No nythän se tapahtu mitä kauan olen odottanut. Nopeusmittari on pitänyt pientä "väpätystä" 50-90km/h nopeudessa eli viisari on ollu hiukka rauhaton ja pieni naputus on kuulunut mitariston takaa. Tätä on kestänyt reilu puoli vuotta, siis siitä asti kun viimeksi vaihdoimme rikkinäisen vaijerin tilalle uuden. Vaihdon jälkee mittaristo otettiin kerran irti ja ääni väheni mutta ei loppunut kokonaan ja vika jäi selvittämättä koska se ei häirinnyt mitenkään pahasti.
No sit tänään mittaristo lakkas toimimasta kokonaan. Mitään ääntäkään ei enään kuulunut. Otin mittariston irti ja ajoin pienen lenkin. Vaijeri ei näytä pyörivän eli joko se on poikki tai irti laatikon päästä. Kumpikohan on todennäköisempää. En saanut tänään autoa vielä pukille mutta voisko jotain todeta jos irrottaa vaihdelatikon päästä vaijerin? Onko mittarin pää miten kiinni laatikossa tai onko öljy samassa tilassa? Tuleeko siis öljyt pihalle jos vaijerin irroittaa?
Uus alkuperäinen vaijeri näyttäis maksavan 72€ ja tarvike reilu 30€. Toivottavasti tulis sillä kuntoon. Onko vaihto muuten vaikea tai jotain erityistä huomioitavaa?
Nopeusmittarin vaijeri poikki?
Nopeusmittarin vaijeri poikki?
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
no..
Se on helppo homma vaihtaa vaijeri. Öljyt ei tule pihalle, vaikka vaijerin irrottaa vaihdelaatikosta. Vaijeri on laatikossa kiinni yhdellä pultilla (avain 10mm). Pultti menee poikittain vaijerin päässä olevassa urassa, en kyllä ihan heti uskoisi, että vaijeri on irronnut, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin kurkistaa auton alle.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Mersusta ei ole kokemusta nopusmittarin vaijerien saralta, mutta toisesta Saksalaisen insinöörin taidonnäytteestä, Opelista, kyllälkin.
Kuvaamasi vika kuulostaa täysin samalta mitä itsellänikin oli. Ensin alkoi nopeusmittari "prätkyttämään", jonka jälkeen auto hovimekaanikolle ja uusi vaijeri tilalle. No eihän se siihen loppunut. Puolisen vuotta ajelin huoletta, kunnes taas mittari lopetti yhteistyön.
Uudestaan hovikorjaajalle, joka totesi vaijerin kiinnityksen tekniikkapäässä olevan sökö. Tai oikeastaan joku vaijerin pää oli kulunut pyöreäksi, koska kiinnityskohta oli aikaisemminkin ilmeisesti ollut "pyörtynyt". Prätkytys siis johtui siitä, että vaijerin kiinnitys hyppi koko ajan "yli" pyöriessään. Jos vika sattuisi olemaan tämä, niin kaikki uudet vaijerit menevät hetkessä hajalle kunnes vaihdat kiinnityskohdan osan.
Kuten alussa sanoin, mersun systeemeistä en tiedä. Kuullostaa vaan aika samanlaiselta ongelma. Kannattanee tarkistaa, jottei uusia vaijereita tarvitse koko ajan ostella
.
Kuvaamasi vika kuulostaa täysin samalta mitä itsellänikin oli. Ensin alkoi nopeusmittari "prätkyttämään", jonka jälkeen auto hovimekaanikolle ja uusi vaijeri tilalle. No eihän se siihen loppunut. Puolisen vuotta ajelin huoletta, kunnes taas mittari lopetti yhteistyön.
Uudestaan hovikorjaajalle, joka totesi vaijerin kiinnityksen tekniikkapäässä olevan sökö. Tai oikeastaan joku vaijerin pää oli kulunut pyöreäksi, koska kiinnityskohta oli aikaisemminkin ilmeisesti ollut "pyörtynyt". Prätkytys siis johtui siitä, että vaijerin kiinnitys hyppi koko ajan "yli" pyöriessään. Jos vika sattuisi olemaan tämä, niin kaikki uudet vaijerit menevät hetkessä hajalle kunnes vaihdat kiinnityskohdan osan.
Kuten alussa sanoin, mersun systeemeistä en tiedä. Kuullostaa vaan aika samanlaiselta ongelma. Kannattanee tarkistaa, jottei uusia vaijereita tarvitse koko ajan ostella

[url=http://www.baarikaappi.net/]-::Drinkkivinkkejä::-[/url]
-:baarikaappi.net:-
-:baarikaappi.net:-
Eilen tutkin asiaa vielä illalla tarkemmin ja kun mittariston päästä katsoo niin vaijeri tuntus olevan irti. Sormin vetämällä tulee kuoresta pienen matkan ulospäin ja työntämällä painuu suojakuoren sisään. Ihmeellistä kyllä jos vaijeri menee poikki 40tkm jälkeen. Saattaa tietysti olla että vaijeri on ollut jyrkällä mutkalla ja siitä syystä viisari väpättänyt ja kuluttanut vaijeria ennen aikojaan.
No pitää selvitellä kunhan kerkee. Onneksi kierroslukumittari toimii niin tietää suunnilleen nopeuden niin ei tule turhia sakkoja.
No pitää selvitellä kunhan kerkee. Onneksi kierroslukumittari toimii niin tietää suunnilleen nopeuden niin ei tule turhia sakkoja.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]