jnes kirjoitti: ↑Ti 08.08.2023 15:10
Hienoa tekemistä ja ryhdikäs auto!
Itsellä vähän sama projekti meneillään, tosin viissataseen ja tahti hieman verkkaisempi.
Maalasitko pulverilla vai märkämaalilla apurungon?
Käytitkö minkä valmistajan alustan osia?
Kunnostitko vetareita samalla?
Etenkin nuo etu-alatukivarret kiinnostaa minkä valmistajan osiin päädyit. Käsittääkseni Mersulta ei ole saatavilla enään noita..
Pulverimaalauksessa käytin apurungon, olka-akselit ja jotain muuta pientä. Alustan osissa takapäässä Lemföderin varsisarja ja etupäähän tuli Febin alatukivarret Aeromotorsilta. Myös apurungon koripuslat taisivat olla Febiä sekä myös perän kiinnikepuslat. Myös pyöränlaakerit vaihdoin uusiin.
Vetareihin en tässä kohdassa koskenut. Vaatisi luultavasti uusien vaihdon sillä aksiaalista välystä tuntuu olevan molemmissa päissä pikkuisen ja käsittääkseni näihin ei saanut kuin toisen pään niveltä uutta.
Joo sopihan ne ihan hyvin. Etupäätä joutuu tosiaan vähän hieromaan, en tiedä olisko väärin laittaa 215 leveä rengas mutta kyllä vanteet tekevät ulkonäköä, vaikkei orkkis 15 tuumaisissakaan mitään vikaa ole vanteiden hinta/laatusuhde yllätti positiivisesti, ei yhden yhtä kanttariosumaa, maalissa vikaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
JPM kirjoitti: ↑Su 13.08.2023 09:41
Hieno auto ja hienot vanteet! Onko tuossa nyt 205 renkaat alla? Ei ota kiinni mihinkään ET28 vanteella?
Siis alla nyt 235/45 & 225/45. Etupää mielestäni turhan ulkona, siksi meinasin laittaa vielä pykälää kapeamman. Normiajossa ei ota kiinni mihkään mutta vähän turhan lujaa isompaan ojarumpuheittoon ajaessa johkin raapaisi, muttei jäänyt jälkiä
Hmm, joo vakiokorkuinen jousitus vaikuttanee myös. Itselläni on 205 renkaat ET34 vanteella, madallettu, ja otti kyllä kiinni lokasuojaan ennen levityspaloja.
Sisusta alkaa näyttää kohtuu hyvälle, vielä täytyy uudemman kerran tehdä sisäpesu, että tuosta ”uudesta” kuskin penkistä saa hyvän. Löysin toisen vaihdekepin nupinkin Suomesta ja erittäin hyvään hintaan, kuvien perusteella hyvä, eli ei yhtään puhkikulunutta kohtaa ja kaavio selvästi nähtävissä, täytyy kuitenkin viedä maalattavaksi se, mutta muuta se ei vaadi nuo kuljettajan penkin verhoilutkin löytyi Suomesta, vaikka pieni maa onkin niin yllättäviä löytöjä tekee joskus saakos noita alkuperäisiä kumimattoja vielä uutena?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2020 keväällä kyselin KL-varaosien ja Käyttöauton kautta alkuperäisiä W124 kumimattoja; molemmissa sain vastauksen, että punaista näyttää, ei saatavilla, valmistus lopetettu.
Sama oli roiskeläppien kanssa, mutta ne onnistuin löytämään yhdeltä harrastajalta käyttämättömänä ja alkuperäispakkauksessa.
W213 E220d A 4matic Exclusive -22
S212 E350CDI A AMG-line/Avantgarde -13
W124 E300D A -95
W123 240D T6 -84 MR
Tuli tuossa tilanteen tullen hommattua edullinen 300ce. Ilman tekniikkaa ja onhan tuossa tekemistä, kuitenkin melko ryhdikäs lähtökohta
Kivat herkutkin: Tummanpunainen nahkasisusta, ilmastointi, sähkölasit, asd, meikkipeilit ja kattoluukku, siinäpä ne tärkeimmät. Plussana keräilyharvinaisuus Hellan smoke takavalot.
Tästä pikkuhiljaa hierotaan jonkinmoista kesäpeliä, moottori ja vaihteisto etsinnässä. Sähköt pelaa testailujen perusteella, jopa apukuskin puolen vyönojenninkin toimintakuntoinen, kuskin oma ei pelaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Farkun vanteet käytetty maalauksessa ja katsastusleima ok. Tälle kevättä jo kilometrejäkin huimat 1000 Coupe alkaisi olla leimakunnossa, josko ensi viikolla koittaisi onneaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vaihdoin 24v:hen suuttimet, kun käynnistäessä tahtonut muutaman sekunnin käydä viidellä. Vika korjaantui, nyt käy kuudella mutta nyt on seuraava ongelma, nimittäin kohtuu pitkä startti. Sanotaanko 5-6 sekuntia kylmänä ja lämpöisenä ehkä 2-3 sekuntia näin mututuntumalla. Mahdollisesti myös kylmänä hieman ontuvaa kaasuvastetta. Eilen vaihdoin uudet polttoainepumput ja suodattimen. Ei merkittävää muutosta
Kaikki vaihdetut osat Bosch merkkisiä. Voiko suuttimen muoviholkit saada väärään asentoon? Eli kuuluuko ne ilmaaukot olla mihinpäin? Vaikuttaneeko asiaankaan Paineensäädin? EHAn säätö?
Asia ratkesikin, ainakin melkein lähtee näköjään kylmänä tosi hyvin käyntiin ja nopeasti. Lämpöisenä vähän pitempi startti, mut niin se on tainnut aina olla ainoastaan yksi vika jäljellä, kylmänä ensimmäiset 50 metriä ei voi kaasua painaa pohjaan alle 1500rpm, alkaa muuten nytkyttämään
Perun puheeni, ei ratkennut turhan pitkä startti kylmänä ja kuumana, lisäksi kylmänä ensimmäisen minuutin aikana jos erehtyy alle 1500rpm painamaan kaasun selälleen, saa auton sammumaan ennen suuttimien vaihtoa kyseistä ongelmaa en ole huomannut.
Onko mitään ideoita, kylmäkäynnistyssuutinta pitäisi vähän tutkia, mutta se tuskin selittää kuumana pitkää starttia. Onko suuttimien muoviholkkien asennolla merkitystä?
JPM kirjoitti: ↑To 18.07.2024 11:10
Tämä vika on varmaan löydetty jo ajat sitten. Mulla samankaltaiset oireet paikantui termostaattikotelon kyljessä olevaan 4-napaiseen lämpöanturiin.
Löydetty ja ei löydetty Olin jättänyt EHAn liittimen irti, tästä johtui kohtuuttoman pitkä starttaus. Starttaus lyheni ehkä puolella, jokatapauksessa mielestäni ehkä sekunnin kaks liika pitkä pätkimisongelma ei ole poistunut, lähinnä kylmänä jos polkaisee kaasun pohjaan ja pitää sielä niin saa auton sammumaan, jos ei sammu niin rajusti ainakin röpeltää ja ottaa heikosti kierroksia. Jos polkaisee kaasun puoliksi pohjaan niin pelaa moitteetta. Lämpöisenä ongelma poistuu. Joskus ohimennen huomasin että ruiskun säätäruuvissa ei ole enää plommia, joten olisiko joku sitä joskus pyöritellyt ja nyt uusilla suuttimilla ongelmat alkoivat? Täytyy nyt joskus kun kerkeää niin ajella lämpöiseksi ja mitata ainakin päästöt
Vai onko EHA voinut hajota kun tuli ajeltua liitin irti kuitenkin joitain satoja kilometrejä?
JPM kirjoitti: ↑La 03.08.2024 12:43
Käykö kuitenkin korotettua tyhjäkäyntiä kylmänä? Ellei niin tuntuisi, että on laihalla eli rikastinpiiri ei varmaankaan toimi oikein?