Tutkittua ja omakohtaista. Ex mersu w124 230E vm89 tyhjäkäynti kierrokset nousi välillä lähelle 1200, abs merkkivalo syttyi. Vika harvoin päällä. Hanklaa paikallistaa. Syynä oli ylijänniterele, sulake oli kunnossa. Releen vaihto auttoi. 230E tyhjäkäynti vaeltaa kylmänä hiukan, kuuluu asiaan jos lisäilmaluisti toimii (Myytävänä sellainen käytetty. Kunnossa. samoin k-jet ohjaus boksit)
W124 220E TE 93 (s)
tyhjäkäynti : Kokeilin omassa autossa viallisia komponentteja. Lambda anturi eli = happitunnistin. Tyhjäkäynti nousee ja laskee 500 - 1000 . Automaatti ryntää liikennevaloissa edellä menevän perään.
Ilmamäärämittarin voi testata auton käydessä. Ota mittarista pyöreä pistoke irti, Jos käynti ei muutu, ilmamäärä mittari on rikki.
Kaasuläppäkotelo : Tyhjäkäynti joko korkea tai tippuu noin 500 rpm.ään/min Kierrosten putoaminen Kuittaantuu kun sytytsvirran käyttää välillä poissa.
W124 230E ja 220E tyhjäkäynti (s)
W124 230E ja 220E tyhjäkäynti (s)
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Re: W124 230E ja 220E tyhjäkäynti (s)
Tänään lueskeltiin tosta 220E:stä vikakoodeja, kaasuläppäkotelon suuntaanhan se herjaili. Lambda ja ilmamassamittari ihan kunnossa. Sinne kaasukoppaan menevä liitin putsailtiin ku oli päässy hapettumaan, sen jälkeen alko jekkasemaan ihan kohtuullisen hyvin. Parin tunnin päästä vika kuitenkin palautui entistä pahempana, asentaja tuumasi että ei kaiketi auta ku kokonaan uusi kotelohärpäkesysteemi.
Autossa tällä hetkellä oireena että ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan, kierrokset tippuu alle 500 ja sammuu siihen. Käynnistäessä ei meinaa jäädä käymään ollenkaan. Alle tuhannen jengan tyhjäkäynti on röpöttävää eikä meinaa vastata kaasuun ollenkaan, tuntuu ku kone tukehtus. Risteyksiin tultaessa sammuu kun jalan nostaa kaasulta, automaattivaihteisessa melko kettumainen oire.
Noohh, toisinaan taas käynnistämisen jälkeen kierrokset pomppaakin neljään tonniin! Eikä laskeudu ilman auton sammuttamista. Voi joutua monestikin käynnistelemään uudelleen ennen kuin asettuu. Saattaa tehdä samaa kierrosten pomppaamista ajaessa, eli meinaa karata edellä ajavan perään. Yleensä korkeemmilla kierroksilla ja maantiellä toimii ihan normaalisti.
Onko muilla kaasuläppäkotelossa olevat viat aiheuttanu samankaltasia oireita? Onko tässä enää muuta vaihtoehtoo ku sen koko samperin kotelon uusiminen? Tuntuu vaan turhalta ja ennenkaikkea liian kalliilta jos vika ei olekaan siinä
Autossa tällä hetkellä oireena että ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan, kierrokset tippuu alle 500 ja sammuu siihen. Käynnistäessä ei meinaa jäädä käymään ollenkaan. Alle tuhannen jengan tyhjäkäynti on röpöttävää eikä meinaa vastata kaasuun ollenkaan, tuntuu ku kone tukehtus. Risteyksiin tultaessa sammuu kun jalan nostaa kaasulta, automaattivaihteisessa melko kettumainen oire.
Noohh, toisinaan taas käynnistämisen jälkeen kierrokset pomppaakin neljään tonniin! Eikä laskeudu ilman auton sammuttamista. Voi joutua monestikin käynnistelemään uudelleen ennen kuin asettuu. Saattaa tehdä samaa kierrosten pomppaamista ajaessa, eli meinaa karata edellä ajavan perään. Yleensä korkeemmilla kierroksilla ja maantiellä toimii ihan normaalisti.
Onko muilla kaasuläppäkotelossa olevat viat aiheuttanu samankaltasia oireita? Onko tässä enää muuta vaihtoehtoo ku sen koko samperin kotelon uusiminen? Tuntuu vaan turhalta ja ennenkaikkea liian kalliilta jos vika ei olekaan siinä

W212 200 bluetec
W204 180 CDI
W204 180 CDI