Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Auto w210 bensaautomaatti -96 jäähdytysnesteen merkkivalopalaa välillä.
Pissapojananturi on uusittu ja paisuntasäiliössä oleva anturi on uusittu.
Moottorin ja korin välinen maajohto on uusittu. sekä vasemmalla lokasuojassa olevat maapiuhat on puhdistettu.
Vika tulee yleensä kun auto on ajolämmin noin 10 minuutin ajonjälkeen.
välillä valo sammuu ja syttyy uudestaan vähän ajankuluttua..tai ei pala viikkoon...
Olisiko jollain tietoa mistä vikaa lähtisi etsimään?
Pissapojananturi on uusittu ja paisuntasäiliössä oleva anturi on uusittu.
Moottorin ja korin välinen maajohto on uusittu. sekä vasemmalla lokasuojassa olevat maapiuhat on puhdistettu.
Vika tulee yleensä kun auto on ajolämmin noin 10 minuutin ajonjälkeen.
välillä valo sammuu ja syttyy uudestaan vähän ajankuluttua..tai ei pala viikkoon...
Olisiko jollain tietoa mistä vikaa lähtisi etsimään?
- johtajaahonen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 180
- Liittynyt: Su 17.01.2010 00:55
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Itellä herjaa samanlailla tossa mannelavetti manuaali 220d:ssä.. Nestettä oikea määrä ja lämmöt kelistä riippumatta aina noin 82 astetta mut siti välillä vilkuttelee valoa. Kiinnostais itteenikin jos jotain vinkkiä ongelmaan löytyis joltain?
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Uskoisin että tuo on edelleen maadoitus vika vaikka olet putsannut nuo liittimet
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Olisko tietoa missä päin noita maajohtoja on lisää?arska10 kirjoitti:Uskoisin että tuo on edelleen maadoitus vika vaikka olet putsannut nuo liittimet
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Tuolla apukuskin b pilarissa on can-väylän maadoitus siis kynnyskotelossa lattiamaton alla voisi olla kostunut tai hapettunut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Luinkohan siis oikein että jäähdytysneste herjasta korjataan pissapoikaa?
No jaa olihan tuo paisarinki anturi vaihettu.
No jaa olihan tuo paisarinki anturi vaihettu.
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Varmaan siks kun sarjassa ovat niiden anturit, ja jossei oo tähtee oo millä lukee niin ei sitä tiä kumpi on vikainen...?AAVEE kirjoitti:Luinkohan siis oikein että jäähdytysneste herjasta korjataan pissapoikaa?
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Taitaa yleisemmin olla sen jäähdytysnesteen varoitusvalon syynä viallinen pissapojan säiliön anturi kuin paisuntasäiliön anturi.AAVEE kirjoitti:Luinkohan siis oikein että jäähdytysneste herjasta korjataan pissapoikaa?
No jaa olihan tuo paisarinki anturi vaihettu.
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Siis kerrataas vielä: moottorin nestejäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön pinnakorkeusanturin sähkökytkentä on sarjassa tuulilasinpesunestesäiliön pinnankorkeusanturin kanssa?
En usko!
En usko!
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Anteeksi, kirjoitin kuulopuheelta koska itseltäni ei ainakaan vielä (kopkop) ole kumpikaan anturi mennyt, mutta kun hakuun lyö jotain jäähdysnesteeseen tai pissapojan anturiin viittavaa ja lukaisee aiheita, tämä 'fakta' tulee jatkuvasti esille... näin ainakin w202:en ikäluokkiin asti. Molemmilla antureilla on tietty ylä- ja alavastusarvo, joiden summan pitää olla 'sopiva' jne...jarskak kirjoitti:Siis kerrataas vielä: moottorin nestejäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön pinnakorkeusanturin sähkökytkentä on sarjassa tuulilasinpesunestesäiliön pinnankorkeusanturin kanssa?
En usko!
Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi että eräs foorumilainen oli metsästänyt vian flektin ohjausyksikköön...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Kiitos tiedosta täytyy katsoa maadoitukset..arska10 kirjoitti:Tuolla apukuskin b pilarissa on can-väylän maadoitus siis kynnyskotelossa lattiamaton alla voisi olla kostunut tai hapettunut
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Eihän tuota kenenkään tarvitse uskoa mutta kun tuon kommentoi tänne foorumille niin näkemys helposti tulkitaan tiedoksi. Varmistin vielä facelift 210:n kytkennän ja kyllä se edelleen on ihan tuo perinteinen antureiden sarjaan kytkentä.jarskak kirjoitti:Siis kerrataas vielä: moottorin nestejäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön pinnakorkeusanturin sähkökytkentä on sarjassa tuulilasinpesunestesäiliön pinnankorkeusanturin kanssa?
En usko!
Tänne kun ei saa kuvia liitettyä niin kehottaisin epäileviä lukemaan dokkareita vaikka tämän: PE5430U200099EA ja sieltä anturit S41 ja S42.
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Mulla tämän "vilkkumis" vian aiheutti pesurin säiliön anturin johto /sen liitin. Anturipiuhan johdot liitetty juottamalla liittimeen. Liitin on mallia avoin ja se saa ajan mittaan niskaansa kossua yms metanolia joka hapantaa liittimen juotokset, sellasta valkoista oksidia liitokset täys...juotin uudestaan piuhat liittimeen ja vika katos.
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
En nyt löytänyt uudempaakaan ketjua niin kysytään tässä. Jenkki foorumilla kerrottiin että pesurinsäiliö täynnä anturin pitäis näyttää 170ohmia, mulla molemmissa pesurin säiliöissä näyttää nolla. Eli molemmat ilmeisesti rikki.
Kun en sähköstä mitään ymmärrä niin mistä siihen sais sellasen 170ohm vastuksen väliin ja miltä semmonen osa näyttää, koitin selata jotain elektroniikka sivuja mutta ei tajua
vois sillä kokeilla poistuuko jäähdytysnesteen valo sillä ennen ku ostaa uudet pesurinanturit
Kun en sähköstä mitään ymmärrä niin mistä siihen sais sellasen 170ohm vastuksen väliin ja miltä semmonen osa näyttää, koitin selata jotain elektroniikka sivuja mutta ei tajua

W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Pesurinsäiliöstä kun ottaa anturin irti ja avaa niin siellä on "reed-rele" ja sen rinnalla vastus. Tuosta vastuksesta ruostuvat jalat poikki ja sen jälkeen alkaa tuo jäähdytysnesteen valon kummittelu.
Toimii niin että kun säiliö on täynnä, reed -releen koskettimet on auki ja vastus kun on releen rinnalla niin anturin napojen välillä on 170 ohmin resistanssi.
Nestepinnan laskiessa anturin sisällä liikkuva koho jossa magneetti, saavuttaa reed-releen ja releen koskettimet menevät kiinni jolloin anturin napojen välillä resistanssi on nolla ohmia jolloin merkkivalo syttyy osoittaen vajaan nestesäiliön.
Jos vastus on ruostunut poikki niin säiliön ollessa täynnä resistanssi mittaus näyttää ääretöntä.
Tyhjänä nolla ohmia.
Toimii niin että kun säiliö on täynnä, reed -releen koskettimet on auki ja vastus kun on releen rinnalla niin anturin napojen välillä on 170 ohmin resistanssi.
Nestepinnan laskiessa anturin sisällä liikkuva koho jossa magneetti, saavuttaa reed-releen ja releen koskettimet menevät kiinni jolloin anturin napojen välillä resistanssi on nolla ohmia jolloin merkkivalo syttyy osoittaen vajaan nestesäiliön.
Jos vastus on ruostunut poikki niin säiliön ollessa täynnä resistanssi mittaus näyttää ääretöntä.
Tyhjänä nolla ohmia.
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Mulla siis molemmat täynnä näyttää nollaa ja tyhjänä joku 5,6. Meinaatko Mika että sen vois korjata jotenkin?Purkaa?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Kuntoon tuli, jäähdytysnesteen varoitusvalo sammui kun laitoin molempien pesunestesäiliöiden liittimiin 170ohm vastukset 

W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Re: Jäähdytysnesteenmerkkivalo w210
Itsellä alkoi -99 W210 220CDI:ssä myös jäähdytysnesteenmerkkivalo palamaan. Syttyy heti käynnistämisen jälkeen ja ei sammu. Paisarin ja pissapojan anturit vaihdettu ja kumpaankin tulee jännite. Paisarin kohokin liikkuu.
Rupesin nyt miettimään voisiko syynä olla sitten tuulettimen ohjausyksikkö. Lukaisin netistä että flektin pitäisi lähteä päälle jos pitää pohjassa kumpaakin Auto-painiketta ohjauspaneelista 10-30 sekuntia avaimen ollessa II-asennossa tai auton käynnissä. Kuitenkaan mitään ei tapahdu. PItäisikö tuon testin toimia? Auton ollessa käynnissä flekti kuitenkin liikahtelee sentin edestakaisin. Liekö tuo normaalia.
Rupesin nyt miettimään voisiko syynä olla sitten tuulettimen ohjausyksikkö. Lukaisin netistä että flektin pitäisi lähteä päälle jos pitää pohjassa kumpaakin Auto-painiketta ohjauspaneelista 10-30 sekuntia avaimen ollessa II-asennossa tai auton käynnissä. Kuitenkaan mitään ei tapahdu. PItäisikö tuon testin toimia? Auton ollessa käynnissä flekti kuitenkin liikahtelee sentin edestakaisin. Liekö tuo normaalia.