Hårdin 230CE, Kuviakuvia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo ahdettu versio tuo ylempi kuva ;) veikaisin että työn määrä on molemmissa konevaihtoehdoissa aikalailla sama...

haetaanko sulle luovuttaja-kompura? tämmösen tuontipelin kun ostaisit, saisit myytyä ylimääräset osat pois ja kustannukset olis tosi alhaiset sen jälkeen, halvimmat on tonnin luokkaa, vähä paremmat vajaa kaks tonnia

ei jäis paljoo hintaa autolle ku myis nahkasisustat, ikkunanostimet, ym ym pois,
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuo kompura tekniikka olis varsin mukava lankussa, niissä ku ei muuten oikeen oo järkevää käyttispeli tekniikka ja lankussa ei olis se jatkojalostuskaan niin hankalaa 8)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jos multa kysyttäis kummanko ottaisin, cossun -80 luvun tekniikkaan perustuvan vai uudemman kompurakoneen, niin tietysti tuo kompura...

ja paljonhan nämä cossu miehetkin on niitä kompuroita asentaneet koneen kylkeen :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo kompurasta saa jo hyvin pienellä vaivalla enemmä tehoa ulos ku EVO2 cossusta. Sitten jos oikeesti näkee vaivaa niin siitä on mahollista vetää ulos kaikki lailliset hevosvoimat mitä coupesta saa ottaa. Cossun kone on jo valmiiks sen verran hyvä, että sitä on vaikea parantaa normaalihemmon budjetilla... ilman ahdinta.

käyttäjällä jesse on se cossukompurarojekti täl foorumil, kaikkee kivaa sielt löytyy

ja remmiahdin... se o kyl kiva laitos ylipäätään...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Niin no tuolta ruotsista sais kyl halvalla luovuttajan.. Kun ei veroja tuu päälle nii ei ollenkaan huono vaihtoehto..

Mutta mites nämä kaikkien kammoksuvat johto ecu yms. hapertumiset.. Missä kohtaa niitä on paranneltu ja mitäköhän korjaus oikein kustantais (osat lähinnä)

Ja sitten se asennus puoli, kun eikös tässä M111 ole kaiken maailman ajonestot sun muut mitä ei mun karvalakki coupesta kyllä löydy.. Tuottaako ongelmaa?
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Hårdi kirjoitti:
Ja sitten se asennus puoli, kun eikös tässä M111 ole kaiken maailman ajonestot sun muut mitä ei mun karvalakki coupesta kyllä löydy.. Tuottaako ongelmaa?
tässä kohtaa viimeistään kuvaan astuu se aftermarket ECU :wink: ja ne johtosarja murheet voi myös unohtaa, kun johdotukset kuitenkin joutuu uusimaan...

kyllä moottorin vaihto fyysisesti on suurempi työ, kuin uuden ECU:n asentaminen ja johtosarjan tinaaminen... onhan se sellaista näpertämistä, mutta sen voi halutessaan tehdä vaikka sisätiloissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nyt sulla on liikaa negatiivisia ajatuksia tän suhteen. Koska olet moottorinvaihtoa kuitenki tekemässä, niin mekaniikkaahan sä olet vain siirtämässä, et aivoja.. Megasquirt ohjaamaan kaikkea moottorin toimintaa. Ei ongelmia sen jälkee ajonestojen yms. kanssa. Ite en siitä tiä yhtää mitää... viel. eikä näis neloskoneis ole ollu johtojen kans ongelmia. Ne o pääasias suora-6 ja V8 alkupään malleissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Selevä... Pitää ensimmäisenä kai hoitaa asennevamma :lol:

Ei vaan huvittais lähtee perse edellä puuhun vaan ottaa asioista edes vähän selvää.. Ehtii tosin hyvin suunnitella kun muutaman yllärin takia pitää painaa duunia ja kerätä rahaa ainakin pari kuukautta. Sit kun budjetti on vihdoin kasassa metsästän luovutus auton ja todellinen projekti alkaa..


Ja jos jollain on Tampereen läheisyydessä hallia tiedossa jota vois vuokrata niin infoa mulle.. Tän hetkinen paikka menee kohta purkuun ja se vähän hankaloittaa...
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

juu ei hosumalla hyvää tule, "opiskele" rauhassa vain ja punnitse eri vaihtoehot ensin huolella...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Ja kun tekniikka mietin ja rahaa keräilen niin ehtii hyvin ulkoasua ja sisustaa kohentaa.. Tänään tuli postiin kaukokeskuslukitus.. Huomen aamulla alkaa sen kanssa painiminen..

Jos vaan muistan niin napsin pari kuvaa siitäkin.. Olikos se boksi jommankumman takapenkin alla?


P.s Jos jollain on extra coupen nahkasisusta niin apus tänne..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hårdi kirjoitti:Olikos se boksi jommankumman takapenkin alla?.
Ainaki sedanissa se majailee siellä hanttarin puolella takapenkin alla.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Eli ei ne insinöörit sitä coupessakaan muualle ole piilottanu.. Toivottavasti.
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaan se voi olla coupes kuskin puolel takapenkin alla ;)

Kuva

hantin puoli oli tyhjää täys
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

äkkiseltään katsottuna on sergeylläkin ihan oikealla puolella pumput :D eli kuskin takana comfort boxi. Jos kyse oli keskuslukituksen "poksista".
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onha tuos mun autos comfortti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

comfortti? Kävin äsken repimässä kaikki takapenkit irti eikä tommosta boksia mistään löytyny..
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

comfort jooo ton boksin alla on viel 2 muuta boksia. yhteensä toistakymmentä töpselii.

comfort on mm. kun ovi on auki, ja avaimet taskussa, saa ikkunat ja kattoluukun kiinni laittamatta virtoja päälle. Ja oven lukosta kääntämäl luukut sulkeutuu myös.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 17.09.2010 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hårdi kirjoitti:comfortti? Kävin äsken repimässä kaikki takapenkit irti eikä tommosta boksia mistään löytyny..
Comfortboxi siis vetää sähköhärpättimet (ikkunat ja kattoluukku) kiinni samalla ku lukitsee ovet jos pitää sitä avainta käännettynä lukossa vähä aikaa... Vanhemmis lankuis lisävaruste ja tais tulla vakkariks -89 jos en nyt ihan väärin muista?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Hah.. löysimpäs.. Se oli semmosen vaahtomuovihässäkän sisällä.. Ihme vempele ja ihan mersun koodi painettu siihen pehmusteeseen :D
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
Hårdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: To 17.12.2009 22:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hårdi »

Mutta tota comfortboksia siellä ei kyllä näy.. :cry:


(Mulla on muuten läppäri auton vieressä, siks kirjottelen koko ajan )
R129 300SL vm-92

Ex- C124 230ce vm-89

Mielipiteeni on selvä, joten älä sekoita minua tosiasioilla!

**ttu mä oon sekasin...
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:comfort on mm. kun ovi on auki, ja avaimet taskussa, saa ikkunat ja kattoluukun kiinni laittamatta virtoja päälle.
Siis tarkotatko sitä että ku raottaa ovea nii saa nuo ikkunat suljettua ilman avainta virtalukossa? Tuo toiminto löytyy munki lankusta vaikka ei tuota comforttia löydykkään.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyllä sitä tarkoitin. ei löytynyt tuossa mun 1990 300TE:ssä joka mulla oli reilun kuukauden ennen volkkaria.
Hårdi kirjoitti:(Mulla on muuten läppäri auton vieressä, siks kirjottelen koko ajan )
sama tääl, istun matkailuautossa ku teen sitä uuteen uskoon :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:kyllä sitä tarkoitin. ei löytynyt tuossa mun 1990 300TE:ssä joka mulla oli reilun kuukauden ennen volkkaria.
Mutta tuossahan pitäisi jo olla comfort toiminto muutenki? Joskus kyllä luin foorumilta että tuo comfort tuli vakiovarusteeksi -89 ku muistan vielä kironneeni ku oma rottelo on -88 ja boxia ei tosissaan ole :D Tuossa mulla on ihan vaan samanlainen katkaisia siellä ovessa ku esim. sisävaloilla on ja sen avulla ohjailee virtaa ikkunoille.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mun mielestä comfort tuli vakioks vasta faceliftin myötä eli 93.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Sergey kirjoitti:mun mielestä comfort tuli vakioks vasta faceliftin myötä eli 93.
Loogisemmalta tuo kyllä kieltämättä noin kuullostais. No jos joku vaan sattuu tietämään totuuden niin kertokoon ihmeessa :o

Sori Hårdi offtopic, tää chätti loppu ny :D
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mielenkiinnosta kävin testailemassa omaa autoani ja siinä ikkunat ei liiku, jos ovi on kiinni, mutta toimivat, kun oven avaa... kattoluukku ei kuitenkaan toimi, jos virta ei ole päällä :? onko tuossa sitten joku "soft comfort" varustus :D niin ja auto -89 mallin w124 300E..

niin ja niitä ovivalon katkaisijoita on vain 1 kpl, siinä alapuolella näyttää olevan kyllä paikka toiselle, mutta siinä on nyt tulppa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei mee muutes mullakaan kattoluukku kiinni muuta kun virta-avain lukossa vaikka ikkunat menee.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

mul menee kattoluukkukin, oven katkasijoita on 2x ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ja chätti jatkuu :lol:
Ettei tuo nyt olisi sillee että nuo ikkunat kuuluu mennä kaikissa malleissa kiinni ku raottaa ovea mut kattoluukku menee vaa jos löytyy tuo mukavuus-toiminto?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sonikki kirjoitti:Ja chätti jatkuu :lol:
Ettei tuo nyt olisi sillee että nuo ikkunat kuuluu mennä kaikissa malleissa kiinni ku raottaa ovea mut kattoluukku menee vaa jos löytyy tuo mukavuus-toiminto?
:idea: näin se täytyy olla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin