Lasinpyyhkijän akselin voitelu?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jmj
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Lasinpyyhkijän akselin voitelu?

Viesti Kirjoittaja jmj »

Voisiko joku neuvoa millätavalla *suojakoppa* lasinpyyhkijöille irroitetaan ja millaisella öljyllä mekanismi/akseli sitten voidellaan. Minulle nääs nää huollot on tehnyt yleensä joku merkillä *Veho*....ja kalliilla....jos tuo ei niin Ameriikan hommaa olis et sais itse tehtyä.
steelman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pyyhin

Viesti Kirjoittaja steelman »

Itse korjasin omastani kun rupesi takertelemaan,pyyhkijän varren suojamuovi varovasti pois.Sen jälkeen kuusiokoloruuvi auki ja varsi irti akselilta.Voi olla tiukassa joten kannattaa vähän avittaa kiinnitysruuvin kohdalta ruuvarilla.Sen jälkeen esim.WD:tä tai CRC:tä akselille ja välillä käyttää koneistoa että öljy pääsee vaikuttamaan.Toista tämä kyseinen toimenpide useita kertoja ja laita nippuun.Itselläni on toiminut hyvin ks.operaation jälkeen jo 2 vuotta.Kannattaa pysäyttää akseli pystysuoraan (virtalukolta),niin öjjy valuu paremmin kohteeseen.Laita esim.joku rätti tuuletusritilän päälle,pyyhinmekanismin alle niin ylimääräinen öljy valuu siihen eikä tuuletusritilään,meinaan tuoksuu jonkin aikaa sisätiloissa jos pääsee valumaan ritilän (sisälle). :)
C 124 320
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Minä olen säännöllisesti ennaltaehkäisevästi voidellut pyyhkijän akselin automaattilaatikon öljyllä 3-4 krt/vuodessa, elikkä suoja pois päältä ja pyyhkimen pysäytys asentoon, jossa akseli on ulkona ja hieman ATF-X:ää akselille ja ei kun sutimaan. Eivät ole takerelleet.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
nautseri
Mersumies
Mersumies

Re: Lasinpyyhkijän akselin voitelu?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

jmj kirjoitti:Voisiko joku neuvoa millätavalla *suojakoppa* lasinpyyhkijöille irroitetaan ja millaisella öljyllä mekanismi/akseli sitten voidellaan. Minulle nääs nää huollot on tehnyt yleensä joku merkillä *Veho*....ja kalliilla....jos tuo ei niin Ameriikan hommaa olis et sais itse tehtyä.
ASEÖLJY on hyvä kestää monenlaisia kelejä ,kun se toimii myös noissa kapina peleissäkin ?
Vastaa Viestiin