M102 öljyn paineet todella huonot
M102 öljyn paineet todella huonot
Nyt talvi säilytyksen jälkeen ö paineet on laskeneet, kylmä kone tyhjäkäynnillä siinä 2-3 , lämmin kone ajallisesti pitkän ajon jälkeen niin laskee jopa nollaan. Kierroksia saa olla joku 3-4t ennen kuin on täydet paineet. Öljyt on vain muutama tuhat kilsaa ajetut castrol 5w-40. Onko siinä suodin tukossa , öljysihti tukossa? kone käy kauniisti kuitenkin ilman nostajien rapinaa tms.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: M102 öljyn paineet todella huonot
Oiskohan Ö paineen anturi vaan tiensä päässä,omassa m103 oli vähän samantapaisia oireita korjaantui tuon anturin vaihdolla.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: M102 öljyn paineet todella huonot
Voihan se ylipaineventtilikin roskasta tai sakasta mennä jumiin että se avautuessaan jääkin auki asentoon ylipaineen jälkeen eli just kylmillä öljyillä.Siinä lohkon kupeessahan se on isot mutterit,auki ja putsaus ja pientä tutkimista sen kunnosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M102 öljyn paineet todella huonot
Hyvin tyypillistä M102:lle talviseisonnan jälkeen, öljynsuodatin tukossa.
Re: M102 öljyn paineet todella huonot
Täältä vastaavanlainen kokemus, eilen ajelin omalla 230E:llä kolmisensataa kilsaa ja paineet tyhjäkäynnillä vain 0,3 kilon luokassa. 2000 kierroksella ajossa paineet vain 1,3 ja jossain 3000n nurkillakin vain 2 kinkamilla. Aiemmin ollut paineet tyhmäkäynnillä 2 nurkilla ja ajossa aina tapissa. Kone toimi muuten aivan kuin ennenkin = hyvin.Leka kirjoitti:Hyvin tyypillistä M102:lle talviseisonnan jälkeen, öljynsuodatin tukossa.
Kai se on sitten filtteri tukkeessa, sehän on aivan naurettavan kokoinen pilttipurkki.
Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: M102 öljyn paineet todella huonot
uusi öljynsuodatin korjasi ongelman omassa tapauksessani. juuri noin heikot olivat nuo paineet M102:ssa.
Re: M102 öljyn paineet todella huonot
case closed, uusi ö suodin ja homma toimii taas