Sinäpäs se sanoit.... Samaa olen itsekkin miettinytA k i kirjoitti:EDIT
Oli niin typerä aihe että poistin vastauksen.

Ei auton ostaminen ole oikeasti noin vaikeaa, tai tietysti jollekkin voi, sääli
Sinäpäs se sanoit.... Samaa olen itsekkin miettinytA k i kirjoitti:EDIT
Oli niin typerä aihe että poistin vastauksen.
Jeps.adenauer300 kirjoitti:Sinäpäs se sanoit.... Samaa olen itsekkin miettinytA k i kirjoitti:EDIT
Oli niin typerä aihe että poistin vastauksen.![]()
Ei auton ostaminen ole oikeasti noin vaikeaa, tai tietysti jollekkin voi, sääli
Mitä saaks Saksasta muka muitaki ku 50-luvulla syntyneiden, Mersun tehtaalla töissä olleiden herrasmiesten sunnuntaikirkkoautoja?Whaeva kirjoitti:Tässä topicissa nyt on tietysti kyse aika tuoreista autoista. Mutta esim vanhemmissa ei useinkaan ole eroa Saksan autolla ja suomiautolla. Sakassa suolataan vähemmän joo...
Mutta, Saksassa on myös autojen ruostesuoja todella vähäinen, jotkut kokonaan ilman. Saman ikäinen, yhtä paljon ajettu auto, ruostuu Saksan suojauksilla yhtä pahaan kuntoon Saksassa, kuin Suomen suojauksilla varustettu vastaava Suomessa. Noin niinkun suunnilleen.
Vanhat saksantuonnit on joo usein päälisinpuolin kiiltävempiä ja kauniimpia katsella, kun ei ole suola syönyt kiiltoa. Mutta runkorakenteet ihan yhtä paskana, kun suomiautossa.
Sittarista, sieltä saa plussaa. PLOP PLOPWhaeva kirjoitti:Aivan.Sergey kirjoitti:OT
voihan sen ostaa veholta 3x hintaan, ni miksi mennä sittariin?Whaeva kirjoitti:Ostaako mobilin rallyformulat sittarista vai motonetistä, kun molemmissa paikoissa maksavat samanverran ja molempiin paikkoihin samanmoinen ajomatka?
/OT
Ensimmäisen kysymyksesi osalta en sinänsä ymmärrä, että mistä se juontaa. Voit toki pitää läppäriä mukana, jos siltä tuntuu, ei kai sitä mikään estä. Siihen, kuka oletetusta viasta minulle kertoi, löydät varmasti vastauksen ko. viestistäni, koska vastaus lukee siinä suoraan.sportsman kirjoitti:Mielenkiintoinen dilemma ja jos sallit niin yksi ajatus vielä:
Onko jatkossa ajateltava niin, että on kannettava kone on oltava mukana auton koeajolla jotta voi tarkkailla moottorin toimintaa ? Tuskinpa
tuo suomiauton myyjä liike kertoi sinulle tuosta viasta? Jos tiesi niin
saattoi laskea niinkin että korjaa vasta kun ostaja huomaa niin saa
korjaukseen toisen maksajan ?
Sitten vielä kevennys? Miksiköhän se tuontiauto oli jo myyty ??
Sinähän juuri olet kiinnostunut toisten ostopäätöskriteereistä ehkä eniten. Juurihan kerroit, että hylkäsit tuontipelin jälleenmyyntiarvon takia?Division kirjoitti:Ensimmäisen kysymyksesi osalta en sinänsä ymmärrä, että mistä se juontaa. Voit toki pitää läppäriä mukana, jos siltä tuntuu, ei kai sitä mikään estä. Siihen, kuka oletetusta viasta minulle kertoi, löydät varmasti vastauksen ko. viestistäni, koska vastaus lukee siinä suoraan.sportsman kirjoitti:Mielenkiintoinen dilemma ja jos sallit niin yksi ajatus vielä:
Onko jatkossa ajateltava niin, että on kannettava kone on oltava mukana auton koeajolla jotta voi tarkkailla moottorin toimintaa ? Tuskinpa
Toiseen kysymykseesi minulla ei ole vastausta, eikä minua varsinaisesti kiinnosta muiden ostopäätöskriteerit. Tosin vastausasettelustasi (kaksi kysymysmerkkiä sekä hymiö) sekä ajatuksenkulkusi tuntien, osaan olettaa, että sinulta löytyy tähän varmasti jokin hyvin perusteltu ja analyyttisen tarkastelun kestävä vastaus.
Kyselit siis käytetyn haamuauton vaihtamista seitsemään eri käytettyyn autoon? Sitten vedät siitä jotain johtopäätöksiä? Olisit kysynyt edes vaihtotarjousta yhteen ja samanlaiseen uuteen autoon, niin voisi jotakin jo sanoakin.Division kirjoitti:-Jälleenmyyntiarvon selvittäminen. Tein parin viikon kuluessa haamukyselyt 7 eri (isoja ja keskisuuria) liikkeeseen ja esitin asian niin, että minulla olisi itselläni jo jompi kumpi näistä oletetuista autoista ja olisin vaihtamassa sitä johonkin tuoreempaan autoon.
Suomiauto (kysely: 3 liikettä): Välirahat vaihtelivat 0-1200 eur, kuten yleensä, mutta ei muuta ongelmaa.
Tuontiauto (kysely: 4 liikettä): 1 liike ei suostunut ottamaan vaihdossa. 2 liikettä olisi ottanut, mutta väliraha keskimäärin 2300-3000 eur alhaisempi, kuin suomiautossa. Vetosivat siihen, että hintataso tuontiautoissa on aina alempi yleensä myös heidän sitä myydessään eteenpäin (joka ei pidä paikkaansa, olivathan nämä verrokitkin saman hintaisia ja monet muut katsomani). 1 liike olisi suostunut vaihtamaan tuontiauton ainoastaan toiseen tuontiautoon, mutta ei suomiautoon..
Jos saan omana mielipiteenäni kertoa, niin on melko junttia ryhtyä soittelemaan vanhoille omistajille.Division kirjoitti:Suomiauton osalta kävi ilmi, että viimeisin omistaja oli ajanut sillä vain 4 kk ja 5000 km, jonka jälkeen laittanut sen kiertoon. Toiseksi viimeisin omistaja oli myös helppo tavoittaa..
Tuontiauton vioista mahdoton sanoa, kun se on ollut suomessa niin vähän aikaa, että en pystynyt tavoittamaan juurikaan entisiä omistajia.
Division kirjoitti: Ajelen siis entisellä autollani, kunnes löytyy jokin varteenotettava vaihtoehto.
Täysin ottamatta kantaa aloittajan tarkoitusperiin huomautan Simppa, että mahdollinen vika oli edellistä edeltävän omistajan oletus...Division kirjoitti: No ostinko sitten sen suomiauton? En ostanut. Tarkemmin, en ostanut kumpaakaan. Suomiauton osalta kävi ilmi, että viimeisin omistaja oli ajanut sillä vain 4 kk ja 5000 km, jonka jälkeen laittanut sen kiertoon. Toiseksi viimeisin omistaja oli myös helppo tavoittaa, kun löysin hänen vanhan myynti-ilmoituksensa rekisterinumeron perusteella vielä Nettiautosta, välimuistista. Hän osasi kertoa, että oli huomannut ennen myyntiä auton olevan tehoton. Vikaa oli haettu, mutta ei löydetty, syynä mahdollisesti turbo. Suomiauto jäi siis osaltani kauppaan.
Ok. Jaa mää ehkä nyt tässä hieman sekotan ennemmän yksityisen kauppaja ja liikekauppoja. Itse olen pääasiassa kauppoja tehnyt yksityisten kanssa niin puoleen kun toiseen. Isoja ongelmia ei ole ollut mutta jotain pientä on vastaan tullut. Kaikista on kuitenkin hyvin selvitty. KOP KOPJussiboy kirjoitti:Täysin ottamatta kantaa aloittajan tarkoitusperiin huomautan Simppa, että mahdollinen vika oli edellistä edeltävän omistajan oletus...Division kirjoitti: No ostinko sitten sen suomiauton? En ostanut. Tarkemmin, en ostanut kumpaakaan. Suomiauton osalta kävi ilmi, että viimeisin omistaja oli ajanut sillä vain 4 kk ja 5000 km, jonka jälkeen laittanut sen kiertoon. Toiseksi viimeisin omistaja oli myös helppo tavoittaa, kun löysin hänen vanhan myynti-ilmoituksensa rekisterinumeron perusteella vielä Nettiautosta, välimuistista. Hän osasi kertoa, että oli huomannut ennen myyntiä auton olevan tehoton. Vikaa oli haettu, mutta ei löydetty, syynä mahdollisesti turbo. Suomiauto jäi siis osaltani kauppaan.
Ymmärsit väärin. Kysyin seitsemästä (7) eri liikkeestä.Heikki Kuitunen kirjoitti:Kyselit siis käytetyn haamuauton vaihtamista seitsemään eri käytettyyn autoon? Sitten vedät siitä jotain johtopäätöksiä? Olisit kysynyt edes vaihtotarjousta yhteen ja samanlaiseen uuteen autoon, niin voisi jotakin jo sanoakin.Division kirjoitti:-Jälleenmyyntiarvon selvittäminen. Tein parin viikon kuluessa haamukyselyt 7 eri (isoja ja keskisuuria) liikkeeseen ja esitin asian niin, että minulla olisi itselläni jo jompi kumpi näistä oletetuista autoista ja olisin vaihtamassa sitä johonkin tuoreempaan autoon.
Suomiauto (kysely: 3 liikettä): Välirahat vaihtelivat 0-1200 eur, kuten yleensä, mutta ei muuta ongelmaa.
Tuontiauto (kysely: 4 liikettä): 1 liike ei suostunut ottamaan vaihdossa. 2 liikettä olisi ottanut, mutta väliraha keskimäärin 2300-3000 eur alhaisempi, kuin suomiautossa. Vetosivat siihen, että hintataso tuontiautoissa on aina alempi yleensä myös heidän sitä myydessään eteenpäin (joka ei pidä paikkaansa, olivathan nämä verrokitkin saman hintaisia ja monet muut katsomani). 1 liike olisi suostunut vaihtamaan tuontiauton ainoastaan toiseen tuontiautoon, mutta ei suomiautoon..
Olen kiinnostunut toisten ostopäätöskriteereistä, näiden kahden auton vertailun kannalta. Sinänsä en ole kiinnostunut siitä, mikä vaikutin jollain tuntemattomalla henkilöllä on, kun hän käy hankkimassa autoliikkeestä itselleen jonkin auton. Hänen lähtökohtansa ovat olleet erilaiset ja minä en tunne niitä ja se aiheuttaa sen, että tilanne ei ole vertailukelpoinen. En tiedä, että onko hänellä ollut vaihtoehtona 650 km päässä sijaitseva toinen vastaava auto tai onko hänellä ollut itsellään vaihdossa annettava tuontiauto tai autoa ollenkaan, ym, ym.Whaeva kirjoitti:Sinähän juuri olet kiinnostunut toisten ostopäätöskriteereistä ehkä eniten. Juurihan kerroit, että hylkäsit tuontipelin jälleenmyyntiarvon takia?Division kirjoitti:Ensimmäisen kysymyksesi osalta en sinänsä ymmärrä, että mistä se juontaa. Voit toki pitää läppäriä mukana, jos siltä tuntuu, ei kai sitä mikään estä. Siihen, kuka oletetusta viasta minulle kertoi, löydät varmasti vastauksen ko. viestistäni, koska vastaus lukee siinä suoraan.sportsman kirjoitti:Mielenkiintoinen dilemma ja jos sallit niin yksi ajatus vielä:
Toiseen kysymykseesi minulla ei ole vastausta, eikä minua varsinaisesti kiinnosta muiden ostopäätöskriteerit. Tosin vastausasettelustasi (kaksi kysymysmerkkiä sekä hymiö) sekä ajatuksenkulkusi tuntien, osaan olettaa, että sinulta löytyy tähän varmasti jokin hyvin perusteltu ja analyyttisen tarkastelun kestävä vastaus.
Kyllä. Ja tämä vastauksena myös sportsmanille.Jussiboy kirjoitti:Täysin ottamatta kantaa aloittajan tarkoitusperiin huomautan Simppa, että mahdollinen vika oli edellistä edeltävän omistajan oletus...Division kirjoitti: No ostinko sitten sen suomiauton? En ostanut. Tarkemmin, en ostanut kumpaakaan. Suomiauton osalta kävi ilmi, että viimeisin omistaja oli ajanut sillä vain 4 kk ja 5000 km, jonka jälkeen laittanut sen kiertoon. Toiseksi viimeisin omistaja oli myös helppo tavoittaa, kun löysin hänen vanhan myynti-ilmoituksensa rekisterinumeron perusteella vielä Nettiautosta, välimuistista. Hän osasi kertoa, että oli huomannut ennen myyntiä auton olevan tehoton. Vikaa oli haettu, mutta ei löydetty, syynä mahdollisesti turbo. Suomiauto jäi siis osaltani kauppaan.
Asian on toisaalta näin ja toisaalta ei ole.simppa80 kirjoitti:Mun mielestä tuossa soittamisessa edelliselle omistajalle ei ole mitään junttia jos autossa on jotain epämääräistä vikaa.. Jos auto on toimiva ja ei mitään isompaa ongelmaa niin tuskin kukaan perään kyselee..
Looginen päättelykykysi hivelee tajuntaani. Välillä tulee mieleeni, että miltä planeetalta olet onnistunut soluttautumaan tänne meidän sekaamme. Tai vaihtoehtoisesti alkaa vaikuttamaan siltä, että olet trolli.sportsman kirjoitti:Eli yhteenvetona :
1. Et ollut oikeasti ostamassa auto!
2. Tarjosit olemattomia vaihtovaihtoja autoliikkeille määrittääkseni
kumassa on parempi vaihto-arvo.
3. Vaivaat ex-omistajia vaikka et ollut edes ostamassa autoa .
Miksi minusta tuntuu että siellä merkkiliikkeen lasipalatseissa on aika
hiljaista kun pitää tehdä manifestia merkkifoorumeilla ?