W210:n kaapelinvetoreiteistä

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Olisi rojekti siinä vaiheessa, että pitäisi vedellä piuhaa raadiolta peräkonttiin, ja sitten kontista etukaiuttimille. Onko kokemusta mistä kautta (keskikonsoli, kynnyslistat, jokin muu kolo) piuhat kannattaa vetää?

Kysymys sikisi lähinnä siitä, kun aloin irrottelemaan etupään verhoiluja, ja totesin että kynnyslistat jää toistaiseksi irrottamatta :) Näin sen takia, kun tällainen lähes satakiloinen keiju ei saanut niitä irti, ei tekniikkaa eikä voimaa käyttämällä :twisted:

Vinkkejä noiden listojen & verhoilujen irrottamiseen otettaisiin mielellään vastaan, ettei tartteis särkemällä ottaa... Mihin suuntaan niiden kynnyslistojen “pitäisi” irrota?
E290 '98 (S210)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14243
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tpaltema kirjoitti:Olisi rojekti siinä vaiheessa, että pitäisi vedellä piuhaa raadiolta peräkonttiin, ja sitten kontista etukaiuttimille. Onko kokemusta mistä kautta (keskikonsoli, kynnyslistat, jokin muu kolo) piuhat kannattaa vetää?

Kysymys sikisi lähinnä siitä, kun aloin irrottelemaan etupään verhoiluja, ja totesin että kynnyslistat jää toistaiseksi irrottamatta :) Näin sen takia, kun tällainen lähes satakiloinen keiju ei saanut niitä irti, ei tekniikkaa eikä voimaa käyttämällä :twisted:

Vinkkejä noiden listojen & verhoilujen irrottamiseen otettaisiin mielellään vastaan, ettei tartteis särkemällä ottaa... Mihin suuntaan niiden kynnyslistojen “pitäisi” irrota?
Kulkeekohan W210:n lattiamaton alla samanlainen "johtosyvennys", kuin W123:ssa? Siinä on pellissä ura, jonka päällä on muovinen suojus, ja ura kulkee jokaisen jalkatilan halki. Uran voit nähdä vaikkapa täältä. Siinä menee ylimääräisetkin johdot siististi, eikä matot pullota.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Timo L. kirjoitti:Kulkeekohan W210:n lattiamaton alla samanlainen "johtosyvennys", kuin W123:ssa? Siinä on pellissä ura, jonka päällä on muovinen suojus, ja ura kulkee jokaisen jalkatilan halki. Uran voit nähdä vaikkapa täältä. Siinä menee ylimääräisetkin johdot siististi, eikä matot pullota.
Pitääpä tutkia, matot on vielä aika tiukasti kiinni, tuossa iltapäivällä savottaa alottelin ja nyt sitten iski muut askareet. Tuommonen ura olis kyllä varsin näppärä, varsinkin jos piuhaa voi vetää siihen ilman penkkien irrottamista...
E290 '98 (S210)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14243
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tpaltema kirjoitti: Pitääpä tutkia, matot on vielä aika tiukasti kiinni, tuossa iltapäivällä savottaa alottelin ja nyt sitten iski muut askareet. Tuommonen ura olis kyllä varsin näppärä, varsinkin jos piuhaa voi vetää siihen ilman penkkien irrottamista...
Juu, no takapenkin joudut varmasti irroittamaan, jotta pääset pellin läpi takakonttiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Timo L. kirjoitti:
tpaltema kirjoitti: Pitääpä tutkia, matot on vielä aika tiukasti kiinni, tuossa iltapäivällä savottaa alottelin ja nyt sitten iski muut askareet. Tuommonen ura olis kyllä varsin näppärä, varsinkin jos piuhaa voi vetää siihen ilman penkkien irrottamista...
Juu, no takapenkin joudut varmasti irroittamaan, jotta pääset pellin läpi takakonttiin.
Ömm, farmarissakin? Kuten joskus aiemmin olen tainnu mainitakin (jossain täällä voorumin kätköissä), niin nykyinen auto on ensimmäinen MB:ni, ja siten noiden purkamisesta ei ole vielä suuremmin kokemusta, mutta veikkaisin että farmarissa läpi pääsisi muutenkin... Tai sitten ei :roll:

Aina auton vaihdon (ja varsinkin merkin vaihdon) jälkeen tulee näitä "tyhmiä" kysymyksiä, ei vaan kantti riitä purkaa ja rassata ihan silleen kuin sellasta autoa jonka kanssa on jo aiemmin puuhaillu...
E290 '98 (S210)
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

ota kynnys lista irti niin sielä menee kokomatkan semmonen johtokouru
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

sku kirjoitti:ota kynnys lista irti niin sielä menee kokomatkan semmonen johtokouru
Joop, ongelma olikin alun perin juuri tuon listan irrottaminen :) Sain kierrettyä onkelman silleen että otin vaan lattiamatot irti sieltä listan alta, ja sieltä sitten putkahti se kouru esille. Varsin mielenkiintoinen viritys noin kokonaisuudessaan tämä 210:n uudelleenjohdottaminen hifien osalta, on vieläkin osittain kesken...
E290 '98 (S210)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14243
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

tpaltema kirjoitti: Ömm, farmarissakin? Kuten joskus aiemmin olen tainnu mainitakin (jossain täällä voorumin kätköissä), niin nykyinen auto on ensimmäinen MB:ni, ja siten noiden purkamisesta ei ole vielä suuremmin kokemusta, mutta veikkaisin että farmarissa läpi pääsisi muutenkin...
Ahaa, sinulla onkin farkku. Näet allekirjoituksessasi lukee vain E 290... :)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: W210:n kaapelinvetoreiteistä

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

Timo L. kirjoitti:Ahaa, sinulla onkin farkku. Näet allekirjoituksessasi lukee vain E 290... :)
Jep. Pitää jotain tietoa pimittää, ettei ongelmista tule liian helppoja :D
E290 '98 (S210)
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

se lista lähtee irti kun nostaa sitä varovasti vaikka ruuvimeisselillä ja menee takas painamalla
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

se kouru on sitte aika ahas ainaki mulla tuotti vaikeuksia laittaa vetokoukun piuhat sieltä läpi
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

sku kirjoitti:se kouru on sitte aika ahas ainaki mulla tuotti vaikeuksia laittaa vetokoukun piuhat sieltä läpi
Joo, vänkärin puolella on aika täynnä, kuskin puolella taas ei. Sormet & rystyset oli aika ruvella piuhojen pujottamisen jälkeen...
sku kirjoitti:se lista lähtee irti kun nostaa sitä varovasti vaikka ruuvimeisselillä ja menee takas painamalla
Enpäs saanu irti, noin nimenomaan yritin ja sitten loppu usko kun ei lähteny... Mikä lie, liimattu kiinni tai jotain. Muutenkin löyty kaikkee mielenkiintoista, esim. kuskin ovi on joskus vaihdettu, bitumit puuttui ovesta kokonaan. Ihmettelinkin että miten se silleen kolisee metallisesti, kun oven laittaa kiinni :roll: Vänkärin ovesta taas on ikkuna joskus paiskattu sisään, oven pohja oli puolillaan siruja...
E290 '98 (S210)
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

mulla oli kuskin puoli aika täynnä. kannattaa ne sirut ottaa pois sieltä ettei rupee helisee. jos mä muistan oikein niin ei mullakaan oo bitumia ovis auto on saksan tuonti
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

sku kirjoitti:mulla oli kuskin puoli aika täynnä. kannattaa ne sirut ottaa pois sieltä ettei rupee helisee. jos mä muistan oikein niin ei mullakaan oo bitumia ovis auto on saksan tuonti
Juu imuri otti sirut jo :) Kannattaa laittaa oviin semmoset lämpäreet bitumia kun mitä sinne sopivasti mahtuu, oven "olemus" muuttuu aika radikaalisti. Mulla oli vänkärin puolella bitumit jo valmiina, vähän vaan lisäilin, ja on myös tuontiauto.
E290 '98 (S210)
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

no taitaa mullakin sitten olla. en oo viittiny laittaa bitumia oviin kun ei oo mitään vikaa niissä alkuperäis "eristyksissä" ja en oo vielä muutaku takapäätä tehostanu kaiuttimilla. kattoo ny sitte etupäätä ku menee alkuperäiset kaiuttimet rikki
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

sku kirjoitti:no taitaa mullakin sitten olla. en oo viittiny laittaa bitumia oviin kun ei oo mitään vikaa niissä alkuperäis "eristyksissä" ja en oo vielä muutaku takapäätä tehostanu kaiuttimilla. kattoo ny sitte etupäätä ku menee alkuperäiset kaiuttimet rikki
On muuten melkoinen ero noissa alkuperäisissä ja ei-alkuperäisissä... Suosittelen alkuperäisten vaihtamista joihinkin muihin, vaikkeivät rikki olisikaan :)
E290 '98 (S210)
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

tpaltema kirjoitti:
sku kirjoitti:no taitaa mullakin sitten olla. en oo viittiny laittaa bitumia oviin kun ei oo mitään vikaa niissä alkuperäis "eristyksissä" ja en oo vielä muutaku takapäätä tehostanu kaiuttimilla. kattoo ny sitte etupäätä ku menee alkuperäiset kaiuttimet rikki
On muuten melkoinen ero noissa alkuperäisissä ja ei-alkuperäisissä... Suosittelen alkuperäisten vaihtamista joihinkin muihin, vaikkeivät rikki olisikaan :)
et sattuis tietää meneekö 4" kaiuttimet kojelautaan heittämällä vai onko suuri töinen homma
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

sku kirjoitti:et sattuis tietää meneekö 4" kaiuttimet kojelautaan heittämällä vai onko suuri töinen homma
Taitaa olla 3" paikat, itsellä on tuossa paketissa eilen saapuneet 3" Audaxit, jotka tänään pitäis säätää paikoilleen. 4" vaatii varmaankin jotain modausta...
E290 '98 (S210)
Avatar
Tommi P
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Pe 30.01.2004 21:45
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tommi P »

sku kirjoitti:et sattuis tietää meneekö 4" kaiuttimet kojelautaan heittämällä vai onko suuri töinen homma
...ja vaikka oliskin hommaa saada ne sopimaan, niin ei se ole kuin lasikuitua ja pakkelia... 8)
E290 '98 (S210)
Vastaa Viestiin