Nyt on kokeiltu...en halua automaattia!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja A »

Onhan noita autoja ollut, ja on edelleenkin kummallakin vaihteistolla. Ikäni ja mukavuudenhaluni puolesta, olen automaatin kannalla. Ne jotka väittävät ettei automaatilla saa "race" tunnetta, niillä on liian heikkotehoiset autot. Kuitenkin myönnän, ettei tallissani olevaan vanhaan Miniin sopisi automaatti, ei sitten millään. Tilanteen mukaan, kumpikin vaihteisto puoltaa paikkaansa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: ...

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

bongo kirjoitti:
voisko olla niin että miehesi tuntee kaikki 200? ja tietää kenellä on mikäkin loota?

ystävistä ja tutuista yleensä tietää millä ne ajelee mutta omassa firmassani on 650 henkilöä ja en tiedä yhdenkään lootaa....

No, suht pienellä paikkakunnalla asutaan, ja tua miehen työpaikalla on kaikki jotenkin tekemisis toistensa kans, niin kyllä joo voi sanoa, että tietää toistensa autot...miesvaltanen paikka vielä niin autoistahan siellä puhutaan....mies on joskus valittanukki ettei niiltä siä jää mikään huomaamatta...jos on eri väriset sukat ku yleensä niin tullaan heti ihmettelemään... :lol:
No, ehkä vähä kärjistin, mutta esim. mies meni yks päivä töihin anopin autolla, niin iltapäivään mennes oli jo puolet porukasta käyny ihmettelemäs että onko se vaihtanu auton... :D

Ja tuosta automaatin ja manuaalin välisestä äänierosta täs jo joku muu kommentoi...kuunteleppa seuraavan kerran ku tomaatti kiihdyttää, ja vertaa manuun....erilaiselt akuulostaa, ainaki mun korvaan..

oliskohan siinä firmassa YT:n paikka?
jos minun firmani pihassa pyörisi 100 joutilasta katselemassa manuaali corollaa..... :wink: :shock:
Opel, "weird lieben autos"....
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Nyt on kokeiltu...en halua automaattia!

Viesti Kirjoittaja Aku P »

RH kirjoitti: Mitä tuohon Jeremyn kommenttiin tulee, niin itse olen aina ajaterllut, että oikeasti tehottomat autot manuaalilla ja sitten ne joissa on jo voimaa kulkea, niin automaatilla. Ja voimakkaan moottorin raja minulla on kyllä aika paljon alempana kuin 400Kw...
Eikäko molempiin automaatti. Tehomyllyt jaksaa automaagilla mennä ja sit taas tehottomat...no kuka sitä jatkuvaa tehonpuutteesta johtuvaa vaihtamistarvetta jaksaa hoitaa, jos sen voi konekin tehdä. 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

pera8x kirjoitti:se, että on manuaali ei automaattisesti tarkota sitä, että pitää vaihtaa vaihteita 5 kertaa ja niskat nyrjähtää ja päät heilahtelee, ennenkuin on sata lasissa.
Jos se kytkimen hankala toimintaperiaate on kerta niin ylivoimaisen vaikeaa sisäistää jollain että päät nytkyy siinä vaihtaessa nii tuossa tapauksessa onkin ehkä ihan suositeltavaa pysytellä siinä automaatissa ihan jo muiden tielläliikkujien eduksi ja kohdistaa vaan kaikki keskittyminen pelkästää siihe 2 viivan välissä pysymiseen mikä sitten taitaa sekin olla jo melkoinen haaste kyseisille kuskeille :roll:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jarkki kirjoitti:
pera8x kirjoitti:se, että on manuaali ei automaattisesti tarkota sitä, että pitää vaihtaa vaihteita 5 kertaa ja niskat nyrjähtää ja päät heilahtelee, ennenkuin on sata lasissa.
Jos se kytkimen hankala toimintaperiaate on kerta niin ylivoimaisen vaikeaa sisäistää jollain että päät nytkyy siinä vaihtaessa nii tuossa tapauksessa onkin ehkä ihan suositeltavaa pysytellä siinä automaatissa ihan jo muiden tielläliikkujien eduksi ja kohdistaa vaan kaikki keskittyminen pelkästää siihe 2 viivan välissä pysymiseen mikä sitten taitaa sekin olla jo melkoinen haaste kyseisille kuskeille :roll:
Tsot, tsot :twisted:

Ei tässä mikään huippukuski itsekään olla, mutta 50 - 60 000 km tulee vuositasolla, joka kelissä ja joka vuorokaudenaikoina. Rutiinia pitäisi siis löytymän. Silti ottaisin riemusta kiljuen jälleen automaatin ajoautokseni, jos hankintaan olisi mahdollisuudet. Mersun kytkin on tunnokkain mahdollinen ja vaihteensiirto kevyt ja mukava, mutta tällaisesssa "turvallisesti pisteestä a pisteeseen b" ajossa vaihtaminen tuntuu kertakaikkisen typerältä ja turhalta vaivalta.
Laskeskelin, että keskivertona päivänä tulee pelkillä työmatkoilla muuten vaihtamiskertoja jo toistasataa. Ja omasta 75 km työmatkasta sentään ajetaan 65 km vitonen silmässä maan- tai moottoritietä. Herra paratkoon jos pitäis kaupunkiseutuja enemmän tahkota. Nivelrikko, tenniskyynärpää, ohimosuonen pullistuma, krooninen hatutus diagnosoitaisiin het kohta :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Aku P kirjoitti:Tsot, tsot :twisted:

Ei tässä mikään huippukuski itsekään olla, mutta 50 - 60 000 km tulee vuositasolla, joka kelissä ja joka vuorokaudenaikoina. Rutiinia pitäisi siis löytymän. Silti ottaisin riemusta kiljuen jälleen automaatin ajoautokseni, jos hankintaan olisi mahdollisuudet. Mersun kytkin on tunnokkain mahdollinen ja vaihteensiirto kevyt ja mukava, mutta tällaisesssa "turvallisesti pisteestä a pisteeseen b" ajossa vaihtaminen tuntuu kertakaikkisen typerältä ja turhalta vaivalta.
Laskeskelin, että keskivertona päivänä tulee pelkillä työmatkoilla muuten vaihtamiskertoja jo toistasataa. Ja omasta 75 km työmatkasta sentään ajetaan 65 km vitonen silmässä maan- tai moottoritietä. Herra paratkoon jos pitäis kaupunkiseutuja enemmän tahkota. Nivelrikko, tenniskyynärpää, ohimosuonen pullistuma, krooninen hatutus diagnosoitaisiin het kohta :)
No siis tuohan jo aivan loistava perustelu sille automaatille mutta mua naurattaa tämä monien yleistys siintä että manuaalilla ei yksinkertaisesti voisi ajaa ilman että kyytiläiset smossaa ku räsynuket vaihtamisen tahtiin :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

jarkki kirjoitti:
Aku P kirjoitti:Tsot, tsot :twisted:

Ei tässä mikään huippukuski itsekään olla, mutta 50 - 60 000 km tulee vuositasolla, joka kelissä ja joka vuorokaudenaikoina. Rutiinia pitäisi siis löytymän. Silti ottaisin riemusta kiljuen jälleen automaatin ajoautokseni, jos hankintaan olisi mahdollisuudet. Mersun kytkin on tunnokkain mahdollinen ja vaihteensiirto kevyt ja mukava, mutta tällaisesssa "turvallisesti pisteestä a pisteeseen b" ajossa vaihtaminen tuntuu kertakaikkisen typerältä ja turhalta vaivalta.
Laskeskelin, että keskivertona päivänä tulee pelkillä työmatkoilla muuten vaihtamiskertoja jo toistasataa. Ja omasta 75 km työmatkasta sentään ajetaan 65 km vitonen silmässä maan- tai moottoritietä. Herra paratkoon jos pitäis kaupunkiseutuja enemmän tahkota. Nivelrikko, tenniskyynärpää, ohimosuonen pullistuma, krooninen hatutus diagnosoitaisiin het kohta :)
No siis tuohan jo aivan loistava perustelu sille automaatille mutta mua naurattaa tämä monien yleistys siintä että manuaalilla ei yksinkertaisesti voisi ajaa ilman että kyytiläiset smossaa ku räsynuket vaihtamisen tahtiin :D
No olet kyllä oikeassa, monella 30 vuotta enemmän tai vähemmän ajaneella tuppaa nykimään. Itselläni ei kai kauheasti, tosin olenkin aika rauhallinen vaihtaja..

Jostain syystä on aina ollut niin, että mersulla vaihtaminen sujuvasti edellyttää vähän pidempää totuttelua.

Saatanasta se on silti :lol:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Monella on käsitys automaattien korjausten kalleudesta tai pelko että jos startti pettää niin ei saa mäessä käyntiin.
Itsellä manuaali ehkä näiden syiden takia.Oli mulla kyllä jenkki tomaatilla ja hyvähän se oli kun on nelikko ja vääntöä.
Muuten oli aika yllätys miten rentoa on manuaali käyttää kun on kyynärnoja.
Mutta ilman kyynärnojaa kipeytyy vain niska.
Myös sellainen vaihteisto mikä oli 96-saabeissa on varsin kiva käyttää mutta tais olla vika herkkä kapistus.
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

...

Viesti Kirjoittaja bongo »

Nyt kyllä ahdistaa!

Autokuume on huipussaan, ja oikea tarvekin olis sille "uudelle" kulkupelille. Farmari pysyy perheessä, mutta tuo toinen kulkine, eli 190E alkaa olla jos jonkinlaisen korjauksen tarpeessa. Pääseehän sillä kulkemaan, ja ajetaankin päivittäin, mutta kun sen laittoon ei haluaisi käyttää enää euroakaan....ja uusi, välitöntä korjaamista, vaativa vika voi tulla hetkellä millä hyvänsä... :( Joten haluaisin sen coupen!!

Mutta, mutta...helpommin sanottu kuin tehty :evil: Haluaisin siis mielummin sen manuaalilla, mutta ei ole tarjontaa!! Tai on nyt jotain, mutta aina niissä sitten on jotain muuta sellaista joka ei miellytä....kuten esim. väri. Maalatahan voi toki aina uudestaan, mutta se maksaa maltaita, joten....

Ärsyttävää.....tässä on kohta pakko tyytyä siihen automaattiin, jos ei muuta rupea löytymään. Tai sitten ostan äitiltä sen taloudellisen, ja ah niin näppärän, Punton...:wink:

Tai kaivan uudelleen käyttöön tuolta tallin perukoilta isännän ekan oman auton, eli Ford Caprin vuosimallia -69....sillä kulkiessa sais riittävän määrän jännitystäkin peliin, siinä kun ei ole edes turvavöitä...eikä ole koskaan ollutkaan... :D

Onko noita coupe-mersuja tosiaan noin vähän tarjolla manuaalina? Sen ulkomuoto on kyllä niin ehdottoman kaunis, ettei tosiaan muuta haluis ajatellakkaan... :)
mersumimmi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä manuaalillakin löytyy ja jos ajan kans etsii.
Olet tieten tutkinut netti auton läpeensä?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä se manuaalicoupe on poikkeus joka vahvistaa säännön. Niitä ei paljoa ole.

Ruottissaki yhteensä 6kpl manuaaleja tarjolla CE:tä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

atlas kirjoitti:Monella on käsitys automaattien korjausten kalleudesta tai pelko että jos startti pettää niin ei saa mäessä käyntiin.
Niinno. Toisaalta, monellako on startti tuolla lailla hajonnut sellaiseen paikkaan jossa apua ei kerrassaan ole saatavilla :?

Ja tuppaa sitä täältäkin löytymään kysymyksiä mm. aiheista "kytkin ei palauta", "kytkin ravistaa", "vaihde x narahtelee pienemmälle vaihtaessa", "vaihde x narahtelee isommalle vaihtaessa", "vaihde x ei pysy päällä", "miten ilmaan kytkimen" jne :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Sergey kirjoitti:kyllä se manuaalicoupe on poikkeus joka vahvistaa säännön. Niitä ei paljoa ole.

Ruottissaki yhteensä 6kpl manuaaleja tarjolla CE:tä.
Suomessa 16kpl näköjään. Eli on niitä.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ostaa vain sen automaatin, viimeistään kun vuoden pari on ajellut ei manuaalia osaa kuvitellakaan vaihtoehdoksi.

Itse olen aika eri mieltä mersun manuaalin hyvyydestä. Vaihteensiirto on omasta mielestä melkosen rasittava lähinnä hirmu pitkien kepin liikkeitten takia. Kytkinhän näissä on hyvä ja tunnokas.

Itse olin myös aikoinaan melko vankka manuaalin kannattaja. Joihinkin autoihin se tietysti sopii, esim. joku sporttinen pikkukottero.Mutta nyt kun automaatilla ajanut melko paljon ei ainakaan tuollaiseen isoon tiisselimersuun osaa muuta kuvitellakaan. Eilen mielikuva vahvistui kun kävin ajamassa samanlaista väykkyä kuin itsellä mutta manuaalina. Mieleen hiipi pakosta ajatus että tässä ei ole Mitään järkeä :lol:

Jos tulisi pelkkää matka-ajoa voisin silti manuaalinkin ottaa, onhan se näissä hitusen vanhemmissa vehkeissä kuitenkin jonkun verran taloudellisempi.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Whaeva kirjoitti:Suomessa 16kpl näköjään. Eli on niitä.
olis kiva tietää kumpi versio on ollut halvempi. Yleensähän se automaatti on sitä hintavampaa tasoa ja tarjonnan laajuuden ymmärtää...

joo kyllähä se niin on että mäki ajan mielummi esim GTI Golfilla manuaalina ku automaatilla. coupeen manuaali ei vaa käy :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Verkke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 573
Liittynyt: Pe 04.12.2009 21:48
Paikkakunta: Kaakkois-Helsinki

Viesti Kirjoittaja Verkke »

Sergey kirjoitti: coupeen manuaali ei vaa käy :)
Väärin, Sergey :wink: Coupessa on se kyynärnoja sillä viisii että manuaalin vaihdekeppi on ikäänkuin kyynärnojan jatko. Vaihtaminen sujuu ihan siinä kättä lepuutellessa...
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Kyllä se kyynärnoja taitaa olla niin joka mersussa. :lol:

Nojoo, jos coupe pitäisi nyt valita, olisi se musta, mustalla nahkasisustalla, kattoluukulla, 4x sähkölaseilla ja tietty sillä automaatilla. Se vaan jotenkin kuuluu siihen.
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

kyllä se tomaatti sinne kuuluu jos on joskus sellaisella ajanut
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
mehtis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 17.10.2009 19:00
Paikkakunta: nivala/oulu

Viesti Kirjoittaja mehtis »

Whaeva kirjoitti:Kyllä se kyynärnoja taitaa olla niin joka mersussa. :lol:
ei ole :cry: . ja olispa tuo kottero automaatti
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

mehtis kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:Kyllä se kyynärnoja taitaa olla niin joka mersussa. :lol:
ei ole :cry: . ja olispa tuo kottero automaatti
Niin siis tarkoitin, että samoilla kohdilla se on jokaisessa, missä se kyynärnoja sattuu olemaan. Siis myös normi w124 mallissa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Verkke kirjoitti:
Sergey kirjoitti: coupeen manuaali ei vaa käy :)
Väärin, Sergey :wink: Coupessa on se kyynärnoja sillä viisii että manuaalin vaihdekeppi on ikäänkuin kyynärnojan jatko. Vaihtaminen sujuu ihan siinä kättä lepuutellessa...
Sitten vielä kun joku polkisi sitä vasenta pedaalia eikä tarvihe itse vaivautua...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
bongo
Mersutar
Mersutar
Viestit: 150
Liittynyt: La 27.05.2006 21:36
Paikkakunta: Kauhajoki

...

Viesti Kirjoittaja bongo »

Joo muuten, kyynärnoja löytyy myös meidän w124 farmarista, mutta eipä ole pahemmin tullut käytettyä. Kokeilin joskus, mutta itse en saanut siinä hyvää asentoa. Riippuu kait siitä, minkä kokonen ite on, tai jotain...

Mutta kyllä sille kyynärnojalle silti käyttöä on löytynyt....se estää koiraa tunkemasta takapenkiltä eteen.... :lol:

....normi ajoasento on, että ohjaan vasemmalla ja lepuutan oikeaa (kevyesti) sen kepin päällä... :D

Taitaa muuten tuo autoasia (tai coupe-asia) ratketa silti viime kädessä johonkin muuhun kun vaihdelaatikkoon....meinaan on tullu ennenkin tehtyä päätöksiä puhtaasti ulkonäköön perustuen...kyllä sen oikean sitten tunnistaa, kun se näkee....se on rakkautta ensi silmäyksellä ♥ :wink:

Toivotaan vaan etten rakastu "renttuun"... :D
mersumimmi
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: ...

Viesti Kirjoittaja sonikki »

bongo kirjoitti:Kokeilin joskus, mutta itse en saanut siinä hyvää asentoa.
Kai oot huomannu että ku se kyynärnoja on ala asenossa nii sen saa menemää vielä hitusen lisää alaspäin ku painaa sitä vapautusnappia uudestaa? Itsekkin joskus kirosin sitä sen asentoa mut tuon ku huomas nii ajoasento muuttu just passeliks :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Whaeva kirjoitti:4x sähkölaseilla .
jaa onko tässäki köyhänmiehen versiota, veivilasit :lol: ? kyl se vaihekeppi liikkuu tosiaan kyynärnojalta, mutta kytkin ei liiku...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Nyt on kokeiltu...en halua automaattia!

Viesti Kirjoittaja RH »

Aku P kirjoitti:
RH kirjoitti: Mitä tuohon Jeremyn kommenttiin tulee, niin itse olen aina ajaterllut, että oikeasti tehottomat autot manuaalilla ja sitten ne joissa on jo voimaa kulkea, niin automaatilla. Ja voimakkaan moottorin raja minulla on kyllä aika paljon alempana kuin 400Kw...
Eikäko molempiin automaatti. Tehomyllyt jaksaa automaagilla mennä ja sit taas tehottomat...no kuka sitä jatkuvaa tehonpuutteesta johtuvaa vaihtamistarvetta jaksaa hoitaa, jos sen voi konekin tehdä. 8)
Mulla on jotenkin sellainen fiilis, että tästä on Akun kanssa väännetty ennenkin... :lol:
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Jos ei oo automaattia ei pysty luu ulkona kruisimaan. 8)

E: itekkin tuota mersun manuaalia en tajua, mutta esmes uusissa bemareissa niissä on jeppiskamaa manuaaliaski. Lyhyet välit, tunnokas ja pehmeä.

E2: josta tulikin mieleen, järkyttävän paska automaattilaatikko Opelin Vivaro pakettiautossa, otat jarrun pois, mitään ei tapahdu 2 sekuntiin mutta sen jälkeen vauhtia rupee tulemaan ja se vaan kiihtyy ja kiihtyy. Ihan helvetin paska, todella huono parkkipaikalla tai hallissa kikkailla. Sitten kun painat jarrua, auto pysähtyy kuin seinään.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Sergey kirjoitti:
Whaeva kirjoitti:4x sähkölaseilla .
jaa onko tässäki köyhänmiehen versiota, veivilasit :lol: ? kyl se vaihekeppi liikkuu tosiaan kyynärnojalta, mutta kytkin ei liiku...
Juu, kyllä niitä valitettavasti on. :lol: Joissain vaan edessä sähköt, joissain 4x veivit. Aika jännät ne takalasitkin veivillä, mutta tosiaan niitä on. :lol:
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Tärkeätä on saada oikea käsi vapaaksi että voi hiplata vieressä
istuvan polvea. Sen takia Mersussa ei ole oikean puolen viiksiäkään.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

JarkkoN kirjoitti:Tärkeätä on saada oikea käsi vapaaksi että voi hiplata vieressä
istuvan polvea. Sen takia Mersussa ei ole oikean puolen viiksiäkään.
ensimmäinen järkevä selitys sille monitoimiviikselle :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Ere866 kirjoitti:Loistoautoon kuuluu automaatti. Piste
Tähän ei ole paljon lisättävää.

Mielestäni kannattaa ostaa Mersulta jokin sporttimalli, jos haluaa manuaalirevittelyä harrastaa.
Mersun urheilumallit ovat melkein ainoa tapaus, jossa ei päde vanha viidakon sanonta: "köyhät ajaa käsihämmenteisellä".
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastaa Viestiin