W124 E300DT
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Mikäs tällä on ajellessa. Ei ole tapana rakentaa vieraille autoja ilmaiseksi.masaf1 kirjoitti:Tosi hieno auto! Ei nyt kuitenkaan millään pahalla, mutta 20 000 € myyntihintaan saat varmaan ajella tolla ite aika pitkään...
Niille jolle hinta on liian kova, niin markkinoilta löytyy varmasti halvempia.
Turha ruveta minulle itkemään, ihan kun se jotain auttaisi. Eli olkaamme aikuisia.
Kyllä minä tiputan hintaa heti kun rupean saamaan autoon vähän käytönjälkiä

220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Lähiaikoina ei ole tullut ihmeellisiä muutoksia tehtyä. Keskittynyt etupäässä vain ajamaan.
Vakionopeudensäätimen VDO-ohjainboxin käytin hollannissa korjattavana, kun ei ole omistukseni aikana kunnolla toiminut.
tästä kirjoittelinkin toiseen topickiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35648
Lämmönsäätö säileikkö tuli irroiteltua, kun oli lasikantainen poltin palanut.
Myös yritin tutkia tuota apukuskin puoleista sähköpenkin katkaisijaa, kun on varustettu tuolla muistiominaisuudella, kun kyseisten numeronäppäimien takana kuuluisi palaa taustavalaistus. Sain purettua kyseisen katkasijan ja totesin että kyseiset ledit ovat täysin ehjät. Ei vaan katkasija saa ohjausvirtaa ledeille, kun pistää valot päälle. Todennäköisesti kyseinen johto poikki jostain väliltä. Kyseessä kun ei ole kovin suuri vika niin täytyy perehtyä joskus asiaan uudelleen, kun on enemmän vapaa-aikaa ja mielenkiintoa.
Nyt tärkeimpään:
Eli olen autoon ollut erittäin tyytyväinen toimivuudeltaan. Varusteita on riittäväsi, jotka takaavat ajonautinnon, mutta olen hivenen pettynyt auton tapaan liikehtiä, niin nyt on seuraavaksi tulossa Mynädieselin säätämä pumppu.
Jos tosiaan tuo mynäpumppu toisi tulessaan autoon vähän enemmän tuota rivakkuutta. Mitään ihmeellisiä huippunopeuksia en hae, mutta kiihtyvyden nopeutuminen on aina tervetullut minun puolestani.
Vakionopeudensäätimen VDO-ohjainboxin käytin hollannissa korjattavana, kun ei ole omistukseni aikana kunnolla toiminut.
tästä kirjoittelinkin toiseen topickiin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35648
Lämmönsäätö säileikkö tuli irroiteltua, kun oli lasikantainen poltin palanut.
Myös yritin tutkia tuota apukuskin puoleista sähköpenkin katkaisijaa, kun on varustettu tuolla muistiominaisuudella, kun kyseisten numeronäppäimien takana kuuluisi palaa taustavalaistus. Sain purettua kyseisen katkasijan ja totesin että kyseiset ledit ovat täysin ehjät. Ei vaan katkasija saa ohjausvirtaa ledeille, kun pistää valot päälle. Todennäköisesti kyseinen johto poikki jostain väliltä. Kyseessä kun ei ole kovin suuri vika niin täytyy perehtyä joskus asiaan uudelleen, kun on enemmän vapaa-aikaa ja mielenkiintoa.
Nyt tärkeimpään:
Eli olen autoon ollut erittäin tyytyväinen toimivuudeltaan. Varusteita on riittäväsi, jotka takaavat ajonautinnon, mutta olen hivenen pettynyt auton tapaan liikehtiä, niin nyt on seuraavaksi tulossa Mynädieselin säätämä pumppu.
Jos tosiaan tuo mynäpumppu toisi tulessaan autoon vähän enemmän tuota rivakkuutta. Mitään ihmeellisiä huippunopeuksia en hae, mutta kiihtyvyden nopeutuminen on aina tervetullut minun puolestani.
220.128 Black Mirror
Kyllähän se 142hv on silti enemmän kun 250D:n 95hv...
Mutta tuo pumpun säätö olis kyllä mullakin edessä jossain vaiheessa. Jos Cupee menee kaupan niin vois kans vähän fiksailla tuota konetta tuossa diisselissä. Mitäs sulla menee naftaa tossa? Isännällä menee 300TDT:ssä hyvin lähellä 9-10 litraa kun taas mulla pysyy 6-7 litran tietämissä keskikulutus, joten aika iso ero tehon määrään nähden..vaikka on vielä turbo.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
EvoX, kulutus taitaa minulla olla tällä hetkellä siinä 8-9L pintaan. Vakio 15" aluilla, meni siihen 7-8L.
Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa.
ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..
Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa.

ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..
220.128 Black Mirror
Kryptonite kirjoitti:EvoX, kulutus taitaa minulla olla tällä hetkellä siinä 8-9L pintaan. Vakio 15" aluilla, meni siihen 7-8L.
Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa.![]()
ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..
Daymmz tuommoset ottaa kyllä päähän



S210 320cdi Avantgarde -01
ex. W124 250D -86
ex. W124 250D -86
Rajoittaakos tuo läppä jotenkin ilmansaantia vai mikä sen ideana on? Jotenkin kuulostaa hullulta että ahdetussa lähes vakio autossa olisi suurtakaan merkitystä?? Itseltä sen otin pois enkä ainakaan vielä mitään eroa huomannut, mutten kyllä kokeillut kun tuossa vetisellä hiekkatiellä niin ei edes viitsinyt oikeen olan takaa sotkea..Malm kirjoitti:Kannattaa myös se ilmansuodatinkotelon alla oleva ilmamassamittarin läppä patentoida läpeensä auki, vaikuttaa kummasti tuohon kulkupuoleen.
-Risto
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Riippuu varmaan yksilöstä, kaverin S350TD:stä otettiin tuo pois niin ero oli kyllä kuin yöllä ja päivällä, auto muuttui patalaiskasta möhköstä miltein urheillulliseksi.Jouns kirjoitti:Rajoittaakos tuo läppä jotenkin ilmansaantia vai mikä sen ideana on? Jotenkin kuulostaa hullulta että ahdetussa lähes vakio autossa olisi suurtakaan merkitystä?? Itseltä sen otin pois enkä ainakaan vielä mitään eroa huomannut, mutten kyllä kokeillut kun tuossa vetisellä hiekkatiellä niin ei edes viitsinyt oikeen olan takaa sotkea..Malm kirjoitti:Kannattaa myös se ilmansuodatinkotelon alla oleva ilmamassamittarin läppä patentoida läpeensä auki, vaikuttaa kummasti tuohon kulkupuoleen.
-Risto

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Joo ottaahan tuollainen päähän, mutta onneksi ei tullut kuin sellainen 20centin kolikon kokoinen läntti, josta puuttuu maali. Enpä taida nyt toistaiseksi tehdä mitään. jos vaikka ensikesäksi löisi jonkun sortin korisarjan vielä tuohon.. Katsoa sitten tuota maalaus touhua, muovi kun ei ruostu..Hannuk kirjoitti:Kryptonite kirjoitti:EvoX, kulutus taitaa minulla olla tällä hetkellä siinä 8-9L pintaan. Vakio 15" aluilla, meni siihen 7-8L.
Sitten, Eilen tuli autoon käytön jälkikin.
Kävin eilen ajelemassa kaverin tykönä kun oli ostanut tuolta metsän keskeltä sellaisen pienen maatalopirtin. Noh kuiteskin sieltä lähtiessäni, niin enköhän ajanut suoraan päin kukkapenkkiä, mikä oli tehty kaivonrenkaasta.
Nyt on vekki sitten tuossa rekisterikilven vieressä törmäysmuovissa.![]()
ei se ajaminen minultakaan näköjään aina luonnistu..
Daymmz tuommoset ottaa kyllä päähänitselläni kävi semmonen pieni juttu eilen ku joku paikallinen farmari oli lannottanu 3kilsaa tietä lehmänpaskalla, siis ihan oikeasti sitä paskaa riitti
pesin eilen auton 2 kertaan ja haju on vieläkin aika mehevä
220.128 Black Mirror
Sama juttu, ei juuri mitään merkitystä... tosin tein sen silloin ennen koneremppaa.Malm kirjoitti:No onhan se tieten mahdollista että tuossa toisessa vehkeessä se ois hieman jumitellut.Mika.T kirjoitti:Mulla taas ei ollu mittään merkitystä.
-Risto
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Todii, pakkohan se oli heti tänne tulla kirjoittelemaan..
Tuli juuri auto Petehrin käsittelystä. nyt on autossa sitten tuo Mynädieselin säätämä syöttöpumppu ja samalla hän poisteli sitten tuon EGR- pakokaasukierrätyksen ja vaihteli puhtaan imusarjan tilalle.
Varsinaisesti en nyt päässyt vielä kunnolla syventymään tuohon auton todelliseen luontoon nyt uuden pumpun myötä, kun sattui aika sateinen, märkä ja pimeä keli, joten tuli kevyellä kaasulla ajeltua. Täytyy huomenna syventyä lisää valosan aikaan auton sielunelämään.
Mutta todelliset pisteet kyllä petehrille siitä että huomasi samalla, että automaattilaatikon lauhdutin Hikoili/vuoteli letkuliitoksestaan, vaikka ei kuulunutkaan sovittuun työhön. Fiksuna miehenä sitten soitti ja ilmoitti.
Vältyin mukavasti kalliilta laatikkorempalta, laudutin kun olisi sylkenyt jossain vaiheessa öljyt pihalle laatikosta, niin se olisi ketuttanut hitusen.
Tuli juuri auto Petehrin käsittelystä. nyt on autossa sitten tuo Mynädieselin säätämä syöttöpumppu ja samalla hän poisteli sitten tuon EGR- pakokaasukierrätyksen ja vaihteli puhtaan imusarjan tilalle.
Varsinaisesti en nyt päässyt vielä kunnolla syventymään tuohon auton todelliseen luontoon nyt uuden pumpun myötä, kun sattui aika sateinen, märkä ja pimeä keli, joten tuli kevyellä kaasulla ajeltua. Täytyy huomenna syventyä lisää valosan aikaan auton sielunelämään.
Mutta todelliset pisteet kyllä petehrille siitä että huomasi samalla, että automaattilaatikon lauhdutin Hikoili/vuoteli letkuliitoksestaan, vaikka ei kuulunutkaan sovittuun työhön. Fiksuna miehenä sitten soitti ja ilmoitti.
Vältyin mukavasti kalliilta laatikkorempalta, laudutin kun olisi sylkenyt jossain vaiheessa öljyt pihalle laatikosta, niin se olisi ketuttanut hitusen.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Noniin, nyt on meikäläisellä pieniä ongelmia. Vaihteisto ei toimi mieleiselläni tavalla. Petehri minua neuvoi säätämään vaihteiston vaijeria, kun hän ilmoitti ettei kerinnyt sitä säätämään vimosen päälle, kun eilen meni hänellä muutenkin päivä pitkäksi kun ahersi autoni kimpussa.
Alkutilanne on seuraava: Vaihtaa todella pehmeästi kevyesti lähdettäessä, mutta kun reippaasti liikehtii, kun vaihto välin pitäisi olla siinä 3000 kohtaa, niin vaihdon kun pitäisi olla jämäkkä, niin vaihto jää aivan liian löysäksi ja jää mielestäni luistamaan.
Aluksi yritin kiristää vaijeria, niin tuntui että jää vain pahemmin luistamaan. Kiristin vaijerin hiljakseen siihen asti kunnes vaihteisto ei enään vaihtanut laisinkaan. eli meni liian kireäksi. Tämän jälkeen säädin mistä aloitin, kun erotin hyvin säätömutterin likaisuusrajasta (muovia) ja säädin vaijeria hivenen vieläkin löysemmäksi. Eli kevyesti ajaessa tuntuu vaihtavan todella asiallisesti, ei jää miettimään/luistamaan, mutta kovimmilla kierroksilla mielestäni ei toimi oikein.
Kaippa sen nyt jotenkin saisi säädettyä kohdillensa, kun aikaisemmin vaihtoi mielestäni erittäin hienosti. Eli ohjeistusta kaipailisin. Kuuluuko minun tässä tapauksessa kiristää vaijeria vai löysätä, kun haluan napakamman ja voimakkaamman vaihdon?
Nyt en uskalla yhtään koittaa "lähettää" autolla, kun pelottaa että jää luistamaan pahasti.
Alkutilanne on seuraava: Vaihtaa todella pehmeästi kevyesti lähdettäessä, mutta kun reippaasti liikehtii, kun vaihto välin pitäisi olla siinä 3000 kohtaa, niin vaihdon kun pitäisi olla jämäkkä, niin vaihto jää aivan liian löysäksi ja jää mielestäni luistamaan.
Aluksi yritin kiristää vaijeria, niin tuntui että jää vain pahemmin luistamaan. Kiristin vaijerin hiljakseen siihen asti kunnes vaihteisto ei enään vaihtanut laisinkaan. eli meni liian kireäksi. Tämän jälkeen säädin mistä aloitin, kun erotin hyvin säätömutterin likaisuusrajasta (muovia) ja säädin vaijeria hivenen vieläkin löysemmäksi. Eli kevyesti ajaessa tuntuu vaihtavan todella asiallisesti, ei jää miettimään/luistamaan, mutta kovimmilla kierroksilla mielestäni ei toimi oikein.
Kaippa sen nyt jotenkin saisi säädettyä kohdillensa, kun aikaisemmin vaihtoi mielestäni erittäin hienosti. Eli ohjeistusta kaipailisin. Kuuluuko minun tässä tapauksessa kiristää vaijeria vai löysätä, kun haluan napakamman ja voimakkaamman vaihdon?
Nyt en uskalla yhtään koittaa "lähettää" autolla, kun pelottaa että jää luistamaan pahasti.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Toiselta forumilta lainattua:
Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?
Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.
XUX63 kirjoitti:Ei auta vaijerin roplaaminen. Ryömit auton alle ja vaihdevivun lähelle tulee semmonen modulaattori johon tulee alipaineputki. Jos se on ns uudempaa mallia, niin käännät vivun ääriasentoon oikealle. Jos vanhemman mallinen, siinä on päällä reilun sentin halkaisijaltaan oleva kumitutti. Otat sen pois ja vedät pienen t-avaimen ulospäin ja käännät siitä aluksi vaikka pari kierrosta lisää ja käyt koeajolla napakoitu liikaa vai liian vähän.
Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?Malm kirjoitti:Juu ja se pumpun kylessä oleva mokkula pitää säätää siten ettei anna alipainetta läpi kaasu pohjassa. Tos on ihan ohjeet: http://www.students.oamk.fi/~t3mail00/s%e4%e4t%f6.pdf
-Risto
Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?
Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.
220.128 Black Mirror
Eikö tuo ole paremminkin sääntö kuin poikkeus, että tulee noita ongelmia kun pumppua viritetään.Kryptonite kirjoitti:Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?
Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?
Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.
Pumppu ja pumpun kyljessä oleva alipaineen säätöventtiili ei ole enää sykroonissa keskenään. Auto liikkuu eri kaasun asennoilla eri lailla kuin ennen.
Pumpun kyljessä olevaa säätöventiiliä lähtisin ensin säätämään parempaan asentoon ja sitten vasta koskisin laatikon säätäihin jos ennen oli toiminut oikein. Mutta tuskin sitä vastaavaksi kuin ennen on ollut saa, jos ei ala virittelemään itse alipainesäätöventtiiliä.
[/quote]
Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?
Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?
Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.[/quote]
Jokune aikaa sitten säädin 190d automaatista syöttöä pari rinkiä, nii johankummaa alko heti luistaa laatikko
No ei siinä mitää, vaijerista säätelin nii ei saanu siitä oikee mitää apua vaihtoihin. Lopulta sitten nostin paineita laatikosta yhden ringin, niin alkoi heti pelittämään kuin kuuluukin
Eli paineita nostamaan vaan ! 
Tosin vieläkään en ymmärrä, miksi tarvisi säätää paineita, jos pelkästään syöttöpumppu vaihdetaan ja EGR poistetaan käytöstä?
Onko muka kaikilla ollut kyseinen operaatio aina edessä, kun olette pumpun vaihteneet?
Sillä laatikko vaihtoi todella napakasti ennen operaatioo ja nyt se ei sitä tee.[/quote]
Jokune aikaa sitten säädin 190d automaatista syöttöä pari rinkiä, nii johankummaa alko heti luistaa laatikko



Sama juttu täällä, eikun auton alle vaan. Itselläni kunnostettiin myös laatikko ja Jarkko ei itse kajonnut säätöön. Kaksi kierrosta sai laittaa tiukemmalle! Kannattaa kokeilla esim. neljänneskierros kerrallaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt on painetta nostettu laatikkoon 2 1/4 kierrosta lisää. Nyt vaihtaa kuin kuulukin ajossa napakasti arpomatta, mutta ei rykien.
Tosin vielä on yksi salaperäinen ominaisuus on vielä, että jos ajan hiljaa pihatietä normaalisti ja hidastan moottorijarrutuksella, eli nosta jalan kaasulta, juuri kun laatikko on vaihtamassa suurempaa vaihdetta silmään, niin hivenen rykäsee/paukahtaa perässä. Mistä moinen?
Tämä tapahtuu vain silloin kun jalka on kaasulta pois.
Tosin vielä on yksi salaperäinen ominaisuus on vielä, että jos ajan hiljaa pihatietä normaalisti ja hidastan moottorijarrutuksella, eli nosta jalan kaasulta, juuri kun laatikko on vaihtamassa suurempaa vaihdetta silmään, niin hivenen rykäsee/paukahtaa perässä. Mistä moinen?
Tämä tapahtuu vain silloin kun jalka on kaasulta pois.
220.128 Black Mirror
Laatikon ominaisuus.Kryptonite kirjoitti:
Tosin vielä on yksi salaperäinen ominaisuus on vielä, että jos ajan hiljaa pihatietä normaalisti ja hidastan moottorijarrutuksella, eli nosta jalan kaasulta, juuri kun laatikko on vaihtamassa suurempaa vaihdetta silmään, niin hivenen rykäsee/paukahtaa perässä. Mistä moinen?
Tämä tapahtuu vain silloin kun jalka on kaasulta pois.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
tänään ajelin tuossa kaupungilla pahimpaan ruuhka-aikaan, niin täytyy sanoa, että nyt täytyy keksiä jotain. Todella epämukava.
Sillä tuo kaasu on nyt jotenkin niin herkkä ja tuntuu tuo nopeus nousevan niin herkästi, joten normaalisti kaasulla ei pysty kaupungilla ajelemaan. ja aivan pintakaasulla (jalka juuri ja juuri koskee kaasuun) niin tuntuu pamauttavan vaihdoissa 2-3:lle ja 3-4:lle. Vai miten kuvailisi. Erittäin terävä vaihto.
Aika pirun voimakas/terävä isku. Vähän sama kuin ottaisi vallan laatikon alipaineohjauksen pois käytöstä.
ajattelin jos tuo vaijeri on nyt sitten kuitenkin liian kireällä, jos sen löysääminen auttaisi, että vaihdot tapahtuisivat hivenen aikaisemmin.
Vai olenko aivan hakuteillä? eli ihan kuin pintakaasulla ajaessa jäisi kantamaan, eikä vaihda ennen kuin painaa kaasua lisää tai nostaa jalan kaasulta.
normaalilla kaasulla ja vaikka sitten kick downin kanssa, niin vaihdot ovat napakat ja hyvät, Joten en näe kyllä aiheelliseksi paineitakaan mennä enään muuttamaan.
Sillä tuo kaasu on nyt jotenkin niin herkkä ja tuntuu tuo nopeus nousevan niin herkästi, joten normaalisti kaasulla ei pysty kaupungilla ajelemaan. ja aivan pintakaasulla (jalka juuri ja juuri koskee kaasuun) niin tuntuu pamauttavan vaihdoissa 2-3:lle ja 3-4:lle. Vai miten kuvailisi. Erittäin terävä vaihto.
Aika pirun voimakas/terävä isku. Vähän sama kuin ottaisi vallan laatikon alipaineohjauksen pois käytöstä.
ajattelin jos tuo vaijeri on nyt sitten kuitenkin liian kireällä, jos sen löysääminen auttaisi, että vaihdot tapahtuisivat hivenen aikaisemmin.
Vai olenko aivan hakuteillä? eli ihan kuin pintakaasulla ajaessa jäisi kantamaan, eikä vaihda ennen kuin painaa kaasua lisää tai nostaa jalan kaasulta.
normaalilla kaasulla ja vaikka sitten kick downin kanssa, niin vaihdot ovat napakat ja hyvät, Joten en näe kyllä aiheelliseksi paineitakaan mennä enään muuttamaan.
220.128 Black Mirror
Kannattaa kokeilla.Kryptonite kirjoitti:ajattelin jos tuo vaijeri on nyt sitten kuitenkin liian kireällä, jos sen löysääminen auttaisi, että vaihdot tapahtuisivat hivenen aikaisemmin.
Vai olenko aivan hakuteillä?
Vaihdot pehmenee aavistuksen verran kun loota vaihtaa isompaa ennen kuin turbiini tarraa kunnolla kiinni.
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tuli heitettyä taas pieni testilenkki. Löysäsin vaijeria. Nyt vaihtaa pintakaasulla tasasesti eikä pauku. Tosin vaihtaa laiskasti/pehmeästi, mutta ei jää kyllä luistamaan.
Puolikaasulla vaihtaa aika pehmeästi myös, mutta nyt ei oikeastaan ole paljoakaan aikaa 2-3 ja 3-4 vaihtojen välissä. Vaihtaa aika perä kanaa.
Lisäys:
Kävin sitten äsken kaupassa, ja siinä tuli nosteltua kaasua, niin rupeshan se taas pamahteleen. Täytyy vaan näköjään kiristää takasin vaan. Vaihteli sen verta paremmin. ja kulku oli tasaisempaa ja rivakkaampaa.
Täytyy huomenna säätää takaisin ja mahdollisesti kokeilla vielä tiputtaa laatikosta painetta pois. Jos ei auta, niin varmaan tarvii kokeilla kepillä jäätä ja ruveta takapään puslia vaihtamaan..
Puolikaasulla vaihtaa aika pehmeästi myös, mutta nyt ei oikeastaan ole paljoakaan aikaa 2-3 ja 3-4 vaihtojen välissä. Vaihtaa aika perä kanaa.
Lisäys:
Kävin sitten äsken kaupassa, ja siinä tuli nosteltua kaasua, niin rupeshan se taas pamahteleen. Täytyy vaan näköjään kiristää takasin vaan. Vaihteli sen verta paremmin. ja kulku oli tasaisempaa ja rivakkaampaa.
Täytyy huomenna säätää takaisin ja mahdollisesti kokeilla vielä tiputtaa laatikosta painetta pois. Jos ei auta, niin varmaan tarvii kokeilla kepillä jäätä ja ruveta takapään puslia vaihtamaan..
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
tänään lähdin autoa tankkamaan, niin nyt peräpää nykäisi tarävästi myös jarruttaessa, kun vaihteisto rupesi heittämään pienempää silmään.
Löysäsin vaijeria 2 kierrosta, niin ei tehnyt sen jälkeen. En tiedä vaikuttiko tuo vai johtuiko siitä kun laatikko lämpesi. Vaihdot muuttuivat ainakin kuin pieru nahkahousuissa. Ei kyllä luista, mutta ovat pehmeät..
Täytyy ensiviikolla soitella korjaamolle ja kysellä heidän mielipidettään. Jotenkin tuntuu että alipaineen ohjauksessa on jotain aivan ihmeellistä menossa, kun tuntuu ettei yhtään alipainetta ole vaihdoissa jos ei ole kaasua.
Rupeaa kyllä menemään hermo, ja pelko painaa päälle, että kohta menee oikeasti jotain rikki.. Jos ei muuta, niin luulisi käyvän ainakin tasauspyörästön päälle ja vetareiden, kun noin terävästi nykii..
Löysäsin vaijeria 2 kierrosta, niin ei tehnyt sen jälkeen. En tiedä vaikuttiko tuo vai johtuiko siitä kun laatikko lämpesi. Vaihdot muuttuivat ainakin kuin pieru nahkahousuissa. Ei kyllä luista, mutta ovat pehmeät..
Täytyy ensiviikolla soitella korjaamolle ja kysellä heidän mielipidettään. Jotenkin tuntuu että alipaineen ohjauksessa on jotain aivan ihmeellistä menossa, kun tuntuu ettei yhtään alipainetta ole vaihdoissa jos ei ole kaasua.
Rupeaa kyllä menemään hermo, ja pelko painaa päälle, että kohta menee oikeasti jotain rikki.. Jos ei muuta, niin luulisi käyvän ainakin tasauspyörästön päälle ja vetareiden, kun noin terävästi nykii..
Jos tuota ei kohta saa säädettyä kuntoon, niin täytyy todellakin kokeilla tätä vippaskonstia..xr5t kirjoitti:pumpulta laatikkoon lähtevä putki t-haaralla morkoolin putkeen tai imusarjaan sen jälkeen säätää paineta pienemmäksi kunnes ei enää rauhallisessa ajossa nypi (pumpun kyljessa olevaa alipaine säädintä ei enää tarvi) lopuu ongelmat
220.128 Black Mirror
Jos tuota ei kohta saa säädettyä kuntoon, niin täytyy todellakin kokeilla tätä vippaskonstia..[/quote]xr5t kirjoitti:pumpulta laatikkoon lähtevä putki t-haaralla morkoolin putkeen tai imusarjaan sen jälkeen säätää paineta pienemmäksi kunnes ei enää rauhallisessa ajossa nypi (pumpun kyljessa olevaa alipaine säädintä ei enää tarvi) lopuu ongelmat
ei se ole mikään vippaskonsti näinhän se pelaa jos esim. pensa mersu ahdetaan niin silloin menee ahtopaine laatikkoon
itsellä ollut jo vuoden käytössä dieselissä tuolla lailla ja pelaa hienosti
jos ennen pumpun säätöä kaasua on joutunut painamaan esim. 5 senttiä kiihdytyksessä niin pumpun säädön jalkeen sitä tarvii painaa puolet vähempi ja tämä on mahdoton yhtälö pumpun kyljessä olevalle säätimelle sitä ei saa enää koskaan säädettyä hyväksi