Lasinpyyhkijän akselin voitelu?
Lasinpyyhkijän akselin voitelu?
Voisiko joku neuvoa millätavalla *suojakoppa* lasinpyyhkijöille irroitetaan ja millaisella öljyllä mekanismi/akseli sitten voidellaan. Minulle nääs nää huollot on tehnyt yleensä joku merkillä *Veho*....ja kalliilla....jos tuo ei niin Ameriikan hommaa olis et sais itse tehtyä.
Pyyhin
Itse korjasin omastani kun rupesi takertelemaan,pyyhkijän varren suojamuovi varovasti pois.Sen jälkeen kuusiokoloruuvi auki ja varsi irti akselilta.Voi olla tiukassa joten kannattaa vähän avittaa kiinnitysruuvin kohdalta ruuvarilla.Sen jälkeen esim.WD:tä tai CRC:tä akselille ja välillä käyttää koneistoa että öljy pääsee vaikuttamaan.Toista tämä kyseinen toimenpide useita kertoja ja laita nippuun.Itselläni on toiminut hyvin ks.operaation jälkeen jo 2 vuotta.Kannattaa pysäyttää akseli pystysuoraan (virtalukolta),niin öjjy valuu paremmin kohteeseen.Laita esim.joku rätti tuuletusritilän päälle,pyyhinmekanismin alle niin ylimääräinen öljy valuu siihen eikä tuuletusritilään,meinaan tuoksuu jonkin aikaa sisätiloissa jos pääsee valumaan ritilän (sisälle). 

Minä olen säännöllisesti ennaltaehkäisevästi voidellut pyyhkijän akselin automaattilaatikon öljyllä 3-4 krt/vuodessa, elikkä suoja pois päältä ja pyyhkimen pysäytys asentoon, jossa akseli on ulkona ja hieman ATF-X:ää akselille ja ei kun sutimaan. Eivät ole takerelleet.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Re: Lasinpyyhkijän akselin voitelu?
ASEÖLJY on hyvä kestää monenlaisia kelejä ,kun se toimii myös noissa kapina peleissäkin ?jmj kirjoitti:Voisiko joku neuvoa millätavalla *suojakoppa* lasinpyyhkijöille irroitetaan ja millaisella öljyllä mekanismi/akseli sitten voidellaan. Minulle nääs nää huollot on tehnyt yleensä joku merkillä *Veho*....ja kalliilla....jos tuo ei niin Ameriikan hommaa olis et sais itse tehtyä.