S202 kirjoitti:Saakos ne kanget nyt ihan varmasti alakautta noin vain vaihdettua?
Korkki kiinni nyt Kanki vaihdetaan yläkautta.[/quote]
No sitähän minäkin Aattelin kun toi ^^crisu^^ meinas vaihtaa runkolaakereiden vaihdon yhteydessä ne kanget. Kampihan sielä on pahasti tiellä jos alakautta meinaa vaihtaa
S202 kirjoitti:Saakos ne kanget nyt ihan varmasti alakautta noin vain vaihdettua?
Korkki kiinni nyt Kanki vaihdetaan yläkautta.
No sitähän minäkin Aattelin kun toi ^^crisu^^ meinas vaihtaa runkolaakereiden vaihdon yhteydessä ne kanget. Kampihan sielä on pahasti tiellä jos alakautta meinaa vaihtaa [/quote]
Mutta en sanonut missään vaiheessa vaihtavani alakautta! Mainitsin että samassa yhteydessä, mutta tarkoitus on samalla kertaa vaihtaa kanteen nostajat ja mahdollisesti venttiilit ni iha ylä kautta =) Saatto tuo minun kommenttini antaa ymmärtää että alakautta vaihtaisin!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
^^crisu^^ kirjoitti:603 turbon kanget ja männät vissiin sopineen tuohon suoraan!
Varmasti sopii...koita nyt sitten hankkia kerralla hyvät männät. Forumeilla on kaikenlaisia hieman leikanneita ja/tai naarmuuntuneita mäntiä myynnissä, joihin itsekkin olen sortunut joskus. Mikäli nyt alkaisin tekemään niin veisin lohkon koneistamoon ja pyytäisi 0,5 mm suuremmat reijät ja tuliterät männät siihen, koneistettuna sillä toleranssilla, että tulee rajuun turbokäyttöön.
Juu en ajatellut noiden mäntien ja kankien kanssa kiirehtiä! Ja jää luultavasti ensi talveen tämä rojekti!. Tosin luulen että hankin moniventtiili turbo vitosen josta alan sit tekemään sitä "rajua" teho myllyä! Tämä kone saa rullailla niillä 250-300hv:lla käyttiksenä! =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Te viisaammat kertokees mitenkäs mun kannattaa tuo pumpun syöttö laittaa? Nyt ruuvattu sen verran mitä täällä olevista ohjeista saanu irti. Elikkä syöttöö 2.5 kierrosta ulos, maks kierrokset 4 sisää ja tyhjäkäyntii 2.5 ulos. Riittäneekö tällä vai tarviiko syöttöö ruuvata enemmän ulos? =) Ja kyseessä vakio pumppu. =)
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Ajattelinki ottaa ensin niin paljon kuin vakiosta saa ja sit rahatilanteen parantuessa pumppu vaihtoon/ laitatettavaksi =) Mutta paljonko tuota syöttöä passaa ruuvata näin alkuun?
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Noniin nyt on tehty turbon öljyn paluu linja lohkoon! Kooksi tuli sisähalkasialtaan 17mm oleva letku nippa johon sopii 19mm sisähalkasialtaa oleva letku! (kuva). Myös Kannen hydraulinostimet irroitin. Nyt tarvii saada vaan venttiilijousi lautasen painallus kojetta minkä saan lainattua tutulta autokorjaajalta Sit ei muutakuin uutta v-varren kumia paikalleen ja venttiilien hionta. Ja kansi kiinni! =)
20120820_173218.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ^^crisu^^, Ma 20.08.2012 20:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
veskola kirjoitti:Siellä mihin se ruisku osoittaa on sellainen kartioreikä, symmetrisesti sen männän molemmin puolin, mistä öljy pääsee männän sisälle jäähdyttämään männän lakea ja sieltä taas männän tapille. Periaatteessa tämä on tavallinen vaparikone mutta näitä on "satunnaisesti" tehty öljyruiskuille, kenellekään ei ole vielä selivinnyt miksi tai miten sen näkisi päällepäin. Nyt sinun kannattaa sitten vaihtaa ne kiertokanget vaikkapa 606 turbon vastaaviin koska öljyruiskukoneeseen ne istuvat itsestään ja niin alkaa olemaan kone täydellinen. Ainoa ero on sitten mistä otat sen öljyn ahtimelle, ja tietysti öljypumppu tai lähinnä sen ratas. Tosin saattaa sekin olla jo sitä pienempää mallia valmiiksi juuri noiden ruiskujen takia.
Sitten vain ulkoiset öljyn- ja vedenjäähdyttimet parasta mallia niin tuo ei voi hajota koskaan.
Itsellä on w201 2.5d jossa on öljyn jäähdytin keulalla, männän jäähdytys ruiskut lohkossa sekä "pahka" öljypohjan kyljessä, tulevat ilmeisesti SA coden 825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS yhteydessä
Edit: mahdollisesti piston cooling system myös SA koodien 622/628/825/827/830 Yhteydessä
veskola kirjoitti:Siellä mihin se ruisku osoittaa on sellainen kartioreikä, symmetrisesti sen männän molemmin puolin, mistä öljy pääsee männän sisälle jäähdyttämään männän lakea ja sieltä taas männän tapille. Periaatteessa tämä on tavallinen vaparikone mutta näitä on "satunnaisesti" tehty öljyruiskuille, kenellekään ei ole vielä selivinnyt miksi tai miten sen näkisi päällepäin. Nyt sinun kannattaa sitten vaihtaa ne kiertokanget vaikkapa 606 turbon vastaaviin koska öljyruiskukoneeseen ne istuvat itsestään ja niin alkaa olemaan kone täydellinen. Ainoa ero on sitten mistä otat sen öljyn ahtimelle, ja tietysti öljypumppu tai lähinnä sen ratas. Tosin saattaa sekin olla jo sitä pienempää mallia valmiiksi juuri noiden ruiskujen takia.
Sitten vain ulkoiset öljyn- ja vedenjäähdyttimet parasta mallia niin tuo ei voi hajota koskaan.
Itsellä on w201 2.5d jossa on öljyn jäähdytin keulalla, männän jäähdytys ruiskut lohkossa sekä "pahka" öljypohjan kyljessä, tulevat ilmeisesti SA coden 825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS yhteydessä
Edit: mahdollisesti piston cooling system myös SA koodien 622/628/825/827/830 Yhteydessä
Ei harmainta hajua! Mikä tuo "SA coden 825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS" on? onks nää jotai "erikois varusteltui" moottoreita vai mitä? Mut Kaikki nää "lisät" mitä on ilmentynyt on ollu hyväks vaa tähä mennes Olisi kiva tietää näiden erikois vapari moottoreiden alkuperä ja että tunnistaako moottorin ulkoisesti jostain?
Itsellä on lohkossa pako sarjan puolella merkintä A ja B ja sit ns osoitin joka näyttää merkkiin A, Mitähän se merkitsee? Voin ottaa kuvan huomenissa jos selventäis mitä tarkoitan!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Olisit laittanu tohon sellasen hydrauliliitin nipan vai mikä se nyt onkaan, sellanen missä on kierre ja turboon samanlainen ja sitte teettäny hydrauliletkun siihen. Ei ainakaan tarvis miettiä pysyykö se kiinni
S202 kirjoitti:Olisit laittanu tohon sellasen hydrauliliitin nipan vai mikä se nyt onkaan, sellanen missä on kierre ja turboon samanlainen ja sitte teettäny hydrauliletkun siihen. Ei ainakaan tarvis miettiä pysyykö se kiinni
aika julumasta letkusta sais tehä että on tarpeeksi avara paluu puolelle..
Juu ei viitti itteään kipeäksi maksaa teetättämäll 17mm letkua hydrauliikka päiööä... Ja kun paluu puolella ei ole varsinaista painetta ollenkaan ni pysyy varmati kun laitan nipan päälle kevyelti liimaa ja rst klemmarin ja samoin myös turbon paluu putken päähän! Pysyy varmasti! Tulo puolen ajattelin tehdä 8-10mm sisähälkasialla olevasta rst punosletkusta tai nailon letkusta banjolla!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Rupeehan noilla hintaa olemaan aika rutkasti jos 19mm sisähalkaisialta olevaa hydrauliikka letkuu liittimineen teetätät Ja paine puolelle tulee kunnon letku! Ja eihän kyse ole säästämisestä vaan kannattavuudesta
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Toi on ihan hyvä liitos paluupuolelle, tärkeätä siellä on, että kestää ahtimesta tulevan lämmön, eli paras on tuoda noin 10 senttiä ahtimen laipalta metalliputkessa ja siitä eteenpäin silikoniletkulla. Tavalliset laadukkaat letkuklemmarit on ihan ok, kun ei siellä tosiaan ole painetta tai jos on niin on ongelmaa muualla (huohottimessa).
veskola kirjoitti:Toi on ihan hyvä liitos paluupuolelle, tärkeätä siellä on, että kestää ahtimesta tulevan lämmön, eli paras on tuoda noin 10 senttiä ahtimen laipalta metalliputkessa ja siitä eteenpäin silikoniletkulla. Tavalliset laadukkaat letkuklemmarit on ihan ok, kun ei siellä tosiaan ole painetta tai jos on niin on ongelmaa muualla (huohottimessa).
Juurikin näin olin ajatellut! Tosin ajattelin tuoda niin pitkän matkan kuin mahdollista rst/hst putkessa ahtimelta alas ja kytkeä loput silikoni letkulla ja hst letkuklemmarilla! Ei pitäisi vuotaa silloin!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Mää tässä miettinyt olen et miten saakelis toteuttasin sen öljyjäähdyttimen tulon ja paluun..? Onnistuuko sellainen et ottaa yhen lisä haaran viellä öljysuodattimesta termostaatti venttiilillä ja siitä sit jäähdyttimelle ja paluu jonnekki vaikka venttiili kanteen tehtyyn reikään? Tai otanko kannen takana olevasta propusta lähdön ja siitä takasin venttiilikanteen? Tosin en haluaisi siitä ottaa ettei kannen paineet putoa liian alas.. Kertokeepas miten ootte tehny näitä ja mikä osoittautunut parhaaksi Kiitän ja kummarran jo etukäteen
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Mulla olis semmonen öljynlauduttimen jalka mihinä on ne lauhduttajan lähdöt valmiina. Ehkä voisin myidä myös alkuperäset letkut ja 300dt lauhduttimen joka on sama mutta liittimet eripäin.
Tulipa tuossa harkittua vesiruisku järjestelmää lämpöjen kurissa pitoa varten! ois aika halpa, ja varma tapa pitää lämpöjä kurissa muiden jäähdytys toimenpiteiden ohessa! Onko kokemuksia muilla? Asennuksen ajattelin suorittaa vaparin imukaulassa oleviin huohotus reikiin!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.