Viitsiikö/Osaako joku ystävällisesti selvittää radion koodin, kun radion kyljestä löytyy seuraavanlaisia tietoja: Model-No. BE 2010 Serial-No. T1393588
Laitan mielelläni myös lisää tietoa jos on tarvis.
Kiitos ja Kumarrus

Kyllä osaavan MB-huollon pitäisi tietää miten koodi hankitaan radion sarjanumeron perusteella (jos radio on siirretty toiseen autoon). Auton alkuperäisen radion suojakoodi löytyy toki helpommin VIN-koodin perusteella.Liha kirjoitti:Radion koodi tulee auton mukana. Jos se on hukkunut, niin Mercedes-huolto on ainoa taho, joka voi auttaa. Varaudu osoittamaan omistussuhteesi autoon ja jos laite on irroitettu autosta, ei koodia saa.
Muistan sinun maininneen tapauksesta aiemminkin. Minua kyllä arveluttaa onko kyse samasta koodista, ettei vain olisi radio joka on "PROD"-suojaustilassa, siihenhän ei auta oikea varkauskoodi vaan koodaaminen starilla.CDI203 kirjoitti:Taanoin vastaava tapaus tuli vastaan Joku malli radiota olkohan audio 20, vaihdettu autosta toissen ja vehosta oli saanut koodin mikä ei toiminut,
lukitus aukesi sitten *:rila
Koitin tapausta muistellaDBFI kirjoitti:Muistan sinun maininneen tapauksesta aiemminkin. Minua kyllä arveluttaa onko kyse samasta koodista, ettei vain olisi radio joka on "PROD"-suojaustilassa, siihenhän ei auta oikea varkauskoodi vaan koodaaminen starilla.CDI203 kirjoitti:Taanoin vastaava tapaus tuli vastaan Joku malli radiota olkohan audio 20, vaihdettu autosta toissen ja vehosta oli saanut koodin mikä ei toiminut,
lukitus aukesi sitten *:rila
Sumun hälventämiseksi voisit laittaa tarkempaa tietoa automallista, radiosta ja mistäs kohtaa starin valikkoja se varkauskoodi asetetaan/nollataan tms. Itse olen kyllä nuo koodit aina löytänyt ilman testeriä mutta foorumilaisia varmaan kiinnostaa tietää miten operaatio tehdään eikä pelkästään se että sen voi tehdä. Eikä tässä kyllä varkaita auteta, kyllä ne testeriä osaavat käyttää ilman foorumin ohjeitakin jos ovat ammattilaisia kuten yleensä ovat.
Eipä ole kyllä tullut vanhemmista autoista radion developer-valikoita katsottua, simulaattori tuppaa rajautumaan COMANDin funktioihin eikä siinä olekaan varkauskoodia.
Kyllähän tuo kuulostaa mahdolliselta, varsinkin vähän vanhemman DAS:in developer-valikoiden käyttöön on voinut jäädä "aukko" jolla koodia kyselevä radio saadaan huoltotilan kautta unohtamaan koodin kysely. Ne neljä viivaa ja akun irrotus kuitenkin viittaavat nimenomaan turvakoodin kyselyyn vaikka sähköjen katkeilustahan se voi siihen PROD-moodiinkin joskus mennä. Harmi että 210:n simulaatiomoodi ei oikein tuntunut tukevan tuota tavallisen radion käpistelyä kun sopivan auton kimppuun ei yhtä helposti pääse kuin simulaattoriin.CDI203 kirjoitti: minkä radion näytössä oli 4viivaa, tila oli tullut akku kaapelin irrotuksen jälkeen(ja mittään sieltä ei kuulunut)
kehitys tason kautta se onnistui laittaa normaali tilaan, jossain vaihessa radion näytössä luki servise
E:lähtipä nopeasti...DBFI kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostaa mahdolliselta, varsinkin vähän vanhemman DAS:in developer-valikoiden käyttöön on voinut jäädä "aukko" jolla koodia kyselevä radio saadaan huoltotilan kautta unohtamaan koodin kysely. Ne neljä viivaa ja akun irrotus kuitenkin viittaavat nimenomaan turvakoodin kyselyyn vaikka sähköjen katkeilustahan se voi siihen PROD-moodiinkin joskus mennä. Harmi että 210:n simulaatiomoodi ei oikein tuntunut tukevan tuota tavallisen radion käpistelyä kun sopivan auton kimppuun ei yhtä helposti pääse kuin simulaattoriin.CDI203 kirjoitti: minkä radion näytössä oli 4viivaa, tila oli tullut akku kaapelin irrotuksen jälkeen(ja mittään sieltä ei kuulunut)
kehitys tason kautta se onnistui laittaa normaali tilaan, jossain vaihessa radion näytössä luki servise