Ei sun kannata siinä vielä hosua... se kumminkaan sulla lähellekään lumia näe, vaikka tänään illalla sellaisen jo kotio hakisitMouTine kirjoitti: Jaa olisko se tämä loman viimeinen päivä maanantai hyvä päivä ostaa talviauto..? Pitääpä avata NettiAuto.
Moukan SLK
Re: Moukan SLK
Re: Moukan SLK
Baltia on niin nähty, joten ajattelen kokeilla yölaivalla Tku-Sto ja rauhallisesti Ruotsin itärantaa pitkin Trelleborgiin ja yölautalla Rostockiin. Sieltä sitten vapaasti kohti Kroatiaa. 7.9. on suunniteltu lähtöpäiväksi. Onko täällä kellään kokemuksia tuosta Rostockin linjasta, näyttää kaksi varustamoa Stena ja TT-line liikennöivän. Noin kolme viikkoa on budjetoitu kierrokseen ja SLKlla mennään.MouTine kirjoitti:Se on nyt loppu. Mä sain Puolan pikkuteistä aivan tarpeeksni nyt ja en sinne palaa. Korkeintaan voin Puolan halki ajaa moottoriteitä ja tuo Viro-Latvia-Liettua menee hammasta purren jos pakko on. Italian reissuhan me mentiin Ruotsin E4:sen kautta, palattiin toki Baltian kautta. Ensi vuonna jonnekin Ranska Espanja akselille.juusmo kirjoitti:Sitä mä vaan en tajua, miten teillä riittää hermot ajaa monta kertaa kesässä Via Baltican ja Puolan läpi... Tai siis lähinnä se on aika pirun puisevaa touhua.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
ex. SLK 200K 2001
Re: Moukan SLK
Helmikuussa tuli mentyä Stena Linellä väli Trelleborg-Rostock klo. 22.55-06.50
Hyvää siinä on että menee se yö ja pääsee Saksaan.
Huono puoli että jää ihan liikaa aikaa Ruotsissa oleiluun, ei jotenkin nappaa siinä vaiheessa matkaa käyttää n .600 km matkaan 13 tuntia.
Hyvää siinä on että menee se yö ja pääsee Saksaan.
Huono puoli että jää ihan liikaa aikaa Ruotsissa oleiluun, ei jotenkin nappaa siinä vaiheessa matkaa käyttää n .600 km matkaan 13 tuntia.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Moukan SLK
Me ollaan nyt pari kesää lähdetty Naantalista Kappelskäriin ja ollaan todettu se todella toimivaksi. Reissuun kuuluu kahdet ateriat, eli illallinen ja aamiainen per suunta ja mikä suurin plussa, sun ei tarvitse niillä aterioilla tapella noiden nousevan auringon, eikä veli venäläisen kanssa, vaan homma toimii todella sujuvasti. Nyt tänä vuonna käytiin mopolla reissu ja mennessä mentiin ihan legendaarista reittiä Ruotsi-Tanska-Saksa-Itävalta-Slovenia-Kroatia periaatteessa suoraan. Takasin päin tullessa kokeiltiin Rostock-Gedser reittiä ja oli ihan mukava, tuon normi Rödby-Puttgardenin korvaajaksi.drago kirjoitti:Baltia on niin nähty, joten ajattelen kokeilla yölaivalla Tku-Sto ja rauhallisesti Ruotsin itärantaa pitkin Trelleborgiin ja yölautalla Rostockiin. Sieltä sitten vapaasti kohti Kroatiaa. 7.9. on suunniteltu lähtöpäiväksi. Onko täällä kellään kokemuksia tuosta Rostockin linjasta, näyttää kaksi varustamoa Stena ja TT-line liikennöivän. Noin kolme viikkoa on budjetoitu kierrokseen ja SLKlla mennään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan SLK
Kilanderin kanssa samaa mieltä. Ruotsin halki ajaa E4:sta hujauksessa ja aika käy pitkäksi Trelleborgissa. Näin kävi meillekin kesäkuussa. Kapelskäristä aamulla kun lähdettiin ajelemaan niin kahdelta iltapäivällä oltiin jo Trelleborgissa. Siinä oli vähän selittämistä mimmille että suurelle matkaajalle kävi pikku laskuvirhe. Ensi kesänä kyllä pitää ajaa suoraan Saksaan Tanskan kautta ellei jostain löytyis jotain hyvää lauttaa.
Mites Antti teillä nuo Finlinesin ateriat? Millä lähdöillä ootte ajaneet? Mulla on vähän ristiriitaisia kokemuksia. Iltalähtö Kapelskäristä niin iltaruoka on ollut aika, noh... Pienenä kotona opetettiin ettei ruokaa saa arvostella, niin sanotaan nyt vaikka että olisi enempi toivomisen varaa. Aamupalat sitten taas on olleet hyvä. Sitte taas kun oon noita tuontiautoja laahannut Travemundestä, niin sillä pitkällä välillä on kaikki ateriat olleet oikeen viimosen päälle eikä mitään pahaa sanottavaa ole.
Mites Antti teillä nuo Finlinesin ateriat? Millä lähdöillä ootte ajaneet? Mulla on vähän ristiriitaisia kokemuksia. Iltalähtö Kapelskäristä niin iltaruoka on ollut aika, noh... Pienenä kotona opetettiin ettei ruokaa saa arvostella, niin sanotaan nyt vaikka että olisi enempi toivomisen varaa. Aamupalat sitten taas on olleet hyvä. Sitte taas kun oon noita tuontiautoja laahannut Travemundestä, niin sillä pitkällä välillä on kaikki ateriat olleet oikeen viimosen päälle eikä mitään pahaa sanottavaa ole.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Moukan SLK
Kesän toinen reissu heinäkuussa meni Norjaan, Trollstigenille. Päivälautta Naantalista sisälsi myös ateriat. Laatu... Ihan ok, mutta oli kyllä nälkäkin
Päivälauttaa voi kyllä ajatella vaihtoehtona, mutta ensimmäinen yöpyminen on sitten Ruotsissa. Meillä se oli Västerås, mutta etelään mennessä varmaan Linköping voisi olla hyvällä etäisyydellä. Siitä on helppo lähtee aamulla painaan Saksaan ja ehtii helposti pitkälle (tuopille) Hannoveriin.
Päivälauttaa voi kyllä ajatella vaihtoehtona, mutta ensimmäinen yöpyminen on sitten Ruotsissa. Meillä se oli Västerås, mutta etelään mennessä varmaan Linköping voisi olla hyvällä etäisyydellä. Siitä on helppo lähtee aamulla painaan Saksaan ja ehtii helposti pitkälle (tuopille) Hannoveriin.
-- C200 4Matic 2019 --
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Moukan SLK
Turusta ilta laivalla aamuksi tukholmaan ja sieltä illtakymeneksi hanoverin helposti
ruotsinläpi ajo on kyllä tylsä
ruotsinläpi ajo on kyllä tylsä
Mökkillä
'
'
Re: Moukan SLK
Meillä toi itärannkon ajelu on tarkoitus ottaa ajan kanssa, kyytiläisen toiveissa on käydä Kalmarissa ja Ystadissa eli loma alkaa jo Ruotsissa. Normaalisti jos käyn siskoa moikkaamassa Hollannissa niin ollaan yleensä 21-22 aikoihin perillä. Nyt on tarkoitus "katsella" Ruåtsia, sen takia kyselin tästä Tre-Ros lautasta.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
ex. SLK 200K 2001
Re: Moukan SLK
Siinä tapauksessa se toimii hyvin, koska matka tavallaan etenee kun nukutte. Se oli mullakin kantava ajatus mutten tajunnut että tehokkaalla ajamisella Ruotsin halki ajaa nopeasti.drago kirjoitti:Meillä toi itärannkon ajelu on tarkoitus ottaa ajan kanssa, kyytiläisen toiveissa on käydä Kalmarissa ja Ystadissa eli loma alkaa jo Ruotsissa. Normaalisti jos käyn siskoa moikkaamassa Hollannissa niin ollaan yleensä 21-22 aikoihin perillä. Nyt on tarkoitus "katsella" Ruåtsia, sen takia kyselin tästä Tre-Ros lautasta.
Vinkkinä että sulje luuri tai laita mobiilidata pois. Mulla kesäkuussa tuli mukava yllätys kun luuri oli itsekseen yöllä yhdistynyt lautan omaan verkkoon ja hinta aivan käsittämätön. Mun mielestä se ei kyllä ole ihan reilua että jossakin varausvahvistuksessa tms taisi olla joku olematon maininta asiasta muttei kunnolla varoitettu tai edes kerrottu hintaa. En jaksanut alkaa tehdä isompaa numeroa kun oli firman luuri.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Me ollaan ihan yö laivalla menty. Nyt oli siten, että aamulla Kappelista lähdettiin ajamaan ja yöksi mentiin Hannoveriin, siitä seuraavana päivänä lähelle Itävallan ja Slovenian rajaa, jonka jälkeen sitten katseltiin kolme päivää Itävallan GP:tä. Pikkuisen noi kelit oli kovia tuommoiselle "h..o sohvan puolikkaalle", sillä alle 30 kelejä ei oikein reissulla löydetty.MouTine kirjoitti:Mites Antti teillä nuo Finlinesin ateriat? Millä lähdöillä ootte ajaneet? Mulla on vähän ristiriitaisia kokemuksia. Iltalähtö Kapelskäristä niin iltaruoka on ollut aika, noh... Pienenä kotona opetettiin ettei ruokaa saa arvostella, niin sanotaan nyt vaikka että olisi enempi toivomisen varaa. Aamupalat sitten taas on olleet hyvä. Sitte taas kun oon noita tuontiautoja laahannut Travemundestä, niin sillä pitkällä välillä on kaikki ateriat olleet oikeen viimosen päälle eikä mitään pahaa sanottavaa ole.
Ateriat tuolla laivalla ei ole tietenkään niin runsaita, kuin Turusta lähtevillä, mutta ei ne huonojakaan ole, ei pääse laihtumaan
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Moukan SLK
Mersu pesty, imuroitu ja viety parkkihalliin talviteloille. Tämän vuoden ajot oli tässä. Karvan vajaa 26tkm tuli ajeltua.
Tänä talvena matka jatkuu vanhalla pahalla Passatilla.
Oli mulla hetken aikaa S80 Volvokin mutta se meni kaupaksi ennen kuin talvi ehti tulla.
Tänä talvena matka jatkuu vanhalla pahalla Passatilla.
Oli mulla hetken aikaa S80 Volvokin mutta se meni kaupaksi ennen kuin talvi ehti tulla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Nojaa... Eipä tuo Passattikaan kauaa ehtinyt olla. Kokeillaan Japanialaista talviautoa välillä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Pitkään ärsyttänyt oikean puolen vuotava ventiilikoppa sai nyt osakseen huomiota. Ja samalla vähän muutakin huoltoa.
Venttiilikooppa pestynä ja pikku hengityskoppa liimattuna. Hienosti lähti kaikki paskat päältä ja öljyvärjäymät sispuolelta kunnollisessa lämminpesurissa. Duunipaikan hyötykäyttöä.
Samalla kun kooppa oli pois ajattelin jos tuon ketjunkin vaihtaisi... Hyllyssä on maannut useemman vuoden uusi ketju ja kiristin. En muista mihinkä autoon ne aikoinaan tilasin, mutta jotenkin sellainen etäinen fiilis että seuraavassa kesäpelissä on M156 ja nämä vanhat M113 koneet on mun osalta historiaa.
Poikki vaan ja uutta perään.
Sinnehän se kampiakselin hihnapyörältä räikällä nylkyttämällä alkoi pikkuhiljaa sukeltaa.
Lopulta päät kohtasivat rattaalla. Niitattava lenkki mahtui juuri'ja'juuri menemään nokka-akselin laakeripukin ylitse. No otti se pukkiin kiinni mutta kun kopautti niin paikoillenhan se luiskahti.
Ja jotta niittaustyökalu mahtuisi operoimaan, piti lenkki ajeluttaa kierroksen ympäri tuohon rattaan alanurkkaan. Noh, samallahan tuli tsekattua että jako ei ole hypännyt ja kone pyörii vapaasti.
Lopuksi koppa päälle liiman kanssa. On sielä uusi tiivistekkin, mutta halusin vielä varmistaa Permatexin tiivisteliiman kanssa. En tiedä olisiko se sitä tarvinnut, mutta noin tein sen edellisessäkin Mersussa ja pitänyt on.
Samalla löylyillä tuli vaihdettua kaikki tulpat. Hauskasesti hankkimani NGK:n tulpat olivat aivan samat mitkä autossa oli kiinni. Ainut ero oli että vanhoissa oli NGK:n lisäksi myös Mersun tähtilogo.
Suuri kiitos foorumitoverille hienon omatekoisen ketjutyökalun lainasta. Tuosta että poistuleva pätkä pidetään myös hampaalla on suuri etu. Näin ei vahingossakaan pääse homman alkuvaiheessa ketju tipahtamaan öljypohjaan. Näinkin on mulle kerran käynyt... Ja toinen etu on että kiristimen vahdon voi eriyttää ihan omaksi hommakseen, eikä kaikkea tarvi räjäyttää kerrallaan. Tässäkin kiristin on laturin alla ja jotta laturin saa irti niin öljyjäähdyttimen linjat on edessä.
Muutama ilta tuossa meni ährätessä kerrostalon parkkihallissa.
Venttiilikooppa pestynä ja pikku hengityskoppa liimattuna. Hienosti lähti kaikki paskat päältä ja öljyvärjäymät sispuolelta kunnollisessa lämminpesurissa. Duunipaikan hyötykäyttöä.
Samalla kun kooppa oli pois ajattelin jos tuon ketjunkin vaihtaisi... Hyllyssä on maannut useemman vuoden uusi ketju ja kiristin. En muista mihinkä autoon ne aikoinaan tilasin, mutta jotenkin sellainen etäinen fiilis että seuraavassa kesäpelissä on M156 ja nämä vanhat M113 koneet on mun osalta historiaa.
Poikki vaan ja uutta perään.
Sinnehän se kampiakselin hihnapyörältä räikällä nylkyttämällä alkoi pikkuhiljaa sukeltaa.
Lopulta päät kohtasivat rattaalla. Niitattava lenkki mahtui juuri'ja'juuri menemään nokka-akselin laakeripukin ylitse. No otti se pukkiin kiinni mutta kun kopautti niin paikoillenhan se luiskahti.
Ja jotta niittaustyökalu mahtuisi operoimaan, piti lenkki ajeluttaa kierroksen ympäri tuohon rattaan alanurkkaan. Noh, samallahan tuli tsekattua että jako ei ole hypännyt ja kone pyörii vapaasti.
Lopuksi koppa päälle liiman kanssa. On sielä uusi tiivistekkin, mutta halusin vielä varmistaa Permatexin tiivisteliiman kanssa. En tiedä olisiko se sitä tarvinnut, mutta noin tein sen edellisessäkin Mersussa ja pitänyt on.
Samalla löylyillä tuli vaihdettua kaikki tulpat. Hauskasesti hankkimani NGK:n tulpat olivat aivan samat mitkä autossa oli kiinni. Ainut ero oli että vanhoissa oli NGK:n lisäksi myös Mersun tähtilogo.
Suuri kiitos foorumitoverille hienon omatekoisen ketjutyökalun lainasta. Tuosta että poistuleva pätkä pidetään myös hampaalla on suuri etu. Näin ei vahingossakaan pääse homman alkuvaiheessa ketju tipahtamaan öljypohjaan. Näinkin on mulle kerran käynyt... Ja toinen etu on että kiristimen vahdon voi eriyttää ihan omaksi hommakseen, eikä kaikkea tarvi räjäyttää kerrallaan. Tässäkin kiristin on laturin alla ja jotta laturin saa irti niin öljyjäähdyttimen linjat on edessä.
Muutama ilta tuossa meni ährätessä kerrostalon parkkihallissa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Tuulisuoja-asiaa!
Kyllästyin tuohon kankaiseen ja kovissa nopeuksissa lepattavaan verhoon. Keräsi pölyäkin ihan kiitettävästi.
Tilasin tilalle alkuperäisen Mercedes lisävaruste plexiglass tuulisuojan, joka toimitettiin tuollaisessa hienossa pussissa. Oli muuten mokomaksi plexiksi melko arvokas.
Tuommonen se on. Koostuu kolmesta osasta, eli tosta plexistä ja kahdesta crashbaarien sisälle tulevista verkoista. Istuvuss oli ihan tip'top. Ainut miinus on että autoa peruuttaessa ruutuun takaisin, huomasin että plexin alareuna blokkaa parkkitutkien valoja vähäsen.
Lauantaina laitoin auton liikennekäyttöönkin ja kävin vähän ulkoiluttamassa. Suurta huvitusta herätti ihmisissä kun laskin katon alas. Eräskin ukko pakettiautollaan lähti seuraamaan ja kuvasi kännykällään videota.
Kyllästyin tuohon kankaiseen ja kovissa nopeuksissa lepattavaan verhoon. Keräsi pölyäkin ihan kiitettävästi.
Tilasin tilalle alkuperäisen Mercedes lisävaruste plexiglass tuulisuojan, joka toimitettiin tuollaisessa hienossa pussissa. Oli muuten mokomaksi plexiksi melko arvokas.
Tuommonen se on. Koostuu kolmesta osasta, eli tosta plexistä ja kahdesta crashbaarien sisälle tulevista verkoista. Istuvuss oli ihan tip'top. Ainut miinus on että autoa peruuttaessa ruutuun takaisin, huomasin että plexin alareuna blokkaa parkkitutkien valoja vähäsen.
Lauantaina laitoin auton liikennekäyttöönkin ja kävin vähän ulkoiluttamassa. Suurta huvitusta herätti ihmisissä kun laskin katon alas. Eräskin ukko pakettiautollaan lähti seuraamaan ja kuvasi kännykällään videota.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Pienten huoltojen aika jälleen.
En tiennytkään että tehostimen öljysäiliössä on sisällä integroitu suodatin ennenkuin asia osui jossain youtubessa vastaan. No sehän oli pakko heti vaihtaa uuteen. Pesin vanhan säiliön ja totesin ettei suodatinskiirinissä ollut juuri mitään likaa. Vähän tummempi mitä uusi.
50-tonnia tullut täyteen vaihteistorasvoilla joten öölit ja suti vaihtoon. Jännä että öljyt ei olleet juuri lainkaan tummuneet. Olisko syynä tuo erillinen jäähdytin ja se että autolla ajetaan aika paljon pitkäämatkaa? Magneeteissä oli mujua, muttei läheskään niin paljon kuin edellisellä vaihdolla.
Tällä kertaa jaksoin oiken nähdä vaivaa ja passasin öljytason huolella ylivaluttamalla auto vaaterissa ylimääräinen ulos. Lämpötilan katsoin vanhalla shamaanin käsikopelo menetelmällä.
En tiennytkään että tehostimen öljysäiliössä on sisällä integroitu suodatin ennenkuin asia osui jossain youtubessa vastaan. No sehän oli pakko heti vaihtaa uuteen. Pesin vanhan säiliön ja totesin ettei suodatinskiirinissä ollut juuri mitään likaa. Vähän tummempi mitä uusi.
50-tonnia tullut täyteen vaihteistorasvoilla joten öölit ja suti vaihtoon. Jännä että öljyt ei olleet juuri lainkaan tummuneet. Olisko syynä tuo erillinen jäähdytin ja se että autolla ajetaan aika paljon pitkäämatkaa? Magneeteissä oli mujua, muttei läheskään niin paljon kuin edellisellä vaihdolla.
Tällä kertaa jaksoin oiken nähdä vaivaa ja passasin öljytason huolella ylivaluttamalla auto vaaterissa ylimääräinen ulos. Lämpötilan katsoin vanhalla shamaanin käsikopelo menetelmällä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Kävin kesäkuun alussa Balttiassa pyörimässä. Viidessä päivässä ehti 2230km huristella. Tallinna, Jurmala, Ventspils, Klaipeda, Vilna, Tarto, Tallinna. Rättipäitä näkyi vaihtelevasti. Vilnassa heitettiin jopa Vinateekasta (paikallinen Alko) ulos kunnei ollut rättiä. Liikennettä oli huomattavasti normaalia vähemmän. Majoitukset ihan hiton halpoja. Esim Vilnassa toi kuvan hotellin 50-neliöinen makuuhuoneellinen porealtaallinen suite kahdelta 6-kymppiä. Aamupalat oli sitten taas hotelleissa todella hankalia. Kaikki pakattu kelmuihin ja itse et oikeen saanut mitään annostella.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Viikonloppureissu?
2,5vk päästä hypätään SL:n kanssa autojunaan, edessä kolmen viikon reissu Pohjois-Norjaa ihmettelemään. Jos saadaan kaikki patikointikamppeet kyytiin siis - muuten saattaa joutua nöyrtymään nelioviseen baijerilaiseen... Onneksi ei sentään mitään telttoja ole tulossa mukaan, joten toivoa on.
2,5vk päästä hypätään SL:n kanssa autojunaan, edessä kolmen viikon reissu Pohjois-Norjaa ihmettelemään. Jos saadaan kaikki patikointikamppeet kyytiin siis - muuten saattaa joutua nöyrtymään nelioviseen baijerilaiseen... Onneksi ei sentään mitään telttoja ole tulossa mukaan, joten toivoa on.
Re: Moukan SLK
Melkein. Sunnuntaina lähdettiin täältä länsirannalta Vuosaaren satamaan ja seuraavana la-su yönä olin jo kotona. Rankin pätkä oli ajaa yöllä Travemundesta Saksan halki suoraan Sveitsiin.juusmo kirjoitti:Viikonloppureissu?
Vielä tekis mieli lähteä jonnekin Ranska Epsanja akselille.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 318
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: Moukan SLK
Andorra?MouTine kirjoitti:Melkein. Sunnuntaina lähdettiin täältä länsirannalta Vuosaaren satamaan ja seuraavana la-su yönä olin jo kotona. Rankin pätkä oli ajaa yöllä Travemundesta Saksan halki suoraan Sveitsiin.juusmo kirjoitti:Viikonloppureissu?
Vielä tekis mieli lähteä jonnekin Ranska Epsanja akselille.
Star C3 @LPR
Re: Moukan SLK
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Eikö tuossa ollut vakiona sitä? On kyllä hienoja maisemia mitä olet kieetänyt!
Re: Moukan SLK
Ei ollut. Piti avata. Ei tuo mikään ihmeellinen ole vähän ehkä nopeampi mitä S. Odotin ehkä vähän liikoja.
Reissaaminen kannattaa aina. Vielä olis lomaa syyskuussa. Vähän mietinnän alla mihinkä lähtis ja miten kiertää rajoituksia.
Reissaaminen kannattaa aina. Vielä olis lomaa syyskuussa. Vähän mietinnän alla mihinkä lähtis ja miten kiertää rajoituksia.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Saahan sitä tuostakin kiristettyä jos 5g on, aika tiukaksikin vielä.
Re: Moukan SLK
Tää on 7g.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Moukan SLK
Sen pituinen se ja nyt Mobile.dee'ee auki. Onnea Kemi!
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!