W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Heipähei kaikki mersuilijat!
Ostinpahan tuossa viikko sitten farmari W124 300TD:n. Kyllähän sen huomasi ostohetkellä jo, että se roikkui aika pahasti, mutta en tajunnut että meidän kotitiemme on niin kuoppainen että se raapii pohjaa. Eli noston tarpeessa on. En ole aikaisemmin tehnyt juurikaan öljyn tai jarrupalojen vaihtoa eksoottisempaa, joten olisi pari tiukkaa kysymystä. Ensimmäinen pulma on että mitä hankitaan? Jousia tietty, mutta onko mitään mitä tarvii välttämättä tämän lisäksi? Alfamerin korjausopas mainitsee jousen kumikiinnikkeet, mutta ovatko nämä yleensä kierrätettävissä, eli voiko olettaa että ne ovat kunnossa? Vai tarviiko uudet samalla? Ja onko tuo jousen kumikiinnike sama kun mistä täälläkin puhellaan, joitakin nystyjä omaavat gummit (mikäsenytsittenonkaa, jousen koroke ehkä?)? Koska maavaraa tarttee, pännii raapiminen, ku tarttee aina välillä möyriä ihme paikoissa... Täytyy nääs korotella kapistusta niin paljon kun vaan pystyy. Tarviiko takajousen irroittelussa sellaista jousenkiristintä? Ymmärsin joidenkin kirjoitelmien perusteella että ei tartte (tulee se hankittua kuitenkin kyllä), vaikka korjausoppaassa sanotaan että tarttee? Ja oppaassa mainitaan myös että iskari pitäisi irroittaa jousen irroittamista varten, mutta taasen ymmärsin joidenkin kirjoitelmien perusteella että ei tarttis? Pääsisi hieman helpommalla taasen nääs.
Jos jollakin on apua antaa probleemeihin, niin kiitollisena otetaan vastaan. Tämä olisi mesestä sellainen ensimmäinen helpoin (ja akuutein) remppa, lisää kysymyksiä tulee myöhemmin, tulvana jopa, kunhan rempat etenee.
Masa
Ostinpahan tuossa viikko sitten farmari W124 300TD:n. Kyllähän sen huomasi ostohetkellä jo, että se roikkui aika pahasti, mutta en tajunnut että meidän kotitiemme on niin kuoppainen että se raapii pohjaa. Eli noston tarpeessa on. En ole aikaisemmin tehnyt juurikaan öljyn tai jarrupalojen vaihtoa eksoottisempaa, joten olisi pari tiukkaa kysymystä. Ensimmäinen pulma on että mitä hankitaan? Jousia tietty, mutta onko mitään mitä tarvii välttämättä tämän lisäksi? Alfamerin korjausopas mainitsee jousen kumikiinnikkeet, mutta ovatko nämä yleensä kierrätettävissä, eli voiko olettaa että ne ovat kunnossa? Vai tarviiko uudet samalla? Ja onko tuo jousen kumikiinnike sama kun mistä täälläkin puhellaan, joitakin nystyjä omaavat gummit (mikäsenytsittenonkaa, jousen koroke ehkä?)? Koska maavaraa tarttee, pännii raapiminen, ku tarttee aina välillä möyriä ihme paikoissa... Täytyy nääs korotella kapistusta niin paljon kun vaan pystyy. Tarviiko takajousen irroittelussa sellaista jousenkiristintä? Ymmärsin joidenkin kirjoitelmien perusteella että ei tartte (tulee se hankittua kuitenkin kyllä), vaikka korjausoppaassa sanotaan että tarttee? Ja oppaassa mainitaan myös että iskari pitäisi irroittaa jousen irroittamista varten, mutta taasen ymmärsin joidenkin kirjoitelmien perusteella että ei tarttis? Pääsisi hieman helpommalla taasen nääs.
Jos jollakin on apua antaa probleemeihin, niin kiitollisena otetaan vastaan. Tämä olisi mesestä sellainen ensimmäinen helpoin (ja akuutein) remppa, lisää kysymyksiä tulee myöhemmin, tulvana jopa, kunhan rempat etenee.
Masa
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
takajousia vaihtaessa auto ilmaan, pyörä pois, ehdottomasti jousipuristimella jousi kasaan jonka jälkeen tunkki alatukivarren alle tukemaan, iskarin alapään pultin irroitus ja tunkilla tukivarren lasku alas, näin se helpoiten ja parhaiten on otettavissa sieltä pois. edestä samalla tyylillä. kannattaa tarkistaa samalla yläpään "jousimaljojen" kunto sekä kiinnitys runkoon edestä että onko miten haperoa peltiä siellä, ei nimittäin ole kalliita korjata itse. kannattaa uusia jos reikä jossain kohti pilkottaa ettei uudet jouset oo sitte kaput tuolla tienvarsilla 

Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Ja EHDOTTOMASTI kunnolliset jousen puristimet. Mielellään Mersun omat. Jos käyttää sopimattomia puristimia niin saattaa jousi lentää hus v..tuun, ja toivottavasti lentoradan kohdalla ei satu ketään olemaan. Vaihtoehtona että vaihdatat ne ihan korjaamolla jos ei ole kunnon puristimia.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Totta Pännissä oleva mersun jousi on tappava jos se laukeaa ja sattuu olemaan jousen lentoradalla. Takajouset saa vaihdetuksi kun alatukivarren sisemmän pultin avaa ja tunkilla kevittää sitä saa pultin pois ja jousen sit perään Tälleen olen ittekkin tehny mutta etujousiin en koske itte. Kerta riitti Ei ollu paljoa pännissä mutta kettu et läx. Muutama kybä kun korjaamolla laittavat. Ei todellakaan kannata riskeerata.HMK kirjoitti:Ja EHDOTTOMASTI kunnolliset jousen puristimet. Mielellään Mersun omat. Jos käyttää sopimattomia puristimia niin saattaa jousi lentää hus v..tuun, ja toivottavasti lentoradan kohdalla ei satu ketään olemaan. Vaihtoehtona että vaihdatat ne ihan korjaamolla jos ei ole kunnon puristimia.
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Etupäässä kannattaa tarkistaa jousien yläpään kupit. Ne on helppo vaihtaa, vaikka ei jousia vaihtaisikaan. Tarkista myös jouset että eivät ole poikki. Jousia vaihdettaessa eteen pitää tosiaan olla hyvä puristin. Sen voi tehdä itsekin jos pysyy alan työkalut hyvin käsissä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Jos farkussa roikkuu perä niin ei taida pelkällä jousi rempalla tulla kuntoon, tasonsäätö nääs.
Lekaa saa vapaasti käyttää mutta aikaa ja uusia osia tarvitaan todennäköisesti enemmän!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Jepjep. Ja korjausoppaan sanoja lainatenJos farkussa roikkuu perä niin ei taida pelkällä jousi rempalla tulla kuntoon, tasonsäätö nääs.
Joku rasvanäppi tuossa tampereen takapuolella kommentoi pari päivää sitten että autossani taitaa olla jotkut lasketut jouset. Koko auto siis roikottaa (saattaa se jonkun mielestä olla hienokin, tiedä sitten niitten kaupunkilaisten kotkotuksista :). Saas nähä, mitä sieltä löytyy, toivottavasti se koko roska on vaan laskettu alas, ettei mene ihan vaikeaksi. Tai saa mennä vaikeaksi, mutta ei mielellään kalliiksi :)Oppaassa ei käsitellä takapään automaattista tasonsäätöä
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Jos tarvista oikeisiin mersun jousenpuristimiin, niin minulle on tulossa noita puristimia. Hinta jää alle kahden sadan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti 06.07.2010 16:50
- Paikkakunta: Turkhauta
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Ennen kuin alat jousia vaihtamaan. Tarkista tasonsäädön hydrauliöljytilanne ja itse pumppu. Jos hydr. öljyä on säiliössä, tai tulee yli (myös ohjaustehostinöljy), niin voi hyrd.pumppu olla rikki.
Haulla löytyy tietoa esim. *asd* tai *tasonsäätö*
Itselläni oli tandempumppu ja hydraulipumpussa putkisokka poikki, jolloin pumppu ei pyörinyt, eikä perä noussut.
W124 300tdt -92 farkku
Haulla löytyy tietoa esim. *asd* tai *tasonsäätö*
Itselläni oli tandempumppu ja hydraulipumpussa putkisokka poikki, jolloin pumppu ei pyörinyt, eikä perä noussut.
W124 300tdt -92 farkku
W124 300tdt -92 farkku
W210 270cdi -01 farkku
W210 270cdi -01 farkku
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Eipä ole enää paha hinta. Omaa tehdessäni piti jyystää monta tuntia. Noh, jousia on kuitenkin vaihdettu, joten toimiva peli tuli.BTriker kirjoitti:Jos tarvista oikeisiin mersun jousenpuristimiin, niin minulle on tulossa noita puristimia. Hinta jää alle kahden sadan.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Eihän tasonsäädön tarttis vaikuttaa ennenkuin autoon laitetaan kuormaa. Jousilla ja kumeilla aito tasapainoon ja tasonsäätö säädetään niin että se alkaa auttamaan vasta kun tulee kuormaa.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Helpoimmasta kannattaa alottaa, eli ilmata järjestelmä. Tasonsäädön pumpun päältä löysää varovasti painepuolen pulttia, kun auto on käynnissä. Tulee mahdollisesti ilman sekaista tasonsäädön öljyä. Kun tulee tasaisesti pelkkää öljyä, niin kiristys. Ei kuitenkaan hampaat irvessä, koska siellä on kuparirikat välissä, jotka tiivistää. Tämän jälkeen ajoa noin puolisen tuntia. Näin olen omista farkuista ilmannut järjestelmän. Jos ei tällä tavalla lähde perä nousemaan, niin sitten etsiä vikaa pohjan säätötangosta, joka saattaa olla jumissa. Pysyykö öljyt kuitenkin säiliössä/järjestelmässä vai kusooko alle jostakin?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Onko tämä tasosäätö säädettävissä itse, eli voiko olla sellainen tilanne että joku on halunnut tuon auton noin alas kun se on todella matala sekä edestä että takaa, (voisi ottaa ihan kuvankin)? Että jos siellä ei ole mikään mäsänä, vaan se on jonkun mielestä ollut hieno? Helpottaisi kummasti jos siellä on paljon ehjää, saisi säädettyä sen takaisin jossain vaiheessa.
BTriker, olen periaatteessa kiinnostunut, mutta keskustelen ensin ystäväni kanssa joka on metallialalla ja luultavasti itse osaa duunata jousenkiristimen. Spede10, onko vinkkejä minkälainen kannattaa askarrella, jos sellaisen aikoo tehdä (eli teettää, eli orjuuttaa kavereitaan)?
Masa
edit
tuollainen löytyi tältä foorumilta, samaa tasoa on mataluus, ja siitä tosiaan olisi aika päästä eroon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&#p679288" onclick="window.open(this.href);return false;
BTriker, olen periaatteessa kiinnostunut, mutta keskustelen ensin ystäväni kanssa joka on metallialalla ja luultavasti itse osaa duunata jousenkiristimen. Spede10, onko vinkkejä minkälainen kannattaa askarrella, jos sellaisen aikoo tehdä (eli teettää, eli orjuuttaa kavereitaan)?
Masa
edit
tuollainen löytyi tältä foorumilta, samaa tasoa on mataluus, ja siitä tosiaan olisi aika päästä eroon:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9&#p679288" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Voi säätää. Siellä on pohjassa venttiili, mihinkä tulee säätövarsi, jota säätämällä korkeutta voi nostaa ja laskea, tietenkin jousien antamissa rajoissa. Kuvaa en tähän hätään löytänyt, eikä taloudessä ole yhtään tasonsäädöllistä tällä hetkellä.
Edit: kun säädät perän korkeutta, eikä meinaa nousta tarpeeksi, on siellä mahdollisesti tosi matalat jousen yläpään kumit, jotka vaihtamalla paksumpiin saa korkeutta hieman lisää myös.
Edit: kun säädät perän korkeutta, eikä meinaa nousta tarpeeksi, on siellä mahdollisesti tosi matalat jousen yläpään kumit, jotka vaihtamalla paksumpiin saa korkeutta hieman lisää myös.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Joo no varmaan tosiaan tuon perän roikkumiseen vois auttaa se säätötangon lyhennys... siis ruuvaa sitä lyhyemmäksi.
Ite ainakin tuosta lähtisin
Ite ainakin tuosta lähtisin

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 18:03
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Ihan aiheeseen liittyen omassa farkussa toinen puoli on alhaalla auttaisko jos säätäs. Tanko näyttäs olevan aikas ulkona. Taidan huomenna kokeilla vai kannattasko ?
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Jos saat jostain oikean puristimen nähtöävöksi, niin lautaset suunnilleen samanlaiset. Itse asiassa melko tarkkaankin. Lautaset eivät saa olla kovin paksut, muuten vaikea saada jousen väliin. Jos saat lattakierretangon ja siihen mutterin, aina parempi. Kierre luokkaa M16, eli ei mikään rimpula. Mulla on kartiot lautasia vasten, että keskittää paremmin. Alalalutasta vasten olisi hyvä olla messingista oikein tukeva aluslevy, ettei leikkaa kiinni. Ruuvi tulee alakautta jousen sisään, samoin kiristys alakautta.
Vähän vaikea selittää, mutta oisko tosta kuvasta apua?
Vähän vaikea selittää, mutta oisko tosta kuvasta apua?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Niin, jos hauat maavaraa reilummin kuin vakiossa, niin teetä metallista tai nailonista koroke palat jousien ja korin väliin. Allekirjoittaneella on 4Maticissa 3 cm limput edessä ja 5cm takana. Maavara nousi noilla n. 7cm vakiosta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Tässä näkyisi olevan se vaihtoehtoinen menetelmä jousien poisottoon, ilman jousipuristimia. Joka siis saattaa olla vaarallinen jos jouset ovat poikki?
http://www.youtube.com/watch?v=kBFZ7u3m ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=kBFZ7u3m ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
ei vaan täysin oikea takajousille. Virhe kyllä tapahtui, tasonsäädön korvaus normi iskareilla jne 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Nonni. Sithän mää teen just noin, hemmetti soikoon! Joskus elämä on kyllä kun kilo kirsikoita. Huomenna hakemaan vähän työkaluja, ja ylihuomenna takas länsirannikolle uusilla (taka)jousilla. Mahtaa tulla hassunnäkönen auto sille matkalle...
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Hm. Osaakohan joku nopea sanoa että mikä mättää, kun takaiskarin alapäässä on kaksi pulttia, jotka avaamalla ei iskari lähde irti. Ja jos joku tarttee madalletut takajouset, niin täältä saa, halavalla, kun vihdoin sain ne irti
.

Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
mahtaakohan tuolla iskarien säädöllä saada perää alemmas? laitoin farkkuun lyhemmät jouset ja keula laski mutta perä ei juurikaan ja perä jäi kauhean jäykäksi. (pomppii inhottavasti ajaessa)
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Eiköhän kannattais tarkastaa hydrauli pallot jos auto rupee pomputtamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Jousen vaihdon (lyhentamisen) jälkeen perän hydrauli-iskarit säädetään alemmas sieltä auton alla olevasta mekaanisesta vivusta. Ole kuitenkin tarkkana, ettet säädä perää niin alas, että se (iskari) alkaa pohjaamaan. Paras olisi käyttää sportlinen matalampaa iskaria.
Niin ja kyllä se yksi tarkistettava asia on nuo kaasupallot, onko ne vielä ehjät vai onko hydrauliikkalinjasto yhtä puuta. Perä voi tosin olla nyt jäykkä sen takia kun iskari pitää sen perän ylhäällä ja se matala jousi ei osallistu hommaan enää ollenkaan. Älä nyt kuitenkaan hajota sitä systeemiä / iskareita / palloja pomputtamalla.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/15082007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/01092007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin ja kyllä se yksi tarkistettava asia on nuo kaasupallot, onko ne vielä ehjät vai onko hydrauliikkalinjasto yhtä puuta. Perä voi tosin olla nyt jäykkä sen takia kun iskari pitää sen perän ylhäällä ja se matala jousi ei osallistu hommaan enää ollenkaan. Älä nyt kuitenkaan hajota sitä systeemiä / iskareita / palloja pomputtamalla.
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/15082007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nic.fi/~danes/w124/jutut/01092007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Säädettiinkös sitä perää alemmas pidentämällä tankoa? Foorumilta löysin samantapaisesta aiheesta että pidentämällä auton vakiokorkeus laskee. Taasen sain yhdeltä tuttavalta neuvon että tankoa lyhentämällä perä laskee? O_o Tankoa tuli lyhenneltyä eikä merkittävää vaikutusta ollut perän korkeus ei muuttunut miksikään vaikka tangon lyhensi niin lyhyeksi kuin saa. Täytynee kokeilla pidentää sitä siitä mitä se alunperin oli. 

Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Pidentämällähän tuo laski ja muuttui perän pomppiminenkin parempaan suuntaan. 

Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Morjesta
Viime viikolla vaihtelin etujouset omaan W124 korimalliseen ja oli lainassa siihen tarkoitettu jousipuristin.
Nyt pitäisi saada vaihdettua uudet takajouset kun ovat "kuoleentuneet" ja eilen koitin vielä vaihtaa pihalla niitä kun oli työkalu lainassa, mutta eipä oikein onnistunut kun jousi ei suostunut menemään kunnolla kasaan ja olin avannut iskarin alapäänpultinkin mutta ei suostunut tukivarsi menemään enää alaspäin jotta olisin saanut jousen pois välistä, joten nyt tarvitaan vinkkejä ja jos jollain olisi lainata / vuokrata jousipuristinta. Uudet jouset odottelee takapenkillä....
Viime viikolla vaihtelin etujouset omaan W124 korimalliseen ja oli lainassa siihen tarkoitettu jousipuristin.
Nyt pitäisi saada vaihdettua uudet takajouset kun ovat "kuoleentuneet" ja eilen koitin vielä vaihtaa pihalla niitä kun oli työkalu lainassa, mutta eipä oikein onnistunut kun jousi ei suostunut menemään kunnolla kasaan ja olin avannut iskarin alapäänpultinkin mutta ei suostunut tukivarsi menemään enää alaspäin jotta olisin saanut jousen pois välistä, joten nyt tarvitaan vinkkejä ja jos jollain olisi lainata / vuokrata jousipuristinta. Uudet jouset odottelee takapenkillä....
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Takajousissa ei oikeastaan tarvita jousipuristinta ollenkaan. Hallitunkki alatukivarren alle, iskarin pultit irti, alatukivarsi alas ja jousi pois, uusi tilalle jne.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 73#p377873" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 73#p377873" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 99
- Liittynyt: Ke 06.04.2011 23:22
- Paikkakunta: Naantali
Re: W124 jousiremppa tulossa, aloittelija kaipaa vinkkejä
Jeps. Näin se menee, mutta varovaisuutta tässäkin tarvitaan. Kerran lähti tunkki alta, ja lähti hätäseen, onneksi ei ollut juurikaan pännissä. Takajousien vaihto oli ensimmäinen projekti jonka tein autonrassauksessa. Ikinä. Ja menihän siihen kuusi tuntia, kolme pulttia avattiin ja suljettiin per puoli. Iskarin pultit ku avaa, ja iskarin sieltä raapii irti, kannattaa putsata se kolo mihin se iskari asettuu hyvin, koska muuten se iskari ei todellakaan asetu hyvin. Ainakaan meikäläisellä kinnasi niin pirusti, kun en sitä kunnolla putsannut.
Yksi marsu mallia W124 300TD vm.88