ML:n ajo-ominauudet

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

ML:n ajo-ominauudet

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Onko ML:n sivuluisu herkkyys normaali ominaisuus. Auto lähtee loivassa kaarteessa sivuluisuun ilman vedätystä tai kiihdytystä. Liikenneympyrässä ajaminen on todella vaikeaa. Autossa on hyvät nastarenkaat ja on vuosimallia 2000.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ML:n ajo-ominauudet

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ei se nyt mikään normaali ominaisuus ole. Onko sulla ajovakautukset ym. toiminnassa/kunnossa ? Emännän ML jos yrittääkin lähteä luisuun niin alkaa kolmio limputtaa ja meno hyytyy. Ja normi ajollakin se menee niinkuin pitää mennäkkin, oli sitten ympyrässä tai muuten mutkatiellä.

Tulipa vielä mieleen että jos vakaus systeemi pelittää niin kannattaa vilkaista takajouset onko ehjät. On meinaan ML:n ominaisuus katkoa takajousia.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: ML:n ajo-ominauudet

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Juu ei ole normaalia. Jos painan omassa tallan pohjaan liukkailla, niin minullakin kolmio vilkuttaa ja meno hyytyy. Alla käytetyt kitkat.
2004 SLK 320 Final Edition
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: ML:n ajo-ominauudet

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Auto on ollut minulla vasta kuukauden ajan. Takajouset olen tarkastanut, koska tiesin ostaessani asiasta. Kolmio vilkkuu sivuluisun aikana.
Tarkastin tänään renkaat tarkemmin ja huomasin hieman eroja taka/etu renkaissa. Edessä on uudenveroiset kitka/nastat ja takana nastarenkaat, jotka ovat hieman kuluneemmat (1-2mm). Sivuluisu tapahtuu vain jäisellä tiellä.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Kaimann
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 14.10.2010 14:37
Paikkakunta: Karasjok, Norja

Re: ML:n ajo-ominauudet

Viesti Kirjoittaja Kaimann »

Liukas tienpinta+ kuluneet takarenkaat+ raskas auto+ fysiikanlait > mikään sähköinen ajoapu
Eli veikkaus vaikkei kokemusta olekkaan,että nuo kulahtaneet takarenkaat aiheuttaa tuota sivuluisua. Etupäässä riittä pito ja se kääntyykin rivakasti alta pois, mutta takana ei sitten ole tarpeeksi pitoa ja perä karkaa. Eikä tuossa sitten enää mitkään auton apulaitteet auta pitämään perää kurissa.
Jos virtaa piisaa niin kokeile vaihtaa eturenkaat taakse ja toistepäin, muuttuuko käytös.
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: ML:n ajo-ominauudet

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kannattaa katella myös ilmanpaineet pakkasten jäljiltä, saattaa olla huomattavia heittoja.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Vastaa Viestiin