Tuli hylky katsurilta tänään liiallisesta melusta kun se uus avuton yritti kaasu pohjassa ajaa siihen pukille ja sen seuraksena rupesi mokomasta valittamaan, kieltämättä auto pitää meteliä kyseisellä putkistolla mutta samainen katsuri ei mokomasta viime vuonna mitään maininnut vaikka erikseen kysyttiin.
Onko olemassa joku tietty desibeli määrä ja tapa jolla mitata kyseinen asia että pääsee kiertämään tämän ilmaan mitään putkiston kuristamista. :/
Kyseessä -87 190 2.3 -16 pikkumersu mutta tuskimpa tuolla tiedolla mitään tekee..
Mitä kettua? Ilman mitään desibelimittauksia hylkäsi auton? Katsastusmiehen mielivaltaa taas.
Itselläni oli mm. 5.7 chevy vanissa suora 4" rööri keulasta perään asti ja ääntähän lähti älyttömästi. Kaverin silloisesta trans amista mitattiin 130db ja siinä vanissa oli kaasu pohjassa huudattaessa KEVYESTI kovempi meteli. Tästähän katsastusmies mainitsi kyllä, mutta sanoi että koska ei pysty desibelimäärään toteen osoittamaan, ei voi siitä myöskään hylsyä antaa.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Mulsu kirjoitti:Mitä kettua? Ilman mitään desibelimittauksia hylkäsi auton? Katsastusmiehen mielivaltaa taas.
Itselläni oli mm. 5.7 chevy vanissa suora 4" rööri keulasta perään asti ja ääntähän lähti älyttömästi. Kaverin silloisesta trans amista mitattiin 130db ja siinä vanissa oli kaasu pohjassa huudattaessa KEVYESTI kovempi meteli. Tästähän katsastusmies mainitsi kyllä, mutta sanoi että koska ei pysty desibelimäärään toteen osoittamaan, ei voi siitä myöskään hylsyä antaa.
C15.2 Melu
Säännöstenmukaisuus
Kuuntelemalla, tarvittaessa mittarilla tai asiapapereista. Silmämääräisesti.
Liian voimakas äänitaso. Todistus puuttuu tai puutteellinen. Säännösten mukaisen melutason saavuttamiseksi asennettu varuste poistettu tai muutettu.
tuollasta tuli kaivettua intterneetistä, eli mitä tosta ymmärsin niin sen ei tarvitse todistaa mitään? :/
Kokeile käydä toisella katsastusasemalla tai kokeile jotain kilpa-autotemppuja (sälää pakoputkeen).
Tosin jos autossa on niin kovat äänet ,että jopa katsastusmies niistä nipottaa niin sitten ne on kyllä sellaiset että ei niitä välttämättä tarviis liikenteessäkään käyttää.
All my devotions betrayed
I am no longer afraid
I was too blinded to see
How much you've stolen from me
Kokeile käydä toisella katsastusasemalla tai kokeile jotain kilpa-autotemppuja (sälää pakoputkeen).
Tosin jos autossa on niin kovat äänet ,että jopa katsastusmies niistä nipottaa niin sitten ne on kyllä sellaiset että ei niitä välttämättä tarviis liikenteessäkään käyttää.
ei ne äänet perus ajossa muutaku vähä ilmota olemassa olostaan, totta kai siihen kasuun saattaa joskus koskea vähä liikaa jossai tunnelis yms..
mut joo, tais olla katsurin muija jättäny tai jotai vastaavaa kun viimeks meni läpi vaikka kyselin haittaako mokomat
asiasta kolmanteen, olikoha siel jossai viel jotai siit et pitäis näyttää samas paikassa.. ja näkeehän ne siel toiseski mestassa sen ja jos ovat yhtä nipoja niin terve..
Soikkeli kirjoitti:asiasta kolmanteen, olikoha siel jossai viel jotai siit et pitäis näyttää samas paikassa.. ja näkeehän ne siel toiseski mestassa sen ja jos ovat yhtä nipoja niin terve..
Ei. Jälkinäyttöä ei tarvitse suorittaa samalla katsastusasemalla. Ainut vaan, että katsastus toisella asemalla alkaa alusta, eli joudut maksamaan täyden hinnan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
kävin kysäsee mielepidettä toiselta katsurilta asiasta, ja samaahan se totesi että tasasilla kierroksilla käyttäessä se on ihan siedettävä mutta parkasee ihan liian lujaa kun kaasua tyhjäkäynniltä polkasee..
mut asiasta kolmanteen, taidanpa heittää kiinni jonkun takavaimentimen mallia tiimari, ottaa leiman ja heittää vanhan takasin. :/