Nyt on kokeiltu...en halua automaattia!
Onhan noita autoja ollut, ja on edelleenkin kummallakin vaihteistolla. Ikäni ja mukavuudenhaluni puolesta, olen automaatin kannalla. Ne jotka väittävät ettei automaatilla saa "race" tunnetta, niillä on liian heikkotehoiset autot. Kuitenkin myönnän, ettei tallissani olevaan vanhaan Miniin sopisi automaatti, ei sitten millään. Tilanteen mukaan, kumpikin vaihteisto puoltaa paikkaansa.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
Re: ...
bongo kirjoitti:voisko olla niin että miehesi tuntee kaikki 200? ja tietää kenellä on mikäkin loota?
ystävistä ja tutuista yleensä tietää millä ne ajelee mutta omassa firmassani on 650 henkilöä ja en tiedä yhdenkään lootaa....
No, suht pienellä paikkakunnalla asutaan, ja tua miehen työpaikalla on kaikki jotenkin tekemisis toistensa kans, niin kyllä joo voi sanoa, että tietää toistensa autot...miesvaltanen paikka vielä niin autoistahan siellä puhutaan....mies on joskus valittanukki ettei niiltä siä jää mikään huomaamatta...jos on eri väriset sukat ku yleensä niin tullaan heti ihmettelemään...![]()
No, ehkä vähä kärjistin, mutta esim. mies meni yks päivä töihin anopin autolla, niin iltapäivään mennes oli jo puolet porukasta käyny ihmettelemäs että onko se vaihtanu auton...![]()
Ja tuosta automaatin ja manuaalin välisestä äänierosta täs jo joku muu kommentoi...kuunteleppa seuraavan kerran ku tomaatti kiihdyttää, ja vertaa manuun....erilaiselt akuulostaa, ainaki mun korvaan..
oliskohan siinä firmassa YT:n paikka?
jos minun firmani pihassa pyörisi 100 joutilasta katselemassa manuaali corollaa.....

Opel, "weird lieben autos"....
Re: Nyt on kokeiltu...en halua automaattia!
Eikäko molempiin automaatti. Tehomyllyt jaksaa automaagilla mennä ja sit taas tehottomat...no kuka sitä jatkuvaa tehonpuutteesta johtuvaa vaihtamistarvetta jaksaa hoitaa, jos sen voi konekin tehdä.RH kirjoitti: Mitä tuohon Jeremyn kommenttiin tulee, niin itse olen aina ajaterllut, että oikeasti tehottomat autot manuaalilla ja sitten ne joissa on jo voimaa kulkea, niin automaatilla. Ja voimakkaan moottorin raja minulla on kyllä aika paljon alempana kuin 400Kw...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Jos se kytkimen hankala toimintaperiaate on kerta niin ylivoimaisen vaikeaa sisäistää jollain että päät nytkyy siinä vaihtaessa nii tuossa tapauksessa onkin ehkä ihan suositeltavaa pysytellä siinä automaatissa ihan jo muiden tielläliikkujien eduksi ja kohdistaa vaan kaikki keskittyminen pelkästää siihe 2 viivan välissä pysymiseen mikä sitten taitaa sekin olla jo melkoinen haaste kyseisille kuskeillepera8x kirjoitti:se, että on manuaali ei automaattisesti tarkota sitä, että pitää vaihtaa vaihteita 5 kertaa ja niskat nyrjähtää ja päät heilahtelee, ennenkuin on sata lasissa.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tsot, tsotjarkki kirjoitti:Jos se kytkimen hankala toimintaperiaate on kerta niin ylivoimaisen vaikeaa sisäistää jollain että päät nytkyy siinä vaihtaessa nii tuossa tapauksessa onkin ehkä ihan suositeltavaa pysytellä siinä automaatissa ihan jo muiden tielläliikkujien eduksi ja kohdistaa vaan kaikki keskittyminen pelkästää siihe 2 viivan välissä pysymiseen mikä sitten taitaa sekin olla jo melkoinen haaste kyseisille kuskeillepera8x kirjoitti:se, että on manuaali ei automaattisesti tarkota sitä, että pitää vaihtaa vaihteita 5 kertaa ja niskat nyrjähtää ja päät heilahtelee, ennenkuin on sata lasissa.

Ei tässä mikään huippukuski itsekään olla, mutta 50 - 60 000 km tulee vuositasolla, joka kelissä ja joka vuorokaudenaikoina. Rutiinia pitäisi siis löytymän. Silti ottaisin riemusta kiljuen jälleen automaatin ajoautokseni, jos hankintaan olisi mahdollisuudet. Mersun kytkin on tunnokkain mahdollinen ja vaihteensiirto kevyt ja mukava, mutta tällaisesssa "turvallisesti pisteestä a pisteeseen b" ajossa vaihtaminen tuntuu kertakaikkisen typerältä ja turhalta vaivalta.
Laskeskelin, että keskivertona päivänä tulee pelkillä työmatkoilla muuten vaihtamiskertoja jo toistasataa. Ja omasta 75 km työmatkasta sentään ajetaan 65 km vitonen silmässä maan- tai moottoritietä. Herra paratkoon jos pitäis kaupunkiseutuja enemmän tahkota. Nivelrikko, tenniskyynärpää, ohimosuonen pullistuma, krooninen hatutus diagnosoitaisiin het kohta

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
No siis tuohan jo aivan loistava perustelu sille automaatille mutta mua naurattaa tämä monien yleistys siintä että manuaalilla ei yksinkertaisesti voisi ajaa ilman että kyytiläiset smossaa ku räsynuket vaihtamisen tahtiinAku P kirjoitti:Tsot, tsot![]()
Ei tässä mikään huippukuski itsekään olla, mutta 50 - 60 000 km tulee vuositasolla, joka kelissä ja joka vuorokaudenaikoina. Rutiinia pitäisi siis löytymän. Silti ottaisin riemusta kiljuen jälleen automaatin ajoautokseni, jos hankintaan olisi mahdollisuudet. Mersun kytkin on tunnokkain mahdollinen ja vaihteensiirto kevyt ja mukava, mutta tällaisesssa "turvallisesti pisteestä a pisteeseen b" ajossa vaihtaminen tuntuu kertakaikkisen typerältä ja turhalta vaivalta.
Laskeskelin, että keskivertona päivänä tulee pelkillä työmatkoilla muuten vaihtamiskertoja jo toistasataa. Ja omasta 75 km työmatkasta sentään ajetaan 65 km vitonen silmässä maan- tai moottoritietä. Herra paratkoon jos pitäis kaupunkiseutuja enemmän tahkota. Nivelrikko, tenniskyynärpää, ohimosuonen pullistuma, krooninen hatutus diagnosoitaisiin het kohta

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
No olet kyllä oikeassa, monella 30 vuotta enemmän tai vähemmän ajaneella tuppaa nykimään. Itselläni ei kai kauheasti, tosin olenkin aika rauhallinen vaihtaja..jarkki kirjoitti:No siis tuohan jo aivan loistava perustelu sille automaatille mutta mua naurattaa tämä monien yleistys siintä että manuaalilla ei yksinkertaisesti voisi ajaa ilman että kyytiläiset smossaa ku räsynuket vaihtamisen tahtiinAku P kirjoitti:Tsot, tsot![]()
Jostain syystä on aina ollut niin, että mersulla vaihtaminen sujuvasti edellyttää vähän pidempää totuttelua.
Saatanasta se on silti

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Monella on käsitys automaattien korjausten kalleudesta tai pelko että jos startti pettää niin ei saa mäessä käyntiin.
Itsellä manuaali ehkä näiden syiden takia.Oli mulla kyllä jenkki tomaatilla ja hyvähän se oli kun on nelikko ja vääntöä.
Muuten oli aika yllätys miten rentoa on manuaali käyttää kun on kyynärnoja.
Mutta ilman kyynärnojaa kipeytyy vain niska.
Myös sellainen vaihteisto mikä oli 96-saabeissa on varsin kiva käyttää mutta tais olla vika herkkä kapistus.
Itsellä manuaali ehkä näiden syiden takia.Oli mulla kyllä jenkki tomaatilla ja hyvähän se oli kun on nelikko ja vääntöä.
Muuten oli aika yllätys miten rentoa on manuaali käyttää kun on kyynärnoja.
Mutta ilman kyynärnojaa kipeytyy vain niska.
Myös sellainen vaihteisto mikä oli 96-saabeissa on varsin kiva käyttää mutta tais olla vika herkkä kapistus.
...
Nyt kyllä ahdistaa!
Autokuume on huipussaan, ja oikea tarvekin olis sille "uudelle" kulkupelille. Farmari pysyy perheessä, mutta tuo toinen kulkine, eli 190E alkaa olla jos jonkinlaisen korjauksen tarpeessa. Pääseehän sillä kulkemaan, ja ajetaankin päivittäin, mutta kun sen laittoon ei haluaisi käyttää enää euroakaan....ja uusi, välitöntä korjaamista, vaativa vika voi tulla hetkellä millä hyvänsä...
Joten haluaisin sen coupen!!
Mutta, mutta...helpommin sanottu kuin tehty
Haluaisin siis mielummin sen manuaalilla, mutta ei ole tarjontaa!! Tai on nyt jotain, mutta aina niissä sitten on jotain muuta sellaista joka ei miellytä....kuten esim. väri. Maalatahan voi toki aina uudestaan, mutta se maksaa maltaita, joten....
Ärsyttävää.....tässä on kohta pakko tyytyä siihen automaattiin, jos ei muuta rupea löytymään. Tai sitten ostan äitiltä sen taloudellisen, ja ah niin näppärän, Punton...
Tai kaivan uudelleen käyttöön tuolta tallin perukoilta isännän ekan oman auton, eli Ford Caprin vuosimallia -69....sillä kulkiessa sais riittävän määrän jännitystäkin peliin, siinä kun ei ole edes turvavöitä...eikä ole koskaan ollutkaan...
Onko noita coupe-mersuja tosiaan noin vähän tarjolla manuaalina? Sen ulkomuoto on kyllä niin ehdottoman kaunis, ettei tosiaan muuta haluis ajatellakkaan...
Autokuume on huipussaan, ja oikea tarvekin olis sille "uudelle" kulkupelille. Farmari pysyy perheessä, mutta tuo toinen kulkine, eli 190E alkaa olla jos jonkinlaisen korjauksen tarpeessa. Pääseehän sillä kulkemaan, ja ajetaankin päivittäin, mutta kun sen laittoon ei haluaisi käyttää enää euroakaan....ja uusi, välitöntä korjaamista, vaativa vika voi tulla hetkellä millä hyvänsä...

Mutta, mutta...helpommin sanottu kuin tehty

Ärsyttävää.....tässä on kohta pakko tyytyä siihen automaattiin, jos ei muuta rupea löytymään. Tai sitten ostan äitiltä sen taloudellisen, ja ah niin näppärän, Punton...

Tai kaivan uudelleen käyttöön tuolta tallin perukoilta isännän ekan oman auton, eli Ford Caprin vuosimallia -69....sillä kulkiessa sais riittävän määrän jännitystäkin peliin, siinä kun ei ole edes turvavöitä...eikä ole koskaan ollutkaan...

Onko noita coupe-mersuja tosiaan noin vähän tarjolla manuaalina? Sen ulkomuoto on kyllä niin ehdottoman kaunis, ettei tosiaan muuta haluis ajatellakkaan...

mersumimmi
Niinno. Toisaalta, monellako on startti tuolla lailla hajonnut sellaiseen paikkaan jossa apua ei kerrassaan ole saatavillaatlas kirjoitti:Monella on käsitys automaattien korjausten kalleudesta tai pelko että jos startti pettää niin ei saa mäessä käyntiin.

Ja tuppaa sitä täältäkin löytymään kysymyksiä mm. aiheista "kytkin ei palauta", "kytkin ravistaa", "vaihde x narahtelee pienemmälle vaihtaessa", "vaihde x narahtelee isommalle vaihtaessa", "vaihde x ei pysy päällä", "miten ilmaan kytkimen" jne

S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Ostaa vain sen automaatin, viimeistään kun vuoden pari on ajellut ei manuaalia osaa kuvitellakaan vaihtoehdoksi.
Itse olen aika eri mieltä mersun manuaalin hyvyydestä. Vaihteensiirto on omasta mielestä melkosen rasittava lähinnä hirmu pitkien kepin liikkeitten takia. Kytkinhän näissä on hyvä ja tunnokas.
Itse olin myös aikoinaan melko vankka manuaalin kannattaja. Joihinkin autoihin se tietysti sopii, esim. joku sporttinen pikkukottero.Mutta nyt kun automaatilla ajanut melko paljon ei ainakaan tuollaiseen isoon tiisselimersuun osaa muuta kuvitellakaan. Eilen mielikuva vahvistui kun kävin ajamassa samanlaista väykkyä kuin itsellä mutta manuaalina. Mieleen hiipi pakosta ajatus että tässä ei ole Mitään järkeä
Jos tulisi pelkkää matka-ajoa voisin silti manuaalinkin ottaa, onhan se näissä hitusen vanhemmissa vehkeissä kuitenkin jonkun verran taloudellisempi.
Itse olen aika eri mieltä mersun manuaalin hyvyydestä. Vaihteensiirto on omasta mielestä melkosen rasittava lähinnä hirmu pitkien kepin liikkeitten takia. Kytkinhän näissä on hyvä ja tunnokas.
Itse olin myös aikoinaan melko vankka manuaalin kannattaja. Joihinkin autoihin se tietysti sopii, esim. joku sporttinen pikkukottero.Mutta nyt kun automaatilla ajanut melko paljon ei ainakaan tuollaiseen isoon tiisselimersuun osaa muuta kuvitellakaan. Eilen mielikuva vahvistui kun kävin ajamassa samanlaista väykkyä kuin itsellä mutta manuaalina. Mieleen hiipi pakosta ajatus että tässä ei ole Mitään järkeä

Jos tulisi pelkkää matka-ajoa voisin silti manuaalinkin ottaa, onhan se näissä hitusen vanhemmissa vehkeissä kuitenkin jonkun verran taloudellisempi.
olis kiva tietää kumpi versio on ollut halvempi. Yleensähän se automaatti on sitä hintavampaa tasoa ja tarjonnan laajuuden ymmärtää...Whaeva kirjoitti:Suomessa 16kpl näköjään. Eli on niitä.
joo kyllähä se niin on että mäki ajan mielummi esim GTI Golfilla manuaalina ku automaatilla. coupeen manuaali ei vaa käy

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Väärin, SergeySergey kirjoitti: coupeen manuaali ei vaa käy

ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
- Messerschmitt
- Mersumies
Sitten vielä kun joku polkisi sitä vasenta pedaalia eikä tarvihe itse vaivautua...Verkke kirjoitti:Väärin, SergeySergey kirjoitti: coupeen manuaali ei vaa käyCoupessa on se kyynärnoja sillä viisii että manuaalin vaihdekeppi on ikäänkuin kyynärnojan jatko. Vaihtaminen sujuu ihan siinä kättä lepuutellessa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
...
Joo muuten, kyynärnoja löytyy myös meidän w124 farmarista, mutta eipä ole pahemmin tullut käytettyä. Kokeilin joskus, mutta itse en saanut siinä hyvää asentoa. Riippuu kait siitä, minkä kokonen ite on, tai jotain...
Mutta kyllä sille kyynärnojalle silti käyttöä on löytynyt....se estää koiraa tunkemasta takapenkiltä eteen....
....normi ajoasento on, että ohjaan vasemmalla ja lepuutan oikeaa (kevyesti) sen kepin päällä...
Taitaa muuten tuo autoasia (tai coupe-asia) ratketa silti viime kädessä johonkin muuhun kun vaihdelaatikkoon....meinaan on tullu ennenkin tehtyä päätöksiä puhtaasti ulkonäköön perustuen...kyllä sen oikean sitten tunnistaa, kun se näkee....se on rakkautta ensi silmäyksellä ♥
Toivotaan vaan etten rakastu "renttuun"...
Mutta kyllä sille kyynärnojalle silti käyttöä on löytynyt....se estää koiraa tunkemasta takapenkiltä eteen....

....normi ajoasento on, että ohjaan vasemmalla ja lepuutan oikeaa (kevyesti) sen kepin päällä...

Taitaa muuten tuo autoasia (tai coupe-asia) ratketa silti viime kädessä johonkin muuhun kun vaihdelaatikkoon....meinaan on tullu ennenkin tehtyä päätöksiä puhtaasti ulkonäköön perustuen...kyllä sen oikean sitten tunnistaa, kun se näkee....se on rakkautta ensi silmäyksellä ♥

Toivotaan vaan etten rakastu "renttuun"...

mersumimmi
Re: ...
Kai oot huomannu että ku se kyynärnoja on ala asenossa nii sen saa menemää vielä hitusen lisää alaspäin ku painaa sitä vapautusnappia uudestaa? Itsekkin joskus kirosin sitä sen asentoa mut tuon ku huomas nii ajoasento muuttu just passeliksbongo kirjoitti:Kokeilin joskus, mutta itse en saanut siinä hyvää asentoa.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Nyt on kokeiltu...en halua automaattia!
Mulla on jotenkin sellainen fiilis, että tästä on Akun kanssa väännetty ennenkin...Aku P kirjoitti:Eikäko molempiin automaatti. Tehomyllyt jaksaa automaagilla mennä ja sit taas tehottomat...no kuka sitä jatkuvaa tehonpuutteesta johtuvaa vaihtamistarvetta jaksaa hoitaa, jos sen voi konekin tehdä.RH kirjoitti: Mitä tuohon Jeremyn kommenttiin tulee, niin itse olen aina ajaterllut, että oikeasti tehottomat autot manuaalilla ja sitten ne joissa on jo voimaa kulkea, niin automaatilla. Ja voimakkaan moottorin raja minulla on kyllä aika paljon alempana kuin 400Kw...

Jos ei oo automaattia ei pysty luu ulkona kruisimaan. 
E: itekkin tuota mersun manuaalia en tajua, mutta esmes uusissa bemareissa niissä on jeppiskamaa manuaaliaski. Lyhyet välit, tunnokas ja pehmeä.
E2: josta tulikin mieleen, järkyttävän paska automaattilaatikko Opelin Vivaro pakettiautossa, otat jarrun pois, mitään ei tapahdu 2 sekuntiin mutta sen jälkeen vauhtia rupee tulemaan ja se vaan kiihtyy ja kiihtyy. Ihan helvetin paska, todella huono parkkipaikalla tai hallissa kikkailla. Sitten kun painat jarrua, auto pysähtyy kuin seinään.

E: itekkin tuota mersun manuaalia en tajua, mutta esmes uusissa bemareissa niissä on jeppiskamaa manuaaliaski. Lyhyet välit, tunnokas ja pehmeä.
E2: josta tulikin mieleen, järkyttävän paska automaattilaatikko Opelin Vivaro pakettiautossa, otat jarrun pois, mitään ei tapahdu 2 sekuntiin mutta sen jälkeen vauhtia rupee tulemaan ja se vaan kiihtyy ja kiihtyy. Ihan helvetin paska, todella huono parkkipaikalla tai hallissa kikkailla. Sitten kun painat jarrua, auto pysähtyy kuin seinään.
Juu, kyllä niitä valitettavasti on.Sergey kirjoitti:jaa onko tässäki köyhänmiehen versiota, veivilasitWhaeva kirjoitti:4x sähkölaseilla .? kyl se vaihekeppi liikkuu tosiaan kyynärnojalta, mutta kytkin ei liiku...

ensimmäinen järkevä selitys sille monitoimiviikselleJarkkoN kirjoitti:Tärkeätä on saada oikea käsi vapaaksi että voi hiplata vieressä
istuvan polvea. Sen takia Mersussa ei ole oikean puolen viiksiäkään.

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tähän ei ole paljon lisättävää.Ere866 kirjoitti:Loistoautoon kuuluu automaatti. Piste
Mielestäni kannattaa ostaa Mersulta jokin sporttimalli, jos haluaa manuaalirevittelyä harrastaa.
Mersun urheilumallit ovat melkein ainoa tapaus, jossa ei päde vanha viidakon sanonta: "köyhät ajaa käsihämmenteisellä".
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv