3.0 v6 diesel moottori rikki
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Tänään on luettu koodit eikä siel ollu mitään koodeja.
Ihan auton omistajana kyselen enkä kysele korjaamon puolesta. Tietoja saan tietty korjaamolta. Autoa on tutkittuja korjattu neljässä eri korjaamossa eikä kukaan tiedä mitää mikä olis vian aiheuttaja. Aikaa on menny vasta 2 vuotta, et rupee kasvaa koht tatti otsaan.
Ihan auton omistajana kyselen enkä kysele korjaamon puolesta. Tietoja saan tietty korjaamolta. Autoa on tutkittuja korjattu neljässä eri korjaamossa eikä kukaan tiedä mitää mikä olis vian aiheuttaja. Aikaa on menny vasta 2 vuotta, et rupee kasvaa koht tatti otsaan.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
No mutta kuitenkin ainakin päättelen, että joku korjaamo on se, joka tekee työn ja vianhaun ja välität niille nettineuvoja. Voi helposti kuvitella, että sielläkin on tatti otsassa valmiiksi.
Edelleen suuttimet ja säätimet, rail-paineensäädin ja määränsäädin on ne epäilyttävät kun siellä on ollut silppua. Varsinkaan suuttimet eivät siedä mitään. Tässä tullaan nyt taas kerran siihen kun osia vaihdellaan yksi kerrallaan ja yritetään huuhdella, niin jos sinne yksikin hippu jonnekin jää, se lähtee liikkeelle ja löytyy seuraavasta komponentista. Eikä edelleenkään tiedetä missä vika on. Sellainen vaihtaminen on sikäli turhaa, että jo vaihdettu osa oletetaan hyväksi ja toimivaksi, mutta sitä se ei välttämättä ole ensimmäisen käynnistyksen jälkeen enää. Siellä jossain ollut roska voi nyt nyt olla siinä juuri vaihdetussa osassa.
Ja tämä johtaa loputtomaan kierteeseen.
Edelleen suuttimet ja säätimet, rail-paineensäädin ja määränsäädin on ne epäilyttävät kun siellä on ollut silppua. Varsinkaan suuttimet eivät siedä mitään. Tässä tullaan nyt taas kerran siihen kun osia vaihdellaan yksi kerrallaan ja yritetään huuhdella, niin jos sinne yksikin hippu jonnekin jää, se lähtee liikkeelle ja löytyy seuraavasta komponentista. Eikä edelleenkään tiedetä missä vika on. Sellainen vaihtaminen on sikäli turhaa, että jo vaihdettu osa oletetaan hyväksi ja toimivaksi, mutta sitä se ei välttämättä ole ensimmäisen käynnistyksen jälkeen enää. Siellä jossain ollut roska voi nyt nyt olla siinä juuri vaihdetussa osassa.
Ja tämä johtaa loputtomaan kierteeseen.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Tuo TPLtre mainitsema on juuri oleelista
eli se tuosta noin tehtynä tulee loputon kierre,
nyt aikalailla ensimäinen edelitys kuntoon saamiselle
on homman järjestykseen laittminen
mitä, koska, mink ätakia (kuka) miten mitäkin on varmistettu ehjäksi, vaihdettu jn
jos homma on oikeesti niin hajallaan että niitä tietoja ei ole
(usein on jossain paperissa/raportissa tms)
sitten keskittä homma johonkin yhteen korjaus paikkaan aloittaa alusta
ja antaa siellä rauhassa tutkia
niin pitkään että vika tule kuntoon
tulee yleensä halvamaksi kun hommassa "amutaan haulikolla"
ympäriinsä toivossa josko tuurilla osuisi,
vian haukuun kuullu oleelisesti järjestelmlisesti tehtävä
tutkiminen ja erityissä hankalissa vioissa sit järjestelmälisyytää ei voi liikaa korostaa
(ja niiden hankalien kohdalla ei pidä olettaa mitään kaikki on tarkistettava olkoon sitten uusi tai vanhaosa)
eli se tuosta noin tehtynä tulee loputon kierre,
nyt aikalailla ensimäinen edelitys kuntoon saamiselle
on homman järjestykseen laittminen
mitä, koska, mink ätakia (kuka) miten mitäkin on varmistettu ehjäksi, vaihdettu jn
jos homma on oikeesti niin hajallaan että niitä tietoja ei ole
(usein on jossain paperissa/raportissa tms)
sitten keskittä homma johonkin yhteen korjaus paikkaan aloittaa alusta
ja antaa siellä rauhassa tutkia
niin pitkään että vika tule kuntoon
tulee yleensä halvamaksi kun hommassa "amutaan haulikolla"
ympäriinsä toivossa josko tuurilla osuisi,
vian haukuun kuullu oleelisesti järjestelmlisesti tehtävä
tutkiminen ja erityissä hankalissa vioissa sit järjestelmälisyytää ei voi liikaa korostaa
(ja niiden hankalien kohdalla ei pidä olettaa mitään kaikki on tarkistettava olkoon sitten uusi tai vanhaosa)
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Tommosta silppua oli löpön seassa
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Täytyy pistää muistelumyssy päähän ja yrittää muistella miten noi korjaushommat on menny ja penkoa josko löytäis jotain lappuja noista korjauksista. Palailen vielä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Kiltelle sen verran että putuukos tuosta orinkulasta pala,
jos niin sekin voi vaikutta toimintaan ja seki että missä se pala on
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Ei ole millään tapaa oleellista miltä silppu näyttää. Jos nyt uskonvahvistusta kaipaat, niin erittäinkin hyvin tuo riittää aiheuttamaan ongelmat.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Silppu kuin silppu ja minne se sieltä sitten on jo päätynyt
diseli homissa kun perinteisesti ei voi olla liian puhdasta ja lähes näkymätön lika hippu aiheuttaa vaikka mitä
saati sitten metalli hippu,
pieni mahdolisuus on että tuo silppu on tullu tuon osan huolimattomasta irrotamisesta
vedety hieman poikittan rikäänsä nähden ulus ja sitten runa höylänyt alumina mukaansa,
älä ainakkan laita paikallen enn kuin on varmaa että reikä ja osa on varmsati puhtaat
diseli homissa kun perinteisesti ei voi olla liian puhdasta ja lähes näkymätön lika hippu aiheuttaa vaikka mitä
saati sitten metalli hippu,
pieni mahdolisuus on että tuo silppu on tullu tuon osan huolimattomasta irrotamisesta
vedety hieman poikittan rikäänsä nähden ulus ja sitten runa höylänyt alumina mukaansa,
älä ainakkan laita paikallen enn kuin on varmaa että reikä ja osa on varmsati puhtaat
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ke 22.03.2023 20:50 Tuo TPLtre mainitsema on juuri oleelista
eli se tuosta noin tehtynä tulee loputon kierre,
nyt aikalailla ensimäinen edelitys kuntoon saamiselle
on homman järjestykseen laittminen
mitä, koska, mink ätakia (kuka) miten mitäkin on varmistettu ehjäksi, vaihdettu jn
jos homma on oikeesti niin hajallaan että niitä tietoja ei ole
(usein on jossain paperissa/raportissa tms)
sitten keskittä homma johonkin yhteen korjaus paikkaan aloittaa alusta
ja antaa siellä rauhassa tutkia
niin pitkään että vika tule kuntoon
tulee yleensä halvamaksi kun hommassa "amutaan haulikolla"
ympäriinsä toivossa josko tuurilla osuisi,
vian haukuun kuullu oleelisesti järjestelmlisesti tehtävä
tutkiminen ja erityissä hankalissa vioissa sit järjestelmälisyytää ei voi liikaa korostaa
(ja niiden hankalien kohdalla ei pidä olettaa mitään kaikki on tarkistettava olkoon sitten uusi tai vanhaosa)
Täysin samaa mieltä. Loogista ajattelua, arvailu ja tunteet on syytä sivuuttaa. Usein vika paljastuttuaan on hyvin ilmeinen kun sen ensin löytää.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Tuon kokoista silppua järjestelmässä niin voit heittää suoraan roskiin kaikki ja laitta uutta / käytettyä.
Roskat mitä menee suodattimen ohi joskus riittää rikkomaan suuttimia ja niitä ei välttämättä just silmällä näe.
Tuollaiset muruset rikkoo jo varmasti pumppua ja suuttimia, paineensäätimiä ym.
Roskat mitä menee suodattimen ohi joskus riittää rikkomaan suuttimia ja niitä ei välttämättä just silmällä näe.
Tuollaiset muruset rikkoo jo varmasti pumppua ja suuttimia, paineensäätimiä ym.
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Kyllä, suodattimien suodatuskyky on noin 2 - 3mikronia eli tuhannesosa millimetriä eli ei oikein tahdo paljaalla silmällä nähda reilusti alle puolen sadasosamillin kokoista roskaa.MJPfin kirjoitti: ↑To 23.03.2023 11:01 Tuon kokoista silppua järjestelmässä niin voit heittää suoraan roskiin kaikki ja laitta uutta / käytettyä.
Roskat mitä menee suodattimen ohi joskus riittää rikkomaan suuttimia ja niitä ei välttämättä just silmällä näe.
Tuollaiset muruset rikkoo jo varmasti pumppua ja suuttimia, paineensäätimiä ym.
Tuo on vielä suodattimen jälkeen ja on siis osa suoraan mennyt jo suuttimille kp-pumpusta.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
No niin.
Tämä jatkuu taas eli
Viton vika olis nyt tällanen
Rupee rykii kun vedättää kunnolla tai kierrättää paikalla pidempään korkeilla kierroksilla niin rykii, kun päästää takas tyhjäkäynnille niin rykii hetken ja tasottuu sit, mitään valoja ei syty kojetauluun eikä star näytä mitään vikakoodia.
Tankki ja dieselputkistot huudeltu jonka jälkeen vaihdettu dieselpuolen anturit, pumput ja 4suutinta, 2suuttimista oli vaihdettu ennen huutelua.
Eli olisko vika noissa kahdessa suuttimessa vaikka ohivuototesti on kaikissa suuttimissa sama?
Tämä jatkuu taas eli
Viton vika olis nyt tällanen
Rupee rykii kun vedättää kunnolla tai kierrättää paikalla pidempään korkeilla kierroksilla niin rykii, kun päästää takas tyhjäkäynnille niin rykii hetken ja tasottuu sit, mitään valoja ei syty kojetauluun eikä star näytä mitään vikakoodia.
Tankki ja dieselputkistot huudeltu jonka jälkeen vaihdettu dieselpuolen anturit, pumput ja 4suutinta, 2suuttimista oli vaihdettu ennen huutelua.
Eli olisko vika noissa kahdessa suuttimessa vaikka ohivuototesti on kaikissa suuttimissa sama?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Vetää ilmaa luultavasti, onko tankilta konehuoneeseen putket ehjät?
Missä ajassa tuo määrä tulee?
Missä ajassa tuo määrä tulee?
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Vuodot on katottu eikä löytyny niitä. Toi määrä tullu noin 25min.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Niin että voiko noi kaks suutinta olla rikki vaikka ohivuodot on kaikissa samat?
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Kyllä ne voi silti olla rikki mutta se tarkoittaa kärki vikaa minkä yleensä kuulee käyntiäänestä ja näkee käynnin tasauksesta starilla.
Toimiiko tankin siirtopumppu, joko kone ei saa naftaa tai vetää ilmaa kun käynti alkaa ontumaan.
Perus asioita kuntoon, kuten diagnostiikka. Mitä rail paine tekee kun kone alkaa tökkimään?
Toimiiko tankin siirtopumppu, joko kone ei saa naftaa tai vetää ilmaa kun käynti alkaa ontumaan.
Perus asioita kuntoon, kuten diagnostiikka. Mitä rail paine tekee kun kone alkaa tökkimään?
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Siirtopumppu on uus, rail paine putoo
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Ei varmaan osu tähän mutta meillä oli tossa yhessä sprintterissä samankuulonen vika vedättäessä, tiputti railpainetta ja ahtopainetta ja nyki rytyytti, tasaantu taas tyhjäkäynnillä. Staarilla ainoa vika minkä antoi oli liian alhainen ahtopaine. Todellisuudessa vika oli siinä että jossakin huollossa joku oli kertomatta onnistutunut tärvelemään suuttimilta tulevan paluu letkun ja korjannut sen jatkoilla jotka ahdistivat. Suuttimien letku linja uudeksi ja ehjäksi niin vika poistui.
Nykyiset *
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
W906 319cdi -17
W906 319cdi -17
W164 320cdi -06
W906 319cdi -14
Entiset *
W906 215cdi -08
W939 116cdi -13
W204 200cdi -11
W203 200cdi -03
W202 250td -97
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Olisko kellään suosituksia jostain mese korjaamosta eteläsuomesta missä sais ton viton kuntoon, rupee olee kohta kolme vuotta täynnä korjaamoilla eikä viitto oo kunnossa.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Noniin taas. Nyt on sit selvinny tällaista että, kun vito rupee rykii niin silloin ykkös pytystä katoo puristukset. Eli ???? Mäntä vai venttiilipuolella vika?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Jos noista arvotaan niin Ventili puolen,
millä/miten se puristusten katoaminen siinä kohdoin on todettu ?
Mökkillä
'
'
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Oliskohan kellään suositella jotain pajaa uudeltmaalt mis sais tehtyy viton nostajien vaihto. Ei kiitos sit mitn vehoa.
Re: 3.0 v6 diesel moottori rikki
Hämeenlinnasta löytyy ainakin LMD Service, jos sinne saat jollain auton kuskattua.
https://lmdservice.fi/
https://lmdservice.fi/
S212 E350CDI 4Matic 2009