S- mersu W220

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja prask »

Moro.

Autokuumeen kohteena S-mersu, tyyppi W220. Näitähän valmistettiin v. 98 - 05. Vuonna 03 tuli jonkinlainen facelift, mitä silloin muuttui/uudistettiin?
Koneena tulisi olla CDI 320. Tuttu koneena jo nykyisessä pelissä.
CDI 400 voisi tulla kyseeseen, mites tämän motin heikkoudet? Paljonko dieselvero nousee suhteessa 320:een?
Onko W220 jotain tyyppivikoja tms. heikkoja kohtia kuin nykyisessäni väykyssä ( vm. 00 CDI 320 )
Airmatikista olen kyllä lueskellut, että kiva laite kun toimii...
W210 CDI 320 A...
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Dieselkasissa jakoketju venyy ja korjaus on kallis.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

prask kirjoitti: Vuonna 03 tuli jonkinlainen facelift, mitä silloin muuttui/uudistettiin?
Tuolla jotain:
http://www.mbworld.org/forums/s-class-w ... elift.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse noita ässiä tämän talven syynännyt sen verran, että korroosio tuttua ainakin pre-facelift malleissa kuin väyrysissä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Airmatic rules...

Ruostetta saa autosta rapsutella. Kaikki pistehitsit rupee kukkiin. Omassani ei jostakin syystä ovet ole ruosteessa (vm. 1999). Sähköt saa autosta kuulemma ylijännitteellä poltettua, joten ei kannata millään kympin latausmuuntajalla akkua latailla ja muutenkin pitää vissiin akku kunnossa. Sisäilman imukuuppa konepellin alla täytyy pitää lehdistä, sun muista, puhtaana. Muutoin vesireikä menee tukkoon ja jalat kastuu. Sisätilan lämmityspuhallin kuullostaa aika usein suihkumoottorilta, varsinkin kylmällä kelillä. Mittaritaulun näytöstä voi hävitä pystyrivejä. Alustan osaset omassani vaihtokunnossa. Ratin nappulat ei kaikkein kestävimpiä.

Sähkölaitteita kun on paljon, niin niissä riittää harrastusta. Omassani kuitenkin esim. kaikki imuovet ja takakontti toimivat ja vain kuskin sivupeilin säädön toimimattomuus on korjauslistalla.

Mutta mainio auto pyöritellä kaupungissa. Moottori ja laatikko pelaa kuin ajatus (S500). Ja kyllähän se päitä kääntää 8)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja Matti R »

tn62634 kirjoitti:Dieselkasissa jakoketju venyy ja korjaus on kallis.
Tuo koskee alkupään autoja. Forumiltakin löytyy jostain sarjanumero mistä lähtien sinne on lisätty parempi ohjuri.
Tyyppivikoja esim.
- penkin istuinosan lämmitys rikki
- pesunestesäiliön vedet vuotavat ulos

Suosittelen -04 ja -05 vuosimalleja. Niissä on isompi dvd navi ja paljon pieniä parannuksia eri puolilla.
Hyvä auto silloin kun kaikki toimii !!
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja prask »

Onko preface lift ja facelift malleissa ulkoisia eroja?
W210 CDI 320 A...
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Etu ja takavalot helpoimmat huomata.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

RAM kirjoitti:Etu ja takavalot helpoimmat huomata.
olisko puskureissakin eroo ja konepellissäkin...sisällä namikoissa ja "laajakuva" comand ainakin...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

itellä on vuoden päivät ollu toi 400cdi.edellä mainituista w220 vioista en tunnusta muita kuin ruoste viat koska auto on joskus jo maalattu listoista alaspäin,vielä ei ole uusiksi alkanut kukkia.omat ongelmat on KAIKKI liittyneet tohon 400cdi tekniikkaan.sähkövikoja ei ole ollu ja airmatic on pelannu täydellisesti yli 30 asteen pakkasista huolimatta.kilometrejä on vuodes kertyny yli 40tkm eli ei ihan maamerkkinä ole seisonu.yksilöitähän nämä kaikki silti on...
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Mikä vuosimalli?
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

RAM kirjoitti:Mikä vuosimalli?
jos multa kysyit niin -01.toi avattaren laite.mieli tekis faceliftii kovasti.yllättäen raha on se vaihdon este... :( ja vaikka on ollu ongelmaa niin ei pysty 320:stä huolimaan... :?
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

Ymmärrän. Taitaa olla aika mainio voimanlähde tuo 400:nen ongelmistaan huolimatta?
prask
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 29.03.2010 08:06
Paikkakunta: nokia

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja prask »

Paljonko 400:ssa on dieselvero vuodessa?
W210 CDI 320 A...
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

http://www.ake.fi/uudistuvaAjoneuvovero ... ripped.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

Tohon kun heitin arvion mukaan tiedot, niin about 900 eksua......
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

joo,tosta verolapusta kun kattelin niin neljässä erässä maksettuna yks erä 187,78. toi kertaa neljä ni 800 on aika lähellä totuutta.

nii,ja tässä siis molemmat verot ynnättynä tietysti.kun riisseli veroo vaan kyseltiin.

käyttövoimaveron osuus 1,675€/päivä
Viimeksi muokannut terokoo, Pe 25.03.2011 13:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

RAM kirjoitti:Ymmärrän. Taitaa olla aika mainio voimanlähde tuo 400:nen ongelmistaan huolimatta?
joo,useemmallakin tutulla on 320 ohjelmoituna ja hepoja lupaavat lähes saman eikä vääntökään kauas jää,mut kyl toi ihan erilailla menee kun ne.eihän se mikään ohjus ole toikaan mut se tuntuu menevän jotenki kevyesti kun vertaa noihin ohjelmalla oleviin 320:siin.on tossa paristakin paikkaa jo tarjottu ohjelmaa tohon 400:seen.ajattelin et jos nyt kesäpyörien vaihdon yhteydessä käyttäs ohjelmalla ni tietäis sit senki.
enkä jaksa uskoo et kaikissa noissa 400:ssa on noita ongelmia ku mulla on ollut.kai se 300tkm oli sellanen kohta missä noi kaikki ongelmat kasaantu.toivotaan ainaki näin! 8)
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Lainaanpa tästä jo valmiina olevaa aihetta..

Itseäni on myös alkanut polttelemaan tuo W220 S:n hankkiminen, faceliftinä tietysti. Johan tässä ollaan kohta vuosi oltu ilman autoa, ja uutta mersua alkaa tehdä mieli. :wink: W140:sta olen lukenut sen verta paljon pelottavia juttuja liittyen moottoreihin, etten sellaista uskalla ostaa, ja onhan tuo W220 jo huomattavasti nykyaikaisempi.

Aika paljon löytyy forumilta juttua tekniikasta ja ns. heikoista kohdista, mutta varusteista aika vähän..
Elikkä elikkä.. 500 ja 600 mallien suurimmat erot vakiovarusteiden osalta? 600 lienee aina pitkällä korilla?


Täytyy tähän väliin sanoa, että ainoat kokemukset Mersuista rajoittuu 126, 124 ja 201 korimalleihin, eli näistä uudemmista ei ole juuri mitään tietoa perusasioistakaan. Tässä tulee nyt aika paljon kysymyksiä, mutta koettakaa jaksaa vastata edes joihinkin. :)


Elikäs:

Alusta: Airmatichan noissa taitaa olla kaikissa vakiona. Onko tuossa jokin aktiivinen korkeuden/jäykkyyden säätö, vai onko vain "perustolpat" ja säätö kabiinista keinukytkimellä kova/pehmeä? Joissain myynti ilmoituksissa mainitaan ABC (Active Body Control). Mikä mahtaa olla tämä?

Minkäslainen perä noissa on? Jokin luistonesto siellä varmaan on, mutta mites esim. lukot??

Istuimia on kovasti kehuttu, eli säätövaroja luulis löytyvän. Vieläkös 600 mallissa on tuo istuimien tuuletus lisävarusteena? Ajodynaamisista istuimista olen jotain lukenut, mutta enpä osaa sanoa tähän juuri mitään. Nuo penkit on kuitenkin sellaiset, että ne pitää olla kunnossa. Jokunen vuosi sitten oli persuksen alla Volvo, jossa oli ortopedien suunnittelemat penkit, ja ai että oli mukavat istua. Nyt sen jälkeen onkin sitten ollut autoja joissa on aivan paskat penkit, mukaan lukien myös tuo edellinen V126 MB.

Comand? Täytyy sanoa, että ei ole oikeastaan juurikaan hajua koko laitteesta. Navigaattori olisi kyllä oikein kiva lisäominaisuus, onkos tämä vakio- vai lisävaruste? Suomi karttojahan noihin vissiin saa jälkikäteenkin?

Mitenkäs äänentoisto? Edes jonkin asteisena muusikkona itseäni pitävänä arvostan hyvää äänentoistoa. Ilmeisesti Mersulla on jokin oma "Sound System" (lisävaruste?), mutta myöskin näyttää löytyvän Boselta ja Harman Kardonilta jotain surround sound systeemejä. Jotain tietoa/kokemuksia näistä?

Distronic? Eli siis suomeksi mikä??

Mitenkäs ohjaustehostin? Onkos näissä jokin hieno ajonopeuden mukaan säätyvä tehostin jo vakiona, vai onko taas lisävaruste? Ei ole tuollaisestakaan itsellä kokemuksia, mutta vaikuttaa aika fiksulta systeemiltä, jos joutuu pitkää matkaa ajamaan.

Minkäslaisia ilmastointijärjestelmiä tähän on saanut? Automaattinenhan se on, mutta onko 2-, 3-, vai 4-alueinen? Eipä sillä sinänsä kait juuri merkitystä ole, mutta jotenkin kuuluu asiaan, että tuon tasoisessa autossa varustus on ns. kunnossa. (=Kauhea lista yhtä sun toista vähemmän tarpeellista?)

Kattoluukku taitaa olla lisävaruste? Vai onko vakiovaruste, mutta lisäoptiona sen on saanut jätettyä pois? Tuotakaan kun ei joka yksilössä näe. Aikanaan ollut autoissa hieno (ja kallis?) lisävaruste. Perinteistä pidetään kiinni. 8)

Mitenkäs näissä uusissa Mersuissa on tuo webasto.. Jostain muistan lukeneeni, että siellä semmoinen olisi jotakuinkin avittamassa moottorin lämpiämistä koneen jo käydessä, mutta itse kellosysteemi olisi ollut lisävaruste???
Käyttöautoksihan tuo tulee, eli sillä ajellaan myös talvisin. Sitä ajatellessa tuo asia tullaan kyllä laittamaan kuntoon. Ja kellonhan siihen saa asennettua jälkikäteenkin?

Minkähänlaiset valot näissä on? Onko jopa bi-xenonit, vai onko taas lisävaruste? Tuossahan taitaa olla joku älykäs ajovalojen käyttösysteemi, eli valoisuuden mukaan niitä sytyttelee tms? Mitenkäs tämä toimii käytännössä?


Rengaspaineenvalvonta järjestelmä??

Keyless-Go? Tästä jotain sanottavaa?


Tosiaan en ole ennen ollut lähelläkään ko. laitetta. Tarkoitus on kerätä alustavaa tietoa tuosta autosta. Mikään kiire uuden auton hankkimiseen ei ole, eli katsotaan nyt ihan rauhassa. Velipoika lähti asevelvollisuutta suorittamaan, niin nyt hänen autonsa vielä vuoden loppuun käytettävissä. (Hyvä auto, vaikkei MB olekaan.. ;))

Ideana olisi auton hankkiminen Saksasta. Tuolta noita löytyy suht hyvin kohtuu kilometreillä. Ja ovat yleensä paremmin varustettujakin kuin Suomiautot. Mutta itse en lähde autoa hakemaan, vaan annan sen jonkin firman/yksityisen henkilön hoidettavaksi.
Kiitoksia etukäteen jo kaikille jotka vaivautuvat vastailemaan. :thumbup:
Myös kaikki asiaan liittyvät sivustot kiinnostaa! Saksa ei taivu, joten se hiukan rajoittaa asioita. Jos jostain löytyy vielä jonkinsortin listaa/taulukkoa eri optioista ja optioiden numerokoodeista, niin tämäkin olis erittäin hieno juttu.
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 771
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja Mariini »

500, lyhyt tai pitkä, 600, pitkä.
V8 varusteltu, V12 paremmin varusteltu.
V8 kallis, V12 todella kallis ;)

ABC on parempi alusta, "aktiivisäätöinen" alusta ts. Vähentää nyökkimistä ja säätyy epätasaisuuksien mukaan.

ESP löytyy, ei lukkoa.

Poppivehkeet on mitä on ensimmäisen ostajan jäljiltä.

Distronic on "aktiivivakkari," pitää tutkalla tiettyä etäisyyttä edellämenijään.

Ohjaustehostin.. Emmuista, taisi olla ihan perinteinen, mukautuva lisävarusteena. Luulisin.

COMAND eli iso navi/käyttöpaneeli. Karttoja saa, hinta voi olla hyvä Suomessa, muualta halvemmalla.

Istuintuuletus on 90% varmuudella lisävaruste kun se vieläkin on aika harvinainen, "ajodynaaminen penkki" paineistaa eri sektoreita istuimista g-voimien mukaan. Aika riesa ollut suurelta osin, ne ilmapussit ei tahdo kestää.

Automaatti-ilmastointi, vakiona 2, lisävaruste 4 alue, näin muistelisin.

Kattoluukku lisävaruste. Itse en moiselle tarvetta ole keksinyt jos autossa on ilmastointi. Tupakoitsijat tuntuvat tykkäävän, ehkä se on siinä...

Webasto voi löytyä dieseleistä ei bensasta, ellei valittu lisävarusteista tai jälkikäteen.

Bi-ksenonit on jos on valittu, ei tainneet olla vakiona kuin S600. ^Tunnetaan maininnalla hämäräkytkin. Ei käytössä Suomessa.

Rengaspaineen valvonta, ABS antureilla näissä malleissa, muistaakseni. Ihan hyvä.

Avaimeton avain. Jotku tykkää, jotku ei. "Kikkailuvaruste," mutta kaipa siihen tottuu, avainkortti vaan mukana ja vaihdekepin päästä painamalla käyntiin. Ovet aukeaa kahvasta, lukkoon kahvoissa olevista napeista poislähdettäessä.

Tähtää faceliftattuihin. Ymmärtääkseni esim vanhempiin COMANDeihin ei uusita enää kartta-aineistoa joten mitä uudempi sen parempi ja fl poistaa suuren osan murheista joita on huomattu vuosien varrella. Ja ruostesuojauta heti täällä jos haluat pitää kauemmin.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Re: S- mersu W220

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Mariini kirjoitti:500, lyhyt tai pitkä, 600, pitkä.
V8 varusteltu, V12 paremmin varusteltu.
V8 kallis, V12 todella kallis ;)
----

----
Tähtää faceliftattuihin. Ymmärtääkseni esim vanhempiin COMANDeihin ei uusita enää kartta-aineistoa joten mitä uudempi sen parempi ja fl poistaa suuren osan murheista joita on huomattu vuosien varrella. Ja ruostesuojauta heti täällä jos haluat pitää kauemmin.
Noniin! Juuri tällaista vastausta odotinkin! Suurkiitokset, nyt ollaan taas huimasti viisaampia näidenki asioiden osalta!
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Vastaa Viestiin