
Täristävät jarrut
Täristävät jarrut
Nonniin, ei ota v-mäinen tärinä loppuakseen. Normaalijarrutuksessa ei tärise, mutta jos esim. motarin rampilla jarruttaa kunnolla, täristää niin että hampaat meinaa tippua suusta. Auto siis seissyt noin 4kk, eikä levyt ajoonottaessa silmämääräisesti kovin ruostuneet olleet. Ja nyt näyttäisivät laikat olevan jo täysin kiiltävät, mutta tärinä jatkuu edelleen. Missä siis mättää ja mikä avuksi? Levyt + palat ovat laatukamaa, vaihdettu muistaakseni viime vuoden joulukuussa. Ja tärinä tuntuisi tulevan kuskin puoleisesta etujarrusta... 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Täristävät jarrut
Itse satulan männät jumittaa. Tuttu vika, Ässässä meinaten on moinen.Pasi M. kirjoitti:Nonniin, ei ota v-mäinen tärinä loppuakseen. Normaalijarrutuksessa ei tärise, mutta jos esim. motarin rampilla jarruttaa kunnolla, täristää niin että hampaat meinaa tippua suusta. Auto siis seissyt noin 4kk, eikä levyt ajoonottaessa silmämääräisesti kovin ruostuneet olleet. Ja nyt näyttäisivät laikat olevan jo täysin kiiltävät, mutta tärinä jatkuu edelleen. Missä siis mättää ja mikä avuksi? Levyt + palat ovat laatukamaa, vaihdettu muistaakseni viime vuoden joulukuussa. Ja tärinä tuntuisi tulevan kuskin puoleisesta etujarrusta...
Irroita jarrupalat ja koeta työntää mäntiä takaisin muutaman kerran (tietty välillä polje niitä hieman auki. Jos ei auta tämä, niin sitten satula kauniiseen käteen ja vaihtamaan tiivisteitä/raapiman ruostetta pois männän ympäriltä.
Helpoimmalla tosin pääsee, jos tilaa esim. Venetmäeltä käytetyn satulan. Toimii varmasti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Täristävät jarrut
ABSitPasi M. kirjoitti:mutta jos esim. motarin rampilla jarruttaa kunnolla, täristää niin että hampaat meinaa tippua suusta.

Levy kiero

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 24.08.2003 20:41
jarrujen tärinää
kuulostaa tutulle..
vaihdoin kahdesti W124:n etulevyjä tärinän vuoksi, ensin vasen sit oikea.
Boschin levyt vaan tykkäsivät vetää ittensä kieroiksi muutaman sadan kilometrin jälkeen. Takuuseen meni.
Mäntien herkistely tosiaan voi myöskin helpottaa tautiin.
vaihdoin kahdesti W124:n etulevyjä tärinän vuoksi, ensin vasen sit oikea.
Boschin levyt vaan tykkäsivät vetää ittensä kieroiksi muutaman sadan kilometrin jälkeen. Takuuseen meni.
Mäntien herkistely tosiaan voi myöskin helpottaa tautiin.

joo täryää
Mullakin täristää kun voimakkaammin jarruttaa. Tärinä on aika voimakasta.
Epäilen että levy on menyt kieroksi, ainakin katsastusmies väitti jo helmikuussa että toinen takalevy olisi hieman kiero, meni vielä silloin läpi nyt tuskin menisi. Millainen homma olisi itse tuo levy vaihtaa, tarviiko paljon erikoistyökaluja vai vienkö suoraan ammattilaiselle ?
Epäilen että levy on menyt kieroksi, ainakin katsastusmies väitti jo helmikuussa että toinen takalevy olisi hieman kiero, meni vielä silloin läpi nyt tuskin menisi. Millainen homma olisi itse tuo levy vaihtaa, tarviiko paljon erikoistyökaluja vai vienkö suoraan ammattilaiselle ?
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Nivelistä
Nisse kirjoitti:Vanhoissa Sierroissa tämä oli tuttu vika... Laikkoja sorvattiin ja vaihdettin, mutta ne olivat niin huonoa laatua että HUHU. Näin ainakin mä luin jostain.
Heh totta, Sierroissa meni levyjä ja vielä kun siihen lisättiin tyyppivikana etupään onnettomat nivelongelmat niin tärinää riitti, välillä nivelistä ja välillä jarruista

MB C180 vm -95
Itsellä on sama tärinä jarruissa. Vaihdoin etujarrulevyt ja palat. Enää ei tärinä oo niin paha ja jarrutusteho nousi aika huomattavasti. Ikävä kyllä taitaa olla sama juttu takapäässä. Takapään jarrut täristää nyt.
Oma veikkaus tän auton tapauksessa on se, että se on seisonut jonkin aikaa ulkona ja jarrupala "ruostunut" levyyn kiinni. (Autoliikkeestä ostin reilu viikko sitten) Eikä auta vaikka kuinka voimakkaasti jarruttelis. Nuo levyt mitkä vaihdoin ovat Boschilaiset.
Oma veikkaus tän auton tapauksessa on se, että se on seisonut jonkin aikaa ulkona ja jarrupala "ruostunut" levyyn kiinni. (Autoliikkeestä ostin reilu viikko sitten) Eikä auta vaikka kuinka voimakkaasti jarruttelis. Nuo levyt mitkä vaihdoin ovat Boschilaiset.
Passat Variant 1.9TDI 2001
No eipä ne nyt kiinnikään voi ruostua mikäli autolla kuitenkin ajetaan. Ja äkkiä se ruostemoska siitä levynpinnalta jo häipyykin.
Ja mikäli lyö jumiin, on vika kyllä jossain muualla, kuten todettiin, useimmiten satulassa. Korjaussarja nyt on vähintä mitä männille voi tehdä. Niin joo ja jarruputketkin kuulemma ruostuu ym

Ja mikäli lyö jumiin, on vika kyllä jossain muualla, kuten todettiin, useimmiten satulassa. Korjaussarja nyt on vähintä mitä männille voi tehdä. Niin joo ja jarruputketkin kuulemma ruostuu ym



Saksantuontiautoissa on sillointällöin tuota tärinävikaa, joka johtuu juuri siitä että auto on pitkään ajamatta ja pala ruostuttaa levyä yhdestä kohdasta.
Joskus korjaantuu jarruttelulla, useimmiten vasta levyjen vaihdolla.
Niissä tapauksissa männät eivät ole olleet jumissa, eikä saksantuontimersuissa yleensäkään koskaan.
Joskus korjaantuu jarruttelulla, useimmiten vasta levyjen vaihdolla.
Niissä tapauksissa männät eivät ole olleet jumissa, eikä saksantuontimersuissa yleensäkään koskaan.
wiimax.fi
Noniin. Levy oli todellakin ruostunut noin 50-60 millin matkalta aikas kuopalle. Hieman hiontaa käsipelillä
ja parit kunnon jarrutukset. Eipä täristä enää, mutta eipä nuolaista ennen...
Ehkä pientä jurinaa on vielä havaittavissa kevyemmin jarruttaessa, sen sijaan kunnolla polkiessa ei enää yhtään. Ja toimii kyllä jarrut muuten kipakasti, hyvä ettei tippunu silmät päästä kun jarruttelin hampaat irvessä kuudestakympistä nollaan.
Eikä muuten puolla yhtään.
Miten yleistä muuten on että etujarrujen männät alkaa jumittaan? Ennen viime talven jarruremonttia takapäässä toisella puolella oli mäntä jumissa, jonka seurauksena jarrulevy oli syöpynyt sisäpuolelta täysin pilalle. Mutta antoipa silti katsastuksessa tasaiset huippulukemat...


Ehkä pientä jurinaa on vielä havaittavissa kevyemmin jarruttaessa, sen sijaan kunnolla polkiessa ei enää yhtään. Ja toimii kyllä jarrut muuten kipakasti, hyvä ettei tippunu silmät päästä kun jarruttelin hampaat irvessä kuudestakympistä nollaan.

Miten yleistä muuten on että etujarrujen männät alkaa jumittaan? Ennen viime talven jarruremonttia takapäässä toisella puolella oli mäntä jumissa, jonka seurauksena jarrulevy oli syöpynyt sisäpuolelta täysin pilalle. Mutta antoipa silti katsastuksessa tasaiset huippulukemat...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]