W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Kaikki varmaan muistavat esim. W123:ään varaosatarvikkeina saatavilla olleet ilmaiskarit, joihin pystyi lisäämään painetta esim. peräkontiin asennetusta venttiilistä ja näin vähän säätämään perän korkeutta/jämäkkyyttä. Onko tällaisia saatavilla W124:ään? Nyt kun omassa on alustasarja, on se paljon mukavampi ajettava joka suhteessa, mutta perä tahtoo herkästi painua, vaikkei kuormaa hirveästi olisikaan. Voisiko näistä ilmaihmeistä saada lääkettä?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Varmasti on hyötyä, jos on mahdollista lankkuun noita saada, myös esimerkiksi jenkkikuorkeissa kuten esim. Rameissa on noita ilmaiskareita käytetty, joten painoakin kestävät. Lankussahan vieteritkin on sen verta tolkut, että ei tarvitse ihan pelkillä iskareilla kannatella. Tyhjänä vain voi aika lailla olla pomppuperse, jos ei laske paineita pienemmäksi.Saul kirjoitti:Kaikki varmaan muistavat esim. W123:ään varaosatarvikkeina saatavilla olleet ilmaiskarit, joihin pystyi lisäämään painetta esim. peräkontiin asennetusta venttiilistä ja näin vähän säätämään perän korkeutta/jämäkkyyttä. Onko tällaisia saatavilla W124:ään? Nyt kun omassa on alustasarja, on se paljon mukavampi ajettava joka suhteessa, mutta perä tahtoo herkästi painua, vaikkei kuormaa hirveästi olisikaan. Voisiko näistä ilmaihmeistä saada lääkettä?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Eikös Koni Sportit kävis nii helpompi säädelläkkin?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Kerro lisää!sonikki kirjoitti:Eikös Koni Sportit kävis nii helpompi säädelläkkin?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Joo eli noissa sporteissahan tulee ne säätöosat konehuoneen ja paksin puolelle mistä saa käsineen käännettyä tälläisellä
mukana tulevalla "kaljapullonkorkilla" alustan jäykkyyttä tarpeen mukaan
Nuo on siis madalletulle autolle mut lisäks löytyy ainaki Koni Special iskarit mitkä on samanlaiset sillä erotuksella että ne on tarkoitettu normaalikorkuiselle alustalle ja takaiskareissa ei ole tuota pikasäätöä. Takaiskaritkin on säädettävät mutta niitä ei saa säädettyä muuta ku irrottamalla ne.
Ainut miinus puolihan noissa on se hinta Tarkkaa hintaa en muista mitä omat lankun tolpat aikanaa makso mut sporteissa puhutaa jostaa 700e ja specialeissa 600e jos joka nurkkaa haluaa mut kestävyydessä nuo kyllä voittaa monet muut iskarit ja huolto-osiakin saa.
Toisaalta noiden sporttien kavereiksi sitte vielä Eibach jouset nii ei kyllä hatuta enää yhtää tuo summa siinä vaiheessa ku lähtee ensimmäisen kerran huruille
mukana tulevalla "kaljapullonkorkilla" alustan jäykkyyttä tarpeen mukaan
Nuo on siis madalletulle autolle mut lisäks löytyy ainaki Koni Special iskarit mitkä on samanlaiset sillä erotuksella että ne on tarkoitettu normaalikorkuiselle alustalle ja takaiskareissa ei ole tuota pikasäätöä. Takaiskaritkin on säädettävät mutta niitä ei saa säädettyä muuta ku irrottamalla ne.
Ainut miinus puolihan noissa on se hinta Tarkkaa hintaa en muista mitä omat lankun tolpat aikanaa makso mut sporteissa puhutaa jostaa 700e ja specialeissa 600e jos joka nurkkaa haluaa mut kestävyydessä nuo kyllä voittaa monet muut iskarit ja huolto-osiakin saa.
Toisaalta noiden sporttien kavereiksi sitte vielä Eibach jouset nii ei kyllä hatuta enää yhtää tuo summa siinä vaiheessa ku lähtee ensimmäisen kerran huruille
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
eikö ihan perus tasonsäätöiskarit käy? toisaalta varmaan jälkiasennuksena hirvee homma laittaa koko systeemi toimiin.
semmoset kabiinista säädettävät ilmaiskarit olis kyllä ihan jees. vois normaalisti pitää autoa matalana, sitten mökkitiellä, tai kuormattuna korottaa, tarpeen mukaan.
semmoset kabiinista säädettävät ilmaiskarit olis kyllä ihan jees. vois normaalisti pitää autoa matalana, sitten mökkitiellä, tai kuormattuna korottaa, tarpeen mukaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Monroe Max-Air iskareita oon nähny mutta en tiiä tekeekö ne w124 niitä,google tietää...
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Ostin Monroe:n ilmaiskarit vuonna 1997. Kaikki muut mitat täsmäsivät, mutta iskarin putken halkaisija oli liian suuri. Eli ainakaan tuohon aikaan ei Monroelta löytynyt W124:een sopivia ilmatoimisia iskunvaimentimia.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Lowtoys on ainaki rakennellu ilmajousituksia autoho ku autoho nii miksei myös 124:seen?
Hinta voi olla tosin aika korkia..
linkki nettisivulle
Hinta voi olla tosin aika korkia..
linkki nettisivulle
Re: W124 säädettävät ilmaiskarit. Onko niitä?
Konin Sporteissa ei ole pikasäätöä kun vain etuiskareissa ja säätö vaikuttaa vain paluuvaimennukseen. Omien kokemusten perusteella en vois suositella.Saul kirjoitti:Kerro lisää!sonikki kirjoitti:Eikös Koni Sportit kävis nii helpompi säädelläkkin?