Moro,noista o-renkaista joita on kuulemma 13kpl tuolla putkissa,onko jollain tietoa niiden koosta,sai ostettua kumiliikkeestä moiset onaleet,varmaan hinta vain murto-osan siitä mitä maksaa veholla,kl:ssäkin 2,50e/kpl,ja pitääkö imusarja ottaa pois,kun ne vaihtaa,Kuinkas,onko joku asentanut pa-putkeen takaiskuventtiilin,auttoiko?
Aivan samat oireet minun autossani,vaihdettu letkut,o-renkaat,pa-suodatinrunko.Takaiskut meno- ja paluu putkiin,ei vaikutusta.Ohitettu pa-esilämmitin.Perämoottoritankin paineltava letkupumppu välissä,eikä auta vaikka kuinka pumppaisi kylmänä ennen starttia.Sammutin systeemi vielä tutkimatta.Onko muita vinkkejä mitä voi itse kokeilla.
"Moro,noista o-renkaista joita on kuulemma 13kpl tuolla putkissa,onko jollain tietoa niiden koosta,sai ostettua kumiliikkeestä moiset onaleet,varmaan hinta vain murto-osan siitä mitä maksaa veholla,kl:ssäkin 2,50e/kpl,ja pitääkö imusarja ottaa pois,kun ne vaihtaa,Kuinkas,onko joku asentanut pa-putkeen takaiskuventtiilin,auttoiko?"
kyseli caddy 66.
Ei löydy tarvike O-renkaista sellaisia jotka kestäisivät / pitäisivät.
Voit toki yrittää - me tappelimme niiden kanssa aikamme ennenkuin uskoimme ja aloimme ottaa O-renkaat Veholta.
Imusarja kannattaa ottaa pois, se helpottaa työtä.
Takaiskuventtiili ei riitä, lisäksi pitää olla solenoidiventtiili toiseen putkeen.
"Aivan samat oireet minun autossani,vaihdettu letkut,o-renkaat,pa-suodatinrunko.Takaiskut meno- ja paluu putkiin,ei vaikutusta.Ohitettu pa-esilämmitin.Perämoottoritankin paineltava letkupumppu välissä,eikä auta vaikka kuinka pumppaisi kylmänä ennen starttia.Sammutin systeemi vielä tutkimatta.Onko muita vinkkejä mitä voi itse kokeilla. "
kirjoitti ppj50.
Vaihdoitko ne muoviputket joihin O-renkaat tulevat ?
Se on seuraavaksi tehtävä homma. Veholta osat.
Jos pumpussa on kyljessä elektroninen sammutin, se voi myös olla halki.
Paluuputkeen et ole voinut laittaa takaiskuventtiiliä niinpäin että siitä olisi jotain hyötyä ongelmaan.
Löytyy tarvike O-renkaita jotka kestää.
Suurin osa O-renkaista on kooltaan 10X2.5 ja 8X2.5. Suodattimissa on vielä erikokoisia, mutta pääsuodattimen mukana tulee yleensä uudet O-renkaat sille suodattimelle. Esi suodattimen juuressa on 18X3.0, mikäli esi suodatin on suodatin jalassa.
Takaiskuventtiili ei riitä, lisäksi pitää olla solenoidiventtiili toiseen putkeen.
Jos pumpussa on kyljessä elektroninen sammutin, se voi myös olla halki.
Paluuputkeen et ole voinut laittaa takaiskuventtiiliä niinpäin että siitä olisi jotain hyötyä ongelmaan.[/quote] Kyllä kyseinen takaisku pitää virtaussuuntaankin paluupuolella pienen paineen,ei ainakaan omavoimaisesti mene nafta läpi.Saako noita magneettiventtiilejä 12v. kelalla jostakin muualta ,kuin Veholta? Paluuputkeen ilmeisesti. Pumppu ei vuoda ulospäin mistään! Eikö se sammutin pitäisi vuotaa ulospäin jos se olisi halki? TERV.PV
Onkos kukaan käynyt kyselemässä noita o-renkaita hydraulikka liikkeistä. Ainakin noihin koneisiin saa ainakin mitä ihmeellisinpiä kokoja ja kestävyyttäkin löytyy.
Olen melko varma,että hydr.liikkeestä löytyy o-renkaat,takaiskuventtili seka 12v:sulkuventtiili,kun vain tietäis mikä putken koko on meno/paluu,sekä takaiskun paine,ei varmaankaan saa olla iso,ehkä 0,2baria, varmaan riittää,onko putket metaliputkea vai jotain muuta. Kiitoksi vain ,koitetaan selvittää huomenna.
poroseppä kirjoitti:Itse olen tehnyt pikaliimalla liimaamalla o-renkaita, kun on vain sopivanpaksuista kumia.
eli tuota oikeata O-rengas "profiilia" saa ainakin hydr.liikkeistä eri paksuisina ja lämpöä ym.liuottimien kestävää eikä maksa paljoa
itsekkin olen joskus rakennellut moisia ja ovat peräti toimineet
O-renkaan liimaukset on tarkoitettu ISOJEN poikien koneisiin, eikä meille "pirrapärrä" miehille. Ei ole järkeä alkaa liimaileen jotain 10mm ja 8mm O-renkaita. EI varmasti pidä jossain MB:n polttoaine putkessa.
Mikähän O-rengas siihen olisi se paras? Kova vai pehmeä? Molemmat kestää kyllä hyvin polttoainetta. Ainakin nämä mitä meillä on hyllyssä.