Pitkään ärsyttänyt oikean puolen vuotava ventiilikoppa sai nyt osakseen huomiota. Ja samalla vähän muutakin huoltoa.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191219_105645.jpg/_medium.jpg)
Venttiilikooppa pestynä ja pikku hengityskoppa liimattuna. Hienosti lähti kaikki paskat päältä ja öljyvärjäymät sispuolelta kunnollisessa lämminpesurissa. Duunipaikan hyötykäyttöä.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191219_191522.jpg/_medium.jpg)
Samalla kun kooppa oli pois ajattelin jos tuon ketjunkin vaihtaisi... Hyllyssä on maannut useemman vuoden uusi ketju ja kiristin. En muista mihinkä autoon ne aikoinaan tilasin, mutta jotenkin sellainen etäinen fiilis että seuraavassa kesäpelissä on M156 ja nämä vanhat M113 koneet on mun osalta historiaa.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191219_194420.jpg/_medium.jpg)
Poikki vaan ja uutta perään.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191219_195348.jpg/_medium.jpg)
Sinnehän se kampiakselin hihnapyörältä räikällä nylkyttämällä alkoi pikkuhiljaa sukeltaa.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191219_201216.jpg/_medium.jpg)
Lopulta päät kohtasivat rattaalla. Niitattava lenkki mahtui juuri'ja'juuri menemään nokka-akselin laakeripukin ylitse. No otti se pukkiin kiinni mutta kun kopautti niin paikoillenhan se luiskahti.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191219_205914.jpg/_medium.jpg)
Ja jotta niittaustyökalu mahtuisi operoimaan, piti lenkki ajeluttaa kierroksen ympäri tuohon rattaan alanurkkaan. Noh, samallahan tuli tsekattua että jako ei ole hypännyt ja kone pyörii vapaasti.
![Kuva](https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20SLK55%20AMG%202004/20191221_191456.jpg/_medium.jpg)
Lopuksi koppa päälle liiman kanssa. On sielä uusi tiivistekkin, mutta halusin vielä varmistaa Permatexin tiivisteliiman kanssa. En tiedä olisiko se sitä tarvinnut, mutta noin tein sen edellisessäkin Mersussa ja pitänyt on.
Samalla löylyillä tuli vaihdettua kaikki tulpat. Hauskasesti hankkimani NGK:n tulpat olivat aivan samat mitkä autossa oli kiinni. Ainut ero oli että vanhoissa oli NGK:n lisäksi myös Mersun tähtilogo.
Suuri kiitos foorumitoverille hienon omatekoisen ketjutyökalun lainasta. Tuosta että poistuleva pätkä pidetään myös hampaalla on suuri etu. Näin ei vahingossakaan pääse homman alkuvaiheessa ketju tipahtamaan öljypohjaan. Näinkin on mulle kerran käynyt... Ja toinen etu on että kiristimen vahdon voi eriyttää ihan omaksi hommakseen, eikä kaikkea tarvi räjäyttää kerrallaan. Tässäkin kiristin on laturin alla ja jotta laturin saa irti niin öljyjäähdyttimen linjat on edessä.
Muutama ilta tuossa meni ährätessä kerrostalon parkkihallissa.