simppa80 kirjoitti: ↑Ke 24.04.2024 22:09
Pitää puuttua asiaan.
Oisko tuossa linkissä Pekalle vastinetta nyt näin aluksi? Pakopaine painaa vastaan 4000rpm jälkeen mutta ihan kelpo tulos +100hp tuolla vääntömäärällä. Vääntö kuristaa vielä tuossa mittauksessa, mutta tuostakin on jo edetty tästä mittauksesta. Uusi mittaus tulee vielä tälle keväälle. Paljonko on Pekka sulla maksimi OM654 single turbo? Minä olen ostanut tähän kehitystyökaluun softaa ympäri maailmaa. Kukaan ei tunnu saavan ko 210hp max. Useat jää alle 200hp. Jos olettaa että tästä ohjaimesta tulee peruskaavalla kaikki tehot pihalle kuten Vag tai BMW niin ajatus on pahoin metsässä. On niin moneen kertaan valvottua ilmaa, railia, ahtoa, vääntöä että aina löytyy uus valvoja. Sen varran voin avata että CPC ei rajoita yhtään mitään näissä perus 200-220d softissa, eikä sen uudistaminen ilman väännönrajoittimia tuo mitään lisäarvoa, kokeile jos et usko.
No just. Tämä alkaa mennä jo itsepetoksen puolelle jos tehontodentamista tähän tyyliin toteutetaan. Ihan sama kun Pihtiputaalla keihästulokset voisi mitata harppomalla, välillä vielä vaihdetaan miestä.
Linkin takaa löytyy kiihdytysmittausraportti. Tarkoittaako tämä sitä, että tehomittausta ei ole tehty?
Jo "mitattu" vakioteho kertoo tämän tehoarvauksen luotettavuuden. 200 d mallit on pääsääntöisesti aina aavistuksen ylitehoisia, aivan kuten 220 d mallikin (overboost/overtorque aktiivisena 220 d mallissa jopa 200+ hv vakiona).
Olet ilmeisesti mitannut vakion ja ohjelmoidun version eri vaihteilla koska toisessa 130 km/h (4123 rpm) ja toisessa 171 km/h (4007 rpm) huipputehokierrokseen korreloiva ajoneuvon nopeus? Koska mittaustapa on DIN70020, tarvitaan ns. "coastdown" eli voimansiirtohäviö. Se ilmeisesti arvataan auton hidastuvuudesta? Ihan pikkasen enemmän taitaa olla tuulen- ja vierintävastusta 171 km/h kuin 130 km/h? Tien kaltevuutta, uria, mahdollista sivutuulta, yms. on sitten ihan mahdoton arvailla.
OM654.920 ei tee vakiona maksimivääntöä 3127 1/min kierroksella, maksivääntö on vakiona noin 360 Nm ja lähellä (jopa alle) 2000 1/min kierroksilla.
Kerrotko vielä mikä oli ohjelmoituna toteutunut lambda-arvo maksimitehon kierroksella noin 4000 1/min?
Jos et ole logannut lambda-arvoa niin sitten ruiskutusmäärä (mg/str) ja ilmamassa (mg/str).
Hyvää loppuvuotta tänne kaikille!
Laitan tähän muutaman screen shotin lamdasta. Tämä lambda tieto tulee vasta nyt, koska lamba oli autotunerin loggauksesta n. puoli vuotta raaka-arvona.
Viimeksi muokannut simppa80, Ti 31.12.2024 11:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teemu5566 kirjoitti: ↑Su 29.12.2024 21:11
onko sulla live tuning käytös? nopeuttaa testausta kun saa tien päällä ajaa ohjelmaa sisään eikä tartte aina ajaa autoa laturin päähän.
Ei ole. Varmaan satoja versioita on koneella kokeiltuja softia.
Paljonko tuo maksaa jos ottaa Winols Plugin mukaan? Mulla on kyllä tactix joka pelais tuon kans..
VIeläkö "tuikku" tekee ohjelmointia? Aikanaan sellainen hankittu W211 koriseen ja oli todella hyvä. Nyt ois tulossa W212 200CDI ja tähän voisin tämän ohjelman laitatuttaa, Miten tarkkaan näitä syynätää katsastuksissa tms? Onko miten iso riski jäädä kiinni? Onko eriohjelma manuaalille?
kaahonen kirjoitti: ↑To 25.09.2025 18:05
VIeläkö "tuikku" tekee ohjelmointia? Aikanaan sellainen hankittu W211 koriseen ja oli todella hyvä. Nyt ois tulossa W212 200CDI ja tähän voisin tämän ohjelman laitatuttaa, Miten tarkkaan näitä syynätää katsastuksissa tms? Onko miten iso riski jäädä kiinni? Onko eriohjelma manuaalille?
No vielä.
No, eikait niitä kukaan osaa syynätä, jos vaan malttaa olla konttorilla rehastelematta asiasta.
Man 200cdi,ssä on heikompi kytkin, joten erilaisenhan ohjelman siihen joutuu tekemään versus automaatti.
Loggasin obdn kautta anturitietoja cls 320cdi v6 vm 2007. Autosta on tyhjätty hitupönttö ja egr off. Samalla sinne ajettiin uusi softa.
Auto liikkuu ja toimii mielestäni ihan mukavasti, mutta en ole ajanut koskaan samalla koneella olevaa lastutettua joten en tiedä saisiko tähän vielä vetoja lisää. Savutusarvo oli katsastuksessa 0,23, auto ei savuta näkyvästi missään vaiheessa.
Max arvot täyskaasukiihdytyksessä:
Maf 240g/s
Boost 1,55 bar
Fuel rate 70l/h (mitähän tää on ml/stroke?)
Imuilman lämmöt nousee+5 kelillä 0-180 vedossa 60 asteeseen.
Harmi kun en logannut vakiona niin vois verrata. Onko joku loggaillu 320cditä. Mitä arvoja teillä on vakiossa /lastutetussa.
Egr ja dpf offin jälkeen muuten öljyt pysyy hämmästyttävän pitkään puhtaan näkösinä.
MARKWITHUS kirjoitti: ↑Ti 14.10.2025 21:03
Loggasin obdn kautta anturitietoja cls 320cdi v6 vm 2007. Autosta on tyhjätty hitupönttö ja egr off. Samalla sinne ajettiin uusi softa.
Auto liikkuu ja toimii mielestäni ihan mukavasti, mutta en ole ajanut koskaan samalla koneella olevaa lastutettua joten en tiedä saisiko tähän vielä vetoja lisää. Savutusarvo oli katsastuksessa 0,23, auto ei savuta näkyvästi missään vaiheessa.
Max arvot täyskaasukiihdytyksessä:
Maf 240g/s
Boost 1,55 bar
Fuel rate 70l/h (mitähän tää on ml/stroke?)
Imuilman lämmöt nousee+5 kelillä 0-180 vedossa 60 asteeseen.
Harmi kun en logannut vakiona niin vois verrata. Onko joku loggaillu 320cditä. Mitä arvoja teillä on vakiossa /lastutetussa.
Egr ja dpf offin jälkeen muuten öljyt pysyy hämmästyttävän pitkään puhtaan näkösinä.
T. Mark
syötöt ei ole tapissa edes ja karmeet imulämmöt itellä 646 välijäähyllä sama imulämpöku ilmankeli plus vedossa nousee hetkellisesti mutta ei tollasiin lukemiin ja miten noi ahdot on noi maltilliset jos softattu? nyt on kyllä aika sukka softa
MARKWITHUS kirjoitti: ↑Ti 14.10.2025 21:03
Loggasin obdn kautta anturitietoja cls 320cdi v6 vm 2007. Autosta on tyhjätty hitupönttö ja egr off. Samalla sinne ajettiin uusi softa.
Auto liikkuu ja toimii mielestäni ihan mukavasti, mutta en ole ajanut koskaan samalla koneella olevaa lastutettua joten en tiedä saisiko tähän vielä vetoja lisää. Savutusarvo oli katsastuksessa 0,23, auto ei savuta näkyvästi missään vaiheessa.
Max arvot täyskaasukiihdytyksessä:
Maf 240g/s
Boost 1,55 bar
Fuel rate 70l/h (mitähän tää on ml/stroke?)
Imuilman lämmöt nousee+5 kelillä 0-180 vedossa 60 asteeseen.
Harmi kun en logannut vakiona niin vois verrata. Onko joku loggaillu 320cditä. Mitä arvoja teillä on vakiossa /lastutetussa.
Egr ja dpf offin jälkeen muuten öljyt pysyy hämmästyttävän pitkään puhtaan näkösinä.
T. Mark
syötöt ei ole tapissa edes ja karmeet imulämmöt itellä 646 välijäähyllä sama imulämpöku ilmankeli plus vedossa nousee hetkellisesti mutta ei tollasiin lukemiin ja miten noi ahdot on noi maltilliset jos softattu? nyt on kyllä aika sukka softa
Juu ei ollu tarkotuskaan tiristää kaikkea irti softalla. Tolla pääsee kyllä tollakin softalla rekasta ohi jos suora on tarpeeksi pitkä Vanha auto kuitenkin. Niin ahtopaineena ilmoitin ylipaineen eli barin saa lisätä jos puhutaan absoluuttisesta paineesta.