Äkkivilkaisulla ei ainakaan suurimpien valmistajien valikoimissa ole 185/70-15 kokoaArto N kirjoitti:Tulevaa rakennusprojektia ( kuivabetonituotteita kontti täynnä ) ajatellen mahdollisimman paljon.. no kuhan ois saman verran kun noin 195/65
Muttamutta renkaista en tiedä sen enempää kuin että ne ovat yleensä pyöreitä ja mustia. Onkos toi 185/70 kuinka eksoottinen koko ( eli maksaako kuukiviä ) ja saako niille+600kg kuormaa?
Minkäslaiset talvikummit 124:seen?
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Isot pojat kertoi että sentti vähemmän renkaan leveydessä saattaisi olla juuri se, että loskan päällä vaeltelu loppuisi. Tällä hetkellä mennään vähän tuurin varassa.. Jos tiellä on 10 cm loskapolanteet, niin kannattaisi jäädä kotiin.Ponton kirjoitti:Mistä ihmeen syystä sitten renkaiden pitäis olla juuri 185 leveät???Arto N kirjoitti:Muttamutta renkaista en tiedä sen enempää kuin että ne ovat yleensä pyöreitä ja mustia
Muistelen taas vanhoja hyviä aikoja kun itsellä renkaat oli kuin sirkkelin terät. En silloin edes tiennyt mitä tarkoittaa sohjo- tai vesiliirto. Nyt tiedän
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Eli tähdennetään asiaa vielä. Jani tietää, miitissä kerroin, mutta muut ei.
Vanha 123 oli aina varustettu niin kapeilla renkailla kuin vain vanteille sai. En muista kokoa kun en ole mikään rengasfriikki, pääasia oli että niin kapeat kuin vain mahdollista.
Miksi?
Kilometrejä tulee vuodessa 35tkm, ja osa siitä myös talvella, eli eteläsuomessa loskassa tai kuivalla asfaltilla. Moottoritietä en aja kuin ehkä tuhat kilometriä. Muut on sitten tällaista kaupungissa pyörimistä ja valtateillä ajoa.
Kuitenkin tämä farkku 195 kummeilla on syvissä lätäköissä ja loskapolanteissa enemmän pulkka kuin auto. Siis kun vertaa vanhaan autoon millä sai ajaa aina samaa nopeutta, oli keli mikä tahansa.( huonolla kelillähän ajetaan kuitenkin aina hiljempää kuin hyvällä.) Eli oman käsityksen mukaan erittäin turvallinen ja luotettava kulkuväline ( keliin kuin keliin ).
Olisikohan muilla samanlaisia kokemuksia? Eihän täällä nyt kaikki voi olla semmoisia madallussarja/puolimetriäleveätrenkaat kuskeja
(ei saa ottaa henk.koht. ). Niin siis mullahan on aina ollut alle sata heppainen tiisseli eikä mikään rataohjus 
Oma käsitys autolla liikkumisen turvallisuudesta/matkustusmukavuudesta on kuitenkin se että kulkuvälineellä pitää päästä paikasta A paikkaan B sittenkin, kun taivaalta tulee kissoja ja koiria ja silloinkin kun nissanit ajaa valtatiellä viittäkymppiä. Ja jos on hyvä ohituspaikka, niin ohi olisi kiva mennä eikä arpoa sen loskavallin yli.
No kyllä oli vuodatus, eikä tarkoitus ole loukata kenenkään henk.koht. mielipiteitä mutta jos jollain vaikka olisi samanlaisia kokemuksia ja ratkaisu siihen niin olisin pelkkää korvaa ja silmää.
Vanha 123 oli aina varustettu niin kapeilla renkailla kuin vain vanteille sai. En muista kokoa kun en ole mikään rengasfriikki, pääasia oli että niin kapeat kuin vain mahdollista.
Miksi?
Kilometrejä tulee vuodessa 35tkm, ja osa siitä myös talvella, eli eteläsuomessa loskassa tai kuivalla asfaltilla. Moottoritietä en aja kuin ehkä tuhat kilometriä. Muut on sitten tällaista kaupungissa pyörimistä ja valtateillä ajoa.
Kuitenkin tämä farkku 195 kummeilla on syvissä lätäköissä ja loskapolanteissa enemmän pulkka kuin auto. Siis kun vertaa vanhaan autoon millä sai ajaa aina samaa nopeutta, oli keli mikä tahansa.( huonolla kelillähän ajetaan kuitenkin aina hiljempää kuin hyvällä.) Eli oman käsityksen mukaan erittäin turvallinen ja luotettava kulkuväline ( keliin kuin keliin ).
Olisikohan muilla samanlaisia kokemuksia? Eihän täällä nyt kaikki voi olla semmoisia madallussarja/puolimetriäleveätrenkaat kuskeja
Oma käsitys autolla liikkumisen turvallisuudesta/matkustusmukavuudesta on kuitenkin se että kulkuvälineellä pitää päästä paikasta A paikkaan B sittenkin, kun taivaalta tulee kissoja ja koiria ja silloinkin kun nissanit ajaa valtatiellä viittäkymppiä. Ja jos on hyvä ohituspaikka, niin ohi olisi kiva mennä eikä arpoa sen loskavallin yli.
No kyllä oli vuodatus, eikä tarkoitus ole loukata kenenkään henk.koht. mielipiteitä mutta jos jollain vaikka olisi samanlaisia kokemuksia ja ratkaisu siihen niin olisin pelkkää korvaa ja silmää.
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Mites sattuikaan!Arto N kirjoitti: Vanha 123 oli aina varustettu niin kapeilla renkailla kuin vain vanteille sai. En muista kokoa kun en ole mikään rengasfriikki, pääasia oli että niin kapeat kuin vain mahdollista.
Kuitenkin tämä farkku 195 kummeilla on syvissä lätäköissä ja loskapolanteissa enemmän pulkka kuin auto. Siis kun vertaa vanhaan autoon millä sai ajaa aina samaa nopeutta, oli keli mikä tahansa.( huonolla kelillähän ajetaan kuitenkin aina hiljempää kuin hyvällä.) Eli oman käsityksen mukaan erittäin turvallinen ja luotettava kulkuväline ( keliin kuin keliin ).
Olisikohan muilla samanlaisia kokemuksia? Eihän täällä nyt kaikki voi olla semmoisia madallussarja/puolimetriäleveätrenkaat kuskeja(ei saa ottaa henk.koht. ). Niin siis mullahan on aina ollut alle sata heppainen tiisseli eikä mikään rataohjus
mielipiteitä mutta jos jollain vaikka olisi samanlaisia kokemuksia ja ratkaisu siihen niin olisin pelkkää korvaa ja silmää.
Just tänä aamuna, kun ajelin töihin paksussa lumipöperössä auraamatonta mutkaista paikallistietä (niin, perinteinen lapsuuden talvi tuli sitten tänne eteläiseen Suomeenkin) W123 200D:llä, niin oikein tunnustan miettineeni juuri tätä asiaa.
Alla 175-14 Continental nastarenkaat ja eipä tuo nopeusmittarin viisari juuri tuolla matkalla alle 80km/h lukemia näyttänyt.
Auto eteni kuin juna läpi tuulen ja tuiskun ja puuterihuiskun (lue:lumipöperön
Heh, kaikilla ei mene yhtä putkeen. Samaisella työmatkatielläsi on nimittäin tänään sattunut ainakin kaksi ulosajoa ja yksi joku muu kopsu.... itsenikin tuli se ajettua eestaas ja olihan se pöperöinen. Ei tainnut omankaan autoni mittari kyllä juuri yhdeksänkympin alla käydä muuten kuin kiperimmissä mutkissa. Ja neljänkympinalueella tietty...RH kirjoitti:Just tänä aamuna, kun ajelin töihin paksussa lumipöperössä auraamatonta mutkaista paikallistietä (niin, perinteinen lapsuuden talvi tuli sitten tänne eteläiseen Suomeenkin) W123 200D:llä, niin oikein tunnustan miettineeni juuri tätä asiaa.
Alla 175-14 Continental nastarenkaat ja eipä tuo nopeusmittarin viisari juuri tuolla matkalla alle 80km/h lukemia näyttänyt.![]()
![]()
![]()
Auto eteni kuin juna läpi tuulen ja tuiskun ja puuterihuiskun .
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa

- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
gummeista
Mulla alla tällä hetkellä 215/65/15. Mielestäni edellinen talvirengaskokoni 205/70/15 oli kokona parempi.
Yhdessä w140 Mersussa olen nähnyt 195/75/16 C renkaat. Voipi olla hyvä valinta.
Tuossa linkissä muuten kuvassa oikealla puolella nykyiset gummini ja vasemmalla vanha ambulanssimersun mukana tullut 185 R 15. Siis tarkoittanee 82 sarjaa.
http://www.jfiles.fi/asikkalalainen/BBS ... /45655.jpg
Mahtaisi olla aika hyvä talvirengaskoko jos sitä saisi Hakkapeliitta 4:sena...
Yhdessä w140 Mersussa olen nähnyt 195/75/16 C renkaat. Voipi olla hyvä valinta.
Tuossa linkissä muuten kuvassa oikealla puolella nykyiset gummini ja vasemmalla vanha ambulanssimersun mukana tullut 185 R 15. Siis tarkoittanee 82 sarjaa.
http://www.jfiles.fi/asikkalalainen/BBS ... /45655.jpg
Mahtaisi olla aika hyvä talvirengaskoko jos sitä saisi Hakkapeliitta 4:sena...



