Hyvää loppuvuotta tänne kaikille!Motorbit kirjoitti: ↑Ke 24.04.2024 22:59No just. Tämä alkaa mennä jo itsepetoksen puolelle jos tehontodentamista tähän tyyliin toteutetaan. Ihan sama kun Pihtiputaalla keihästulokset voisi mitata harppomalla, välillä vielä vaihdetaan miestä.simppa80 kirjoitti: ↑Ke 24.04.2024 22:09 Pitää puuttua asiaan.
Oisko tuossa linkissä Pekalle vastinetta nyt näin aluksi? Pakopaine painaa vastaan 4000rpm jälkeen mutta ihan kelpo tulos +100hp tuolla vääntömäärällä. Vääntö kuristaa vielä tuossa mittauksessa, mutta tuostakin on jo edetty tästä mittauksesta. Uusi mittaus tulee vielä tälle keväälle. Paljonko on Pekka sulla maksimi OM654 single turbo? Minä olen ostanut tähän kehitystyökaluun softaa ympäri maailmaa. Kukaan ei tunnu saavan ko 210hp max. Useat jää alle 200hp. Jos olettaa että tästä ohjaimesta tulee peruskaavalla kaikki tehot pihalle kuten Vag tai BMW niin ajatus on pahoin metsässä. On niin moneen kertaan valvottua ilmaa, railia, ahtoa, vääntöä että aina löytyy uus valvoja. Sen varran voin avata että CPC ei rajoita yhtään mitään näissä perus 200-220d softissa, eikä sen uudistaminen ilman väännönrajoittimia tuo mitään lisäarvoa, kokeile jos et usko.
https://www.facebook.com/share/p/abMkcH2aYY73w1fu/
Linkin takaa löytyy kiihdytysmittausraportti. Tarkoittaako tämä sitä, että tehomittausta ei ole tehty?
Jo "mitattu" vakioteho kertoo tämän tehoarvauksen luotettavuuden. 200 d mallit on pääsääntöisesti aina aavistuksen ylitehoisia, aivan kuten 220 d mallikin (overboost/overtorque aktiivisena 220 d mallissa jopa 200+ hv vakiona).
Olet ilmeisesti mitannut vakion ja ohjelmoidun version eri vaihteilla koska toisessa 130 km/h (4123 rpm) ja toisessa 171 km/h (4007 rpm) huipputehokierrokseen korreloiva ajoneuvon nopeus? Koska mittaustapa on DIN70020, tarvitaan ns. "coastdown" eli voimansiirtohäviö. Se ilmeisesti arvataan auton hidastuvuudesta? Ihan pikkasen enemmän taitaa olla tuulen- ja vierintävastusta 171 km/h kuin 130 km/h? Tien kaltevuutta, uria, mahdollista sivutuulta, yms. on sitten ihan mahdoton arvailla.
OM654.920 ei tee vakiona maksimivääntöä 3127 1/min kierroksella, maksivääntö on vakiona noin 360 Nm ja lähellä (jopa alle) 2000 1/min kierroksilla.
Kerrotko vielä mikä oli ohjelmoituna toteutunut lambda-arvo maksimitehon kierroksella noin 4000 1/min?
Jos et ole logannut lambda-arvoa niin sitten ruiskutusmäärä (mg/str) ja ilmamassa (mg/str).

Laitan tähän muutaman screen shotin lamdasta. Tämä lambda tieto tulee vasta nyt, koska lamba oli autotunerin loggauksesta n. puoli vuotta raaka-arvona.

