W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja ruf »

RH kirjoitti:
ruf kirjoitti:
RH kirjoitti:
ruf kirjoitti:Ostin viikko sitten kirkon entisen s211 facelift 200cdi:n. Ajettu reilu 130tkm. Sisältä, päältä, alta ja ajolleen kuin uusi. Avantgarde ja ei ihmeempiä varusteita. Halpa.
Vaikken nyt osaa arvata, mitä halpa tarkoittaa, niin kun todennäköisesti puhe on kuitenkin vain tonneista sinne tai tänne, voinee tuosta edellä esittämästäsi päätellä, että parasta vastinetta rahalle.
Hyvää matkaa! :thumbup:
Jos auto on kunnoltaan kuin uusi ja mersu, niin 11ke on halpa.
Jotain tämän suuntaista uumoilinkin, oma arvaukseni halpaasi koskien osui 10-15 väliin. Sait sen siis siitä alareunasta vieläpä. 8)
Taatusti hintansa arvoinen ostos. :wave:
Kontista löytyi kaikki työkalut, vetokoukku yms. käyttämättöminä. Renkaat ovat muutaman tuhat ajetut. Herrasmies joka myi autoa oli enemmän huolissaan auton tulevaisuudesta kuin siitä, että paljonko hän siitä saa rahaa. Kerroin, että vaimo tiineenä kaksosille ja lapsille pitää saada turvallinen auto jolla kuskata. Tämä sai harran vakuuttuneeksi ja löi kättä päälle.
M-B E200cdi -07
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Terve,

Hieman päivitystä ja avautumista tilanteeseen.

BMW:n korjaus on osoittautunut hieman haastavaksi ja aikaavieväksi. Autoon on nyt vaihdettu jakoketju kaikkine hilppeineen €€€, uusi typpianturi €€€ sekä pakonokka-akselin säätösolenoidi €€€. 50 metrin ajon (korjaamon pihasta päästyä) jälkeen syttyi taas moottorin häiriövalo, joka oli odotettavissakin, koska auto ei käy tasaisesti edelleenkään. ”2AA5 Exhaust camshaft position monitoring, 2AA4 Intake camshaft position, 30EA DeNOx catalyst sulfuric” -koodia pukkaa…

Seuraavaksi sitten varmaan tilaamaan ja vaihtamaan VANOS -pyöriä €€€… Viikot vaan vierii kun odotellaan osia, ja korjaamoaikoja. Korjaamon kaverit on välillä juhannuslomilla ja välillä tilattiin saksasta & vaihdettiin sekä maalattiin uusi etupuskurikin, kun eräs kissa koki epäonnisesti elämänsä lopun maantiellä 90km/h vauhdissa rikkoen vasemman etusumuvalon ja sen kiinnikkeet puskurista €€€… Auto seisoo pihassa. Onneksi on tuo oma Mercedes, jolla pääsee perhe liikkumaan.

No, tässä on aikaa miettiä vaihtoautoja ym. sillä aikaa, jos jotain positiivista yrittää ajatella.

Saksasta on kateltu vähän ajettuja W211 ’namuja’. Yksi ehti jo mennä ja toisessa oli maalattu lokasuojaa, ja myyjä ei tiennyt miksi, niin parempi jättää semmoiset väliin.

Suunnitelma ”B” on ostaa sitten joku suomiauto (jos jonkun järkevän semmoisen löytää), jos Saksasta ei ala löytyä mitään aitoa saksa-autoa, jonka viitsisi tänne raahata. Huonoa ei viitsi tuoda, niitä saa täältä suomestakin.

Uusi suunnitelma ”C” kävi myös mielessä, että entäpä jos ostaisikin W204 C-sarjalaisen sieltä alkupäästä, 2008-2009, ennen näitä BlueEFFICIENCY -viritelmiä, eli vielä sillä vanhalla hyvällä OM646 -dieselmoottorilla. Sitten luin netistä W204:n halogeenivalojen surkeasta valotehosta, pitäneekö paikkaansa? Tässä on juuri se vaara että kun vaihtaa autoa keskikesällä, niin ei muista kiinnittää huomiota valojen tehokkuuteen. Suurimman osa vuotta kuitenkin ajellaan melko pimeissä olosuhteissa, ja valotehoa ei ole koskaan liikaa.

Suunnitelma ”D” on käynyt mielessä todella heikkoina hetkinä ja puolittain huumorilla: vaihtaisiko uuden auton? Uuteen Mercedekseen ei ole lompakossa pitoa, mutta Volkswagen mainostaa kesäkampanjana esim. uutta Golfia 1.2 TSI -koneella, ”Luxline” -mallina, hintaan 20 300€, sisältäen 3. vuoden määräaikaishuollot, katsastustarkastukset ja normaalista kulumisesta johtuvat vikojen korjaukset kaupan päälle. Se on suurin piirtein summa, jolla saa Saksasta uitettua veroineen alle 100 000km ajetun hyvän W211:n. Sitten kuitenkin järki voittaa, ja palaan taas selaamaan mersujen myynti-ilmoituksia, mielessä se kuinka hyvä auto E-sarjan Mercedes on ajaa matka-ajoa…

Tässä keväällä 2016 oli Tuulilasi -lehden 30 000km kestotestissä uusi Volkswagen Passat. Ei ollut kovin mieltä ylentävää luettavaa sekään testiraportti: muistaakseni auton arvo oli laskenut 7700€ vuodessa, se söi öljyä niin että piti lisätä ja kaiken kukkuraksi vietti aikaa korjaamolla, kun välijäähdyttimen jotkut kondenssivedet oli päässeet talvella jäätymään… Auto maksaa uutena kuitenkin sen n. 40 000€ ja jengi ostaa niitä ihan innoissaan. No, jokainen saa rahansa laittaa mihin haluaa.

W211 facelifteissä on vissiin aina xenon-valot… Polttimotyypin ollessa ilmeisesti D1S. Onko ne tehokkaasti valaisevat? Xenon-polttimoiden valoteho heikkenee lineaarisesti koko niiden käyttöiän, joten ne kannattaisi varmaan joka tapauksessa vaihtaa säännöllisesti, jos haluaa maksimoida valotehon ilman lisävaloja? Myös pitää umpioiden lasit hyvässä kunnossa.

Entä W211:n ”Sport -paketti”? Siitä olen lukenut myös foorumeilta, että vakiota tehokkaammat jarrut ja parametriohjaus ovat hyviä varusteita.

Entäpä Artico -verhous? Sehän on melkein aitoa nahkaa. Varmaan ainakin helppohoitoista, voi pestä vaikka vesiletkulla jos lapset kantaa likaa autoon? Eikös se ole sitä kestävää ”taksi” -verhoilua, jolta on helppo pestä pois Coca-Colat ja oksennukset?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

sen verta lusikkaa soppaan että rupeaa w212 koria saamaan aikasta jeppis hintaan. Kaverille eilen ostettiin W212 E220CDI, 120tkm ajettu , loppuvuoden 2009 malli. Hinta : 24ke . Ihan normi varusteilla, penkinlämmimet ja webasto jne. Samalla rahallahan näitä saksasta saa, sattui nyt löytymään suomesta tämä auto.

Ja mitä tulee prefassu 204seen , käy katsomassa livenä se kamala pirkkamuovitojota sisusta ja totea karmiiko se sinua vai ei.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

Pirkkasisustusta taitaa esiintyä monissa malleissa. Oma s204 oli AMG paketilla, ja täysnahoilla, lasikaton kera. Tykkäsin kovasti. En pitänyt sitä "pirkkana"
S212 on myös monenlaisilla sisustusosilla.
Käytetyn ostaminen menee vaikeaksi, jos valintaan tulee liian monta mallia.
S211 en ole ollut ostamassa.
Pidän 204 ja 212 sarjoja laadukkaampana monessa suhteessa. 212 hinta saattaa herkästi karata, riippuen toiveista.

Suurin ongelma on osaamaton merkkihuolto, johtunee vedätys halusta ja puuttuvista huolto-ohjeista. ( esim. EGR, Airmatic).

Keinonahka Articoa en osaa suositella. On herkkä hajoamaan. (Tosin verhoilu on helposti korjattavissa alkuperäisillä kankailla ja nahkapaloilla.)

Parametriohjaus on hyvä ja sen jälkeen ei osaa enään palata tavalliseen. W211 parametria en ole kokeilut, enkä tiedä sen yleisyydestä. Onko 211 jo hammastangolla?

W204 on ilmeisesti paljon halovaloillakin myynnissä. Itse pitäisi kiinni xenoneista. Niiden hinnan saa takaisin sitten taas myydessä. Polttimot kannattaa vaihtaa about 150-200tkm jälkeen, mutta vain laatu merkkiin. Bilteman nimettömillä ei tee mitään, jää tehot halojen alle.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja epk »

Ei se penkkien nahka pelasta sitä kaameetaa kojelautaa muovisuuksineen, näemmä jollekkin riittää hämäykseksi.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18275
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Matti_L kirjoitti:entäpä jos ostaisikin W204 C-sarjalaisen sieltä alkupäästä, 2008-2009, ennen näitä BlueEFFICIENCY -viritelmiä, eli vielä sillä vanhalla hyvällä OM646 -dieselmoottorilla
On hyvä vaihtoehto, huolletun ja hyvin pidetyn yksilön kun löytää. Alusta kestää huomattavasti edeltäjiään paremmin, virtalukon lisäksi ei isompia vikapaikkoja.
Vielä kun malttaa olla madaltamatta pilalle ja olla laittamatta liian isoja vanteita (=matalia/leveitä renkaita) niin on mukava ajella :idea:
wiimax.fi
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

epk kirjoitti:Ei se penkkien nahka pelasta sitä kaameetaa kojelautaa muovisuuksineen, näemmä jollekkin riittää hämäykseksi.
Olihan siinä vielä nahkainen vaihdekepin nuppi. :D

Ja oli mainio peli ajella. Ei vetele urissa, hieno ohjaustuntuma ja upea alusta tulee vielä "kaupan päälle". Ihan kaikkiin ei näitä saa edes lisävarusteena. Tuli sillä ajeltua liki 300tkm
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Jeps,

Nyt on tilattu BMW:hen vielä uudet VANOS -pyörät, muuta vikamahdollisuutta siinä ei voi enää olla. Sitten on niin paljon palikkaa jo vaihdettu että pitäisi tulla kuntoon... semmoinen reilu 1000€ pyöreesti nämä vielä vaihdettuna tähän :thumbup: Pitää taas ooodotella kun tulevat Saksasta. Ilmeisesti niitä menee niin paljon, että ovat loppu täältä pohjoismaista, olikohan niillä varasto ruotsissa vai norjassa, en muista. Ihanan kallista!

Täällä on virinnyt keskustelua sisustuksen viihtyisyydestä. Mielestäni tuo W204 C-sarjan alkupää on kyllä jotenkin aika karun tai 'muovisen' oloinen kyllä, ei siitä mihinkään pääse. Mutta siitäkin saa erilaisen eri väri- ja verhoilumateriaaleilla. Esim. tätä autoa olen katsellut, jossa on vaaleat ARTICO -penkit ja muutenkin vaalea sisustus. Tekee ihan erilaisen fiiliksen kuin täysin musta!? Jotenkin valoisan oloinen ja 'freesi':

http://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/K ... C/YMZ-248/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuohon em. autoon on taidettu vaihtaa maski, koska kyseessä on Elegance -malli, mutta siinä on nyt Avantgarden maski? En ole varma onko Elegancessa tuommoiset pakoputkenpäät myöskään. Vierastan kaikkia 'tuning' -viritelmiä.


Sisustan vertailuksi samanlainen, vähän uudempi, mustalla sisustalla:

http://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/K ... C/FJE-667/" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan se vähän karun oloinen...


Myöskin aika moni on ollut sitä mieltä että kannattaisi katsella tuoreempia W212 -malleja. Voi olla. Kukaan ei kuitenkaan ole kumonnut ajatustani sitä, että W211 facelift vuosilta 2006-2008 nelisylinterisellä dieselmoottorilla ja 5-vaihteisella automaattivaihteistolla on kestävä ja luotettava auto. W212 voi olla sitä myös, mutta jotain juttuja siitä on ollut, että uuden moottorimallin jakopää ei olisi niin kestävä ja että se on 'väärässä päässä' moottoria, ja siksi vielä vaikea huollettava mikäli tarvetta olisi. Ja näille jakopäävaivoille olen nyt tullut 'allergiseksi'. Ostan mielummin vanhemman automallin, jos tiedän että siihen voi tekniikan puolesta luottaa, mikäli sen huoltaa asianmukaisesti ja ajaa nätisti.

Lisäksi on tietysti myös viihtyvyys sekä esteettinen puoli, mutta ne ovat subjektiivisia asioita, joista ainakaan minä en ala väitellä kenenkään kanssa, koska se ei oikein johda mihinkään. Kuten sanonta menee: "Se on makuasia, sanoi koira kun muniaan nuoli". Henkilökohtaisesti en niin hirveästi välitä ulkomitoiltaan kasvaneen W212:n möhkömäisestä ulkoasusta, niistä salmiakki-etuvaloista ja valtavan kokoisista takavaloista, mutta tämä on vain minun oma mielipiteeni. On mukava kuulla erilaisia mielipiteitä, niistä saa aina näkökulmaa asioihin.

Tuossa on yksi W211 200 CDI facelift suomiauto yhdeltä omistajalta, sport-paketilla ja mustalla ARTICO -sisustalla, ajettu 130 000km. Nuo kuvissa olevien nastarenkaiden vanteet taitavat olla replicat:

http://www.kayttoauto.fi/fi/ajoneuvot/V ... E/XUH-249/" onclick="window.open(this.href);return false;

Auto on seissyt liikkeessä jo helmikuusta lähtien (kohta puoli vuotta), samoin kuin tämä tähtitieteellisesti hinnoiteltu yksilö toisessa paikassa:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... savonakmkl" onclick="window.open(this.href);return false;


Ei tunnu hirmuista vauhtia menevän nämä kaupaksi. Vierastaako ostajat 8-vuoden ikäisiä dieselmersuja, vai mistähän johtuu? Suurin osa ostaa sen uuden vähäpäästöisen KIA:n 7-vuoden takuulla? Tai suomalaisten kaikista suosituimman ja rakkaimman auton, Skoda Octavian.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja simosami »

Ensin 212. Ymmärtääkseni jakoketju ongelmia oli. Mutta ne hoidettiin takuuna. Ja ketjun vaihto onnistui ilman moottorin irroitusta. Myös suutin ongelma on hoidettu. Näihin väitteisiin törmää edelleen.

Ulkonäkö on makuasia.

211 ei ehkä ole enään niin haluttu, kun 212 hinta on pikkuhiljaa alentunut.
7 lovinen laatikko on myös paljon parempi, siksi haluttu. Ei ole ongelmia sen enempää, kuin 5 lovisessa.
Ja myydessä tulee vastaan, saa varmasti omat pois silloin ja nopeuttaa myyntiä. Kuten täysnahat ja xenonit.

204 fiilikseen vaikuttaa niin moni asia.
Ei pelkästään penkkien materiaali, vaan sisustukseen liittyvä kokonaisuus. Mersu ja muutkin premium merkit hinnoittelee ne erikseen, ei siten ehkä tapaa suomi "business" paketissa.
Ne on ehkä hiukan hankalia hahmottaa nettikuvien perusteella. Ehkäpä se kojelauta korostuu, jos autossa ei viihdy, tiedä häntä.
Lähinnä itse ja vaimoväki tykkäsi 204 sport ohjauksen ja jousituksen toimivuudesta. Ja vaihteisto-moottori yhdistelmä oli namu. Auto oli kuin mittatilaus hanska. Hauska ja helppo ajaa. Hidaste pomppuihin ei tarvinnut jarrutella levyt punaisiksi. Kiertoympyrät meni kuin itsestään. Eikä hampaista lähde paikat.

Nykyinen oma 212 ei pärjää sille hauskuudessa, vaikka nahkat ja lasikatto onkin. Ja ne "tärkeät" kojelaudan muovit ovat ehkä sitten laadukkaampia.

Tässä aika lähellä omaa makua oleva 204. Tämä tosin facelifti (ja farkku.)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 0#p1148940" onclick="window.open(this.href);return false;

Jos kiinnostaa, voin laittaa oman 204 kuvia yv. (Myyty viikossa viime kesänä)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja RH »

Ainakin valokuvaa katsoen tuo vaalea värimaailma parantaa tuon ykkössarjan 204:n sisustatunnelmaa ihan kympillä ja kun ulkovärikin on hieno, niin pitää todeta, että tuon uutena tilannut on kyllä osannut miettiä kokonaisuuden ihan ajatuksella.
Itsekin aina jotenkin pitänyt tuota "halvan" oloisena, mutta tuo ko. yksilö näyttää kuvissa jopa ihan maukkaalta. Oviverhoilut taitaa kyllä tuossakin olla ehtaa kokomuovia vailla vähäisintäkään pehmikettä :eh: .
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

simosami kirjoitti:Ymmärtääkseni jakoketju ongelmia oli. Mutta ne hoidettiin takuuna. Ja ketjun vaihto onnistui ilman moottorin irroitusta. Myös suutin ongelma on hoidettu. Näihin väitteisiin törmää edelleen.
Joo, varmaan moni legenda jää nettiin, takaraivoihin ja Esson baareihin 'elämään' pitkäksi aikaa. Tuosta 212 jakopäästä vielä sen verran että jos ketjun vaihto onnistuu helposti, mutta entä jos joutuu vaihtamaan kiristimiä ja laahaimia tms? Vai tarkoititko että koko 'satsin' vaihto onnistuu?
simosami kirjoitti:7 lovinen laatikko on myös paljon parempi, siksi haluttu. Ei ole ongelmia sen enempää, kuin 5 lovisessa.
Ja myydessä tulee vastaan, saa varmasti omat pois silloin ja nopeuttaa myyntiä. Kuten täysnahat ja xenonit.
Olen käsittänyt että 5-vaihteiset laatikot on olleet pitkään markkinoilla ja 'pomminvarmoja'. Toisaalta itsellä on C-sarjalaisessa 7G-Tronic ja hyvin on toiminut. Ajettu nyt 128 000km, öljyt vaihdettu laatikkoon 60 000km ja 120 000km. Se on kyllä varmasti totta että uudempi korimalli säilyttää arvonsa pidempään, kuin semmoinen, joka on jo ostettaessa 'vanha', vaikka olisikin minkälainen helmi.

RH kirjoitti:Ainakin valokuvaa katsoen tuo vaalea värimaailma parantaa tuon ykkössarjan 204:n sisustatunnelmaa ihan kympillä ja kun ulkovärikin on hieno, niin pitää todeta, että tuon uutena tilannut on kyllä osannut miettiä kokonaisuuden ihan ajatuksella.
Itsekin aina jotenkin pitänyt tuota "halvan" oloisena, mutta tuo ko. yksilö näyttää kuvissa jopa ihan maukkaalta. Oviverhoilut taitaa kyllä tuossakin olla ehtaa kokomuovia vailla vähäisintäkään pehmikettä .
Edelliseen viestiini linkkaamani ensimmäinen auto on ilmeisesti myyty eilen... Onnea autoliikkeelle ja ostajalle, joku sai siitä vamasti ihan hyvän mersun. Harmi kun kuvat häviävät sen mukana, mutta yritän linkata tähän jonkun vastaavan kuvan saman sävyisestä W204 -sisustasta (taitaa kyllä olla tässä kuvassa aitoa nahkaa ARTICO:n sijaan, mutta näkee vähän fiilistä, kun kojelauta ym. ei ole se iän ikuinen perus musta...)

Kuva

Nyt lupaan olla myrkyttämättä itse aloittamaani W211 facelift -ketjua W204 asioilla tämän enempää, se tuli vaan siitä mieleen kun alkupään W204:sissa on tosiaan sama OM646 kone :D
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja acparma »

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8141966" onclick="window.open(this.href);return false;

Onkohan kaikki kilometrit mittarissa?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 934
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

En näe syytä miks ei vois olla,hinta on toki melko alhainen :eh:
starin kanssahan saa sitten varmistusta noihin kilometreihin..
W166 250CDI -12 exw447 114CDI -15 exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16 exW212 220CDI -14 exS211 320CDI -07 exW124 300D -91 exS211 320CDI -04 exW202 230K -96 exS124 300D -87
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Aiemmin oli alkupään W204 200 CDI:llä, manuaalilla ja paljon parjatulla muovi-kangassisustalla. Paras ja huolettomin auto mitä minulla on koskaan ollut. Neljännen mukulan myötä joutui väkisin luopumaan siitä, vaihdoin pre-facelift S211:een ja nyt menee rahaa ihan eri malliin ylläpitoon. :twisted:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

simosami kirjoitti:Ensin 212. Ymmärtääkseni jakoketju ongelmia oli. Mutta ne hoidettiin takuuna. Ja ketjun vaihto onnistui ilman moottorin irroitusta. Myös suutin ongelma on hoidettu. Näihin väitteisiin törmää edelleen.
ä)
Suunnitteluvirhettä ei voi hoitaa takuuna muuten, kuin vaihtamalla pellin alle OM646.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 31.03.2010 22:33
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

Moro,
luokyio kirjoitti:Aiemmin oli alkupään W204 200 CDI:llä, manuaalilla ja paljon parjatulla muovi-kangassisustalla. Paras ja huolettomin auto mitä minulla on koskaan ollut.
dealer kirjoitti:Matti_L kirjoitti:
entäpä jos ostaisikin W204 C-sarjalaisen sieltä alkupäästä, 2008-2009, ennen näitä BlueEFFICIENCY -viritelmiä, eli vielä sillä vanhalla hyvällä OM646 -dieselmoottorilla

On hyvä vaihtoehto, huolletun ja hyvin pidetyn yksilön kun löytää. Alusta kestää huomattavasti edeltäjiään paremmin, virtalukon lisäksi ei isompia vikapaikkoja.
Ihan rohkaisevia kokemuksia siis myös alkupään 204:stä. :D

Eilen kävin kattomassa yhtä W211 facelift -yksilöä. 130 000km ajetussa Suomi-autossa jo pukkaa orastavaa kukkaa pyöränkaarissa... Se on jännä että tuossa omassa W203:ssä joka on 2007 vuosimalli ja ajettu nyt 128 000km, ei ole mitään alkavaakaan kuppaa pyöränkaarissa. Auto ei ole ollut Suomessa vasta kuin 7kk niin ei ole pääsyt suola ja hiekoitussepeli raiskaamaan vielä pahemmin.

Turun VEHO:lla pyörähti tuossa viikon sisällä 109 000km ajettu W204 em. spekseillä, muuta se meni heti kaupaksi. Harmittaa katella sivusta kun autoja tulee ja menee, itse ei voi tehdä mitään ennen kuin saa tuon oman vaihtoauton kuntoon...

Puolentoista viikon päästä saa ne VANOS-pyörät siihen vaihdettua, ja jos auto sitten tulee kuntoon, eikä ole löytynyt Saksasta siihen mennessä sopivaa mersua, niin vaihdan jonkun täältä Suomesta. Ajattelin kattoa valmiiksi yksilöitä & neuvotella välirahat, niin voin ajaa BMW:n suoraan korjaamon hallista autoliikkeeseen johonkin päin suomea... Voi olla että sillä ajaisi nyt ilman ongelmia sitten kun on kuntoon laitettu, mutta kun on tosiaan mennyt luottamus autoon, niin haluan sen mahdollisimman äkkiä pois tuosta pihasta seisomasta.
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 Facelift dieselinä - luotettava käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Tuo on totta, että W204 pesee W211 vähempi vikasena, mutta on ainakin mulle liian peini. Lisäksi , kuten naishommissa kauneus on ratkaiseva valintatekijä! :D Väitän , että W211 fase on kauneimpia käyttöautoja, mitä maan maalla kantaa. Ugh olen puhunut! Jag har talat!
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Vastaa Viestiin