenhakkaumaa oven reunassa. Näin suomalaissyntyinen välittäjä kertoi ja koska luottamus ammattitaitoiseen välittäjään oli horjumaton, luotin luonnollisesti tarkastuksen tulokseen.
Huollon vika auton kunto on sen jälkeen kun huolto-ohjelmassa olleita kohteita ei ole huollettu. Huoltokirjan leiman vahvistaa työsuorituksen.
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Ja millähän tavalla tämä taas liittyy huoltopaikkaan tai sen ammattitaitoon .. yleensä vikoja ei korjata jos ei asiakas sitä halua ja 99,9% jotka huoltovat auton ennen myyntiä sanovat että ei tehdä mitään ylimääräistä. mitäs itse sanoisit jos veisit huoltoon ja sieltä on korjailtu 2-3000e pyytämättömiä töitä, kuten tapauksessasi sisustaa,putkistoa,maalivaurioita/ruostevaurioita,laturi/rissat/hihna vaihdettu .. melkoisen varma että näistäkin on ilmoitettu edelliselle asiakkaalle joka ei niitä ole halunnut korjata .E200kompressor kirjoitti:Tämä perustuu omaan ammattitaitoon ja tietämykseen. Jos ei tiedä mitä tehdään, voi päätyä luulemaan, että asiat ovat hyvin kun siististi pukeutunut nuorimies kertoo tiskin takaa huollosta.shade_z kirjoitti:Mercedes Benz-merkkihuolto on havaintoni mukaan ammattitaidoton eikä hoida hommiaan eikä siihen voi luottaa..
ja tämä perustuu mihin jälleen kerran?.. pistää vaan ihmettelemään että Merkkihuolto on aina paska ja tyrii mutta se pertti siellä tb:n takana kaarihallissa tekee pirun hienosti ja "ammattitaidolla"
Ihmetyttää vaan moinen asenne aina
Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
Kannattaisi oikeasti miettiä mitä kirjoittaa jos ei hajuakaan miten homma toimii. ja ihan sama vaikka olisi sun luotto Pertillä tb:n takana korjattu, samat viat olisi jos edellinen omistaja ei oli edelleenkään korjauttanut vikoja jolloin sinä täällä haukkuisit "Perttiä" aivan paskaksi asentajaksi..
Tämä sinun V**** ei koske minua mutta ihmetyttää vaa moinen asenne, ja millaisia idiootteja tännekkin kirjoittelee
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
shade_z kirjoitti:Ja millähän tavalla tämä taas liittyy huoltopaikkaan tai sen ammattitaitoon .. yleensä vikoja ei korjata jos ei asiakas sitä halua ja 99,9% jotka huoltovat auton ennen myyntiä sanovat että ei tehdä mitään ylimääräistä. mitäs itse sanoisit jos veisit huoltoon ja sieltä on korjailtu 2-3000e pyytämättömiä töitä, kuten tapauksessasi sisustaa,putkistoa,maalivaurioita/ruostevaurioita,laturi/rissat/hihna vaihdettu .. melkoisen varma että näistäkin on ilmoitettu edelliselle asiakkaalle joka ei niitä ole halunnut korjata .E200kompressor kirjoitti:Tämä perustuu omaan ammattitaitoon ja tietämykseen. Jos ei tiedä mitä tehdään, voi päätyä luulemaan, että asiat ovat hyvin kun siististi pukeutunut nuorimies kertoo tiskin takaa huollosta.shade_z kirjoitti:Mercedes Benz-merkkihuolto on havaintoni mukaan ammattitaidoton eikä hoida hommiaan eikä siihen voi luottaa..
ja tämä perustuu mihin jälleen kerran?.. pistää vaan ihmettelemään että Merkkihuolto on aina paska ja tyrii mutta se pertti siellä tb:n takana kaarihallissa tekee pirun hienosti ja "ammattitaidolla"
Ihmetyttää vaan moinen asenne aina
Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
Kannattaisi oikeasti miettiä mitä kirjoittaa jos ei hajuakaan miten homma toimii. ja ihan sama vaikka olisi sun luotto Pertillä tb:n takana korjattu, samat viat olisi jos edellinen omistaja ei oli edelleenkään korjauttanut vikoja jolloin sinä täällä haukkuisit "Perttiä" aivan paskaksi asentajaksi..
Tämä sinun V**** ei koske minua mutta ihmetyttää vaa moinen asenne, ja millaisia idiootteja tännekkin kirjoittelee
Kiitos vastauksesta ja selvityksestä miksei merkkiliikkeen huoltokirjaan voi luottaa. Tosin olen kirjoittanut tuosta samasta epäluotettavuudesta aiemminkin.
Merkkiliikkeen huolto-ohjelma on tarkoin määritelty ja sen mukaan huollettuna auton on ajateltu toimivan luotettavasti.
Jos alkuperäisen huolto-ohjelman mukaan on autoa huollettu mutta käytännössä todetaan ettei edes selkeitä puutteita ole korjattu, menettää merkkiliike (Mercedes Benz) uskottavuutensa sekä huoltokirja merkityksensä.
Siinä tapauksessa huoltokirjoja voisi ostaa samoilla leimoilla turkkilaisilta jobbareilta.
Mitä kohtaa tuosta et ymmärtänyt?
Tuosta älyn määrästä sinun ei kannata puhua yhtään mitään mutta siitä huolimatta opastan sinun kaltaisia räkänokkia, joilla ei ole mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 07.04.2011 17:24
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Sitä autoa kun EI SAA korjata, jos ASIAKAS EI ANNA LUPAA!!! auto menee rikki useista paikoista,vaikka miten tarkasti huollettaisiin vaan ei korjata!
Korjaus on eri kuin huolto.
Korjaus on eri kuin huolto.
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Aikamiespoika kirjoitti:Sitä autoa kun EI SAA korjata, jos ASIAKAS EI ANNA LUPAA!!! auto menee rikki useista paikoista,vaikka miten tarkasti huollettaisiin vaan ei korjata!
Korjaus on eri kuin huolto.
Niin mikäs tuossa nyt ihmeellistä? Kaikkihan tuon ovat tässä ketjussa ymmärtäneet.
Kyse onkin siitä, että Mercedes Benz voi tulla vaikka pahvilaatikossa osina ja siitä huolimatta siinä laatikon kannessa
voi olla täydellinen Mercedes Benz-huoltokirja.
Ei ole olemassa perustetta luottaa Mercedes Benzin huolto-ohjelmaan koska leima tulee kirjaan vaikkei puutteita korjatakaan.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 07.04.2011 17:24
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Niinpä juuri, sitä tässä itsekin tarkoitan
Itse en kyllä huoltokirjasta juurikaan välitä,auton kunto se ratkaisee...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Mitkä seuraavista kuuluvat huolto-ohjelmaan?E200kompressor kirjoitti:Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
- verhoilu
- ruostevauriot
- maalipinnan vauriot
- pakoputki
- kuluneet rissat
- laturi
- termostaatti
- jarrut
- vaihdekepin nuppi
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Eipä noita mikään korjaamo kuntoon laita ilman auton omistajan lupaa kuten tuossa aiemmin on kommentoitukin.Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Välittäjän valehtelusta ei pitäisi syyttää huoltoa.Ostin ruosteettoman ja erittäin siistin auton jossa ainoina puutteina olivat mittariston yksi palanut polttimo ja pari pientä kivenhakkaumaa oven reunassa. Näin suomalaissyntyinen välittäjä kertoi ja koska luottamus ammattitaitoiseen välittäjään oli horjumaton, luotin luonnollisesti tarkastuksen tulokseen.
Huollon vika auton kunto on sen jälkeen kun huolto-ohjelmassa olleita kohteita ei ole huollettu. Huoltokirjan leiman vahvistaa työsuorituksen.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
tj86430 kirjoitti:Mitkä seuraavista kuuluvat huolto-ohjelmaan?E200kompressor kirjoitti:Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
- verhoilu__________________ECO-huoltoon ei huolto-ohjelman mukaan kuulu tarkistus joten auton voi viedä huoltoon ja saada leiman ilman istuimia.
- ruostevauriot______________Kahden vuoden kuuluu korin ja alustan maalivaurioiden ja korroosion tarkistus
- maalipinnan vauriot_________Kahden vuoden välein kuuluu
- pakoputki________________Eco-huoltoonkin kuuluu toiminnan ja tiiveyden tarkistus
- kuluneet rissat_____________Eco-huolto B kuuluu
- laturi____________________Eco-huolto kuuluu
- termostaatti______________Jäähdytysjärjestelmän nestemäärän tarkistus kuuluu joten jos nestettä on riittävästi, voi autoon saada leiman ilman syyläriä, termostaattia tai vesipumppua, tätähän kysyit...?
- jarrut___________________Eco- huolto kuuluu
- vaihdekepin nuppi_________Hallintalaitteiden tarkastus kuuluu
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
dealer kirjoitti:Eipä noita mikään korjaamo kuntoon laita ilman auton omistajan lupaa kuten tuossa aiemmin on kommentoitukin.
Välittäjän valehtelusta ei pitäisi syyttää huoltoa.
Lähtökohtana on ollut huoltokirjan omaava, merkkiliikkeessä huollettu auto jonka välittäjä on
asiapapereiden mukaan todennut.
Välittäjän oma toiminta ei ole huoltoon kohdistuvaa kritiikkiä vaan selitys sille miksi
olen hankkinut auton jossa maalivaurioita on.
Huollon toiminta huoltokirjaa huoraamalla on tietysti bisnestä as usual mutta
samalla menee organisaation maine.
Se mikä ei ole jo aiemmin mennyt.
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Huolla ihmeessä itse, nykyään kovinkaan moni ostaja ei ole niin typerä että arvostaisi merkkiliikkeen täyttämää huoltokirjaa yli kaiken.Teen huollot itse mutta tässä tapauksessa tarkoituksena on myyntiä silmälläpitäen saada katkeamaton huoltohistoria Mercedes Benz-merkkiliikkeen toimesta.
Olen poikkeuksestaa tehnyt huollot paremmin kuin yksikään huoltoliike mutta valitettavasti minulla ei ole sitä merkkiliikkeen leimasinta tallissa.
En tiedä mikä vuosimalli ja malli autosi on mutta kertomastasi kunnosta päätellen se ei ole uudehko eikä vähän ajettu (ja sinäkin ajat sillä vielä joitain vuosia) jolloin fiksu ostaja pitää auton kuntoa tärkeämpänä kuin merkkiliikkeessä tehtyjä huoltoja.
Uudet öljyt ja suodatin, tarvittavat muut toimenpiteet - ja matka jatkuu !
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Näin olen tehnyt jo yli 40 vuotta eikä kertaakaan ole matka katkennut omista toimista johtuen. Kerran katkesi ohc-Fordista nokkahihna työmatkalla mutta tipalla oli sekin koska uusi osa oli jo kotona enkä edellisenä iltana saanut kampiakselin hihnapyörää ulos kun ei ollut sopivaa ulosvetäjää kotona.dealer kirjoitti:Huolla ihmeessä itse, nykyään kovinkaan moni ostaja ei ole niin typerä että arvostaisi merkkiliikkeen täyttämää huoltokirjaa yli kaiken.Teen huollot itse mutta tässä tapauksessa tarkoituksena on myyntiä silmälläpitäen saada katkeamaton huoltohistoria Mercedes Benz-merkkiliikkeen toimesta.
Olen poikkeuksestaa tehnyt huollot paremmin kuin yksikään huoltoliike mutta valitettavasti minulla ei ole sitä merkkiliikkeen leimasinta tallissa.
En tiedä mikä vuosimalli ja malli autosi on mutta kertomastasi kunnosta päätellen se ei ole uudehko eikä vähän ajettu (ja sinäkin ajat sillä vielä joitain vuosia) jolloin fiksu ostaja pitää auton kuntoa tärkeämpänä kuin merkkiliikkeessä tehtyjä huoltoja.
Uudet öljyt ja suodatin, tarvittavat muut toimenpiteet - ja matka jatkuu !
Auton huoltoonhan tarvitaan paljon muutakin kuin öljynvaihto. Esimerkiksi moniurahihnojen ja kiristimien vaihdot, tulpat, mahdolliset tulpanjohdot, virranjakajan kansi, yms, suodattimet.
Jarrusatulat, -levyt, hihnat, palat, vaijerit yms.
Kuten olen jo tehnytkin tuohon romuläjään, esim. jarrupalat olivat takana aivan jumissa ruosteen vuoksi mutta edes tuolllaista yksinkertaista perusjuttua ei valtuutettu Mercedes Benz-merkkihuolto osannut tehdä. Se oli muuten syy huonosti pitäville takajarruille.
Jos et usko, kysy vaikka joltakin ammattitaitoiselta asentajalta
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Olet oikeassa siinä, että auto on vanha ja kilometrien (yli 100tkm) puolesta jo romutuskunnossa mutta Suomessa autoilla ajetaan vielä tuonkin jälkeen. Henkilökohtaisesti minusta joutaisivat kaikki yli 100 000km ajetut Mersunpaskat paalaamoon savuttamasta mutta näitä köyhiä täälläkin riittää jotka noita tekohengittävät.
Tällä omistamallani Mercedes Benzillä alkaa olla kilometrit finaalissa mutta monilla laatumerkeillä 100 000km on vasta alkusoittoa.
Osta Mersu, huoltokirja ja kaikki...
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Menee ohi varsinaisen aiheen mutta tässä kohtaa mersua on mukava korjailla - jarruosat kun ovat halpoja ja jarruremontti helppo tehdä.Jarrusatulat, -levyt, hihnat, palat, vaijerit yms.
Edellyttää tietysti että on taitoa ja työkalut.
Niinhän ne tahtoo olla nämä 2000-luvun autot sadantuhannen korvilla "loppusa eellä" ... kaiholla muistelen coupe-TaunustaHenkilökohtaisesti minusta joutaisivat kaikki yli 100 000km ajetut Mersunpaskat paalaamoon savuttamasta
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
wiimax.fi
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Kiitos, huolto-ohjelma on kattavampi kuin olin kuvitellut.E200kompressor kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Mitkä seuraavista kuuluvat huolto-ohjelmaan?E200kompressor kirjoitti:Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
- verhoilu__________________ECO-huoltoon ei huolto-ohjelman mukaan kuulu tarkistus joten auton voi viedä huoltoon ja saada leiman ilman istuimia.
- ruostevauriot______________Kahden vuoden kuuluu korin ja alustan maalivaurioiden ja korroosion tarkistus
- maalipinnan vauriot_________Kahden vuoden välein kuuluu
- pakoputki________________Eco-huoltoonkin kuuluu toiminnan ja tiiveyden tarkistus
- kuluneet rissat_____________Eco-huolto B kuuluu
- laturi____________________Eco-huolto kuuluu
- termostaatti______________Jäähdytysjärjestelmän nestemäärän tarkistus kuuluu joten jos nestettä on riittävästi, voi autoon saada leiman ilman syyläriä, termostaattia tai vesipumppua, tätähän kysyit...?
- jarrut___________________Eco- huolto kuuluu
- vaihdekepin nuppi_________Hallintalaitteiden tarkastus kuuluu
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
E200kompressor kirjoitti:Näin olen tehnyt jo yli 40 vuotta eikä kertaakaan ole matka katkennut omista toimista johtuen. Kerran katkesi ohc-Fordista nokkahihna työmatkalla mutta tipalla oli sekin koska uusi osa oli jo kotona enkä edellisenä iltana saanut kampiakselin hihnapyörää ulos kun ei ollut sopivaa ulosvetäjää kotona.dealer kirjoitti:Huolla ihmeessä itse, nykyään kovinkaan moni ostaja ei ole niin typerä että arvostaisi merkkiliikkeen täyttämää huoltokirjaa yli kaiken.Teen huollot itse mutta tässä tapauksessa tarkoituksena on myyntiä silmälläpitäen saada katkeamaton huoltohistoria Mercedes Benz-merkkiliikkeen toimesta.
Olen poikkeuksestaa tehnyt huollot paremmin kuin yksikään huoltoliike mutta valitettavasti minulla ei ole sitä merkkiliikkeen leimasinta tallissa.
En tiedä mikä vuosimalli ja malli autosi on mutta kertomastasi kunnosta päätellen se ei ole uudehko eikä vähän ajettu (ja sinäkin ajat sillä vielä joitain vuosia) jolloin fiksu ostaja pitää auton kuntoa tärkeämpänä kuin merkkiliikkeessä tehtyjä huoltoja.
Uudet öljyt ja suodatin, tarvittavat muut toimenpiteet - ja matka jatkuu !
Auton huoltoonhan tarvitaan paljon muutakin kuin öljynvaihto. Esimerkiksi moniurahihnojen ja kiristimien vaihdot, tulpat, mahdolliset tulpanjohdot, virranjakajan kansi, yms, suodattimet.
Jarrusatulat, -levyt, hihnat, palat, vaijerit yms.
Kuten olen jo tehnytkin tuohon romuläjään, esim. jarrupalat olivat takana aivan jumissa ruosteen vuoksi mutta edes tuolllaista yksinkertaista perusjuttua ei valtuutettu Mercedes Benz-merkkihuolto osannut tehdä. Se oli muuten syy huonosti pitäville takajarruille.
Jos et usko, kysy vaikka joltakin ammattitaitoiselta asentajalta![]()
Olet oikeassa siinä, että auto on vanha ja kilometrien (yli 100tkm) puolesta jo romutuskunnossa mutta Suomessa autoilla ajetaan vielä tuonkin jälkeen. Henkilökohtaisesti minusta joutaisivat kaikki yli 100 000km ajetut Mersunpaskat paalaamoon savuttamasta mutta näitä köyhiä täälläkin riittää jotka noita tekohengittävät.
Tällä omistamallani Mercedes Benzillä alkaa olla kilometrit finaalissa mutta monilla laatumerkeillä 100 000km on vasta alkusoittoa.
Osta Mersu, huoltokirja ja kaikki...
kyllähän ne mersut on finaalissa jo 100 tkm ajun jälkeen...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Sanoisin, että tuolla vikalistalla kyseessä on erityisen hyvä ja ehjä tuontiauto.E200kompressor kirjoitti:
Tämä perustuu omaan ammattitaitoon ja tietämykseen. Jos ei tiedä mitä tehdään, voi päätyä luulemaan, että asiat ovat hyvin kun siististi pukeutunut nuorimies kertoo tiskin takaa huollosta.
Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
Auto ilmoittelee sen takia siitä huollosta hieman omituiseen aikatauluun, kun siitä on muutettu ainoastaan kuljettajalle näkyvän ajokilometrimäärän numerot. Muita auton ajomäärää mittaavia bokseja ei ole viitsitty tai osattu muokata. Ne on saatettu nollata, mutta lopputulos on silloinkin huono. Tämän takia huoltonäyttö ja ajokilometrit eivät synkkaa.
Yleensä, kun ylläkuvattu operaatio tehdään niin samalla estetään moottorin vikailmaisimen signaalin näkyminen mittaristossa asti. Tällöin pikkuvioista ei tule herjoja kojetauluun vaan vasta isomman vian ilmetessä syttyy varsinainen keltainen moottorin varoitusvalo.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Mersumies
- Viestit: 2376
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Division kirjoitti:Sanoisin, että tuolla vikalistalla kyseessä on erityisen hyvä ja ehjä tuontiauto.E200kompressor kirjoitti:
Tämä perustuu omaan ammattitaitoon ja tietämykseen. Jos ei tiedä mitä tehdään, voi päätyä luulemaan, että asiat ovat hyvin kun siististi pukeutunut nuorimies kertoo tiskin takaa huollosta.
Ostaessani auton se oli 2000km sitten tullut huollosta. Verhoilu repsotti, korissa oli selkeää ruostumista ja maailipinnan vauriota,
pakoputki piti pärinää, moniurahihnojen rissoista kaksi oli voimakkaasti kulunut ja laturi piti ääntä. Termostaatti nosti lämmöt 60C° ja katsastuksessa jarrut juuri ja juuri menivät läpi.
Vaihdekepin nuppi oli aivan tohjona.
Merkkihuollettu Mercedes Benz-sontakasa.
Auto ilmoittelee sen takia siitä huollosta hieman omituiseen aikatauluun, kun siitä on muutettu ainoastaan kuljettajalle näkyvän ajokilometrimäärän numerot. Muita auton ajomäärää mittaavia bokseja ei ole viitsitty tai osattu muokata. Ne on saatettu nollata, mutta lopputulos on silloinkin huono. Tämän takia huoltonäyttö ja ajokilometrit eivät synkkaa.
Yleensä, kun ylläkuvattu operaatio tehdään niin samalla estetään moottorin vikailmaisimen signaalin näkyminen mittaristossa asti. Tällöin pikkuvioista ei tule herjoja kojetauluun vaan vasta isomman vian ilmetessä syttyy varsinainen keltainen moottorin varoitusvalo.
No nyt tuli selkeä kuvaus siitä miten asia voi olla. Tosin merkkiliikkeen testerissä ei kuulemma ilmennyt mitään erikoista mutta ammattitaidon tai sen puutteen tietäen en ihmettele vaikkei siellä näkyisikään.
Olen useammaltakin tiedustellut miten tuollaisen fiksauksen saa selville koska Saksan lainsäädännön mukaan tuollaisesta palkitaan
jopa vankeusrangaistuksella.
Huoltokirjan merkinnät pitävät paikkansa tehtaan edustajan mukaan mutta näppituntuma autosta on toinen.
Tosin edellisestä huollosta on yli vuosi aikaa mutta kilometrejä ei läheskään 15000 vaan tuo noin puolet siitä.
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
Mittareiden ruuvaaminen tai sellaisen tutkiminen ei ole merkkihuollon erityisosaamisaluetta. Heiltä ei vinkkejä asiaan saa ja sen takia ruuvattuja kärryjä niin paljon on olemassakin. Todentaminen käytännössä täysin mahdotonta. Mikäli syytät jotain ilman 100% todisteita ja juttu kaatuu niin sinua voidaan syyttää perättömästä ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta, jolloin maksat oikeuskulut ja saat tuomion.
Huoltokirja ei anna mitään takeita. Tarkempi historian tutkiminen saattaa kuitenkin todentaa aukkoja historiassa.
Ensimmäinen epäilyksen aihe yleensä on se, että auto myydään sinulle "juuri huollettuna". Luultavasti huoltokilsat silloin nollattu.
Lisäviitteitä voi saada, kun pyytää merkkihuollosta täydellisen vikakoodilistan. Jos esim. "ASSYST aktiivinen huoltovälinäyttö" kohdalla lukee koodi 9204 "ohjainlaite ASSYST ei vastaanota viestejä moottoritilan CAN-väylältä" niin peli on aika selvä.
Viimeisin ja varteenotettavin vinkki on juurikin se, että jos herää selkeä epäilys auton kunnon perusteella niin peli 99% varmuudella silloinkin selvä.
Huoltokirja ei anna mitään takeita. Tarkempi historian tutkiminen saattaa kuitenkin todentaa aukkoja historiassa.
Ensimmäinen epäilyksen aihe yleensä on se, että auto myydään sinulle "juuri huollettuna". Luultavasti huoltokilsat silloin nollattu.
Lisäviitteitä voi saada, kun pyytää merkkihuollosta täydellisen vikakoodilistan. Jos esim. "ASSYST aktiivinen huoltovälinäyttö" kohdalla lukee koodi 9204 "ohjainlaite ASSYST ei vastaanota viestejä moottoritilan CAN-väylältä" niin peli on aika selvä.
Viimeisin ja varteenotettavin vinkki on juurikin se, että jos herää selkeä epäilys auton kunnon perusteella niin peli 99% varmuudella silloinkin selvä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: B-huoltoa ilmoittaa ja 7500km takana
itse myös tarkastutin oman auton huoltokirjan merkinnät vehon kautta. kaikki merkinnät täsmäsivät. viimeinen huolto oli mennyt reilusti yli. tuo on mm. semmoinen seikka jonka luen jopa eduksi, koska jos niitä olisi muokattu, niin en usko että tuommoinen sinne jäisi. muutenkin näkisin että on jokseenkin hankalaa väärentää huoltokirja ja maahantuojan selville saatavat tiedot merkkihuolloista.
MARSU 320 CDI S211 2004