W211 starttaus pitkään
Re: W211 starttaus pitkään
Niin, vaihdoin tuon vuotavan letkunpätkän, vuoto loppui, mutta käynnistys samanlainen, pitäisi varmaan vaihtaa koko paluuletku sarja.
Re: W211 starttaus pitkään
MB 200 E NGT 1,8 kylmäkäynnistys ongelma
Kyse siis Bensa koneesta.
Kylmäkäynnistys ei lähde käyntiin , kuin pitkällä starttauksella, kuumana tai juuri sammutettuna ei mitään ongelmaa.
Auto toimii hienosti käyntiin lähdettyään, ei mitään ongelmaa, Ei anna mitään vikakoodia.
Kylmäkäynnistyksellä tarkoitan, että mitä pitenpään auto seisoo sen pitenpään se starttauttaa, ei riippuvainen pakkasesta.
Vaihdetut osat:
Katalysaattorit ja uudet lamda ja happianturit.
Nokka-akselin anturit, Imu ja pakopuolelle.
Kampiakselin anturi
Tulpat,
Ilmanputsari
Polttoaine pumppu.
Startti.
Nokka-akselin ketju ja ajoitus merkit tarkistettu
Tarkistettu polttoaine letkut ja alipaine putket ( tehty ylipainetesti saippuaveden kanssa )
Uusi polttoaine rele ja puolat tulossa postissa seuraavaksi.
Kyse ei ole väliästä moottorista, auto ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä / katsoa ?
Kyse siis Bensa koneesta.
Kylmäkäynnistys ei lähde käyntiin , kuin pitkällä starttauksella, kuumana tai juuri sammutettuna ei mitään ongelmaa.
Auto toimii hienosti käyntiin lähdettyään, ei mitään ongelmaa, Ei anna mitään vikakoodia.
Kylmäkäynnistyksellä tarkoitan, että mitä pitenpään auto seisoo sen pitenpään se starttauttaa, ei riippuvainen pakkasesta.
Vaihdetut osat:
Katalysaattorit ja uudet lamda ja happianturit.
Nokka-akselin anturit, Imu ja pakopuolelle.
Kampiakselin anturi
Tulpat,
Ilmanputsari
Polttoaine pumppu.
Startti.
Nokka-akselin ketju ja ajoitus merkit tarkistettu
Tarkistettu polttoaine letkut ja alipaine putket ( tehty ylipainetesti saippuaveden kanssa )
Uusi polttoaine rele ja puolat tulossa postissa seuraavaksi.
Kyse ei ole väliästä moottorista, auto ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä / katsoa ?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 starttaus pitkään
Millä perustella päädyty vaihtamaan mainitut osat/onko niisä ollut selvästi vikaa ?Rane65 kirjoitti: ↑Pe 22.03.2024 09:28 MB 200 E NGT 1,8 kylmäkäynnistys ongelma
Kyse siis Bensa koneesta.
Kylmäkäynnistys ei lähde käyntiin , kuin pitkällä starttauksella, kuumana tai juuri sammutettuna ei mitään ongelmaa.
Auto toimii hienosti käyntiin lähdettyään, ei mitään ongelmaa, Ei anna mitään vikakoodia.
Kylmäkäynnistyksellä tarkoitan, että mitä pitenpään auto seisoo sen pitenpään se starttauttaa, ei riippuvainen pakkasesta.
Vaihdetut osat:
Katalysaattorit ja uudet lamda ja happianturit.
Nokka-akselin anturit, Imu ja pakopuolelle.
Kampiakselin anturi
Tulpat,
Ilmanputsari
Polttoaine pumppu.
Startti.
Nokka-akselin ketju ja ajoitus merkit tarkistettu
Tarkistettu polttoaine letkut ja alipaine putket ( tehty ylipainetesti saippuaveden kanssa )
Uusi polttoaine rele ja puolat tulossa postissa seuraavaksi.
Kyse ei ole väliästä moottorista, auto ei kuluta öljyä öljynvaihtovälillä.
Onko kokemuksia vastaavasta viasta, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä / katsoa ?
Millä testerillä katsottu että vika kodeja ei ole ?
Mitä testeri näytää siellä tapahtuvan ?
onko polttoaineen suodati vaihdettu ?
mitä näytää polttoaineen painen ?
onko missän päin autoa mitään vika koodeja ?
miten vaiva alkoi ?
Mökkillä
'
'
Re: W211 starttaus pitkään
Mitä pitäis seuraavaksi tehdä, lukea vikakoodit starilla tai merkkilikkeessä. Toimenpiteet sen mukaan mitä löytyy.
Re: W211 starttaus pitkään
Vika koodeja ei ole.
lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Polttoainepaine pitäisi olla hyvä, kun pumppu uuusi.
Auto on tuotu Saksasta ja ollut viallinen jo tullessa ja käytetty Mersulla diagnoosissa ja diagnoosin mukaan vaihdettu Lampda ja
happitunnistin, sen jälkeen käynyt 3 muussakin korjaamossa, eivätkä löytäneet vikaa, tuli aina väärällä diagnoosilla takaisin.
Mutta, sitten löytyi vika ja se oli Katalysaattorin tukkeutuminen, elikkä Katalysaattorista eristeenä käytetty villa irtosi ja meni toiseen katalysaattoriin ja tukki sen, siinä vaiheessa kävi jo tosi vaikeasti. Koe mielessä otettiin pakoputken liitos auki ja volaa hukomasimme tuon tukkeuman itse. Tuon Lamdan ja happitunnistimen jouduin vaihtamaan uudestaan uusiin, kun olivat saaneet kipeää tuosta ylikuumenemisesta, tai jostakin tuon tukkeutumisen yhteydessä.
Onko tuolla muita antureita mitkä saattaisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, lähinnä polttoaineen rikastamiseen ?
lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Polttoainepaine pitäisi olla hyvä, kun pumppu uuusi.
Auto on tuotu Saksasta ja ollut viallinen jo tullessa ja käytetty Mersulla diagnoosissa ja diagnoosin mukaan vaihdettu Lampda ja
happitunnistin, sen jälkeen käynyt 3 muussakin korjaamossa, eivätkä löytäneet vikaa, tuli aina väärällä diagnoosilla takaisin.
Mutta, sitten löytyi vika ja se oli Katalysaattorin tukkeutuminen, elikkä Katalysaattorista eristeenä käytetty villa irtosi ja meni toiseen katalysaattoriin ja tukki sen, siinä vaiheessa kävi jo tosi vaikeasti. Koe mielessä otettiin pakoputken liitos auki ja volaa hukomasimme tuon tukkeuman itse. Tuon Lamdan ja happitunnistimen jouduin vaihtamaan uudestaan uusiin, kun olivat saaneet kipeää tuosta ylikuumenemisesta, tai jostakin tuon tukkeutumisen yhteydessä.
Onko tuolla muita antureita mitkä saattaisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, lähinnä polttoaineen rikastamiseen ?
Re: W211 starttaus pitkään
Testerin mukaanko kaikki on OK käynnistystilanteessa ? Onko mitattu polttoaineen paine ?
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 starttaus pitkään
Onhan siellä moottorin lämpöanturiRane65 kirjoitti: ↑Ti 26.03.2024 05:46 Vika koodeja ei ole.
lämpimänä ei mitään ongelmaa.
Polttoainepaine pitäisi olla hyvä, kun pumppu uuusi.
Auto on tuotu Saksasta ja ollut viallinen jo tullessa ja käytetty Mersulla diagnoosissa ja diagnoosin mukaan vaihdettu Lampda ja
happitunnistin, sen jälkeen käynyt 3 muussakin korjaamossa, eivätkä löytäneet vikaa, tuli aina väärällä diagnoosilla takaisin.
Mutta, sitten löytyi vika ja se oli Katalysaattorin tukkeutuminen, elikkä Katalysaattorista eristeenä käytetty villa irtosi ja meni toiseen katalysaattoriin ja tukki sen, siinä vaiheessa kävi jo tosi vaikeasti. Koe mielessä otettiin pakoputken liitos auki ja volaa hukomasimme tuon tukkeuman itse. Tuon Lamdan ja happitunnistimen jouduin vaihtamaan uudestaan uusiin, kun olivat saaneet kipeää tuosta ylikuumenemisesta, tai jostakin tuon tukkeutumisen yhteydessä.
Onko tuolla muita antureita mitkä saattaisi vaikuttaa kylmäkäynnistykseen, lähinnä polttoaineen rikastamiseen ?
(minkä vika näkyy kyllä testerillä "sekä hyvin usein suoraan auton lämpömittarista")
myös mottoriin menevälle ilmalle on lämpötilan mittaus
jos se näytää mitää sattuu(näkee testerillä) niin vaikutta käynistymiseen
(ja se että ei ole vika koodeja ei merkitse yhtään mitään näiden kohdalla pitää ymmärtää muutakin kuin painaa sitä pika testi nappulla...)
myöskään se että pummpu on uusi ei tarkoita sitä että paine suutimilla on ok
ei olisi ensimäinen uusi osa mikä on rikki,
lisäksi välissä on suodatin ja paineen säädin
(eli toistettan nyt vielä kerran onko polttoaineen suodati vaihdettu ?
mitä näytää polttoaineen painen ?)
tosin oireilevat yleensä eri tavoin,
muutenkin jos on joku vika
(varsinkaan sellainen mikä ei meinaa löytyä)
ei pidä oletta mitään, kaikki pitää tarkistaa
siihen asti kunnes vika löytyy syy voi olla vaikka
mikkä,
Vaikuttako moottorin esilämmitys tai siätilojen lämmitys mitään ?
Mökkillä
'
'
Re: W211 starttaus pitkään
Occamin partaveitsi on periaate, jonka mukaan ilmiöitä selittävien tekijöiden määrän tulee olla mahdollisimman vähäinen. Selityksistä tulee siis karsia kaikki ylimääräiset tekijät eli teorioiden tulee olla mahdollisimman yksinkertaisia. Occamin partaveitsen mukaan kilpailevista, yhtä selitysvoimaisista teorioista tulisi valita yksinkertaisin. https://fi.wikipedia.org/wiki/Occamin_partaveitsi
Re: W211 starttaus pitkään
Lämpötila anturissa ei ollut vikaa, tilasin polttoainepainemittarin, tutkitaan edelleen,
Re: W211 starttaus pitkään
Moi,
Hommasin polttoainepaine mittarin ja paineet näyttivät 3,3 Baria heti kun virrat käänti päälle. Pumpun paine arvo oli 5,2 baria kun ostin sen. Kävin kysäisemässä tuolta mersun liikkeestä, olivat sitä mieltä, että pitäisi riittää.
Elikkä vian etsintä jatkuu. Mittasin kaikki sulakkeet, mitkä olivat paikallaan, kaikki ovat ehjiä.
Hommasin polttoainepaine mittarin ja paineet näyttivät 3,3 Baria heti kun virrat käänti päälle. Pumpun paine arvo oli 5,2 baria kun ostin sen. Kävin kysäisemässä tuolta mersun liikkeestä, olivat sitä mieltä, että pitäisi riittää.
Elikkä vian etsintä jatkuu. Mittasin kaikki sulakkeet, mitkä olivat paikallaan, kaikki ovat ehjiä.