W124 E300DT

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tosi hieno auto! Ei nyt kuitenkaan millään pahalla, mutta 20 000 € myyntihintaan saat varmaan ajella tolla ite aika pitkään...
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Eiköhän se ole tarkoituskin.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

masaf1 kirjoitti:Tosi hieno auto! Ei nyt kuitenkaan millään pahalla, mutta 20 000 € myyntihintaan saat varmaan ajella tolla ite aika pitkään...
Mikäs tällä on ajellessa. Ei ole tapana rakentaa vieraille autoja ilmaiseksi.
Niille jolle hinta on liian kova, niin markkinoilta löytyy varmasti halvempia.
Turha ruveta minulle itkemään, ihan kun se jotain auttaisi. Eli olkaamme aikuisia.

Kyllä minä tiputan hintaa heti kun rupean saamaan autoon vähän käytönjälkiä :D Eli katsotaan uusiksi 2-vuoden päästä, kun mittariin pyörähtää 100tkm lisää.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Lähiaikoina ei ole tullut ihmeellisiä muutoksia tehtyä. Keskittynyt etupäässä vain ajamaan.

Vakionopeudensäätimen VDO-ohjainboxin käytin hollannissa korjattavana, kun ei ole omistukseni aikana kunnolla toiminut.
tästä kirjoittelinkin toiseen topickiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35648

Lämmönsäätö säileikkö tuli irroiteltua, kun oli lasikantainen poltin palanut.

Myös yritin tutkia tuota apukuskin puoleista sähköpenkin katkaisijaa, kun on varustettu tuolla muistiominaisuudella, kun kyseisten numeronäppäimien takana kuuluisi palaa taustavalaistus. Sain purettua kyseisen katkasijan ja totesin että kyseiset ledit ovat täysin ehjät. Ei vaan katkasija saa ohjausvirtaa ledeille, kun pistää valot päälle. Todennäköisesti kyseinen johto poikki jostain väliltä. Kyseessä kun ei ole kovin suuri vika niin täytyy perehtyä joskus asiaan uudelleen, kun on enemmän vapaa-aikaa ja mielenkiintoa.

Nyt tärkeimpään:

Eli olen autoon ollut erittäin tyytyväinen toimivuudeltaan. Varusteita on riittäväsi, jotka takaavat ajonautinnon, mutta olen hivenen pettynyt auton tapaan liikehtiä, niin nyt on seuraavaksi tulossa Mynädieselin säätämä pumppu.

Jos tosiaan tuo mynäpumppu toisi tulessaan autoon vähän enemmän tuota rivakkuutta. Mitään ihmeellisiä huippunopeuksia en hae, mutta kiihtyvyden nopeutuminen on aina tervetullut minun puolestani.
220.128 Black Mirror
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3788
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllähän se 142hv on silti enemmän kun 250D:n 95hv... :wink: Mutta tuo pumpun säätö olis kyllä mullakin edessä jossain vaiheessa. Jos Cupee menee kaupan niin vois kans vähän fiksailla tuota konetta tuossa diisselissä. Mitäs sulla menee naftaa tossa? Isännällä menee 300TDT:ssä hyvin lähellä 9-10 litraa kun taas mulla pysyy 6-7 litran tietämissä keskikulutus, joten aika iso ero tehon määrään nähden..vaikka on vielä turbo.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Kannattaa myös se ilmansuodatinkotelon alla oleva ilmamassamittarin läppä patentoida läpeensä auki, vaikuttaa kummasti tuohon kulkupuoleen. :D

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

EvoX, kulutus taitaa minulla olla tällä hetkellä siinä 8-9L pintaan. Vakio 15" aluilla, meni siihen 7-8L.

Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa. :evil:

ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..
220.128 Black Mirror
Avatar
Hannuk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 02.03.2005 13:51
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Hannuk »

Kryptonite kirjoitti:EvoX, kulutus taitaa minulla olla tällä hetkellä siinä 8-9L pintaan. Vakio 15" aluilla, meni siihen 7-8L.

Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa. :evil:

ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..

Daymmz tuommoset ottaa kyllä päähän :( itselläni kävi semmonen pieni juttu eilen ku joku paikallinen farmari oli lannottanu 3kilsaa tietä lehmänpaskalla, siis ihan oikeasti sitä paskaa riitti :lol: pesin eilen auton 2 kertaan ja haju on vieläkin aika mehevä :shock:
S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
Avatar
Jouns
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ke 16.01.2008 16:25
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Jouns »

Malm kirjoitti:Kannattaa myös se ilmansuodatinkotelon alla oleva ilmamassamittarin läppä patentoida läpeensä auki, vaikuttaa kummasti tuohon kulkupuoleen. :D

-Risto
Rajoittaakos tuo läppä jotenkin ilmansaantia vai mikä sen ideana on? Jotenkin kuulostaa hullulta että ahdetussa lähes vakio autossa olisi suurtakaan merkitystä?? Itseltä sen otin pois enkä ainakaan vielä mitään eroa huomannut, mutten kyllä kokeillut kun tuossa vetisellä hiekkatiellä niin ei edes viitsinyt oikeen olan takaa sotkea..
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Jouns kirjoitti:
Malm kirjoitti:Kannattaa myös se ilmansuodatinkotelon alla oleva ilmamassamittarin läppä patentoida läpeensä auki, vaikuttaa kummasti tuohon kulkupuoleen. :D

-Risto
Rajoittaakos tuo läppä jotenkin ilmansaantia vai mikä sen ideana on? Jotenkin kuulostaa hullulta että ahdetussa lähes vakio autossa olisi suurtakaan merkitystä?? Itseltä sen otin pois enkä ainakaan vielä mitään eroa huomannut, mutten kyllä kokeillut kun tuossa vetisellä hiekkatiellä niin ei edes viitsinyt oikeen olan takaa sotkea..
Riippuu varmaan yksilöstä, kaverin S350TD:stä otettiin tuo pois niin ero oli kyllä kuin yöllä ja päivällä, auto muuttui patalaiskasta möhköstä miltein urheillulliseksi. :D

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla taas ei ollu mittään merkitystä.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mika.T kirjoitti:Mulla taas ei ollu mittään merkitystä.
No onhan se tieten mahdollista että tuossa toisessa vehkeessä se ois hieman jumitellut. :roll:

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Hannuk kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:EvoX, kulutus taitaa minulla olla tällä hetkellä siinä 8-9L pintaan. Vakio 15" aluilla, meni siihen 7-8L.

Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa. :evil:

ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..

Daymmz tuommoset ottaa kyllä päähän :( itselläni kävi semmonen pieni juttu eilen ku joku paikallinen farmari oli lannottanu 3kilsaa tietä lehmänpaskalla, siis ihan oikeasti sitä paskaa riitti :lol: pesin eilen auton 2 kertaan ja haju on vieläkin aika mehevä :shock:
Joo ottaahan tuollainen päähän, mutta onneksi ei tullut kuin sellainen 20centin kolikon kokoinen läntti, josta puuttuu maali. Enpä taida nyt toistaiseksi tehdä mitään. jos vaikka ensikesäksi löisi jonkun sortin korisarjan vielä tuohon.. Katsoa sitten tuota maalaus touhua, muovi kun ei ruostu..
220.128 Black Mirror
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Malm kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:Mulla taas ei ollu mittään merkitystä.
No onhan se tieten mahdollista että tuossa toisessa vehkeessä se ois hieman jumitellut. :roll:

-Risto
Sama juttu, ei juuri mitään merkitystä... tosin tein sen silloin ennen koneremppaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Todii, pakkohan se oli heti tänne tulla kirjoittelemaan..

Tuli juuri auto Petehrin käsittelystä. nyt on autossa sitten tuo Mynädieselin säätämä syöttöpumppu ja samalla hän poisteli sitten tuon EGR- pakokaasukierrätyksen ja vaihteli puhtaan imusarjan tilalle.

Varsinaisesti en nyt päässyt vielä kunnolla syventymään tuohon auton todelliseen luontoon nyt uuden pumpun myötä, kun sattui aika sateinen, märkä ja pimeä keli, joten tuli kevyellä kaasulla ajeltua. Täytyy huomenna syventyä lisää valosan aikaan auton sielunelämään.

Mutta todelliset pisteet kyllä petehrille siitä että huomasi samalla, että automaattilaatikon lauhdutin Hikoili/vuoteli letkuliitoksestaan, vaikka ei kuulunutkaan sovittuun työhön. Fiksuna miehenä sitten soitti ja ilmoitti.
Vältyin mukavasti kalliilta laatikkorempalta, laudutin kun olisi sylkenyt jossain vaiheessa öljyt pihalle laatikosta, niin se olisi ketuttanut hitusen.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Noniin, nyt on meikäläisellä pieniä ongelmia. Vaihteisto ei toimi mieleiselläni tavalla. Petehri minua neuvoi säätämään vaihteiston vaijeria, kun hän ilmoitti ettei kerinnyt sitä säätämään vimosen päälle, kun eilen meni hänellä muutenkin päivä pitkäksi kun ahersi autoni kimpussa.

Alkutilanne on seuraava: Vaihtaa todella pehmeästi kevyesti lähdettäessä, mutta kun reippaasti liikehtii, kun vaihto välin pitäisi olla siinä 3000 kohtaa, niin vaihdon kun pitäisi olla jämäkkä, niin vaihto jää aivan liian löysäksi ja jää mielestäni luistamaan.

Aluksi yritin kiristää vaijeria, niin tuntui että jää vain pahemmin luistamaan. Kiristin vaijerin hiljakseen siihen asti kunnes vaihteisto ei enään vaihtanut laisinkaan. eli meni liian kireäksi. Tämän jälkeen säädin mistä aloitin, kun erotin hyvin säätömutterin likaisuusrajasta (muovia) ja säädin vaijeria hivenen vieläkin löysemmäksi. Eli kevyesti ajaessa tuntuu vaihtavan todella asiallisesti, ei jää miettimään/luistamaan, mutta kovimmilla kierroksilla mielestäni ei toimi oikein.

Kaippa sen nyt jotenkin saisi säädettyä kohdillensa, kun aikaisemmin vaihtoi mielestäni erittäin hienosti. Eli ohjeistusta kaipailisin. Kuuluuko minun tässä tapauksessa kiristää vaijeria vai löysätä, kun haluan napakamman ja voimakkaamman vaihdon?

Nyt en uskalla yhtään koittaa "lähettää" autolla, kun pelottaa että jää luistamaan pahasti.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Toiselta forumilta lainattua:
XUX63 kirjoitti:Ei auta vaijerin roplaaminen. Ryömit auton alle ja vaihdevivun lähelle tulee semmonen modulaattori johon tulee alipaineputki. Jos se on ns uudempaa mallia, niin käännät vivun ääriasentoon oikealle. Jos vanhemman mallinen, siinä on päällä reilun sentin halkaisijaltaan oleva kumitutti. Otat sen pois ja vedät pienen t-avaimen ulospäin ja käännät siitä aluksi vaikka pari kierrosta lisää ja käyt koeajolla napakoitu liikaa vai liian vähän.
Malm kirjoitti:Juu ja se pumpun kylessä oleva mokkula pitää säätää siten ettei anna alipainetta läpi kaasu pohjassa. Tos on ihan ohjeet: http://www.students.oamk.fi/~t3mail00/s%e4%e4t%f6.pdf

-Risto
Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?

Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?

Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.
220.128 Black Mirror
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Kryptonite kirjoitti:Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?

Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?

Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.
Eikö tuo ole paremminkin sääntö kuin poikkeus, että tulee noita ongelmia kun pumppua viritetään.
Pumppu ja pumpun kyljessä oleva alipaineen säätöventtiili ei ole enää sykroonissa keskenään. Auto liikkuu eri kaasun asennoilla eri lailla kuin ennen.
Pumpun kyljessä olevaa säätöventiiliä lähtisin ensin säätämään parempaan asentoon ja sitten vasta koskisin laatikon säätäihin jos ennen oli toiminut oikein. Mutta tuskin sitä vastaavaksi kuin ennen on ollut saa, jos ei ala virittelemään itse alipainesäätöventtiiliä.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Laatikkoon tarttee kyllä säätöä, kun teho kasvanut.. :shock:
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
SamOsa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 08.05.2008 21:39
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja SamOsa »

[/quote]

Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?

Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?

Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.[/quote]

Jokune aikaa sitten säädin 190d automaatista syöttöä pari rinkiä, nii johankummaa alko heti luistaa laatikko :D No ei siinä mitää, vaijerista säätelin nii ei saanu siitä oikee mitää apua vaihtoihin. Lopulta sitten nostin paineita laatikosta yhden ringin, niin alkoi heti pelittämään kuin kuuluukin :) Eli paineita nostamaan vaan ! :twisted:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sama juttu täällä, eikun auton alle vaan. Itselläni kunnostettiin myös laatikko ja Jarkko ei itse kajonnut säätöön. Kaksi kierrosta sai laittaa tiukemmalle! Kannattaa kokeilla esim. neljänneskierros kerrallaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Nyt on painetta nostettu laatikkoon 2 1/4 kierrosta lisää. Nyt vaihtaa kuin kuulukin ajossa napakasti arpomatta, mutta ei rykien.

Tosin vielä on yksi salaperäinen ominaisuus on vielä, että jos ajan hiljaa pihatietä normaalisti ja hidastan moottorijarrutuksella, eli nosta jalan kaasulta, juuri kun laatikko on vaihtamassa suurempaa vaihdetta silmään, niin hivenen rykäsee/paukahtaa perässä. Mistä moinen?

Tämä tapahtuu vain silloin kun jalka on kaasulta pois.
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kryptonite kirjoitti:
Tosin vielä on yksi salaperäinen ominaisuus on vielä, että jos ajan hiljaa pihatietä normaalisti ja hidastan moottorijarrutuksella, eli nosta jalan kaasulta, juuri kun laatikko on vaihtamassa suurempaa vaihdetta silmään, niin hivenen rykäsee/paukahtaa perässä. Mistä moinen?

Tämä tapahtuu vain silloin kun jalka on kaasulta pois.
Laatikon ominaisuus.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

tänään ajelin tuossa kaupungilla pahimpaan ruuhka-aikaan, niin täytyy sanoa, että nyt täytyy keksiä jotain. Todella epämukava.

Sillä tuo kaasu on nyt jotenkin niin herkkä ja tuntuu tuo nopeus nousevan niin herkästi, joten normaalisti kaasulla ei pysty kaupungilla ajelemaan. ja aivan pintakaasulla (jalka juuri ja juuri koskee kaasuun) niin tuntuu pamauttavan vaihdoissa 2-3:lle ja 3-4:lle. Vai miten kuvailisi. Erittäin terävä vaihto.

Aika pirun voimakas/terävä isku. Vähän sama kuin ottaisi vallan laatikon alipaineohjauksen pois käytöstä.

ajattelin jos tuo vaijeri on nyt sitten kuitenkin liian kireällä, jos sen löysääminen auttaisi, että vaihdot tapahtuisivat hivenen aikaisemmin.
Vai olenko aivan hakuteillä? eli ihan kuin pintakaasulla ajaessa jäisi kantamaan, eikä vaihda ennen kuin painaa kaasua lisää tai nostaa jalan kaasulta.

normaalilla kaasulla ja vaikka sitten kick downin kanssa, niin vaihdot ovat napakat ja hyvät, Joten en näe kyllä aiheelliseksi paineitakaan mennä enään muuttamaan.
220.128 Black Mirror
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kryptonite kirjoitti:ajattelin jos tuo vaijeri on nyt sitten kuitenkin liian kireällä, jos sen löysääminen auttaisi, että vaihdot tapahtuisivat hivenen aikaisemmin.
Vai olenko aivan hakuteillä?
Kannattaa kokeilla.

Vaihdot pehmenee aavistuksen verran kun loota vaihtaa isompaa ennen kuin turbiini tarraa kunnolla kiinni.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tuli heitettyä taas pieni testilenkki. Löysäsin vaijeria. Nyt vaihtaa pintakaasulla tasasesti eikä pauku. Tosin vaihtaa laiskasti/pehmeästi, mutta ei jää kyllä luistamaan.
Puolikaasulla vaihtaa aika pehmeästi myös, mutta nyt ei oikeastaan ole paljoakaan aikaa 2-3 ja 3-4 vaihtojen välissä. Vaihtaa aika perä kanaa.

Lisäys:

Kävin sitten äsken kaupassa, ja siinä tuli nosteltua kaasua, niin rupeshan se taas pamahteleen. Täytyy vaan näköjään kiristää takasin vaan. Vaihteli sen verta paremmin. ja kulku oli tasaisempaa ja rivakkaampaa.

Täytyy huomenna säätää takaisin ja mahdollisesti kokeilla vielä tiputtaa laatikosta painetta pois. Jos ei auta, niin varmaan tarvii kokeilla kepillä jäätä ja ruveta takapään puslia vaihtamaan..
220.128 Black Mirror
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

pumpulta laatikkoon lähtevä putki t-haaralla morkoolin putkeen tai imusarjaan sen jälkeen säätää paineta pienemmäksi kunnes ei enää rauhallisessa ajossa nypi (pumpun kyljessa olevaa alipaine säädintä ei enää tarvi) lopuu ongelmat :idea:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

tänään lähdin autoa tankkamaan, niin nyt peräpää nykäisi tarävästi myös jarruttaessa, kun vaihteisto rupesi heittämään pienempää silmään.

Löysäsin vaijeria 2 kierrosta, niin ei tehnyt sen jälkeen. En tiedä vaikuttiko tuo vai johtuiko siitä kun laatikko lämpesi. Vaihdot muuttuivat ainakin kuin pieru nahkahousuissa. Ei kyllä luista, mutta ovat pehmeät..

Täytyy ensiviikolla soitella korjaamolle ja kysellä heidän mielipidettään. Jotenkin tuntuu että alipaineen ohjauksessa on jotain aivan ihmeellistä menossa, kun tuntuu ettei yhtään alipainetta ole vaihdoissa jos ei ole kaasua.

Rupeaa kyllä menemään hermo, ja pelko painaa päälle, että kohta menee oikeasti jotain rikki.. Jos ei muuta, niin luulisi käyvän ainakin tasauspyörästön päälle ja vetareiden, kun noin terävästi nykii..
xr5t kirjoitti:pumpulta laatikkoon lähtevä putki t-haaralla morkoolin putkeen tai imusarjaan sen jälkeen säätää paineta pienemmäksi kunnes ei enää rauhallisessa ajossa nypi (pumpun kyljessa olevaa alipaine säädintä ei enää tarvi) lopuu ongelmat :idea:
Jos tuota ei kohta saa säädettyä kuntoon, niin täytyy todellakin kokeilla tätä vippaskonstia..
220.128 Black Mirror
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...tarkistappa alipaine liitos letkut :idea: ...ettei ole vuotoa :wink:
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

xr5t kirjoitti:pumpulta laatikkoon lähtevä putki t-haaralla morkoolin putkeen tai imusarjaan sen jälkeen säätää paineta pienemmäksi kunnes ei enää rauhallisessa ajossa nypi (pumpun kyljessa olevaa alipaine säädintä ei enää tarvi) lopuu ongelmat :idea:
Jos tuota ei kohta saa säädettyä kuntoon, niin täytyy todellakin kokeilla tätä vippaskonstia..[/quote]

ei se ole mikään vippaskonsti näinhän se pelaa jos esim. pensa mersu ahdetaan niin silloin menee ahtopaine laatikkoon
itsellä ollut jo vuoden käytössä dieselissä tuolla lailla ja pelaa hienosti
jos ennen pumpun säätöä kaasua on joutunut painamaan esim. 5 senttiä kiihdytyksessä niin pumpun säädön jalkeen sitä tarvii painaa puolet vähempi ja tämä on mahdoton yhtälö pumpun kyljessä olevalle säätimelle sitä ei saa enää koskaan säädettyä hyväksi
Vastaa Viestiin