amgenter kirjoitti:Olikos sulla käyrää AFR-arvosta?
Ei printattu niitä, mutta sen verran vilkuiltiin että ihan sopivalla alueella kuulemma liikutaan. Itse en niistä (kään) hirveästi ymmärtänyt. Kevääksi suunnitellaan hiukan tarkempaa tiedonkeruuta.
Sen ymmärrän minäkin, että nyt kun ilmat ovat viileitä, niin liukasta on kun kaasua painaa
aziz kirjoitti:Paljonkos noilla teidän kennoilla on kokoa? Tuossa vähän tsuumailin, niin oisko 170mm korkeus ja 700mm pituus+päädyt?
Mittailin tänään tuota jäähdytintä ja mitat ovat auton edestä katsottuna suunilleen 710mm leveyssuunnassa (kenno) koko leveys 825mm, korkeus 185mm ja "paksuus" 65mm. En purkanut mitään, niin nuo mitat voivat hiukan heittää. Tuossa vielä kuva jäähdyttäjän päällä olevasta paisuntasäiliöstä jos se jotakuta kiinnostaa. Molemmat siis Raatikaisen käsialaa.
Paisuntasäiliö.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
amgenter kirjoitti:Olikos sulla käyrää AFR-arvosta?
Ei printattu niitä, mutta sen verran vilkuiltiin että ihan sopivalla alueella kuulemma liikutaan. Itse en niistä (kään) hirveästi ymmärtänyt. Kevääksi suunnitellaan hiukan tarkempaa tiedonkeruuta.
Sen ymmärrän minäkin, että nyt kun ilmat ovat viileitä, niin liukasta on kun kaasua painaa
aziz kirjoitti:Paljonkos noilla teidän kennoilla on kokoa? Tuossa vähän tsuumailin, niin oisko 170mm korkeus ja 700mm pituus+päädyt?
Mittailin tänään tuota jäähdytintä ja mitat ovat auton edestä katsottuna suunilleen 710mm leveyssuunnassa (kenno) koko leveys 825mm, korkeus 185mm ja "paksuus" 65mm. En purkanut mitään, niin nuo mitat voivat hiukan heittää. Tuossa vielä kuva jäähdyttäjän päällä olevasta paisuntasäiliöstä jos se jotakuta kiinnostaa. Molemmat siis Raatikaisen käsialaa.
Paisuntasäiliö.jpg
Eikös paisuntasäiliön pitäisi olla korkeimmalla paikalla tuossa kierrossa? Vähän niinkuin moottorin jäähdytysjärjestelmässäkin... Vai valehteleeko toi kuva?
aziz kirjoitti:Eikös paisuntasäiliön pitäisi olla korkeimmalla paikalla tuossa kierrossa? Vähän niinkuin moottorin jäähdytysjärjestelmässäkin... Vai valehteleeko toi kuva?
Kyllä se jäi alemmaksi kuin kierron yli kohta. Varmaan olisi parempi ylempänä, mutta pitäisi toimia kunhan ei tule ilmavuotoja välijäähdyttimen liitoksiin. Nähtäväksi jää miten toimii.
aziz kirjoitti:Eikös paisuntasäiliön pitäisi olla korkeimmalla paikalla tuossa kierrossa? Vähän niinkuin moottorin jäähdytysjärjestelmässäkin... Vai valehteleeko toi kuva?
Kyllä se jäi alemmaksi kuin kierron yli kohta. Varmaan olisi parempi ylempänä, mutta pitäisi toimia kunhan ei tule ilmavuotoja välijäähdyttimen liitoksiin. Nähtäväksi jää miten toimii.
Jos ja kun tuon korkin avaa, niin kaiken järjen mukaan tuon pitäisi olla piripintaan asti nestettä. Eli paisuntavaraa ei tällöin olisi yhtään.
aziz kirjoitti:Eikös paisuntasäiliön pitäisi olla korkeimmalla paikalla tuossa kierrossa? Vähän niinkuin moottorin jäähdytysjärjestelmässäkin... Vai valehteleeko toi kuva?
Kyllä se jäi alemmaksi kuin kierron yli kohta. Varmaan olisi parempi ylempänä, mutta pitäisi toimia kunhan ei tule ilmavuotoja välijäähdyttimen liitoksiin. Nähtäväksi jää miten toimii.
Jos ja kun tuon korkin avaa, niin kaiken järjen mukaan tuon pitäisi olla piripintaan asti nestettä. Eli paisuntavaraa ei tällöin olisi yhtään.