Itse ratkaisin sammumisongelman poraamalla 6mm reiän kanteen ja tein siihen jengan. Eli siis pumpun kyljen kanteen, aivan niin oikealle ja alas että se luukku kiinni tulee "pumpun sisälle", ja siihen reikään kärjestä teroitettu 6mm pultti, joka kärjellään vastaa siihen viimeisen pytyn suutinta käyttävään palikkaan . Sitten vain kiersin aina puoli kierrosta sitä ruuvia niin kauan ettei se enää sammunut ja lukitsin sen pultin mutterilla kanteen. Toki laittamalla jokin C tai E- sokka siihen tankoon oikeaan reunaan ettei se mene liikaa sisälle. Selkiskö tämä kauhea sepustus?
EDIT: Tai laita sammutusvipuun joku rajoitin ettei mee liika alas.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
minkälainen morkooli siinä sitten on? eihän sitä alkuperäistä ainakaan tarvi kiertää kun ruuvaa sen pois vaan pumpun kannessa olevaa mutteria (samantapinen kuin hydrauliliittimessä), mutteri jää kanteen kiinni ja morkooli lähtee pois.
tuos nosturil äskö ihmettelin noitten painekammion vaihtoa. näyttää taas niin mielenkiintoselta operaatiolta kun on ruosteessa banjot ja putket ym pultit.
onko ne painekammiot pultattu sisältä päin ? ja mistä niihin pääsee käsiks.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mulla oli samanlainen ongelma omassa w124:ssa sedanissa joka pomppi hidasteissa niin järkyttävän paljon että hyppäs melkein seuraavalle hidasteelle asti!! . Tasonsäätö iskarit kyllä toimivat kun testasin ottamalla sen säätäjä venttiilin taakin irti ja kun siitä käänteli koneen käydessä niin hyvin nousi perä ylös ja laski alas asti, joten päädyttiin että ne "kaasupallot" on paskana ja sit vaihoin siihen normi iskarit ja juoset ja öljypumpun päästä ratas poies. nyt menee mersumaisen nätisti
Mahtaiskohan sitä joulun aikoihin tehdä samalla takapään pusla remontin ku perä murikkakin pitäs vaihtaa. Helpottas pallojen vaihtoa ku ois kelkka lattialla.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
tuotaniin, ite tuossa vaihtelin takakelkan etummaisia puslia niin tuumailin että syy todennäkösesti miksi menevät huonoksi on että kun takakaaresta valuva vesi jää puslan päälle asumaan ja puslan sisempi holkki alumiinina hapettuu ja tämä hapettuminen ruosteen tavalla tunkeutuu alas asti.. omasta oli pusla kahdessa osassa, oli sisäholkki hapettunut kokonaan irti, yli millin syviä hapettumia alumiinisessä sisäholkissa, laitan kyllä reilusti vaseliiniä tms uuden puslan päälle nyt paikalleen laittaessa...
niin oikeastaan se asia mitä tässä ajattelin topicia lainatakseni että lieneekö kuinka suuritöinen homma irrottaa tuo takakelkka, 4 puslaa, iskarin alapäät, jarrusatulat, kallistuksenvakaaja, kardaani, onko muuta ?? on pintaruosteessa takakelkan takaa useasta kohtaa ja kori muuten täysin läpikäyty ja massattu niin ei viittis jättää sinne ruostetta...
ja liekkö tuota takakelkkaa saa takasin yksin perus autotallitarvikkein ?
johani kirjoitti:niin oikeastaan se asia mitä tässä ajattelin topicia lainatakseni että lieneekö kuinka suuritöinen homma irrottaa tuo takakelkka, 4 puslaa, iskarin alapäät, jarrusatulat, kallistuksenvakaaja, kardaani, onko muuta ?? on pintaruosteessa takakelkan takaa useasta kohtaa ja kori muuten täysin läpikäyty ja massattu niin ei viittis jättää sinne ruostetta...
ja liekkö tuota takakelkkaa saa takasin yksin perus autotallitarvikkein ?
Käsijarruvaijeri kardaanista tarvii vaan löysätä keskimutteri ja vääntää raudalla kardaani lyhyeks.
johani kirjoitti:tuotaniin, ite tuossa vaihtelin takakelkan etummaisia puslia niin tuumailin että syy todennäkösesti miksi menevät huonoksi on että kun takakaaresta valuva vesi jää puslan päälle asumaan ja puslan sisempi holkki alumiinina hapettuu ja tämä hapettuminen ruosteen tavalla tunkeutuu alas asti.. omasta oli pusla kahdessa osassa, oli sisäholkki hapettunut kokonaan irti, yli millin syviä hapettumia alumiinisessä sisäholkissa, laitan kyllä reilusti vaseliiniä tms uuden puslan päälle nyt paikalleen laittaessa...
niin oikeastaan se asia mitä tässä ajattelin topicia lainatakseni että lieneekö kuinka suuritöinen homma irrottaa tuo takakelkka, 4 puslaa, iskarin alapäät, jarrusatulat, kallistuksenvakaaja, kardaani, onko muuta ?? on pintaruosteessa takakelkan takaa useasta kohtaa ja kori muuten täysin läpikäyty ja massattu niin ei viittis jättää sinne ruostetta...
ja liekkö tuota takakelkkaa saa takasin yksin perus autotallitarvikkein ?
kyllähän sen periaatteessa lattialla? saa tunkilla paikoilleen.
ite kans meinasin että puhaltelen ruosteet poies sieltä muhimasta. on melko tekemätön paikka korjata niitäkin kelkka paikallaan. ja saattaa olla hitsattavaakin etummaisten kiinnike pulttien luona.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
jaa se muuten otti ja lähti tuo sininen TDT. tilalle tuli keltanen bj
tuli ostettu tuohon kesä ST mesen koneeseen uudet palikat. tässä joku viikko pitäs ottaa se talliin sulaa ja nostella kone ja laatikko paketti lattialle.
purkaa atomeiks ja kattoo kuka siellä kolmos sylinterissä koputtelee
remmiä oon miettiny kaveriks tolle holsetille mutta on siinä taas sitten omat juttunsa saada rokkaa..?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Tuli haettuu uus käyttis valkeakoskelta ML65:lta. -95 250 20v autom. Aika hyvä ajaa muuten mutta takapää pompottaa..
Ja pari kuvissakin näkyvää kosmeettista juttua
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
nonni nyt on pallot vaihdettu takapäähän. yllättävän helppo juttu. parissa tunnissa tekee jos kaikki lähtee nätisti auki. kuskin puolen rauta putki halkes ku avasin sen. kävin teettä hyde letku tilalle. niitä on muutama hyllyssä jos joku tarvii. 100e/pari.
nyt on hieno vehe ajaa. oikeestaan paras mersu ajaa mitä mul on ollu. ja käyntiinkin tärähtää niinkuin hj61. ei tarvii ku avainta näyttää ni jo käy.
lokarin ostin. ovi pitäis puhaltaa ja viiä molemmat maalaukseen.
keskuslukon kauko ohjaus setti täytyy asentaa ku alkuperäinen ei toimi.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Onko nuo liittimet oikeanlaiset iskarin päähän? Mullekkin tehtiin aikoinaan hydrauliletkusta putken korvike toiselle puolelle ja tekijän mielipide oli ettei ehkä pidä, kun ite se iskarin päähän tulevan letkun liittimen kartio(?) on niin syvällä. Vai tuleeko nämä ihan iskarin päähän kiinni?
Mulle taidettiin laittaa liittimen päähän helmi niin että se puristuis sinne kartioon. Vielä ainakin näyttää tosin että pelaisi, pari kertaa on ollu toinen puoli matalampana kuin toinen.
JiiTee_ kirjoitti:Onko nuo liittimet oikeanlaiset iskarin päähän? Mullekkin tehtiin aikoinaan hydrauliletkusta putken korvike toiselle puolelle ja tekijän mielipide oli ettei ehkä pidä, kun ite se iskarin päähän tulevan letkun liittimen kartio(?) on niin syvällä. Vai tuleeko nämä ihan iskarin päähän kiinni?
Mulle taidettiin laittaa liittimen päähän helmi niin että se puristuis sinne kartioon. Vielä ainakin näyttää tosin että pelaisi, pari kertaa on ollu toinen puoli matalampana kuin toinen.
Joo ei menny ilman helmeä. Vielä pitää kyllä. En tajunnu ku menin teettää että ois voinu ottaa sen sinne iskarille saakka.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
nonni mikäs nyt mättää tossa uudessa pirssissä. ku lähtee ajelee ni jossain vaiheessa auto hyytyy ihan sillai ku kone leikkaa kiinni. eli yht äkkiä hyytyy ja ei auta vaikka painaa kaasua. se niinku dumppaamalla hidastaa vauhtia. tyyliin 80kmh -> 60kmh. ja hetken päästä taas lähtee kiihtymään ihan ok.
ja kone siis toimii kuin kello. sellanen tunto ois persiissä että vika ois laatikossa?? mikä helv. siihen yht äkkiä voi tulla?
loota öljyt on kirkkaat. eikä haise palaneelle. ja ovat tikun rajoissa.
just auton ostin ja kilsoja on nyt tullu vajaa tonni. ilman pienintäkää elettä mistään viasta. ja revitty ei oo. mittarissa 430tkm.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
oon lähössä tallille ja ennen sitä vaihdoin pihalla löpö suodattimet. vika saatto tosiaan olla niissä. karkea suodatin ihan musta. sen kaadoin tyhjäks purkkiin ja sen jälkee purkki tyhjäks. tältä näyttää purkki nyt
hieno suodattimes tuli onneksi aivan kirkasta kamaa. milläs tankista vedet saan pois?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru