Joo mulla väyrysessä myös pientä täristystä kun ajaa 40-60 kmh, nopeuden noustessa se loppuu , olisko karpaasissa vikaa vai joissain puslissa ajettu 280t
Mitä mieltä olisitte jos koittais vaihtaa vetoakselit toisille puolille, luulis että kun tulee uudet kulutus pinnat käyttöön se vois vaikuttaa parantavasti. Itse meinasin kokeilla kun vetareissa tuntuu pientä naksumista kun päistä pyörittelee. Semmoistakin olen kuullut että sinne niveleen vois ruiskuttaa kumipalkeen läpi hieman peräöljyä kuivumisen estämiseksi.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Joo mulla väyrysessä myös pientä täristystä kun ajaa 40-60 kmh, nopeuden noustessa se loppuu , olisko karpaasissa vikaa vai joissain puslissa
Mulla oli just tota vikaa, mikä johtu siitä että takimmaisessa rättinivelessä oli kaksi pulttia löysällä. Ne kun kiristi niin tärinä hävis.
En lähtis kyllä ristikoita itse vaihtamaan. Sen asemointi on tarkkaa puuhaa ja kai se pitää koko kardaani tasapainottaa kuitenkin. Komet Oy:tä voin suositella.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
ELI jos kardaani tärisee, niin pitäs sen tuntua myös vaihdekepin päässä. Jos tulee takaapäin niin kyllä vetoakselit on syytä todellakin tarkastaa. Meidän faijan 124:ssa oli ihan sellainen pieni, mutta lyhyttaajuinen tärinä. Se tärisi alle 90 km nopeuksilla siis ihan pienilläkin nopeuksilla ja vaihdekeppi tärisi myös mukana. Vika tuossa tapauksessa oli etummainen rättinivel ja tietysti myös keskitysholkki edestä. Keskitysholkki on kardaanin tärkeimpiä osia. Pienikin välys aiheuttaa tärinän tai juristamisen ja kuluttaa myös rätin nopeasti.
Aina kun irrotatte kardaanin etu- ja takapätkän toisistaan, niin merkatkaa ne todella tarkasti. Ne olisi saatava samaan booriin mielellään. Näin neuvotaan mm. w123 korjauskäsikirjassa.