Hmm.. Noista kiillltustahnoista kyllä olen todellakin eri mieltä! Autoglymin metal polish on todella hieno eli sillä ei kiillottamattoman alumiinin kanssa tee hevon helvettiä!!!!!!! Sonax on ainakin käsin kiillottaessa paras aine tuohon
huom! ainakin LORINSERIN JA BBS:n vanteissa käytetyn alumiinin kanssa!!! Joidenkin muiden vanteiden kanssa jokin muu tahna voi käydä paremmin. (Olen huomannut että esim. Intran vanteissa sonax ei toimi!!)
Oma järjestykseni on tämä:
1. Sonax Chrom & alu paste
2. Autosol
3. Mothers
.
.
.
.
X. Autoglym metal polish
Pakardinen kirjoitti:White201 kirjoitti:Pakardinen kirjoitti:White201 kirjoitti:Onkos herra Pakardisella niitä BBS RS:iä vielä?
Tuota, ei mulloo ikään semmottisia ollukaan...

No ilmeisesti kiillottanu sellaiset sitten vaan.
No kun en sitäkään

Kyllä nämä Lortot on ihan ihka ensimmäiset vanteet, joita millään tavalla käsin työstän. Jos ei lasketa mukaan joskus teinivuosina peltivanteiden maalausta...
BBS:t on kunnostanut ainakin Evo X, hänen laittamiaan kuvia oli tuolla tämän topikin ensimmäisellä sivulla.
Joo OT:nä siis laiton nuo BBS:t tuohon esimerkkinä. Eivät ole myynnissä BTW.
Niin ja itse Lorinser projektista, eli vanteet näytti hieman naarmuisilta, mutta voi olla että kameran salama vaan tuo ne turhan hyvin esille. naarmuttomaksi ei alumiinia saa vaikka hinkkais 5000:lla. 1200 on riittänyt itsellä mainiosti. Ja siitä lakkauksesta, niin jos lakkaat, et kiillota ja jos kiillotat et lakkaa. Helppoa

Lakka muuttuu ajan myötä joka tapauksessa UV:n ja suolan vaikutuksesta kellertäväksi. Myöskään lakka ei pysy jos pinta on täysin sile, mieti nyt miten käy jos maalaat kiiltävän automaalin päälle uuden kerroksen hiomatta sitä ensin.
Kyllä, se voi pysyä jos vanteet ovat harrasteautossa jolla ajetaan kesäisin 2tkm ja pestään joka päivä.
Ei, lakka ei kestä käyttöautossa jolla ajetaan päivittäin ja se saattaa olla pesemättä jopa useita viikkoja ellei kuukausia.