190 mesen ruiskukoneet
190 mesen ruiskukoneet
joo eli sitä kyselen että tarkoittaako E- merkintä 190 mersuissa 1-piste vai 4- pisteruutaa?
(1.8, 2.0 ja 2.3)
oon hankkimassa lähiaikoina todennäkösesti 2.0 tai 2.3 pikkumersun. noissa myllyissä pitäs olla voimaakin ihan riittävästi?
(1.8, 2.0 ja 2.3)
oon hankkimassa lähiaikoina todennäkösesti 2.0 tai 2.3 pikkumersun. noissa myllyissä pitäs olla voimaakin ihan riittävästi?
Täysin MuTu -pohjalta arvelisin, että onko sataysikymppiseen edes saanut mitään "1-pisteruiskua"? Ymmärtääkseni yksipisteruisku tai sähköohjattu kaasutin on ollut lähinnä köyhälistömerkkien vitsauksia, jolloin Mersuissa olisi ollut joko normaali kaasutin (ilman E-kirjainta mallimerkinnässä), tai ihan oikea monipisteruisku...
Mitään huumaavaa voiman tunnetta ei noissa yhdessäkään mainitsemassasi moottorissa ei ole edes pikkumersun nokalla, mutta jos valinnan varaa riittää neloskoneista, niin ilman muuta 2,3. Jos hyvän yksilön löydät, niin kutoskoneinen 2,6 -litrainen kaikkein mukavin laite "vakiomalleista" olisi
Mitään huumaavaa voiman tunnetta ei noissa yhdessäkään mainitsemassasi moottorissa ei ole edes pikkumersun nokalla, mutta jos valinnan varaa riittää neloskoneista, niin ilman muuta 2,3. Jos hyvän yksilön löydät, niin kutoskoneinen 2,6 -litrainen kaikkein mukavin laite "vakiomalleista" olisi

Ei riemulla rajaa, kun Pösöllä ajaa ;)
Mallissa 190 oli viimeisinä vuosinaan muistaakseni sähköohjattu kaasutin (Aku P. korjatkoon). 2,3:ssa riittää varsin mukavasti tehoa jokapäiväiseen käyttöön, ainakin W123-kopassaJ_J kirjoitti:Täysin MuTu -pohjalta arvelisin, että onko sataysikymppiseen edes saanut mitään "1-pisteruiskua"? Ymmärtääkseni yksipisteruisku tai sähköohjattu kaasutin on ollut lähinnä köyhälistömerkkien vitsauksia, jolloin Mersuissa olisi ollut joko normaali kaasutin (ilman E-kirjainta mallimerkinnässä), tai ihan oikea monipisteruisku...
Mitään huumaavaa voiman tunnetta ei noissa yhdessäkään mainitsemassasi moottorissa ei ole edes pikkumersun nokalla, mutta jos valinnan varaa riittää neloskoneista, niin ilman muuta 2,3. Jos hyvän yksilön löydät, niin kutoskoneinen 2,6 -litrainen kaikkein mukavin laite "vakiomalleista" olisi

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä vaan, sähkökaasari oli. Pierburg merkiltään, ja samanlainen löytyi myös kaasari-W124:sten nokalta. Ensimmäisissä W201:ssa oli tuttu Zenith-Stromberg-kaasutin. Ymmärtääkseni W124:aa ei ole koskaan saanut ZS:lla, joten olisikohan pikkumersukin siirretty Pierburg-aikaan 1985 W124:n tullessa markkinoille.Timo L. kirjoitti:Mallissa 190 oli viimeisinä vuosinaan muistaakseni sähköohjattu kaasutin (Aku P. korjatkoon). 2,3:ssa riittää varsin mukavasti tehoa jokapäiväiseen käyttöön, ainakin W123-kopassa.
Kyllä se kaasarikoneinen 190 mielestäni ihan arkiliikenteeseen riittävän ripeästi kulkee -- noiden sähköohjattujen ongelma on vain ollut se, että niissä on kylmäkäyntiongelmaa eli nykimistä ja sammuilua kovemmilla pakkasilla. Vanha Z-S oli tässä mielessä paljon parempi.
Nimityksistä vielä sen verran, että kyllähän mm. VW Passatin ensimmäinen "munanmuotoinen" malli eli se peltikeulainen, oli vuonna -88 varustettu käytännössä sähköohjatulla kaasuttimella. Yksipisteruiskuna siitä vaan näki ja kuuli lehdissäkin puhuttavan....
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
joo kyllä se 122 hp tuntuu ihan pirteeltä verrattuna 2.0 dieseliin
yhtä -85 käväsin vilkaseen. ajettu oli päälle 360 ja oikeestaan ainoa vika oli sellanen, että kun pisti kakkosta päälle vähänkään kovemmassa vauhdissa niin kuului rusahdus. myyjän mukaan vika on kakkosen synkrossa, kun vipua käyttää ykkösen uralla ja laittaa kakkosen ei ääntä kuulu. 5 - vaihteinen loota.
onko se sitten pahakin vika, tiiä sitä...

yhtä -85 käväsin vilkaseen. ajettu oli päälle 360 ja oikeestaan ainoa vika oli sellanen, että kun pisti kakkosta päälle vähänkään kovemmassa vauhdissa niin kuului rusahdus. myyjän mukaan vika on kakkosen synkrossa, kun vipua käyttää ykkösen uralla ja laittaa kakkosen ei ääntä kuulu. 5 - vaihteinen loota.
onko se sitten pahakin vika, tiiä sitä...
Luultavasti synkronointirengas on kulunut. Tuo ykkösen kautta laittaminenhan oli ihan yleinen juttu aikanaan, kun esim pakki ei ollut useinkaan synkronoitu. Ykkösen tms. kautta sen sitten sai narahtamatta päälle... itse vaihteiston toimintaan tuolla nyt ei liene merkitystä, kun vaihetet kuitenkin saa päälle/pois vaikka äänelläkin. Remontille tulee hiukan hintaa, kun vaihteisto on irrotettava/avattava.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Toissa päivänä tein ex- meseeni öljyn vaihdon ja kattelin muutenkin kunnon läpi kun se on tällä hetkellä siskolla niin eipä voinut kulun puolesta moittia hyvin kulki 190E 2.0 ja vaikka kuinka puhutte mitä niin 20tkm sillä on ajettu remontin jälkeen ja iloisesti veti yli 200 mittariin niin itellä kun on 190D 2.5td automatti niin traktorilta se tuntuu on se bensa sen verra herkempi kulkeen...mutta saisi tuon diiselinkin kulkeen mutta ei ole viittinyt puuta kuin että PP-dieselssä pumppusta säädetty kaikki mitä irti lähtee...sama takarenkaalta tuossa tomaatissa mitä tehdas lupaa konetehoksi
Minulla olisi sellainen muistikuva että jossain ensimmäisissä kaasutin versiossa olisi 2.0 koneessa vain 90hp ja kiihtyy aika paljon huonommin kun ruisku versio ja tuo mersussa oleva kaasari on sen verra heikko esitys että suosittelen ruiskumallia ainakin tuo vm83 oleva 190E on pelannut ruiskun puolesta moitteetta ja ei se hirveesti kulutakkaan nätillä ajolla..
Oikein muistettu. Luin juuri Tuulilasin koeajoa 190:sta vuodelta -83, ja siinä käytetään nimitystä "kuristettu kaksilitrainen", eli sama M102 on myllynä mutta tehoa ensimmäisiin autoihin jostain syystä pienennettiin.petska kirjoitti:Minulla olisi sellainen muistikuva että jossain ensimmäisissä kaasutin versiossa olisi 2.0 koneessa vain 90hp ja kiihtyy aika paljon huonommin kun ruisku versio ja tuo mersussa oleva kaasari on sen verra heikko esitys että suosittelen ruiskumallia ainakin tuo vm83 oleva 190E on pelannut ruiskun puolesta moitteetta ja ei se hirveesti kulutakkaan nätillä ajolla..
Se vanha Zenit-Strömberg oli kyllä muuten ihan toimiva kaasari. Ainakaan minulla ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa tuossa W123:ssa. Käynnistyy hyvin, vetää tasaisesti eikä sammuilua/nykimistä ole ollut.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97