pumppuko rikki?(202 riisseli....apua kaivattais!!!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Artois
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: LUCASKO

Viesti Kirjoittaja Artois »

michaelis kirjoitti:
dealer kirjoitti:Kyllä voi, samoin sammutin pumpun kyljessä.
....Tätä polttoaineen esilämmitintä mekin epäiltiin,mut vika löyty mualta NIMITTÄIN..............polttoainesuodattimen runngossa hiushalkeama(valuvika)johon suodin tulee kiinni.(ylhäältäpäin katsottuna)Kiitti myös tiedoistasi. :D
Omassani on hieman samoja vaivoja , mitä suodattimenrungon vaihto kustansi. Näkeekö sen päältä vai joutuuko purkaa paljonkin.
:?:
w 108 -68 280s
w 123 -76 230
w 210 -96 220d
w 126 -83 280 se
c 219 -06 350
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Moro,noista o-renkaista joita on kuulemma 13kpl tuolla putkissa,onko jollain tietoa niiden koosta,sai ostettua kumiliikkeestä moiset onaleet,varmaan hinta vain murto-osan siitä mitä maksaa veholla,kl:ssäkin 2,50e/kpl,ja pitääkö imusarja ottaa pois,kun ne vaihtaa,Kuinkas,onko joku asentanut pa-putkeen takaiskuventtiilin,auttoiko?
ppj50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ppj50 »

Aivan samat oireet minun autossani,vaihdettu letkut,o-renkaat,pa-suodatinrunko.Takaiskut meno- ja paluu putkiin,ei vaikutusta.Ohitettu pa-esilämmitin.Perämoottoritankin paineltava letkupumppu välissä,eikä auta vaikka kuinka pumppaisi kylmänä ennen starttia.Sammutin systeemi vielä tutkimatta.Onko muita vinkkejä mitä voi itse kokeilla. :cry:
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Moro,noista o-renkaista joita on kuulemma 13kpl tuolla putkissa,onko jollain tietoa niiden koosta,sai ostettua kumiliikkeestä moiset onaleet,varmaan hinta vain murto-osan siitä mitä maksaa veholla,kl:ssäkin 2,50e/kpl,ja pitääkö imusarja ottaa pois,kun ne vaihtaa,Kuinkas,onko joku asentanut pa-putkeen takaiskuventtiilin,auttoiko?"
kyseli caddy 66.

Ei löydy tarvike O-renkaista sellaisia jotka kestäisivät / pitäisivät.
Voit toki yrittää - me tappelimme niiden kanssa aikamme ennenkuin uskoimme ja aloimme ottaa O-renkaat Veholta.

Imusarja kannattaa ottaa pois, se helpottaa työtä.

Takaiskuventtiili ei riitä, lisäksi pitää olla solenoidiventtiili toiseen putkeen.

"Aivan samat oireet minun autossani,vaihdettu letkut,o-renkaat,pa-suodatinrunko.Takaiskut meno- ja paluu putkiin,ei vaikutusta.Ohitettu pa-esilämmitin.Perämoottoritankin paineltava letkupumppu välissä,eikä auta vaikka kuinka pumppaisi kylmänä ennen starttia.Sammutin systeemi vielä tutkimatta.Onko muita vinkkejä mitä voi itse kokeilla. "
kirjoitti ppj50.

Vaihdoitko ne muoviputket joihin O-renkaat tulevat ?
Se on seuraavaksi tehtävä homma. Veholta osat.
Jos pumpussa on kyljessä elektroninen sammutin, se voi myös olla halki.
Paluuputkeen et ole voinut laittaa takaiskuventtiiliä niinpäin että siitä olisi jotain hyötyä ongelmaan.
wiimax.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy tarvike O-renkaita jotka kestää.
Suurin osa O-renkaista on kooltaan 10X2.5 ja 8X2.5. Suodattimissa on vielä erikokoisia, mutta pääsuodattimen mukana tulee yleensä uudet O-renkaat sille suodattimelle. Esi suodattimen juuressa on 18X3.0, mikäli esi suodatin on suodatin jalassa.
Joku mersupurkaamo??
ppj50
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ppj50 »

Takaiskuventtiili ei riitä, lisäksi pitää olla solenoidiventtiili toiseen putkeen.

Jos pumpussa on kyljessä elektroninen sammutin, se voi myös olla halki.
Paluuputkeen et ole voinut laittaa takaiskuventtiiliä niinpäin että siitä olisi jotain hyötyä ongelmaan.[/quote] Kyllä kyseinen takaisku pitää virtaussuuntaankin paluupuolella pienen paineen,ei ainakaan omavoimaisesti mene nafta läpi.Saako noita magneettiventtiilejä 12v. kelalla jostakin muualta ,kuin Veholta? Paluuputkeen ilmeisesti. Pumppu ei vuoda ulospäin mistään! Eikö se sammutin pitäisi vuotaa ulospäin jos se olisi halki? TERV.PV
petri.n
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onkos kukaan käynyt kyselemässä noita o-renkaita hydraulikka liikkeistä. Ainakin noihin koneisiin saa ainakin mitä ihmeellisinpiä kokoja ja kestävyyttäkin löytyy.
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

AkiP kirjoitti:

"Löytyy tarvike O-renkaita jotka kestää."

No Ylivieskan kaupungista ei löytynyt vielä pari vuotta sitten - vaan jos sinulla on eivätkä maksa paljon niin otetaan yhteyttä kunhan tarvetta tulee.

En tiedä saako venttiileitä mistä kautta.
Veholla sarja jossa on molemmat venttiilit ja muut osat taisi maksaa jotain 170 €.

Polttoaineputken takaiskuventtiili pitää muuten asentaa tankin viereen, ei moottoritilaan.
wiimax.fi
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Olen melko varma,että hydr.liikkeestä löytyy o-renkaat,takaiskuventtili seka 12v:sulkuventtiili,kun vain tietäis mikä putken koko on meno/paluu,sekä takaiskun paine,ei varmaankaan saa olla iso,ehkä 0,2baria, varmaan riittää,onko putket metaliputkea vai jotain muuta. Kiitoksi vain ,koitetaan selvittää huomenna.
pajamies
Sisäänajossa
Sisäänajossa

o-renkaat

Viesti Kirjoittaja pajamies »

Itse olen tehnyt pikaliimalla liimaamalla o-renkaita, kun on vain sopivanpaksuista kumia.
Teppo L
Mersumies
Mersumies

Re: o-renkaat

Viesti Kirjoittaja Teppo L »

poroseppä kirjoitti:Itse olen tehnyt pikaliimalla liimaamalla o-renkaita, kun on vain sopivanpaksuista kumia.
eli tuota oikeata O-rengas "profiilia" saa ainakin hydr.liikkeistä eri paksuisina ja lämpöä ym.liuottimien kestävää eikä maksa paljoa :wink:
itsekkin olen joskus rakennellut moisia ja ovat peräti toimineet :shock:
ML W164
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tuskinpa itse liimatut tässä tapauksessa tulevat kysymykseen,kyllä ton kokoisia renkaita löytyy eri kovuuksisia ja eri aineisia. tere jatketaan
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

O-renkaan liimaukset on tarkoitettu ISOJEN poikien koneisiin, eikä meille "pirrapärrä" miehille. Ei ole järkeä alkaa liimaileen jotain 10mm ja 8mm O-renkaita. EI varmasti pidä jossain MB:n polttoaine putkessa.

Mikähän O-rengas siihen olisi se paras? Kova vai pehmeä? Molemmat kestää kyllä hyvin polttoainetta. Ainakin nämä mitä meillä on hyllyssä.
Joku mersupurkaamo??
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Morken,oma mielipiteeni,että pehmeempi olisi parempi,jos putket ovat muovia,kova rengas painanee putken kasaan.Saatan olla väärässäkin.Tere.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kumpiko putki on tulo ja paluu,toinen ilmeisesti menee sammuttajalle ja toinen pumpulle,ja lähtevät samaan suuntaa,eli tankille päin.Tere
Vastaa Viestiin