-97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
-97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
mulle kulkeutu kauan seisonnassa ollu c-mersu josta oli jarrut lahonneet pois.. ostin kaupasta kaikki levyt, palat, vaijerit, letkut, asennussarjat... jne.. eli pistin jarrut uusiksi..
nyt ne on ilmattukkin mukamas hyvin.. lähdin testi ajolle mutta jarrupolin painuu lattiaan, kävin jarrutesterillä ja etujarrut oli hyvät ja käsijarru oli hyvä mutta takakäyttöjarrut tehottomat.. ja petaali tosiaan painuu lattiaan ku jarruttaa..
voiko vikaa olla jarrupääsylinterissä vai missä?
nyt ne on ilmattukkin mukamas hyvin.. lähdin testi ajolle mutta jarrupolin painuu lattiaan, kävin jarrutesterillä ja etujarrut oli hyvät ja käsijarru oli hyvä mutta takakäyttöjarrut tehottomat.. ja petaali tosiaan painuu lattiaan ku jarruttaa..
voiko vikaa olla jarrupääsylinterissä vai missä?
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Ilmaa ne takajarrut uudestaan,säiliö on kaksiosainen.Näyttää ett olis taempi säiliö täynnä,mutta on todellisuudessa tyhjä.Kaada nestettä niin paljon hiljalleen kuin sinne mahtuu.Valuu hissukseen siihen taempaan osaan.Täytä uudestaan ilmauksen aikana ettei hörpi ilmaa.
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Kun remppasit ne takajarrut niin kai mäntien kunto tutkittiin, varsinkin kun auto on maannu saunan takana pari vuotta. Ettei vaan männät jumittaisi?
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
pääsylinterissä näkyykö vuotoja?
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
vuotoja ei näy.. kaikki männät liikkuu hyvin ja muutenki ne " nuorrutettiin" hyväksi.. pitääpä tarkkailla sitä jarrunestesäiliötä oisko se tosiaan osittain tyhjä!?!?!
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Joo itsekin aikoinaan ihmettelin takajarruja ilmatessani.Ei tuntunut ilmaus onnistuvan millään,kunnes tajusin jipon.
Säiliössä on tosiaankin väliseinä ja sitä täyttäessä neste valuu ensiksi etummaiseen osaan ja sen jälkeen takimmaiseen.
Täyttöaukosta katsottaessa säiliö näyttää hämäävästi täydeltä.Neste valuu sen väliseinän yli täyttäen takimmaisen.
Tuntui aluksi vaan hullulta kaataa nestettä täydeltä näyttävään säiliöön,mutt näin se vaan menee.
Säiliössä on tosiaankin väliseinä ja sitä täyttäessä neste valuu ensiksi etummaiseen osaan ja sen jälkeen takimmaiseen.
Täyttöaukosta katsottaessa säiliö näyttää hämäävästi täydeltä.Neste valuu sen väliseinän yli täyttäen takimmaisen.
Tuntui aluksi vaan hullulta kaataa nestettä täydeltä näyttävään säiliöön,mutt näin se vaan menee.
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
säiliö on aivan täynnä nestettä.. takajarruja ku ilmaa niin neste lentää komeasti ja ilmaa ei tule.. mutta poljin painuu edelleen lattiaan
etu jarruissa ei myöskään ilmaa.. eikä silminähden mistään vuodakkaan nestettä..
helevata.. mitäs nyt?
etu jarruissa ei myöskään ilmaa.. eikä silminähden mistään vuodakkaan nestettä..
helevata.. mitäs nyt?
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Olisko kuitenkin niin että pääsylinterissä olis vielä ilmaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Miten tuossa on jarrupiirien jako? Etupää ja takapää omina piireinään..?
Takapään osasto pääsylinterissä vuotaa läpi? EI pitäis kyllä pohjaan mennä, kun kerta etupää toimii.
Liikkuuko takana männät/palat kun jarrua polkee? (paperi palan ja levyn väliin ja polkiessa koittaa lähteekö paperi pois...)
Onko siinä minkälainen paineenrajoitusventtiili takajarruille?
Takapään osasto pääsylinterissä vuotaa läpi? EI pitäis kyllä pohjaan mennä, kun kerta etupää toimii.
Liikkuuko takana männät/palat kun jarrua polkee? (paperi palan ja levyn väliin ja polkiessa koittaa lähteekö paperi pois...)
Onko siinä minkälainen paineenrajoitusventtiili takajarruille?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
ei kai nyt sentään ole etu/taka vaan uskoisin että ristiin ?vanttom kirjoitti:Miten tuossa on jarrupiirien jako? Etupää ja takapää omina piireinään..?
Takapään osasto pääsylinterissä vuotaa läpi? EI pitäis kyllä pohjaan mennä, kun kerta etupää toimii.
Liikkuuko takana männät/palat kun jarrua polkee? (paperi palan ja levyn väliin ja polkiessa koittaa lähteekö paperi pois...)
Onko siinä minkälainen paineenrajoitusventtiili takajarruille?
voisko vika olla ihan jarrupaineensäätimessä/säädössä ?
entäpä ABS lootassa ?
Opel, "weird lieben autos"....
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Jarrupääsylinteriltä lähtee etu ja takapäästä yhdet jarruputket ABS yksikköön josta sitten lähtee joka renkaalle (ASR, ETS, ESP) oma jarruputki paitsi jos on pelkkä ABS autossa niin sitten menee vaan yksi jarruputki taakse jossa se jaetaan takarenkaille. Jos ABS yksikössä on vain ilmaa? Kuulemma saa ilmata aika kauan ennen kuin sieltä sa ilman pois.LopenUupunut kirjoitti:ei kai nyt sentään ole etu/taka vaan uskoisin että ristiin ?vanttom kirjoitti:Miten tuossa on jarrupiirien jako? Etupää ja takapää omina piireinään..?
Takapään osasto pääsylinterissä vuotaa läpi? EI pitäis kyllä pohjaan mennä, kun kerta etupää toimii.
Liikkuuko takana männät/palat kun jarrua polkee? (paperi palan ja levyn väliin ja polkiessa koittaa lähteekö paperi pois...)
Onko siinä minkälainen paineenrajoitusventtiili takajarruille?
voisko vika olla ihan jarrupaineensäätimessä/säädössä ?
entäpä ABS lootassa ?
Miten tuo jako sitten siellä ABS yksikössä muuten tapahtuu?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Onko satulat varmasti oikein päin? Nimim. Kaikenlaista voi sattua.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
jupehalm kirjoitti:Jarrupääsylinteriltä lähtee etu ja takapäästä yhdet jarruputket ABS yksikköön josta sitten lähtee joka renkaalle (ASR, ETS, ESP) oma jarruputki paitsi jos on pelkkä ABS autossa niin sitten menee vaan yksi jarruputki taakse jossa se jaetaan takarenkaille. Jos ABS yksikössä on vain ilmaa? Kuulemma saa ilmata aika kauan ennen kuin sieltä sa ilman pois.LopenUupunut kirjoitti:ei kai nyt sentään ole etu/taka vaan uskoisin että ristiin ?vanttom kirjoitti:Miten tuossa on jarrupiirien jako? Etupää ja takapää omina piireinään..?
Takapään osasto pääsylinterissä vuotaa läpi? EI pitäis kyllä pohjaan mennä, kun kerta etupää toimii.
Liikkuuko takana männät/palat kun jarrua polkee? (paperi palan ja levyn väliin ja polkiessa koittaa lähteekö paperi pois...)
Onko siinä minkälainen paineenrajoitusventtiili takajarruille?
voisko vika olla ihan jarrupaineensäätimessä/säädössä ?
entäpä ABS lootassa ?
Miten tuo jako sitten siellä ABS yksikössä muuten tapahtuu?
mitä v**t*a....miten se ABS voi toimia jos menee taakse vain yksi putki ja jaetaan kahdelle renkaalle ? joku amerikkalainen järjestelmä ?
kuulostaa ihan uskomattomalta systeemiltä.....
Opel, "weird lieben autos"....
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Niin se näyttäisi olevan. Eikös siellä vanhemmissa ole vaan yksi anturikin takana joka on perämurikassa. Periaatteessa ABS toimii siinä takana "heikomman" mukaan. Mutta heti jos on ASR, ETS tai ESP niin on eri sysyteemi.LopenUupunut kirjoitti:jupehalm kirjoitti:Jarrupääsylinteriltä lähtee etu ja takapäästä yhdet jarruputket ABS yksikköön josta sitten lähtee joka renkaalle (ASR, ETS, ESP) oma jarruputki paitsi jos on pelkkä ABS autossa niin sitten menee vaan yksi jarruputki taakse jossa se jaetaan takarenkaille. Jos ABS yksikössä on vain ilmaa? Kuulemma saa ilmata aika kauan ennen kuin sieltä sa ilman pois.LopenUupunut kirjoitti:ei kai nyt sentään ole etu/taka vaan uskoisin että ristiin ?vanttom kirjoitti:Miten tuossa on jarrupiirien jako? Etupää ja takapää omina piireinään..?
Takapään osasto pääsylinterissä vuotaa läpi? EI pitäis kyllä pohjaan mennä, kun kerta etupää toimii.
Liikkuuko takana männät/palat kun jarrua polkee? (paperi palan ja levyn väliin ja polkiessa koittaa lähteekö paperi pois...)
Onko siinä minkälainen paineenrajoitusventtiili takajarruille?
voisko vika olla ihan jarrupaineensäätimessä/säädössä ?
entäpä ABS lootassa ?
Miten tuo jako sitten siellä ABS yksikössä muuten tapahtuu?
mitä v**t*a....miten se ABS voi toimia jos menee taakse vain yksi putki ja jaetaan kahdelle renkaalle ? joku amerikkalainen järjestelmä ?
kuulostaa ihan uskomattomalta systeemiltä.....
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
noniin... pääjarrusylinterin tiivisteet vaihdettu ja taas koko järjestelmä ilmattu.. takajarrut edelleen kateissa mutta jotain uuttakin.. jarrupoljinta pumpatessa lattiiaan kuuluu konehuoneesta pieni suhahdus ABS boxista/pumpusta.. eli onko tuo absi hässäkkä vaihtokunnossa? sieltä se ilmeisesti ne paineet päästää pois..
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
olethan ilmannut jarrut kun virrat on käännetty päälle? jotkut absijärjestelmät tarkkoja siitä että pumppu on virroissan ilmauksen yhteydessä
EDIT: ilma nousee paremmin takasatuloille kun auton perä on nostettu ilmaan ilmauksen aikana ja helpottaa kummasti ilmausta kun auto on käynnissä ja tehostinkin toimii. onkos siinä absin pumpussa jotain ilmaruuvia saako sitä ilmattua erikseen?
EDIT: ilma nousee paremmin takasatuloille kun auton perä on nostettu ilmaan ilmauksen aikana ja helpottaa kummasti ilmausta kun auto on käynnissä ja tehostinkin toimii. onkos siinä absin pumpussa jotain ilmaruuvia saako sitä ilmattua erikseen?
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
Absin yksikössä ilmaa. Itellä oli taannoin sama ongelma ja ilma ei lähtenyt pois muulla tavalla kuin löysäämällä absin yksiköstä jokaista putkea kerrallaan ja toinen polki poljinta ja ilma tuli putken ja nipan välistä pois.
Re: -97 C-mersu Takajarrut hukassa!?!?!?!?
juu käynnissä ollessa on ilmattu..
jaha elikkä koitetaas nyt vielä löyhätä niitä abs pumpussa olevia putkia josko se vika ois siinä ilmauksessa kumminkin sitte..
jaha elikkä koitetaas nyt vielä löyhätä niitä abs pumpussa olevia putkia josko se vika ois siinä ilmauksessa kumminkin sitte..