Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Olen katellut maasturia, kun ei tuo farkku ihan kaikessa talviajelussani pysy mukana. Ihmetyttää suomi-G-autojen hinnat:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g" onclick="window.open(this.href);return false;

Kai se on tarjonnan vähyys. OM617lla varustettu kyläsepän tekele kultaiselta -80-luvulta 7000-8000 tonnia, haluamani 90-luvun G-mallit lähempänä 20 000 €tä?
Saman tekniikan omaavaa saatanan rumaa Ssangyong Mussoa saa yhden G:n hinnalla kolme http://www.nettiauto.com/ssangyong/musso" onclick="window.open(this.href);return false;

ja esimerkki lahden eteläpuolella:

http://fin.auto24.ee/used/756733" onclick="window.open(this.href);return false;
10 000 € + 150 € maksut, lautta jotain ja autoverot palttiarallaa 3 500 €.

Noinkohan joutuu koeajaa Musson tai hakee Virosata. Yks automies tässä vakuutteli, että Virosta tuodut autot on ureassa uitettuja, mittariruuvattuja ja siivoiksi meikattuja..mitä Suomi-Gt ei todellakaan ole. :D Tuo oma 300TD tuli kyllä Virosta sekin ja kovat on pellit. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Ei G mersuja tahdo oikeen mistään löytää halvalla, suomessa tosiaan pyydetään 80-luvun(yleensä alun) peleistä ihan älyttömiä summia mutta kun uudemmat on vielä kalliimpia :D

Viron autot on yleiseti kaikilla varusteilla varustettuja saksantuonteja jotka on tuotu kolarina maahan ja sitten joku rusnannut kasaan, en väitä että kaikki viron autot olisi mutta nopeasti laskettuna 7 autoa on tiedossa jotka on ollu aika pommeja :D Tosin 1 auton tiedän joka oli todella hyvä ja oli viron tuonti eli ainakin tarkkana kannattaa olla :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Japanissa hyvä 90-luvun Geländewagen maksaa noin kymppitonnin. 80-luvun lopun autoja voi saada jopa 4 tonnilla.
Autoissa on bensamoottori ja noin 100.000 km +-70 tkm. Tulli ja alv rahdin päälle, niin hintahaitari on 8-16 tonnia + autoverot.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

niiín.
kirjoittelin joskus tänne ihan samasta asiasta, lähinnä itkuni kosksi uutta G mersua.....kuinka voi matti nykäsen muotoilema neukkukuution näköinen auto maksaa 200t€...ja ne käytetyt.....voivoi.

tosin, luin juuri kuljetuskalusto lehdestä koeajon ja kyllä se tietty on sitten melko kestävää tekoa ja metsään tehty ajettavaksi....että kaikella on puolensa....

ja jollain todella pervolla tavalla itsekin pidän tuosta muotoilusta joka muistuttaa banaanilaatikkoa.... :D

onhan ne ihan helvetin heinoja jos tarkkoja ollaan.....tosin somen valikoimassa ylihinnoittelu on suorastaan sairasta....köyhästä kaikki tuntuu kalliilta
Opel, "weird lieben autos"....
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

En ole uudempia vehkeitä mersuja (G) päässyt ajamaan mutta ainakin 80 luvun laitteet on tiellä kaikkea muuta kun nautinnollisia ajettavia. Metsässä sitten menee ilman lukkojakin sellaiseen paikkaan mistä monella japsimaasturilla lukot päällä voi vain unelmoida :D Jousitus on G.ssä se mikä tekee sen niin hyväksi maastossa..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Kaverin faija pisti taannoin G:n taannoin myyntiin huimalla kolmen ja puolen tonnin hinnalla, ei mennyt kauaakaan, kun rovaniemeltä soitti ostaja, joka hyppäsi lentokoneeseen samantien ja kävi hakemassa G:n pois.

Kaveri vaan oli ehtinyt tehdä siihen melkoisesti remppaa, jota ei taidettu huomioida hinnassa.

Mahtaakohan uusi omistaja olla foorumin asiakkaita? :D
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Unohtakaa nyt jo tuo Viro hankintapaikkana jos ette välttämättä hae harmeja..
Ei lentolippu Mersun kotimaahan ja paluu laivalla kotiin näyttele kovin suurta osaa autonhankkinnan kokonaiskuluissa .

Tässä Saksan g-tarjonta :

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... Country=DE" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä mielenkiintoinen

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =144464604" onclick="window.open(this.href);return false;

tai
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =142947830" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja napa »

näyttää olevan kovia ruostumaan, nuo G mersut :shock:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Jupa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 533
Liittynyt: Ke 27.01.2010 21:32
Paikkakunta: Rauma

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Jupa »

napa kirjoitti:näyttää olevan kovia ruostumaan, nuo G mersut :shock:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
Vai liekö ollut tuo yksilö koko ikänsä sellasessa käytössä johon se on tehty :wink:
Metsässä ajettu koko ikänsä ojien sun muiden mutalammikkojen yli ja pesty nyt vasta myyntiä varten liian järeellä painepesurilla ja ilmestyi muutama reiän alku :D
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Jyväskylässä oli takavuosina Seppälässä seisomassa lyhyt G, joka oli niin ruosteessa ettei yhtään enempää voi olla. Ihan joka paikka oli ruosteessa. Viitisen vuotta sitten sitä forumilla taivastelin, ja joku sanoin 80-luvun alun G-autojen olevan todella herkkiä ruosteelle..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Petteri Kivimäki kirjoitti:joku sanoin 80-luvun alun G-autojen olevan todella herkkiä ruosteelle..
Vertaappa tuollaista G:tä muihin saman ikäluokan työkoneisiin millä on räpiköity ties missä suonsilmässä ja puunlatvassa nii huomaat miten siisti kuntoisia nuo vanhatkin G:t loppupeleissä on. Nuo kun ei tuohon aikaan ollu mitää juppipelejä mitä pidetää ku kipeetä v_ttua vaan raakoja hyötyajoneuvoja minkä pesemisetkin on todennäkösesti rajottunu siihe ku kuusenoksa vähä hierasee peltiä sateen jälkee :)

Itse en henk.koht. ole nähny ikinä livenä niin lohduttomassa kunnossa olevaa G:tä ku mitä noita lantikoitä ym. tuolla liikenteen seassa välillä näkee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Mulle riittäis että pääsis nätisti kuvauskeikoilta pois ja himaan, puolet vuodesta Uuraisten tms. sivutiet on niin hirviässä kunnossa että hoh, säästyy verovaroja varmaan..

Kuva

Mulla kun on sportline-auto ja mustalaisline-tarve.

Kesällä ja kunnon teillä on farkku ihan jees ja roinat mahtuu kulkee. Mutta talvella aina pehmeessä lumessa saa elämäänsä jännitystä. Ja ostinpa justiinsa sportlineeni kolmannen etupuskurin kolmannen käyttövuoden kunniaksi, kaks pökkäsyä talvella polanteeseen ja puskuri on vaihtokunnossa.

Saako muuten tuon lyhyen G:n pakuksi? Pitkä tosin kiinnostaisi enemmän, sitä roinaa roudata..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Huoltoautojahan niistä on tehty?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:Huoltoautojahan niistä on tehty?
Eikös tuo huoltoautoksi muutoskatsastus ole jälleenmyyntiarvon kannalta vähän huonompi homma verrattuna pakuun? Tai siis mulla on ainaki sellanen käsitys et jos haluaa muuttaa auton takas hlöautoksi huoltoautosta nii joutuu makselemaa normaali verot tuosta huoltoautoajalta? Voin kyllä olla väärässäki mut tällänen käsitys on jäänny jostaa essolta :D

Mitkäs ne pakuksi rekkaamisen kriteerit on nykypäivänä ku esim. duunin pihassa on uusi pakettiauto fiesta mikä on tosin näitä tehdaspakuja mut eipä tuossa muuta eroa ole ku että se on 2-paikkanen ja takasivulasit ummessa jollaa muovikikkareilla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Pakettiautoksi muutoskatsastus, jaha, aina yhtä palveluhenkinen Ake on näköjään poistanut ohjeet tuolta sivustoiltaan, vaan mullapa on "mersuasiat" kansiossa aiheesta .pdf :lol: :lol: :lol:
2. Ajoneuvon luokittelu pakettiautoksi
Ajoneuvon luokittelu perustuu puitedirektiivin 2007/46/EY liitteen II määritelmiin ja lähtökohtaisesti ajoneuvon valmistajan tekemään luokitteluun. Jälkeenpäin tehtävän luokituksen muutoksen tulee perustua selkeisiin rakennemuutoksiin päällekkäisen luokituksen välttämiseksi.
Pakettiautoksi muutettavalla henkilöautolla tulee olla rinnakkainen luokittelu pa-kettiautoksi valmistajan toimesta ja luokittelun tulee ilmetä joko ATJ:n tyyppihy-väksyntätiedoista TYYTIstä tai AKEn internetsivuilla olevasta vastaavat tiedot sisältävästä M1/N1-rinnakkaismalliluettelosta.
Puitedirektiivin mukaisten AC (station wagon eli farmari-autot)- korityyppiin tai AF (monikäyttöajoneuvo)- korityyppiin kuuluvien autojen osalta ei kuitenkaan ole tarpeen edellyttää erillistä luokittelumerkintää eikä rinnakkaisen pakettiauto-luokittelun olemassaoloa. Myöskään muihin kuin AC- tai AF-korityyppiin kuulu-vien autojen osalta ei ole tarpeen edellyttää erillistä luokittelumerkintää em. tie-dostoissa, jos
• auto täyttää vanhan autoverolain vaatimuksen vähintään 3 m3 kokoises-ta tavaratilasta tai avolavapakettiautojen tavaratilan mittavaatimukset (alemman autoveron alainen auto, joka on ensiverotettu ennen 1.4.2009 voidaan muuttaa ilman veroseuraamuksia pakettiautoksi jos se täyttää autoverolain 23§:n vaatimukset)
• auto on muuten em. korityyppejä vastaava eli esim. tila-auto, farmariau-to tai maastohenkilöauto (ei kuitenkaan sedan, viistoperä, coupe, avo-auto tai niitä vastaavan korityypin auto).
2
Vaadittava kantavuus
Pakettiauton tavarakantavuuden tulee olla suurempi kuin autoon hyväksyttyjen matkustajien lukumäärä x 68 kg (A 1248/2002 9§ 1 mom.). Istumapaikkojen vähentämisestä on kerrottu AKEn ohjeessa 793/208/2009.
Hmm, onhan tuossa lyhyessä G-mallissa oltava kolmen kuution tavaratila, jos S124ssakin on..
AKEn internetsivuilla olevasta vastaavat tiedot sisältävästä M1/N1-rinnakkaismalliluettelosta., kuka löytää, varmaan jemmattu niin syvälle syöfereihin ettei kukaan vahingossakaan! :mrgreen:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Niin ja suattaapi olla kannattavaa tuoda G-maasturi Suomeen valmiiksi pakuna..kaks ensimmäistä pykälää antaa mahiksen alennettuun autoveroon, mutt toi kolmas pykälä ei kolme kaljaa juoneelle humanistille avaudu laisinkaan, plläärrh:
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8 §):
o auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa;
o autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet; ja
o kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1 000 kilogrammaa ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on enintään 0,05 taikka kantavuus on vähintään 1 000 ki-logrammaa ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06.

Alennetun autoveron alaisen pakettiauton verotaulukon 1 mukaista veroprosenttia pienennetään 6,8 – 18,7 prosenttiyksiköllä verotaulukon 2 mukaisesti. Vähennyksen suuruus riippuu auton kokonaismassasta. Veroa kannetaan kuitenkin aina vähintään 12,2 prosenttia yleisestä vähittäismyyntiarvosta.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Niin ja suattaapi olla kannattavaa tuoda G-maasturi Suomeen valmiiksi pakuna..kaks ensimmäistä pykälää antaa mahiksen alennettuun autoveroon, mutt toi kolmas pykälä ei kolme kaljaa juoneelle humanistille avaudu laisinkaan, plläärrh:
Pakettiauto on alennetun autoveron alainen, jos se täyttää seuraavat edellytykset (autoverolaki 8 §):
o auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa;
o autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet; ja
o kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1 000 kilogrammaa ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on enintään 0,05 taikka kantavuus on vähintään 1 000 ki-logrammaa ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06.

Alennetun autoveron alaisen pakettiauton verotaulukon 1 mukaista veroprosenttia pienennetään 6,8 – 18,7 prosenttiyksiköllä verotaulukon 2 mukaisesti. Vähennyksen suuruus riippuu auton kokonaismassasta. Veroa kannetaan kuitenkin aina vähintään 12,2 prosenttia yleisestä vähittäismyyntiarvosta.
Mikäs tuossa mättää?

Otetaan teho kilowatteina ja jaetaan kokonaismassalla. Saadaan joku tulos.

Jos tulos on <=0,05 ja auton kantavuus on vähintään 680, niin ok.
Jos tulos on >0,05 mutta <=0,06, ja auton kantavuus on vähintään 1000, niin taas ok.
Jos tulos on >0,06 tai auton kantavuus on <680, niin ei ole koskaan ok.

Eli idea on, että pakettiautossa ei saa olla "liikaa" tehoa kokonaismassaan nähden. Paljonko on "liikaa" riippuu siitä paljonko kantavuus on; jos kantavuutta on enemmän, saa tehoakin olla vähän enemmän (suhteessa kokonaismassaan)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ookoo, kiitos. Eli 130 kW 300GD turbodieselin voi tuoda alennetun autoveron pakettiautona, mutta esim 158 kW bensakoneella varustettua 320Gtä ei..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/3757415" onclick="window.open(this.href);return false;

tossa olis oikeestaan "alkaen" järkevä ostos suomen kamaralta.

osaisko joku pikaisesti miettiä mitä tuollainen maksaisi saksasta uitettuna veroineen (noin)...?

tommonen vois olla pakuna ihan ok....tosin eikös tuo vuotuinen vero ole melkoinen ?....voisi olla huoltoauto järkevämpi?

on se vaan melkoinen "popemobil" :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Marraskuusa oli tuotu 300GD vm 1992 Suomeen ja veroja oli maksettu 3460€ ( ja veroprossa oli 38,7%).
Oikeasti hyvien 90-lukuisten G-mallien löytyminen Saksastakin on jo melko vaikeaa, kun niiden tekniikasta ei päälle päin näe onko ne huollettu oikein.

Itsellä oli haaveena jokunen vuosi sitten tuoda pitkä G perheautoksi, mutta homman pilasi omalta kohdalta kohtuuton dieselvero... joten Voyageilla kuljetetaan pesuetta :(
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Miksi G-mersut maksaa Suomessa niin paljon? Vastaus: Ne maksaa juuri sen verran, kuin me ihmiset Suomessa niistä maksamme. Jos kaikki G-mersut olisivat liian kalliita, niin silloin kukaan ei niitä ostaisi ja autot jäisivät omistajilleen jos eivät alentaisi hintoja. Eli älkää ostako Suomesta G-mersuja, niin saatte hinnat mahdollisesti laskemaan. Valitettavasti joillakin on vain varaa maksaa noista vanhoista G-mersuistakin aika paljon, jotenka hintataso pysyy korkeana.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja sportsman »

LopenUupunut kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/g/3757415

tossa olis oikeestaan "alkaen" järkevä ostos suomen kamaralta.

osaisko joku pikaisesti miettiä mitä tuollainen maksaisi saksasta uitettuna veroineen (noin)...?

tommonen vois olla pakuna ihan ok....tosin eikös tuo vuotuinen vero ole melkoinen ?....voisi olla huoltoauto järkevämpi?

on se vaan melkoinen "popemobil" :wink:
Minusta kyseessä on ihan selvä tuonnitorppaus hinnoittelu . Tulli katsoo tätä ilmoituksen pyyntihintaa ja
tekee sen mukaan verotusarvon määrityksen tuontiautolle jolloin autoveron määrä on älytön .
Tätä tämä Suomalainen vapaa autokauppa järjestelmä tuottaa..
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kyllä nuo maksaa muuallaki iha tolkuttomasti. Onhan tuoki tietysti vaan yhellä omistajalla ollut ja alle 200tkm ajettu, mutta silti hinta tuntuu aika järkyttävältä, ku ovetki on suunnillee yhtä hyvin kukkineet ku miun Geessa :mrgreen:
240GD
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Niin ja 240 kone vakiovälityksineen ei oo mikään unelmatekniikka käyttöautoon :D

Vaikka hieno auto onkin ja 1.omistajalta :)
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
300cd
Mersumies
Mersumies
Viestit: 559
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:01
Paikkakunta: Joroinen

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja 300cd »

Kun on kerran päässyt Geen omistajaksi ei siitä halua lopua ja jos pitää niin sellaisella hinnalla myyntiin ettei kukaan vaan ostais! :lol:
Diesel, ainut vaihtoehto

W460 300GD pätkä
W460 300GD pitkä
Ex
W460 300GD pitkä
W463 300GD pätkä
W124 200D
C123 300CDT
C123 300CD
S123 300TD
S210 E420
S210 290TD
W163 ML320
W201 190E 2.5-16V
W201 190D
W201 190D
W126 380SE
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

300cd kirjoitti:Kun on kerran päässyt Geen omistajaksi ei siitä halua lopua ja jos pitää niin sellaisella hinnalla myyntiin ettei kukaan vaan ostais! :lol:
No se siinä täytyy olla :lol: Minä oon joskus varovaisesti kurkannut 2000-luvun g-mersujen hintoja nettiautosta, ja laittanut sitten äkkiä nettiauton kiinni :D Näin syksyllä pyrkii joskus lapsellisuus pintaan, ja alkaa nelivetoautoista haaveileminen. G:t on sikamaisen kalliita ja W164 toimintavarmuus ei taida olla parasta A-luokkaa. Mielenkiintoista on ollut lueskella esim. noroljanin kokemuksia W164 autoilusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167475
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Mistä johtuu G63 ja G65 amg mallien todella suuri hinta ero? :D
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

isalmela kirjoitti: G:t on sikamaisen kalliita ja W164 toimintavarmuus ei taida olla parasta A-luokkaa. Mielenkiintoista on ollut lueskella esim. noroljanin kokemuksia W164 autoilusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167475
Mielenkiintoista varmaan kyllä, mutta miten W164 ja G liittyvät toisiinsa?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

tj86430 kirjoitti:
isalmela kirjoitti: G:t on sikamaisen kalliita ja W164 toimintavarmuus ei taida olla parasta A-luokkaa. Mielenkiintoista on ollut lueskella esim. noroljanin kokemuksia W164 autoilusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=167475
Mielenkiintoista varmaan kyllä, mutta miten W164 ja G liittyvät toisiinsa?
No ei millään tavalla, olet oikeassa. Taisin innostua laajentamaan aihetta vähän liikaa, olisi pitänyt pysytellä tarkemmin otsikon mukaisessa aiheessa.
Karl B.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 12.04.2011 11:27

Re: Miks G-mersut maksaa meillä ihan h*tisti?

Viesti Kirjoittaja Karl B. »

Patomursu kirjoitti:Mistä johtuu G63 ja G65 amg mallien todella suuri hinta ero? :D
G 65 AMG:ssa on V12 ja G63:ssa ''perus'' V8. Suorituskyvyssä ei ole suurta eroa 5.4 vs 5.3 0-100km/h. G65:ssa on vääntöä 1000nm vs G63 750nm, tuo ei kyllä hintaeroa täysin selitä,
G65:ssa
täytyy olla vielä jotain todella ekstraa, muut kokeneemmat mersuasiantuntijat täydentäkööt. Mutta ottaisin kumman tahansa noista, anyday.
W211 E280CDI '07 OM642.920 *Elegance*
exät:
W202 C180
W124 250TD '91 OM602.962
Vastaa Viestiin